بلاگ

مراحل طراحی و اجرای پارتیشن اداری در نوژن

طراحی و اجرای پارتیشن اداری

یکی از مهمترین عوامل طراحی دکوراسیون داخلی در ادارات و سازمان‌ها، طراحی و اجرای پارتیشن اداری است. با استفاده از پارتیشن اداری می‌توان فضای بزرگ در سالن ادارات را به بخش‌های بسیار کاربردی و کوچک تبدیل نمود. امروزه بسیاری از دفاتر کار به‌صورت یکپارچه ساخته‌شده و دلیل آن‌هم تفکیک قسمت‌های مختلف آن توسط پارتیشن اداری می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهایی که قبل ‌از نصب و اجرای پارتیشن‌ های اداری حتماً باید به آن توجه شود، تحقیق و بررسی و همچنین مطالعه دقیق در رابطه با فرایند کاری بخش‌های مورد تفکیک در داخل محیط سازمان‌ها و ادارات است. در گام اول کارفرمایان می‌بایست دپارتمان‌های مورد نیاز شرکت را اولویت‌بندی کرده و سپس با توجه به متراژ موجود در محیط و تفکیک سازی فضا، پارتیشن هارا انتخاب کرده و توسط تکنسین های ماهر در این حرفه اجرا نمایند.

استفاده از ابزارآلاتی مانند پارتیشن‌ها برای تقسیم‌بندی فضا برای کارفرمایان بسیار کاربردی است. این بدان معناست که کارفرمایان بدون نیاز به مصالح و همچنین مشکلات ناشی از ساخت‌وساز و تعمیرات و همچنین صرف هزینه‌های هنگفت و بدون ایجاد خسارت به بنای ساختمان می‌توانند یک سالن را به بخش‌ها و اتاق‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرده و دکوراسیون اداری آن را تغییر دهند. طراحی و اجرای پارتیشن‌های اداری کار ساده و آسانی نبوده و باید توسط شرکت‌های متخصص در این زمینه صورت گیرد.

روند اجرای پارتیشن اداری 

ازجمله مراحل طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری نوژن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تعیین بودجه

کارفرمایان در ابتدا لازم است جهت اجرای هر گونه دکوراسیون در فضای داخلی ادارات و سازمان‌ها، بودجه ای که قرار است پرداخت نمایند را در نظر داشته باشند و میزان بودجه را در اختیار کارشناسان قرار دهند. کارشناسان نیز با توجه به بودجه تعیین‌شده، بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های طراحی انواع پارتیشن را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

  • توجه به تعداد کارمندان و نیاز آن‌ها

طراحی و اجرای پارتیشن‌های اداری توسط تکنسین‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که نیاز کارمندان را به‌طور کامل در فضای خصوصی ایجادشده برطرف نمایند. به‌عنوان مثال کارمندان باید به تمامی لوازم مورد نیاز خود درهنگام فعالیت مانند میز کار، کامپیوتر، کمد و غیره بتوانند دسترسی داشته باشند. همچنین از طرفی ممکن است فضای اداری موجود بسیار کوچک بوده ولی تعداد کارمندان نسبت‌به آن زیاد باشد.

بنابراین لازم است که پارتیشن بندی را به مقدار کوچکی در نظر گرفته تا همه کارمندان بتوانند از پارتیشن بندی و فضای خصوصی به‌وجودآمده استفاده کرده و راندمان کاری آن‌ها افزایش یابد.

پس ۲ مورد تعداد کارمندان و نیاز آن‌ها موضوعاتی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که در طراحی و اجرای پارتیشن اداری حتماً باید به آن توجه کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار طراحان و کارشناسان قرارداد.

  • بازدید از فضای کار

پس‌از تعیین بودجه و در نظر گرفتن نیاز کارمندان، در ابتدا لازم است که متخصصان طراحی پارتیشن اداری به‌ صورت حضوری از فضای کاری دیدن کرده و تمامی ابعاد و متراژ آن را اندازه‌گیری کنند. کارفرمایان باید بتوانند تمامی نیازهای خود را برای تفکیک و تقسیم‌بندی فضا را مطرح کرده و فضاهای مورد نیاز همچون اتاق جلسات، اتاق مدیریت، تعداد پرسنل و غیره را با طراحان درمیان گذارند.

همچنین نوع چیدمان پارتیشن اداری، جنس و طرح مواد استفاده ‌شده در آن‌ها را در اختیار طراحان قرار دهند تا طراحان بتوانند با توجه به متراژ در اختیار و همچنین مطابق با سلیقه کارفرمایان آن‌ها را ساخته و اجرا نمایند.

  • طراحی دو بعدی

برای آنکه اجرای پارتیشن به‌طور بسیار دقیق انجام شود، باید چندین‌ بار ابعاد و اندازه متناسب آن با فضا بررسی شود. همچنین طراحی و اجرای پارتیشن اداری نیاز به اشراف دقیق به کل فضا از لحاظ اندازه و ابعاد را داشته که در طراحی ۲ بعدی مشخص می‌شود. طراحان پس‌از ارائه طرح اولیه ۲ بعدی به‌صورت دقیق و با صرف زمان آن را بررسی کرده و از تناسب آن با فضا و میزان فضای مورد نیاز هر بخش اطمینان حاصل می‌کنند.

  • طراحی سه ‌بعدی

طراحی و اجرای پارتیشن نیاز به ارائه طرح سه‌بعدی ازسوی طراحان داخلی را دارد. کارفرمایان باید قبل‌ از اجرا به‌ طور طبیعی آن‌چه که قرار است در فضای داخلی ادارات و سازمان صورت بگیرد را ببینند. این مرحله به طراحان و کارفرمایان کمک می‌کند تا به درک و هدف مشترکی را در اجرای پارتیشن اداری رسیده و از ایرادات و اشتباهات احتمالی جلوگیری کنند.

طراحی و اجرای پارتیشن اداری براساس ابعاد دو بعدی و طرح سه‌ بعدی شکل می‌گیرد که یکی از بهترین و کم هزینه ترین روش‌ها بوده و یک روش بسیار مطمئن محسوب می‌گردد.

  • اجرای پارتیشن اداری

پس‌از عقد قرارداد میان کارفرما و شرکت طراحی و اجرای پارتیشن اداری، نوبت به اجرای پارتیشن می‌رسد. در این مرحله کارفرمایان باید دقت داشته باشند که پارتیشن ابزار و محصولی کاملاً سفارشی براساس ابعاد فضای ادارات بوده و هر نوع تغییر در زمان اجرای آن سبب ایجاد دردسر خواهد شد و البته به هزینه‌های کارفرما نیز اضافه می‌کند. در این مرحله کارفرمایان باید منتظر اتمام پروژه و تحویل آن مطابق با سفارش خود بوده و به شرکت مجری پارتیشن اطمینان کامل را داشته باشند.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری نوژن

  • یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از پارتیشن اداری در فضای ادارات، کاهش صداهای جانبی در شرکت‌هایی است که بسیار پررفت‌وآمد بوده و در این نوع از شرکت‌ها می‌توان از انواع پارتیشن اداری دوجداره استفاده نمود که عایق های بسیار مناسبی برای صدا و حرارت بوده و در ضمن از ظاهری بسیار زیبا و شیک نیز برخوردار می‌باشند و سبب به وجود آمدن محیطی بسیار آرام برای کارکنان می‌شوند.
  • استفاده از پارتیشن‌های اداری سبب تفکیک فضای ادارات و تقسیم‌بندی محیط داخلی ساختمان‌ها بطوری بسیار ساده در مدت زمانی بسیار کوتاه است که این تفکیک سازی توسط طراحان و کارشناسان متخصص شرکت نوژن با بالاترین کیفیت و طراحی اصولی به مشتریان ارائه‌شده و با مناسبترین قیمت اجرا می‌شوند
  • استفاده از انواع پارتیشن اداری شیشه‌ای سبب می‌شود که نور طبیعی به مقدار کافی در محل کار وجود داشته و نیاز به استفاده از نور مصنوعی به حداقل برسد.
  • از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز استفاده از پارتیشن اداری می‌توان به قابلیت جابجایی آن‌ها در داخل محیط در هر زمان و انتقال آن‌ها به ساختمان دیگر اشاره نمود که کارفرمایان می‌توانند آن‌ها را پس‌از مدتی استفاده جابجا کرده و دکوراسیون جدیدی را در محیط به وجود آورند.
  • استفاده از پارتیشن‌های اداری نسبت‌به دیوارهای گچی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر بوده و از لحاظ طرح و رنگ و متریال بسیار متنوع می‌باشند.

قیمت پارتیشن اداری نوژن

قیمت پارتیشن‌ اداری براساس متریال به‌کاررفته می تواند شامل پارتیشن آلومینیومی و پارتیشن MDF، نوع تک‌جداره و دوجداره بودن آن‌ها و همچنین طرح و رنگ پارتیشن‌ها و کاربرد آن‌ها از لحاظ ثابت و متحرک متفاوت بوده و نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن‌ها تعیین نمود. همچنین از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت پارتیشن اداری نوژن می‌توان به ابعاد و اندازه ای مورد نیاز آن‌ها برای تقسیم‌بندی فضا اشاره کرد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت پارتیشن اداری نوژن، توسط شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

شرکت نوژن، طراح و تولیدکننده انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری بوده و از باکیفیت‌ترین مواد اولیه در ساخت محصولات خود بهره‌مند می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از بروزترین ابزارآلات و تجهیزات و همچنین بهره‌مندی از تیمی بسیار فوق‌العاده و متخصص در طراحی و ساخت پارتیشن‌ها، دیوارهای پیش‌ساخته بسیار با کیفیت همراه با قیمتی مقرون‌به‌صرفه را به عرضه مشتریان می‌رساند. مشتریان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت نوژن با شماره 02158942 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *