بلاگ

۱۰ مدل ایده طراحی کتابخانه در خانه و محیط کار

ایده طراحی کتابخانه

امروزه در فضای داخلی منازل و ادارات، از تجهیزات و المان‌ های گوناگونی جهت طراحی داخلی و ایجاد دکوراسیون‌ های مدرن و کلاسیک به کار برده می‌ شود. کتابخانه‌ ها نیز از زمان‌ های بسیار گذشته تا به امروز، یکی از مهم‌ ترین عناصر موجود در طراحی‌ های داخلی هستند و علاوه‌ بر نگهداری کتاب‌ ها، به‌ عنوان عناصر دکوراتیو نیز به کار برده می‌ شوند. کتابخانه‌ ها در انواع گوناگونی بر اساس متریال، شکل ظاهری، ابعاد، سبک و غیره قابل طراحی و اجرا هستند و در بخش‌ ها و قسمت‌ های گوناگونی در منازل و ادارات استفاده می‌ شوند. 

امروزه نیز ایده‌ های بسیار متفاوت و خلاقانه ای در طراحی کتابخانه محیط کار و خانه استفاده می‌ شود که هر کدام بر اساس سلیقه افراد و کارفرمایان متفاوت می‌ باشد. در این مقاله نیز قصد داریم تا با ایده‌ های متفاوت طراحی کتابخانه در منازل و محیط داخلی ادارات آشنا شده و هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

انواع مدل کتابخانه بر اساس متریال 

کتابخانه‌ هایی که در منازل و محیط داخلی ادارات طراحی و اجرا می‌ شوند، بر اساس متریال دارای انواع گوناگونی هستند که از جمله آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

ایده طراحی کتابخانه با چوب 

یکی از رایج ترین متریال‌ های مصرفی در طراحی کتابخانه‌ های محیط کار و منازل، متریال چوب می‌ باشد. کتابخانه‌ های چوبی علاوه‌ بر ظاهر بسیار شیک، زیبا و فوق‌العاده خود، از دوام و ماندگاری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند و در سبک‌ های مدرن و کلاسیک قابل‌ اجرا می‌ باشند. کتابخانه‌ های چوبی نسبت‌ به کتابخانه‌ های ام دی اف از قیمت بالاتری برخوردار هستند و رنگ آن‌ ها بر اساس دکوراسیون داخلی خانه و محیط کار انتخاب می‌ شود.

ایده طراحی کتابخانه‌ با ام دی اف

ام دی اف یکی از پر کاربردترین متریال‌ های مصرفی در ساخت کتابخانه به‌ ویژه کتابخانه‌ های اداری است و در رنگ‌ های متفاوت قابل اجرا می‌ باشد. کتابخانه‌ های ام دی اف نیز از مقاومت و دوام مناسبی برخوردار هستند و به دلیل انعطاف‌ پذیری بالای آن‌ ها، در مدل‌ ها و اشکال مختلفی قابل طراحی و اجرا می‌ باشند. 

ایده طراحی کتابخانه با فلز 

این نوع از طراحی کتابخانه در محیط کار و فضای داخلی ادارات دارای بیشترین کاربرد است و علاوه‌ بر ماندگاری و دوام بسیار بالا، در سبک‌ های مدرن دکوراسیون داخلی ادارات نیز از نمای ظاهری بسیار شیک و زیبایی برخوردار می‌ باشد.

انواع مدل کتابخانه بر اساس ساخت

کتابخانه‌ هایی که در محیط کار و خانه اجرا می‌ شوند، دارای انواع گوناگونی بر اساس مدل و طراحی هستند. از جمله این طراحی‌ ها نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

ایده طراحی کتابخانه‌ های دیواری

این نوع کتابخانه‌ ها به‌ صورت سرتاسری و متصل به دیوار طراحی و اجرا می‌ شوند و در برخی از ادارات به‌ صورت درب دار نیز قابل ساخت می‌ باشند. کتابخانه‌ های دیواری در قسمت‌ های متفاوتی از منازل همچون سالن پذیرایی، اتاق خواب، زیر پله و غیره قابل اجرا هستند و در محیط کار نیز در اتاق مدیران و یا فضا های بسیار بزرگ ادارات قابل اجرا می‌ باشند.

ایده طراحی کتابخانه‌ های جعبه ای

این نوع از کتابخانه‌ ها با باکس های ام دی اف و یا فلزی طراحی و ساخته‌ می شوند و به دلیل مجزا بودن باکس‌ ها از یکدیگر، می‌ توان آن‌ ها را در طرح‌ ها و مدل‌ های گوناگون چیدمان نمود. همچنین کتابخانه‌ هایی که با باکس طراحی می‌ شوند، دارای ظاهری مینیمال هستند و به‌ همین جهت در سبک‌ های مدرن طراحی داخلی محیط کار و منازل به کار برده می‌ شوند.

نوژن

ایده طراحی کتابخانه ایستاده

این نوع کتابخانه‌ ها دارای ابعاد و اندازه‌ های بسیار متفاوتی هستند و بر خلاف کتابخانه‌ های دیواری و سرتاسری، به دیوار متصل نشده و کاملاً مستقل می‌ باشند. کتابخانه‌ های ایستاده نیز بر اساس متراژ محیط، قابل سفارش هستند و در رنگ‌ های متفاوت و گوناگونی اجرا می‌ شوند. نوع ساده این کتابخانه‌ ها نیز بسیار مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی محیط‌ های اداری به‌ ویژه در سبک مدرن می‌ باشد.

ایده طراحی کتابخانه با زوایای هندسی

در طراحی این نوع از کتابخانه‌ ها، از اشکال متفاوت هندسی به کار برده شده و بیشترین کاربرد آن‌ ها نیز در منازل و اتاق‌ خواب می‌ باشد. این نوع کتابخانه‌ ها نیز دارای طرح‌ های ساده و مینیمال هستند و در سبک‌ های مدرن استفاده می‌ شوند. 

ایده طراحی کتابخانه پلکانی 

این نوع کتابخانه‌ ها همان‌ طور که از نام آن‌ ها پیداست، جهت استفاده بهینه از فضای منازل طراحی و اجرا می‌ شوند و دارای طراحی پلکانی در زیر راه پله می‌ باشند.

انواع ایده طراحی کتابخانه بر اساس سبک

کتابخانه‌ هایی که در منازل و محیط کار طراحی می‌ شوند، بر اساس سبک دارای دو نوع مدرن و کلاسیک می‌ باشند. 

ایده طراحی کتابخانه در سبک مدرن 

این نوع از کتابخانه‌ ها دارای ظاهری بسیار ساده و مینیمال هستند و بسیار مناسب برای خانه و محیط کار هایی با فضای کوچک می‌ باشند. کتابخانه‌ های مدرن نیز در ابعاد و اندازه های متفاوت قابل طراحی هستند و علاوه‌ بر کتاب در چیدمان آن‌ ها، می‌ توان از دکوری های مدرن با توجه به طراحی داخلی محیط کار نیز استفاده نمود. 


اینجا بخوانید: چگونه در منزل یک محیط کار اثربخش ایجاد کنیم؟

ایده طراحی کتابخانه در سبک کلاسیک 

این نوع کتابخانه‌ ها نسبت‌ به کتابخانه‌ های مدرن، از نمای بسیار مجلل‌ تر و با شکوه‌ تر برخوردار هستند و به‌ طور معمول در ابعاد بزرگ‌ تری طراحی و اجرا می‌ شوند.

با توجه به موارد ارائه‌ شده در این مقاله، کتابخانه‌ ها در مدل‌ ها و طرح‌ های بسیار گوناگونی قابل ساخت و اجرا هستند و بر اساس سفارش و سلیقه افراد، دارای انواع متنوعی می‌ باشند. 

در پایان 

شرکت نوژن، در زمینه تولید و ارائه انواع پارتیشن‌ های اداری و مبلمان اداری دارای سال‌ ها سابقه فعالیت بوده و اکنون نیز یکی از شناخته شده ترین و به روز ترین شرکت‌ ها در این حرفه است. این مجموعه تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا به مشتریان خود عرضه کرده و شما می‌ توانید جهت سفارش انواع کتابخانه و دریافت راهنمایی‌ های لازم، با این مجموعه تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *