بلاگ

معرفی ۲۰ سبک دکوراسیون اداری

سبک دکوراسیون اداری

 در طول سال‌ های اخیر، روند طراحی دفاتر اداری، بسیار تغییر کرده و کارفرمایان نسبت‌ به گذشته، اهمیت ویژه‌ ای به سبک دکوراسیون داخلی محیط‌ های اداری می‌ دهند. در واقع محیط داخلی ادارات، فضایی است که اکثر ما بیشترین ساعات روزانه خود را در آن سپری می‌ کنیم و از این‌ رو انعطاف‌پذیری محیط برای افزایش بهره‌وری فعالیت کاری و ایجاد آسایش کارکنان بسیار حائز اهمیت است. در حال‌ حاضر نیز سبک‌ های بسیار متنوعی در طراحی و چیدمان تجهیزات اداری در دسترس هستند که هر کدام بر اساس فاکتور های متعددی همچون متراژ محیط، تعداد کارکنان، میزان تجهیزات مورد نیاز و غیره انتخاب می‌ شوند.

آشنایی با انواع سبک دکوراسیون اداری

از جمله محبوب‌ ترین و پرطرف‌دار ترین سبک‌ های دکوراسیون اداری، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک، یکی از پرطرف‌دارترین طراحی‌ های به‌ کار رفته در محیط‌ های اداری است و از بارزترین مشخصات این سبک نیز می‌ توان به استفاده از رنگ‌ های گرم، متریال چوب، مبلمان اداری سلطنتی با دسته‌ های چوبی، روکش چرمی و غیره اشاره نمود.

سبک مدرن

سبک مدرن نیز یکی دیگر از محبوب‌ ترین سبک‌ های به‌ کار رفته در طراحی فضا های اداری است و از بارزترین مشخصات این سبک می‌ توان به استفاده از رنگ‌ های روشن و ملایم، مبلمان اداری ساده، پارتیشن شیشه‌ ای، انواع گل‌ و گیاه و غیره اشاره نمود. این سبک قابل اجرا در انواع محیط‌ های اداری با متراژ های بزرگ یا کوچک است.

سبک نئوکلاسیک

این سبک از طراحی محیط داخلی ادارات، دارای ویژگی‌ های سبک مدرن و کلاسیک است و افرادی که علاقه‌مند به هر دوی این سبک هستند، می‌ توانند طراحی نئوکلاسیک را در محیط اداری پیاده‌ سازی سازی نمایند.

سبک ساحلی

در این سبک به‌ طور معمول از رنگ‌ های روشن و بافت‌ های طبیعی استفاده می‌ شود و عناصری همچون چوب، صدف‌ های دریایی و غیره نیز با الهام از اقیانوس، نقش بسیار مهمی را در طراحی دکوراسیون سبک ساحلی ایفا می‌ کنند.

سبک اسکاندیناوی

این سبک الهام گرفته از مناطق شمال اروپا است و از بارزترین مشخصات آن می‌ توان به استفاده از چوب‌ های رنگ روشن، رنگ‌ های خنثی، مبلمان اداری کاربردی، اکسسوری های مینیمال و غیره اشاره نمود.

سبک صنعتی

در این سبک، از طراحی کارخانجات و انبار ها الهام گرفته شده و از جمله ویژگی‌ های آن نیز می‌ توان به استفاده از انواع تجهیزات اداری فلزی، آجری، متریال چوب و غیره اشاره نمود. این سبک دارای طراحی پیچیده و بسیار جذاب است.

سبک اسلامی

این سبک از طراحی داخلی ادارات، دارای المان‌ ها و نماد های اسلامی در دکوراسیون داخلی است و همان‌ طور که از نام آن پیداست، در دفاتر اداری کشور های اسلامی استفاده می‌ شود.

سبک مینیمالیست

سبک مینیمالیست، بسیار شبیه به سبک مدرن در طراحی داخلی دفاتر اداری است و در این سبک به‌ طور معمول از رنگ‌ های سفید و خاکستری استفاده‌ شده و دارای طراحی بسیار خلوت می‌ باشد. این سبک همچنین یکی از محبوب‌ ترین طراحی دکوراسیون‌ های دفاتر اداری به‌ ویژه در داخل کشور است.

سبک روستیک

طراحی به‌ کار رفته در سبک روستیک، برگرفته شده از عناصر و رنگ‌ های طبیعی همانند چوب و سنگ هستند و به‌ طور معمول نیز از رنگ‌ های خنثی برای رنگ سازمانی و همچنین تجهیزات اداری به‌ کار برده می‌ شود.

پارتیشن اداری

سبک فرانسوی

یکی دیگر از سبک‌ های به‌ کار رفته در محیط داخلی ادارات، سبک فرانسوی است. این سبک دارای نورپردازی بسیار خیره‌کننده در مقایسه با سایر طراحی دکوراسیون‌ های داخلی بوده و از جمله بارزترین مشخصات آن می‌ توان به استفاده از انواع لوستر و آینه، تجهیزات روشنایی لوکس، مبلمان سلطنتی و غیره اشاره نمود.

سبک رترو

سبک رترو، یکی از طراحی‌ های قدیمی به‌ کار رفته در محیط داخلی ادارات است و به‌ دلیل استفاده از رنگ‌ های تند و جیغ، می‌ تواند مناسب برای مراکز تبلیغاتی باشد.

سبک کوبیسم

این سبک برگرفته از آثار هنرمند معروف اسپانیایی به‌ نام پیکاسو است و از جمله بارزترین مشخصات آن نیز می‌ توان به وجود ایده و نوآوری، تلفیق رنگ‌ های خنثی و گرم و همچنین استفاده از انواع خطوط و اشکال انتزاعی اشاره نمود.

سبک آرت دکو

سبک آرت دکو، تحت عنوان سبک لوکس در دکوراسیون داخلی ادارات نیز شناخته می‌ شود و مهم‌ ترین ویژگی‌ های این سبک، استفاده از المان های دکوراتیو و تجهیزات بسیار گران‌ قیمت و لوکس می‌ باشد.

سبک بیوفیلیک

در سبک بیوفیلیک، طراحان از عناصر طبیعی همچون انواع گل و گیاهان استفاده کرده و هدف آن‌ ها بر این است که بتوانند همزیستی مناسبی را در محیط داخلی ادارات با طبیعت به وجود آورند. استفاده از این سبک در محیط داخلی ادارات به‌ ویژه در بافت‌ های شهری شلوغ، می‌ تواند تأثیر چشمگیری در بهبود کیفیت هوای داخلی داشته باشد.

سبک ماوریک

این سبک از طراحی دکوراسیون اداری مدرن، دارای قاعده و چیدمان خاصی نبوده و از تمامی رنگ‌ ها و انواع مبلمان اداری در طراحی آن استفاده می‌ شود.

سبک ویکتوریایی

یکی دیگر از سبک‌ های استفاده‌ شده در طراحی داخلی ادارات، سبک ویکتوریایی است. استفاده از رنگ‌ های تیره و تند همچون زرشکی، سبز و قهوه‌ ای، مبلمان اداری مجلل، آثار هنری و غیره از جمله بارزترین مشخصات سبک ویکتوریایی در طراحی داخلی اداری هستند.

سبک معاصر

سبک معاصر، بسیار شبیه به سبک مدرن در طراحی ادارات است و وجود نور طبیعی و استفاده از تجهیزات شیشه‌ ای همچون پارتیشن شیشه‌ ای، از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این سبک می‌ باشد.

سبک مدیترانه‌ ای

این سبک نیز با الهام از طبیعت در محیط داخلی ادارات طراحی و اجرا می‌ شود و بارزترین مشخصات آن نیز استفاده از عناصر طبیعی همچون چوب و رنگ‌ های آرامش بخش در تجهیزات اداری می‌ باشد.

سبک های تک

سبک های تک، یکی دیگر از زیرمجموعه‌ های سبک مدرن در طراحی داخلی ادارات است و از جمله ویژگی‌ های آن می‌ توان به رنگ‌ های تیره، المان‌ های پیچیده با اشکال هندسی، تجهیزات هوشمند، دکوری های فلزی و غیره اشاره نمود.

سبک اکلکتیک

این سبک از طراحی داخلی ادارات، با توجه به ایده‌ شخصی طراح پیاده‌ سازی شده و مستلزم رعایت قواعد و قانون خاصی نمی‌ باشد.

در پایان

شرکت نوژن، طراح و تولیدکننده انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری بوده و محصولات خود را در بالاترین کیفیت همراه با ضمانت‌ نامه و خدمات پس‌ از فروش به مشتریان عرضه می‌ کند. مشتریان عزیز می‌ توانید برای اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش انواع مبلمان و پارتیشن اداری، با شرکت نوژن تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *