بلاگ

پارتیشن اداری نیم قد

پارتیشن اداری نیم قد

پارتیشن‌ ها نوعی از دیوار های جدا کننده مدرن هستند که کاربرد اصلی آن‌ ها تقسیم و تفکیک سازی فضای درونی می‌ باشد. پارتیشن بندی به‌ عنوان یک افزودنی ارزشمند در محیط‌ های تجاری و اداری شناخته‌ شده و می‌ تواند طراحی دکوراسیون این ساختمان‌ ها را تکمیل نماید. بدون استفاده از پارتیشن‌ ها جهت تفکیک سازی فضای داخلی، دکوراسیون داخلی نمای قدیمی داشته و حس زیبایی و مدرنیته خود را از دست خواهد داد.

به‌ طور کلی پارتیشن‌ ها در ۲ دسته پارتیشن‌ های اداری و پارتیشن‌ های خانگی قرار گرفته و از متریال‌ های متفاوتی همچون چوب طبیعی، شیشه، ام دی اف و فلز آلومینیوم و یا تلفیقی از این متریال ها در ساخت آن‌ ها استفاده می‌ شود. همچنین پارتیشن‌ های اداری بر اساس نوع کاربرد نیز به انواع مختلفی تقسیم‌ بندی شده که از جمله پر کاربرد ترین آن‌ ها می‌ توان به پارتیشن‌ های ثابت و متحرک، پارتیشن‌ های تمام قد و نیم قد، پارتیشن‌ های تک جداره و دو جداره و غیره اشاره کرد.

در این مقاله نیز قصد داریم تا با پارتیشن‌ های اداری نیم قد آشنا شده و ویژگی‌ ها و همچنین مزایای استفاده از آن‌ ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

پارتیشن اداری نیم‌ قد چیست؟

به‌ طور کلی پارتیشن‌ های اداری به دو صورت نیم قد و تمام‌ قد ساخته می‌ شوند. پارتیشن‌ های تمام قد به دیوار های جدا کننده کاذبی گفته می‌ شود که از زمین تا سقف امتداد داشته و قابلیت حرکت در فضای داخلی ادارات را نخواهند داشت. به‌ طور معمول این پارتیشن‌ ها توسط پیچ و مهره به زمین و یا سقف متصل می‌ شوند و به پارتیشن‌ های تمام قطعه مشهور هستند. اما در مقابل پارتیشن‌ های اداری دیگری نیز وجود دارند که ارتفاع آن‌ ها در مقایسه با پارتیشن‌ های تمام قد بسیار کوتاه‌ تر بوده و تحت عنوان پارتیشن‌ های نیم قد شناخته می‌ شوند. اکثر پارتیشن‌ های اداری نیم‌ قد دارای حداکثر ارتفاع ۸۰ سانتی‌ متر هستند و استفاده از آن‌ ها در محیط‌ های اداری علاوه‌ بر تفکیک سازی فضای داخلی، سبب منظم تر شدن تجهیزات و وسایل به‌ کار رفته در ادارات خواهد شد.

متریال به‌ کار رفته در پارتیشن اداری نیم قد

در ساخت پارتیشن‌ های اداری نیم قد همانند سایر پارتیشن‌ ها از متریال‌ های گوناگونی استفاده می‌ شود. از جمله این متریال ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پارتیشن اداری نیم قد ام دی اف

متریال اصلی به‌ کار رفته در این نوع از پارتیشن‌ های اداری نیم قد، تخته‌ های فیبری ام دی اف است که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و قابل کاربرد در انواع اداره‌ جات و شرکت‌ ها می‌ باشند. پارتیشن‌ های نیم قد ام دی اف، قابلیت جا به‌ جایی در محیط داخلی ادارات را داشته و از وزن بسیار سبکی برخوردار بوده و به‌ همین دلیل نیز دارای قیمت بسیار مناسبی نسبت‌ به سایر پارتیشن‌ های اداری نیم قد هستند. در ساخت پارتیشن‌ های اداری نیم قد ام دی اف از متریال و یراق آلات بسیار با کیفیتی استفاده‌ شده و همچنین قابل‌ استفاده در سبک‌ ها و طراحی دکوراسیون‌ های مدرن نیز بوده و می‌ توان این پارتیشن‌ ها را نیز با تلفیقی از سایر متریال ها طراحی و اجرا نمود.

  • پارتیشن اداری نیم قد شیشه‌ ای

متریال اصلی به‌ کار رفته در این نوع از پارتیشن‌ های اداری نیم قد، شیشه است که دارای ظاهری بسیار منحصر به‌ فرد و زیبا بوده و قابل‌ استفاده در اداراتی با طراحی دکوراسیون مدرن هستند. پارتیشن‌ های نیم قد شیشه‌ ای نیز قابل ترکیب با سایر متریال ها همچون فلز یا ام دی اف هستند و می‌ توانند با عبور نور طبیعی و مصنوعی از خود، سبب صرفه‌ جویی در مصرف انرژی شوند. پارتیشن‌ های اداری نیم قد شیشه‌ ای دارای قیمت نسبتاً بالایی نسبت‌ به پارتیشن‌ های نیم قد ام دی اف بوده و نسبت‌ به آن‌ ها از طرف‌ داران بی‌ شمار تری برخوردار می‌ باشند.

  • پارتیشن اداری نیم قد آلومینیومی

یکی دیگر از متریال‌ های به‌ کار رفته در پارتیشن‌ های اداری کوتاه، فلز آلومینیوم است که این پارتیشن‌ های نیم قد از دوام، کیفیت و طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و از بهترین و با کیفیت‌ ترین فلزات در ساخت آن‌ ها استفاده می‌ شود. نصب و اجرای پارتیشن‌ های کوتاه آلومینیومی بسیار آسان بوده و از فلزات ضد زنگ، ضد خوردگی، ضد رطوبت و ضد حریق در آن‌ ها استفاده می‌ شود. این نوع از پارتیشن‌ ها کوتاه، حریم شخصی بیشتری را نسبت‌ به پارتیشن‌ های کوتاه شیشه‌ ای ایجاد کرده و از جمله مهم‌ ترین کاربرد آن‌ ها نیز می‌ توان به استفاده از این پارتیشن‌ ها در بیمارستان‌ ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ ها اشاره نمود.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری نیم قد

از جمله مزایای استفاده از پارتیشن‌ های اداری نیم قد می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب و اجرای این پارتیشن‌ ها بسیار آسان بوده و به‌ راحتی به یکدیگر متصل می‌ شوند.
  • این مدل از پارتیشن‌ های اداری قابل اجرا در مکان‌ های متفاوتی بوده و در رنگ‌ ها و طرح‌ های بسیار متنوعی عرضه می‌ شوند.
  • قیمت خرید و هزینه نصب پارتیشن‌ های اداری کوتاه نسبت‌ به پارتیشن‌ های اداری تمام‌ قد بسیار مناسب‌ تر و مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر است.
  • این پارتیشن‌ ها سبب تفکیک سازی فضای داخلی شده و قابلیت جا به جایی در محیط داخلی ادارات را خواهند داشت.
  • با استفاده از پارتیشن‌ های اداری کوتاه علاوه‌ بر تفکیک سازی محیط، می‌ توانید حریم شخصی نسبتاً مناسبی را نیز ایجاد نمایید.

نکات مهم در خرید پارتیشن‌ های اداری نیم قد

در هنگام خرید پارتیشن های اداری نیم قد به نکات زیر توجه نمایید:

  • اولین نکته در هنگام خرید پارتیشن‌ های اداری نیم قد، سفارش آن‌ ها از مراکز و شرکت‌ های معتبر می‌ باشد. زیرا تمامی شرکت‌ های معتبر و شناخته‌ شده در ساخت محصولات خود از متریال ها و یراق آلات بسیار با کیفیت و مرغوب استفاده کرده و آن‌ ها را علاوه‌ بر قیمت مناسب، با خدمات پس‌ از فروش و ضمانت کالا عرضه می‌ کنند.
  • دومین نکته در خرید پارتیشن‌ های اداری کوتاه، توجه به نوع متریال آن بر اساس نوع کاربرد می‌ باشد. زیرا متریال هایی همچون آلومینیوم، ام دی اف و شیشه که در ساخت پارتیشن‌ های اداری کوتاه به کار می‌ روند، هر کدام از لحاظ ویژگی و کاربرد دارای تفاوت‌ هایی با یکدیگر بوده و به‌ همین دلیل بهتر است که بر اساس نیاز خود، متریال اصلی را انتخاب کرده و آن را سفارش دهید.
  • در هنگام خرید پارتیشن‌ های اداری به‌ ویژه پارتیشن‌ های اداری نیم قد، خدمات نصب و اجرای آن ها را نیز توسط شرکت سازنده پارتیشن انجام دهید. زیرا علاوه‌ بر ظاهر و کیفیت متریال به‌ کار رفته در پارتیشن‌ های اداری کوتاه، چگونگی نصب و اجرای آن‌ ها نیز در دوام و طول عمر آن‌ ها تأثیر به سزایی داشته و هر چه نصب آن‌ ها با کیفیت‌ تر انجام شود، طول عمر آن‌ ها نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت پارتیشن اداری نیم قد

قیمت و خرید پارتیشن‌ اداری نیم قد نیز همانند سایر پارتیشن‌ های اداری به عوامل و فاکتور های گوناگونی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌ توان به نوع متریال به‌ کار رفته در ساخت این پارتیشن‌ ها، شرکت سازنده، تیم اجرایی، کیفیت پارتیشن و غیره اشاره نمود. با توجه به این عوامل، این نوع از پارتیشن‌ های اداری دارای قیمت مشخصی نبوده و در صورت اطلاع می‌ توانید با شماره تلفن 02158942  تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


اینجا بخوانید: مراحل طراحی و اجرای پارتیشن اداری در نوژن

در پایان

شرکت نوژن تولید کننده و ارائه دهنده انواع پارتیشن‌ های اداری و مبلمان اداری است. این مجموعه دارای تیمی بسیار حرفه‌ای در طراحی و تولید پارتیشن‌ های خود بوده و از بهترین و با کیفیت ترین متریال در ساخت آن‌ ها استفاده می‌ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *