کودکان و نوجوانان چندین سال از عمر خود را در مدرسه می گذرانند و اگر از تجهیزاتی که ساختشان برگرفته از دانش روز است، استفاده نشود آن ها را با مشکلات زیادی مواجه می سازد. یکی از مهم ترین تجهیزات کاربردی در مدارس و آموزشگاه ها، صندلی دانش آموزی می باشد.

صندلی دانش آموزی استاندارد و ارگونومیک 

صندلی‌ های دانش‌ آموزی، به دلیل کاربرد آنها توسط کودکان و نوجوانان، باید دارای طراحی استاندارد و ارگونومیک بوده تا هیچ گونه صدمه‌ ای به دانش آموزان وارد نکنند. زیرا دانش آموزان در طول دوره تحصیلی خود، زمان قابل توجهی از روز را بر نشستن روی صندلی‌ های دانش‌ آموزی می‌ گذرانند و به دلیل قرار داشتن آن ها در دوره رشد، این صندلی‌ ها باید از طراحی استاندارد و ارگونومیک جهت عدم آسیب به جسم دانش آموزان، برخوردار باشند.

صندلی‌ های دانش‌ آموزی استاندارد و ارگونومیک، دارای پایه‌ های بسیار مقاوم و ارتفاع استاندارد هستند و از نشیمنگاه و تکیه‌گاه بسیار راحتی برخوردار می‌ باشند. طراحی این صندلی‌ ها به گونه‌ ای است که دانش آموزان در استفاده طولانی مدت از آنها دچار درد در نواحی همچون کمر، ستون فقرات، شانه، گردن، پا و غیره نشده و به راحتی می‌ توانند در طول زمان مدرسه از آن استفاده کنند.

این صندلی‌ ها از وزن بسیار مناسبی برای جا به جایی در محیط برخوردار هستند و علاوه بر ویژگی‌ های طراحی با توجه به سن و ارگونومی بدن دانش آموزان، دارای قسمت‌ هایی نیز برای قرار دادن وسایل همچون کیف و تجهیزات دانش‌ آموزی می‌ باشند. 

از جمله مهمترین ویژگی‌ های صندلی دانش‌آموزی استاندارد و ارگونومیک، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

  • دارای مواد اولیه و متریال بسیار با کیفیت و مرغوب 
  • برخورداری از دوام و ماندگاری بالا 
  • دارای طراحی متناسب با ارگونومی بدن دانش آموزان و سن آنها 
  • برخورداری از نشیمنگاه و تکیه‌گاه بسیار راحت 
  • تنوع گسترده در رنگ و قابل اجرا توسط متریال‌ های گوناگون 
  • دارای ارتفاع و ابعاد متناسب با دانش آموزان 
  • دارای ویژگی‌ های ارگونومیک و راحتی 
  • دارای تجهیزات لازم برای قرار دادن وسایل‌ های دانش‌ آموزی 

انواع صندلی دانش آموزی 

صندلی‌ های دانش آموزی با توجه به متریال و یا تجهیزات متعدد برای قرار دادن وسایل دانش‌ آموزی، دارای انواع متنوعی در شرکت نوژن هستند که از جمله آن ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

صندلی دانش آموزی نیمکت‌ دار 

این نوع صندلی‌ های دانش‌ آموزی تولید شده در شرکت نوژن، دارای یک نیمکت کوچک برای نوشتن دروس دانش آموزان هستند و از مواد اولیه و متریال بسیار با کیفیت ساخته شده‌ اند. صندلی‌ های دانش‌ آموزی نیمکت‌ دار از طراحی ارگونومیک و استاندارد نیز برخوردار هستند و علاوه بر یک نیمکت کوچک، دارای قفسه‌ در زیر صندلی برای قرار دادن کتاب و کیف دانش آموزی نیز می‌ باشند. 

صندلی دانش آموزی دسته‌ دار 

این نوع از صندلی‌ های دانش‌ آموزی در شرکت نوژن، دارای تکیه‌گاه‌ های ارگونومیک برای قرار دادن آرنج هستند و در تنوع گسترده‌ ای از رنگ نیز قابل اجرا می‌ باشند. صندلی‌ های دانش آموزی دسته‌ دار، دارای ابعاد و ارتفاع استاندارد هستند و قسمت تکیه‌گاه و نشیمن آن ها نیز از طراحی ارگونومیک و متناسب با بدن دانش آموزان برخوردار می‌ باشد.

صندلی دانش آموزی چوبی و فلزی 

این نوع صندلی‌ های دانش‌ آموزی ترکیبی از متریال‌ های چوب و فلز هستند و علاوه بر ارتفاع و ابعاد استاندارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌ باشند. 

صندلی دانش آموزی فایبرگلاس 

در طراحی و ساخت این نوع از صندلی‌ های دانش‌ آموزی، از متریال فایبرگلاس بسیار با کیفیت و مرغوب به کار برده می‌ شود و به طور معمول نیز دارای پایه‌ های فلزی هستند. این صندلی‌ ها نیز در انواع چپ دست و راست دست و همچنین دسته‌ دار قابل اجرا می‌ باشند.

خرید بهترین صندلی دانش آموزی

صندلی‌ های دانش‌ آموزی به طور معمول در تیراژ بالا خریداری می‌ شوند و بنابراین توجه به برخی نکات در هنگام انتخاب آنها، می‌ تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه، انتظارات شما را نیز از محصول برآورده سازد. در هنگام انتخاب و خرید صندلی‌ های دانش‌آموزی، بهتر است آن ها را از مراکز و مجموعه‌ های معتبر و شناخته شده خریداری نمایید. زیر را این مراکز همانند شرکت مبلمان اداری نوژن، در تولید محصولات خود از متریال و مواد اولیه با کیفیت استفاده می‌ نمایند و دارای تیم طراحی بسیار متخصص و حرفه‌ ای در این زمینه جهت تولید محصولات ارگونومیک و استاندارد هستند. همچنین تجهیزات اداری این چنین مجموعاتی نیز علاوه بر بهره‌مندی از خدمات پس از فروش، دارای گارانتی و ضمانتنامه نیز بوده و در قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه‌ ای به مشتریان ارائه می‌ شوند. 

شما عزیزان می‌ توانید انواع صندلی دانش آموزی را در تنوع گسترده‌ ای از متریال و سبک در کیفیت‌ های بسیار بالا و قیمتی مناسب از شرکت نوژن خریداری نموده و علاوه بر آن از خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره‌مند شوید. 

قیمت خرید صندلی دانش‌ آموزی 

عوامل و فاکتور های بسیار متعددی در تعیین قیمت نهایی صندلی‌ های دانش آموزی تاثیرگذار هستند. از جمله مهم‌ ترین این فاکتور ها می‌توان به خرید به صورت تک یا عمده، نوع صندلی دانش آموزی، نوع متریال، خدمات پس از فروش، گارانتی محصول، کیفیت متریال و غیره اشاره نمود.

صندلی دانش آموزی باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

بر اساس علم ارگونومی صندلی دانش آموزی باید به گونه ای ساخته شود که هنگام نشستن کف پا بر روی زمین قرار گیرد. همچنین زاویه بین ران و تنه 90 درجه باشد تا حالت گودی کمر حفظ شود. علاه بر آن باید به حرکت آزادانه بر روی صندلی توجه داشت و ارتفاع نیز باید به صورتی باشد که آرنج تقریبا هم سطح لبه جلویی میز باشد.

صندلی ها باید به گونه ای طراحی شوند که در هنگام مطالعه زاوایه بین گردن و سر بیشتر از 20 درجه نباشد. در صورت عدم وجود چنین شرایطی دانش آموز مجبور به خم شدن به سمت شکم شده و در طولانی مدت دردهای مزمنی در ناحیه کمر و گردن او به وجود خواهد آمد. همچنین این صندلی ها باید فضای نسبتاً بزرگی در کف صندلی داشته باشند تا دانش آموز بتواند به راحتی جابجا شود تا از گرفتگی عضلات جلوگیری کند.

طول نشیمنگاه صندلی، باید برای حمایت ران‌ها به اندازه کافی درنظر گرفته شده باشد اما نه تا مقداری که باعث ایجاد فشار در ناحیه پشت زانوی دانش‌ آموز شود.

طراحی صندلی  دانش آموزی

طراحی صندلی برای دانش آموزان دبستانی پیچیدگی ‎های بیشتری دارد، زیرا کودکان در انتقال نیاز‌ های خود با بزرگسالان تفاوت دارند. بنابراین در طراحی صندلی آموزشی دانش آموزان دبستانی باید ملاحظاتی بیشتر در نظر گرفته شود تا دانش آموزان دچار خستگی نشوند و تمرکز آن‎ ها به یادگیری و آموزش حفظ شود.

در سال های گذشته به هنگام طراحی صندلی دانش آموزان تفاوت ‎های جنسیتی در نظر گرفته نمی شد، در صورتی که لازم است در طراحی صندلی آموزشی دختران با پسران تفاوت‎ ها در نظر گرفته شود. زیرا پسران قد بلندتری نسبت به دختران هم سن خود دارند و لازم است صندلی آموزشی آن‎ ها ارتفاع بیشتری داشته باشد.

فاکتور های مهم در ساخت صندلی مخصوص محصلان

  • راحتی محل تکیه
  • اختصاص دادن فضایی برای وسایل
  • داشتن ابعادی متناسب با دانش آموزان
  • محل نشستن راحت
  • با دوام
  • به کارگیری مواد مرغوب و با‎کیفیت در ساخت صندلی آموزشی
  • طراحی بر اساس اصول ارگونومی و استاندارد

مبلمان اداری نوژن با نظر به اهمیت تأثیر تجهیزات آموزشی بر روحیه و بدن دانش آموزان ، با بهره مندی از نظرات کارشناسان خود در این زمینه و با کمک متریال اولیه درجه یک اقدام به طراحی و ساخت بهترین مدل های صندلی دانش آموزی نموده است. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید انواع صندلی دانش آموزی با متخصصان نوژن تماس حاصل فرمایید.