بلاگ

هر آنچه لازم است از پارتیشن اداری متحرک بدانید

پارتیشن متحرک اداری

پارتیشن اداری متحرک، نوعی از پارتیشن‌ های اداری است که برخلاف پارتیشن‌ های اداری ثابت، دارای قابلیت جا به جایی و حرکت در محیط داخلی ادارات می‌ باشد. به‌ طور کلی پارتیشن‌ ها، دیوار های کاذب و پیش‌ ساخته ای هستند که جهت ایجاد فضا در محیط داخلی ادارات به کار برده می‌ شوند. پارتیشن‌ های اداری از متریال‌ های گوناگونی قابل ساخت هستند و بر اساس قابلیت‌ های خود به انواع گوناگونی تقسیم‌ بندی می‌ شوند. پارتیشن اداری متحرک، از آن‌ دسته پارتیشن‌ های بسیار محبوب و پرکاربرد در تفکیک سازی محیط داخلی ادارات است که در این مقاله قصد داریم تا با این پارتیشن آشنا شده و ویژگی‌ ها، مزایا و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

معرفی پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن اداری متحرک، به پارتیشنی گفته می‌ شود که دارای قابلیت جا به جایی در فضای داخلی ادارات بوده و توسط ریل‌ های متصل به زمین و سقف و یا چرخ های خود، در محیط حرکت می‌ کند. پارتیشن‌ های متحرک در ادارات به‌ راحتی قابل جا به‌ جایی و حرکت هستند و به طور معمول در تقسیم‌ بندی موقت فضای داخلی ادارات به کار برده می‌ شوند. در طراحی و اجرای پارتیشن‌ های اداری متحرک، از متریال‌ های گوناگونی همچون چوب، ام دی اف، شیشه و فلز استفاده می‌ شود و در ابعاد و اندازه‌ های گوناگونی قابل ساخت هستند. پارتیشن‌ های متحرک از لحاظ کاربرد، دارای انعطاف‌پذیری بسیار مناسبی هستند و در محیط داخلی ادارات با انواع متراژ قابل‌ استفاده هستند. پارتیشن‌ های متحرک نیز همانند سایر پارتیشن‌ های اداری، دارای ویژگی‌ ها و مزایای مختص به خود هستند و در تنوع بالایی از رنگ و طرح عرضه می‌ شوند و شما می‌ توانید آن‌ ها را با توجه به نوع دکوراسیون داخلی اداره خود انتخاب کرده و اجرا نمایید.

ویژگی‌ ها و مشخصات پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن های متحرک، نوعی از دیوار های جداکننده هستند که علاوه‌ بر فضای داخلی ادارات، در تفکیک سازی محیط داخلی منازل نیز به کار برده می‌ شوند. ایده طراحی و اجرای پارتیشن اداری متحرک در ابتدا، از پاراوان ها برداشته شده و تنها با متریال چوب طراحی و ساخته می‌ شدند. اما امروزه پارتیشن‌ های اداری متحرک از متریال‌ های گوناگونی همچون شیشه، ام دی اف، فلز و همچنین چوب قابل طراحی و ساخت هستند. این پارتیشن‌ ها دارای ابعاد و ارتفاع استانداردی هستند و با توجه به متراژ و نوع تفکیک سازی فضا طراحی و اجرا می‌ شوند. این پارتیشن‌ ها با تفکیک سازی خود می‌ توانند فضای بسیار مستقلی را در محیط داخلی ادارات به وجود آورند اما برخلاف پارتیشن اداری ثابت، عایق مناسبی در برابر صوت و حرارت نمی‌باشند. یکی دیگر از ویژگی‌ های پارتیشن اداری متحرک، نقش آن‌ ها در تفکیک سازی و فضاسازی موقت محیط داخلی ادارات است و با قابلیت جا به جایی و حرکت خود، می‌ توانند فضای به‌ وجود آمده را بزرگ‌ تر و یا کوچک‌ تر نمایند. همچنین پارتیشن‌ های متحرک دارای تنوع بالایی در طرح و رنگ هستند و هیچ‌ گونه محدودیتی در انتخاب آن‌ ها با توجه به سبک داخلی ادارات وجود نخواهد داشت.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری متحرک

از جمله مزایای استفاده از این پارتیشن ها در فضای داخلی شرکت‌ ها و سازمان‌ های اداری، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده بهینه از فضا

همان‌ طور که گفته شد پارتیشن‌ های اداری متحرک، قابلیت حرکت و جا به‌ جایی در فضای داخلی ادارات را داشته و از این‌ رو با کمک آن‌ ها می‌ توان به بهترین شکل از فضای داخلی ادارات استفاده نمود. به این صورت که شما می‌ توانید جهت تغییر کاربری و یا کوچک و بزرگ نمودن فضای به‌ وجود آمده، پارتیشن‌ های متحرک را حرکت داده و بنابراین از تمامی فضای موجود استفاده نمایید.

ایجاد حریم خصوصی

یکی دیگر از مزایای این پارتیشن‌ ها، ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان و کارمندان در ادارات می‌ باشد. این نوع از پارتیشن‌ ها زمانی‌ که صورت تمام‌ قد طراحی می‌ شوند، حریم شخصی تری را می‌ توانند برای کارمندان ایجاد کنند و در مواقع لزوم نیز می‌ توانند به‌ صورت پنل یا آکاردئونی گشوده شوند.

در ادامه مقاله به بررسی انواع پارتیشن اداری متحرک بر اساس نوع آکاردئونی و پنل خواهیم پرداخت.

انعطاف‌ پذیری بالا

انواع پارتیشن متحرک اداری به‌ طور کلی از وزن پایینی برخوردار هستند و انعطاف‌ پذیری مناسب آن‌ ها سبب شده‌ است که در انواع محیط‌ های اداری قابل کاربرد باشند. این پارتیشن‌ ها در ابعاد و ارتفاع‌ های گوناگونی قابل اجرا هستند و بنابراین در تمامی محیط‌ های اداری با کاربری‌ های گوناگون قابل‌ استفاده می‌ باشند.

جابجایی آسان

به‌ طور کلی تمامی پارتیشن‌ های اداری قابل استفاده مجدد در مکان دیگری هستند و به‌ راحتی توسط پیچ و اتصالات خود در محیط جدید نصب می‌ شوند. پارتیشن اداری متحرک نیز از این مزایا برخوردار بوده و در صورت نیاز می‌ توانید آن‌ ها را در مکان دیگر و یا تغییر در تفکیک سازی جا به‌ جا نمایید.

قیمت مناسب

پارتیشن‌ های اداری متحرک از قیمت بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه ای برخوردار هستند و شما می‌ توانید با صرف کمترین هزینه در مقایسه با دیوار های گچی و ساختمانی، محیط داخلی ادارات را تفکیک سازی و بخش‌ بندی نمایید.

کیفیت بسیار بالا

در طراحی و ساخت پارتیشن اداری متحرک، از متریال ها و یراق آلات بسیار با کیفیتی استفاده‌ شده و از این‌ رو این پارتیشن‌ ها از دوام و مقاومت مناسبی در برابر آسیب‌ های احتمالی برخوردار هستند. همچنین این پارتیشن‌ ها دارای تنوع بسیار گسترده‌ای در طرح و رنگ هستند و در انواع سبک‌ های مدرن و کلاسیک ادارات قابل‌ استفاده می‌ باشند.

پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری متحرک

پارتیشن‌ های اداری متحرک بر اساس نوع حرکت، متریال، جداره و غیره دارای انواع متفاوتی هستند که از جمله آن‌ ها می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

انواع پارتیشن اداری متحرک بر اساس متریال

پپارتیشن متحرک اداری بر اساس متریال و یا تلفیقی از متریال‌ های گوناگون شامل انواع زیر می‌ شود:

  • پارتیشن اداری متحرک شیشه‌ ای
  • پارتیشن اداری متحرک چوبی
  • پارتیشن اداری متحرک ام دی اف
  • پارتیشن اداری متحرک فلزی
  • پارتیشن اداری متحرک شیشه‌ ای و ام دی اف

اینجا بخوانید: معرفی انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری متحرک بر اساس جداره

به‌ طور کلی پارتیشن متحرک اداری بر اساس جداره به ۲ نوع پارتیشن متحرک تک جداره و پارتیشن متحرک دوجداره تقسیم‌ بندی می‌ شود.

انواع پارتیشن اداری متحرک بر اساس نوع حرکت

پارتیشن‌ های متحرک با توجه به نوع حرکت خود در فضای داخلی ادارات، شامل انواع زیر می‌ شوند:

پارتیشن متحرک ریلی

این نوع از پارتیشن‌ های متحرک توسط ریل‌ هایی بر روی کف یا سقف دارای حرکت هستند و بسیار مناسب برای اداراتی با فضایی کوچک می‌ باشند.

پارتیشن متحرک چرخ‌ دار

این پارتیشن‌ ها برخلاف پارتیشن‌ های متحرک ریلی، توسط چرخ‌ هایی که زیر پنل آن‌ ها نصب‌ شده‌اند در محیط داخلی ادارات جا به‌ جا می‌ شوند و بسیار مناسب برای اداراتی با فضای بزرگ هستند.

پارتیشن متحرک آکاردئونی

این نوع از پارتیشن‌ های متحرک همانند پاراوان، به‌ صورت پنل های تاشو و جمع شونده ساخته می‌ شوند و نوع تمام قد آن‌ ها بسیار مناسب برای اداراتی با طراحی دکوراسیون مدرن می‌ باشد.

پارتیشن متحرک لولایی

این نوع از پارتیشن‌ های متحرک اداری، دارای لولا در بین اجزای خود هستند و به‌ راحتی در محیط داخلی ادارات جا به‌ جا می‌ شوند.

پارتیشن متحرک پنلی

این نوع از پارتیشن‌ های متحرک برای تفکیک سازی ظاهری بین دو فضا در محیط داخلی ادارات استفاده می‌ شوند و دارای نما و ظاهر بسیار شیک و ساده‌ ای می‌ باشند.

خرید پارتیشن اداری متحرک

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در این مقاله، پارتیشن متحرک اداری دارای انواع گوناگونی بوده و مدل‌ های با کیفیت آن‌ ها نیز از دوام و طول عمر مناسبی برخوردار هستند. در هنگام خرید پارتیشن اداری متحرک نیز بهتر است این نوع از پارتیشن‌ ها را از مراکز و مجموعه‌ های بسیار معتبر خریداری نموده و از گارانتی و خدمات پس‌ از فروش آن‌ ها استفاده نمایید. همچنین در هنگام خرید به کیفیت و نوع کاربری این پارتیشن‌ ها نیز بسیار توجه کرده و بر اساس نیاز خود و نوع تفکیک سازی محیط ادارات آن‌ ها را انتخاب نمایید.

در پایان

شرکت پارتیشن و مبلمان اداری نوژن، از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری آغاز نموده و اکنون نیز یکی از شرکت‌ های بسیار موفق در این حرفه است. این مجموعه در تولید و ارائه انواع محصولات خود، از بهترین و با کیفیت‌ ترین متریال و تجهیزات استفاده نموده و آن‌ ها را با گارانتی و خدمات پس‌ از فروش به مشتریان عرضه می‌ نماید. مشتریان عزیز نیز می‌ توانند جهت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات این مجموعه، با شماره تلفن 02158942 تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *