بلاگ

پارتیشن یا دیوار کاذب، کدام بهتر است؟

پارتیشن یا دیوار کاذب

در حال‌ حاضر انواع مختلفی از دیوار های جدا کننده برای تقسیم‌ بندی یک اتاق و یا تفکیک سازی یک بخش از دیگری در محیط داخلی در دسترس هستند. این نوع دیوار های جداکننده به‌ صورت دیوار های غیر باربر طراحی و اجرا می‌ شوند و با توجه به سبک و مدل دیوار، ممکن است به‌ صورت ثابت و یا متحرک باشند. پارتیشن و دیوار کاذب، از جمله جداکننده‌ های امروزی هستند که از آن‌ ها علاوه‌ بر محیط داخلی ادارات، در محیط‌ های دیگری نیز همچون کافی‌ شاپ، رستوران، منازل، هتل، سالن‌ های آرایشی، باشگاه، مزون‌ ها و غیره نیز استفاده می‌ شود.

در این مقاله قصد داریم تا با پارتیشن و دیوار کاذب آشنا شده و به مقایسه این دو دیوار جداکننده بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

پارتیشن چیست؟

پارتیشن‌ ها، جداکننده های بسیار کاربردی برای تفکیک سازی و تقسیم‌ بندی محیط داخلی هستند و از متریال‌ هایی همچون چوب، ام دی اف، فلز آلومینیوم و شیشه در طراحی و ساخت آن‌ ها استفاده می‌ شود. این این نوع جداکننده‌ ها با توجه به نیاز محیط داخلی، قابل اجرا به‌ صورت ثابت و متحرک، تک‌ جداره و دوجداره و همچنین تمام قد و نیم قد هستند و براساس رنگ سازمانی نیز در تنوع گسترده‌ ای از طرح و رنگ ارائه می‌ شوند. پارتیشن‌ های دوجداره عایق بسیار مناسبی در برابر صوت و حرارت هستند و از این‌ رو می‌ توانند آلودگی صدا را در محیط به حد چشمگیری کاهش دهند. به‌ دلیل استفاده از متریال با کیفیت در طراحی و ساخت این جداکننده‌ ها، از دوام، مقاومت و پایداری بسیار بالایی برخوردار هستند و علاوه‌ بر آن بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه می‌ باشند.

مزایای خرید پارتیشن

از جمله مهم‌ ترین مزایای جداکننده پارتیشن، می‌ توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • حداقل اشغال فضا
  • هزینه مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه
  • عایق مناسب در برابر صوت و حرارت
  • نصب و اجرای آسان
  • دارای نمای بسیار شیک و منحصر به‌ فرد
  • قابلیت جداسازی و نصب در مکان جدید
  • ایجاد حریم شخصی برای افراد
  • انتقال نور طبیعی در محیط توسط پارتیشن شیشه‌ ای
  • و غیره

دیوار کاذب چیست؟

دیوار کاذب، یکی دیگر از جداکننده های امروزی برای تفکیک سازی محیط‌ های داخلی است و به‌ طور معمول از متریال هایی چون چوب و گچ در طراحی و ساخت آن‌ ها استفاده می‌ شود. این دیوار ها در برابر صوت و حرارت نیز به‌ عنوان عایق مناسبی عمل کرده و به‌ دلیل وزن سبک، سبب افزایش بار مرده به ساختمان نخواهند شد. دیوار های کاذب در محیط داخلی توسط ابزار های ساختمانی نصب و اجرا می‌ شوند و المانی مناسب برای پوشش‌ دهی عیوب ساختمانی و عناصری همچون سیم کشی و لوله‌کشی هستند. از دیگر متریال‌ های استفاده‌ شده در طراحی و ساخت دیوار های کاذب، می‌ توان به مواد اولیه‌ ای همچون فوم، پی وی سی، تخته سه لا و غیره نیز اشاره نمود.

مزایای خرید دیوار کاذب

مهم‌ ترین مزایای دیوار کاذب عبارتند از:

  • قابلیت نصب و اجرا در انواع محیط داخلی
  • برخورداری از وزن سبک نسبت به دیوار ساختمانی
  • عملکرد به‌ عنوان عایق حرارتی و صوتی
  • عدم ایجاد بار مرده به ساختمان
  • انعطاف‌پذیری و مقاوم در برابر زلزله

پارتیشن اداری

مقایسه پارتیشن و دیوار کاذب

در هنگام بازسازی محیط داخلی و یا راه‌اندازی یک کسب‌ و کار جدید، انتخاب میان پارتیشن یا دیوار کاذب جهت تفکیک سازی محیط داخلی می‌ تواند برای کارفرمایان بسیار دشوار باشد. بنابراین جهت کمک به شما، در این قسمت از مقاله به مقایسه مهمترین ویژگی های پارتیشن و دیوار کاذب خواهیم پرداخت:

انعطاف‌ پذیری

یکی از مهم‌ ترین مزایای جداکننده‌ پارتیشن، انعطاف‌ پذیری بالای آن‌ نسبت‌ به دیوار های کاذب است. پارتیشن‌ ها برای جا به جایی و نصب در مکان جدید، بدون آسیب به ساختار محیط داخلی جداسازی می‌ شوند و برخلاف دیوار های کاذب نیاز به هیچ‌ گونه تخریب و بازسازی نخواهند داشت.

اشغال فضا در محیط داخلی

جداکننده پارتیشن نسبت‌ به دیوار های کاذب، به‌ دلیل ساختار و نوع طراحی خود، فضای بسیار کمتری را در محیط داخلی اشغال می‌ کند و علاوه‌ بر عملکرد به‌ صورت دیوار جداکننده ثابت، می‌ تواند به‌ عنوان جداکننده متحرک نیز استفاده شود. همچنین دارای قابلیت استفاده به صورت نگهدارنده نیز می باشند.

زیبایی شناسی

پارتیشن ها دارای قابلیت طراحی و اجرا در انواع سبک های داخلی هستند و با توجه به تنوع گسترده در متریال، طرح و رنگ، از انعطاف پذیری و تطبیق بسیار بالایی با سبک های مدرن، کلاسیک، نئو کلاسیک و غیره برخوردار هستند. این جداکننده ها علاوه بر ظاهر شیک و جذاب، دارای قابلیت استفاده از انواع لوگو، آرم، طرح و غیره را نیز خواهند داشت.

انتقال نور در محیط

دیوار های کاذب دارای خاصیت انتقال نور در محیط داخلی نیستند و تنها می‌ توان با ایجاد حفره و یا اشکال هندسی بر روی آن‌ ها، سبب انتقال نور در محیط داخلی شد. اما در مقابل پارتیشن‌ های شیشه‌ ای، جدا کننده ای بسیار شفاف و مناسب برای انتقال نور طبیعی و مصنوعی در محیط داخلی هستند و علاوه‌ بر ایجاد حریم خصوصی، می‌ توانند سبب بهبود تعامل میان کارکنان شوند.

تفکیک سازی محیط داخلی

هر دو جداکننده‌ های پارتیشن و دیوار کاذب، تجهیزات بسیار کاربردی برای تفکیک سازی محیط داخلی هستند و با توجه به ویژگی‌ ها و عملکرد خود، دارای تأثیرات متفاوتی در محیط داخلی می‌ باشند.

عایق صوت و حرارت

پارتیشن‌ ها و دیوار های کاذب، هر دو عایق های مناسبی در برابر صوت و حرارت هستند و نسبت‌ به دیوار های ساختمانی نیز از وزن بسیار سبک‌ تری برخوردار می‌ باشند.

مقاومت و پایداری

مقاومت و پایداری پارتیشن‌ ها در برابر آسیب‌ ها و صدمات محیطی نسبت‌ به دیوار های کاذب بالاتر است و در برابر رطوبت، ضربه، فشار و غیره نیز از خود پایداری مناسب‌ تری را نشان می‌دهند.

نصب و اجرا

نصب و اجرای پارتیشن‌ ها در محیط داخلی نسبت‌ به دیوار های کاذب، در زمان بسیار کوتاه‌ تری انجام‌ شده و برای نصب نیز به تجهیزات و ابزارآلات بسیار کمتری نسبت‌ به دیوار های کاذب نیاز خواهد داشت.

قیمت خرید

هر دو جداکننده های پارتیشن و دیوار های کاذب با توجه به کیفیت مواد اولیه و نوع طراحی، دارای قیمت‌ های متفاوتی در خرید و جرا هستند و نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن‌ ها در نظر گرفت. جهت اطلاع از قیمت خرید و نصب پارتیشن اداری، می‌ توانید با شرکت نوژن تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جمع‌ بندی

با توجه به مطالب ارائه‌ شده در رابطه با عنوان پارتیشن بهتر است یا دیوار کاذب، می‌ توان دریافت که هر دو این جداکننده‌ ها دارای ویژگی‌ ها و مزایای متفاوتی در تفکیک سازی محیط داخلی هستند و با توجه به نیاز محیط توسط کارفرمایان انتخاب و وارد مرحله نصب و اجرا می شوند. اما به‌ طور کلی پارتیشن‌ ها از انعطاف‌پذیری و هزینه‌ مقرون‌ به‌ صرفه‌ تری نسبت‌ به دیوار های کاذب برخوردار هستند و علاوه‌ بر تنوع گسترده در طرح و رنگ، دارای سرعت عمل بالاتری در نصب و اجرا می‌ باشند.

شرکت پارتیشن اداری و مبلمان اداری نوژن، طراح و تولید کننده انواع تجهیزات اداری در بهترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت بوده و تمامی محصولات آن نیز دارای ضمانت‌نامه و خدمات پس‌ از فروش هستند. مشتریان عزیز می‌ توانید برای دریافت راهنمایی‌ ها و مشاوره های لازم جهت خرید هر یک از پارتیشن‌ های اداری، با شرکت نوژن تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *