بلاگ

انواع پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن اداری مدرن

امروزه جداسازی قسمت های مختلف یک اداره، نهاد یا سازمان به وسیله پارتیشن اداری مدرن، مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته است. منظور از کلمه مدرن  اینست که علاوه بر توجه به کارایی پارتیشن اداری، به زیبایی ظاهری و طراحی نوین آن نیز اهمیت داده شود و هماهنگی و هارمونی با دکوراسیون اداری شما داشته باشد.

دلایل استفاده از پارتیشن اداری مدرن

مناسب ترین راه برای تبدیل محیط های بزرگ به بخش های کوچک، استفاده از پارتیشن اداری می باشد. پارتیشن بندی برای کارفرمایان، یک راه حل ارزان و اقتصادی برای ایجاد فضاهای اداری جداگانه برای کارمندان است.
پارتیشن ها اگر در جای درست نصب شوند، واقعا موثر خواهند بود. استفاده از پارتیشن اداری مدرن در محیط کاری برای هر دو طرف کارمند و کارفرما مزایای بسیاری را در برخواهد داشت. ایجاد حریم خصوصی مهم ترین چیزی است که هر اداره یا سازمانی به آن نیاز اساسی دارد.

نکات انتخاب پارتیشن اداری نوین

استفاده از پارتیشن اداری تک جداره و دو جداره یک روش مناسب برای استفاده بهینه از فضای اداری شما هستند. این سیستم به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای محیط اداری خود فضاسازی کنید. یک روز محیط شرکت خود را بزرگ و دلباز کنید و روز دیگر آن را به قسمت های کوچک و بسته تر تبدیل کنید. این کار به سرعت انجام می شود و لازم نیست زمان زیادی را بابت آن صرف کنید، چرا که باز و بسته کردن آنها تنها چند ثانیه طول می کشد.

فضاهای بزرگتر می توانند برای برگزاری جلسات مورد استفاده قرار گیرند. فضاهای کوچک تر برای استفاده کارمندان در رده های مختلف شغلی به کار گرفته شود. مهم ترین کاری که باید انجام دهید اینست که تشخیص دهید که کدام پارتیشن اداری مناسب استفاده شما خواهد بود. مسلما هرچه بخواهید بر کیفیت کار افزوده شده باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید. هم چنین باید تعیین کنید که دیزاین اداری شما کدام سبک می باشد؟ سبک مدرن یا کلاسیک؟

انتخاب پارتیشن اداری ایده آل 

توصیه می شود که قبل از انتخاب پارتیشن اداری برای محل کار خود، هدف خود را از اجرای پارتیشن بندی مشخص نمایید. در رابطه با همین قضیه، سه نکته اصلی مطرح می گردد. در انتخاب پارتیشن اداری ایده آل توجه به این سه نکته به شما در انتخاب یک گزینه  مناسب یاری می رساند.

  • هدف از ایجاد پارتیشن

ابتدا باید فضای اداری خود را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، اگر کاهش صدا یکی از اهداف شما می باشد، استفاده از پارتیشن اداری دوجداره توصیه می گردد. اگر ملاک فقط جداسازی بخش ها می باشند، بهتر است از پارتیشن های تک جداره ام دی اف یا آلومینیومی استفاد شود.

  • روش نصب

روش های نصب متعددی وجود دارند. برخی پارتیشن ها از سقف آویزان می شوند و برخی دیگر بر روی زمین قرار می گیرند. بسته به اینکه شما کدام را ترجیح می دهید و آیا سقف شما توان باربری دارد یا خیر می توانید در این خصوص تصمیم بگیرید. خودتان تخصص کافی در نصب آن دارید یا خیر؟ ابزارآلات و تجهیزات کافی برای انجام این دارید؟

بیشتر بخوانید : نحوه نصب پارتیشن اداری، ابعاد پارتیشن اداری

  • زیبایی پارتیشن

یکی از مقوله های مهم در این زمینه انتخاب پارتیشنی است که علاوه بر کارایی مفید و سودمند خود، به زیبایی محیط نیز بیافزاید. اگر چشم نواز بودن محیط و هماهنگی پارتیشن ها با سایر دکوراسیون اداری برایتان اهمیت دارد، حتما باید با یک کارشناس طراحی داخلی اداری مشورت نمایید تا به شما در این خصوص کمک نماید.
شک نکنید که زیبایی و هماهنگی با مبلمان اداری و سایر تجهیزات می تواند در روحیه کارمندان تاثیر مثبت فراوانی گذاشته و بر اعتبار شرکت شما در نظر ارباب رجوع ها و مشتریان بیافزاید.

پارتیشن های اداری از جنس های متفاوتی ساخته می شوند. ولی به طور کلی آن ها را به دو طیف پارتیشن های اداری تک جداره و پارتیشن های دو جداره، دسته بندی می کنند. در ادامه به طور مختصر درباره هر دسته توضیحاتی ارائه نموده ایم.

پارتیشن های اداری تک جداره

اگر آلودگی صوتی چندانی بین قسمت های مختلف اداره وجود ندارد، می توانید از پارتیشن اداری تک جداره استفاده نمایید. این نوع پارتیشن ها عایق صوتی و حرارتی نیستند ولی قیمت ارزانی دارند و سبک بودن و حمل آسان آن از مزایای به کارگیری آن ها می باشد. در طراحی پارتیشن اداری تک جداره معمولا از قاب ها و جداره های شیشه ای استفاده می شود. طراحی این نوع خاص از پارتیشن های اداری به شکل تک قاب و یک پارچه بوده و با توجه به سلیقه درخواست کننده طراحی و ساخته می شود.

می توان این پارتیشن را در ابعاد گوناگون و برای محیط های مختلف طراحی کرد. برای مستقر کردن پارتیشن های تک جداره استفاده از ستون ها ضروری بوده و قاب های پارتیشن با استفاده از ستون ها هست که روی زمین سوار می شوند. این کار باعث می شود تا از لغزش قطعات پارتیشن جلوگیری به عمل آمده و استحکام آن نیز افزایش یابد. در طراحی پارتیشن اداری تک جداره از ام‌ دی‌ اف 16 میلی متری استفاده می شود. شیشه های پارتیشن تک جداره 6 میلی متری بوده و می توان در طراحی آن از طرح های ساده یا مات استفاده کرد. همچنین می توان لوگو یا برند شرکت را نیز بر روی آن حکاکی نمود.

پارتیشن های اداری دو جداره

مهم ترین ویژگی پارتیشن اداری دو جداره جلوگیری از انتشار سرو صدا بین بخش های مختلف اداره می باشد. به طور صحیح تر می توان گفت که این نوع پارتیشن ها مقابله کننده با آلودگی های صوتی هستند و عایق خوبی به حساب می آیند. در ساخت این نوع پارتیشن ها معمولاً از شیشه ها یا قاب های دو جداره بهره می برند و ضخامت آن در حدود دوازده سانتی متر است. ارتفاع پارتیشن ها نیز متغیر بوده و با توجه به کاربرد مورد نظر می تواند در اصطلاح کوتاه قد، نیم قد یا تمام قد باشد. در بعضی مواقع ممکن است بلندی آن تا سقف ساختمان نیز برسد.

در طراحی پارتیشن های اداری دو جداره دیگر نیازی به ستون نبوده و به سادگی می توان آن ها را روی زمین سوار کرد. ضمن اینکه این نوع از پارتیشن اداری دارای مقاومت و استحکام بیشتری هست. ام‌ دی‌ اف مورد استفاده در طراحی پارتیشن اداری دو جداره شانزده میلی متری بوده و می توان از طرح های مختلفی برای آن استفاده کرد.

پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره با متریال مختلفی چون پارتیشن اداری شیشه ای، پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن mdf تولید و به بازار عرضه می گردند. به علت تنوع در طرح، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب‌ بندی رنگ، متریال و ملزومات آن قیمت هر کدام متفاوت و متنوع است.

پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف (MDF)

پارتیشن اداری ام دی اف قابلیت نصب در ارتفاعات مختلف را دارد و بنا به خواست مشتری ارتفاع آن کم و زیاد می گردد. از جنس ام دی اف با ضخامت 16 میلی متر است. یکی از پرطرفدارترین پارتیشن های اداری محسوب شده که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن اداری تک جداره ام دی اف و شیشه

این مدل پارتیشن اداری، ترکیبی از ام دی اف و شیشه بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. همچنین برای بخش هایی که لزومی ندارد حتما فضا به طور کامل بسته باشد معمولا از پارتیشن تک جداره استفاده می شود.

پارتیشن اداری تک جداره آلومینومی

همان گونه از نام پارتیشن آلومینیومی مشخص است این نوع پارتیشن از آلومینیوم سبک با استحکام زیاد ساخته شده و زیبایی ظاهری قابل قبولی دارد. در این مدل می توانید از شیشه به صورت مات، شفاف و طرح دار برای نورگیری هرچه بهتر فضا استفاده نمایید.

پارتیشن اداری دو جداره تمام شیشه قاب ام دی اف

این مدل از پارتیشن اداری معروف به پارتیشن شیشه ای است. نصب و اجرای این نوع می تواند جایگزین خوبی برای دیوارها در یک محیط اداری می باشد. تمامی مدیران ترجیح می دهند علاوه بر اینکه پارتیشن عایق صوتی باشد، تبادل نور بین محیط های مختلف به خوبی صورت گرفته و گرمای محیط حفظ شود. هم چنین در تهویه هوا نیز مشکلی بوجود نیاید. این نوع از پارتیشن تمامی این قابلیت ها را داشته و ظاهر زیبایی را نیز به محیط شما می بخشد.

پارتیشن اداری دو جداره ام دی اف و شیشه

این نوع پارتیشن تقریبا نیمی از ام دی اف و نیمی از شیشه می باشد. از جمله مزایای استفاده از ام دی اف در پارتیشن اداری می توان به شکل پذیری آسان، تنوع رنگ، سهولت در اجرا، قیمت مناسب نسبت به پارتیشن های اداری آلومینیومی اشاره نمود.

پارتیشن اداری دو جداره آلومینیومی

ساختار آن از جنس آلومینیوم است. نصب سریع، زیبایی ظاهری، درگیر شدن فضای کمتر و قابلیت جا به جایی آسان از مزیت های این نوع پارتیشن اداری می باشد. در صورت بروز هرگونه ایراد و خرابی، قسمت های مختلف آن نیز قابل تعویض می باشند. به علت دوجداره بودن عایق صوتی خوبی به حساب می آید.

پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن های اداری دو جداره تمام ام دی اف

این نوع پارتیشن اداری از بهترین انواع پارتیشن از نظر استحکام می باشد. عایق صوتی بسیار خوبی به شمار می رود. در این نوع پارتیشن اداری می توانید با تعبیه سیستم پرده از لحاظ خصوصی سازی حریم افراد، امنیت محیط را تامین نمایید.

نصب پارتیشن اداری

معمولا شرکت های تولیدکننده پارتیشن ، دارای تیم حرفه ای جهت نصب آن نیز می باشند. بهتر است برای نصب، از افراد غیرمتخصص و ناآشنا به اصول چگونگی کارگذاری آن استفاده ننمایید. این کار موجب اتلاف وقت و بیشتر شدن هزینه های پرداختی شما می گردد.

مبلمان اداری نوژن تولید کننده انواع پارتیشن اداری مدرن

مبلمان اداری نوژن با داشتن چندین سال سابقه درخشان در امر پارتیشن بندی ، تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره، به عنوان یکی از بهترین ها در این صنعت مطرح است. این مجموعه با دارا بودن کادری مجرب و متخصص در زمینه نصب و اجرای پارتیشن مدرن اداری توانسته است رضایت مشتریان عزیز را در رزومه کاری خود ثبت نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *