بلاگ

چگونگی چیدمان قفسه‌ های اداری

چگونگی چیدمان قفسه‌ های اداری

اگر در اداره مشغول به فعالیت هستید و یا به دلیل دور کاری های امروزی، در منزل کار می‌ کنید، ممکن است یک دفتر کار خانگی و یا حداقل اداره ای داشته باشید که باید آن را به‌ طور هوشمندانه سازمان‌ دهی کنید. به‌ خصوص اگر دفتر کاری شما دارای متراژ بسیار کم و محیط کوچک باشد، سازمان‌ دهی صحیح و منطقی یک دفتر کاری به شما کمک می‌ کند تا به‌ راحتی هر آن‌ چه را که نیاز دارید پیدا کنید و سبب افزایش بهره ‌وری فعالیت خود در طول روز شوید. یک دفتر کار سازمان‌ دهی شده و قرار دادن هر وسیله محیط کاری در جایگاه خود، می‌ تواند به سازمان‌ دهی افکار شما نیز کمک کرده و سبب افزایش ایده‌ های شما و تمرکز بیشتر در هنگام فعالیت شود. در چنین مواقعی تجهیزات اداری گوناگون به کمک کارمندان آمده و نقش بسیار اساسی را در حفظ و نگهداری وسایل مرتبط با فعالیت کاری شما ایفا می‌ کنند. از جمله این تجهیزات می‌ توان به فایل و کمد های اداری، میز های اداری، انواع قفسه‌ های اداری اشاره نمود که فایلینگ ها و قفسه‌ های اداری جزء مهمترین نگهدارنده‌ ها در ادارات محسوب می‌ شوند.

نحوه چیدمان قفسه‌ های اداری نیز در نظم و یکپارچه نشان‌ دادن محیط کاری تأثیر بسیار مهمی داشته و به‌ همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا با چگونگی چیدمان قفسه‌ های اداری بیشتر آشنا شده و هر کدام از آن‌ ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

نحوه چیدمان قفسه‌ های اداری

نحوه انتخاب قفسه های اداری و چگونگی چیدمان طبقات آن، در ظاهر محیط کاری تأثیر بسیار مستقیم داشته و هر چه منظم‌ تر و دقیق‌ تر وسایل اداری در آن چیده شوند، سبب ایجاد محیط اداری بسیار شیک، زیبا و منحصر به‌ فرد خواهد شد.

  • انتخاب قفسه‌ های اداری با توجه به متراژ محیط کار

یکی از نکات مهم در چگونگی درست چیدمان قفسه‌ های اداری، انتخاب آن‌ ها با توجه به متراژ محیط کاری است. هر چه قفسه‌ ها و یا فایلینگ های اداری را متناسب‌ تر با ابعاد محیط کاری خود انتخاب نمایید، چیدمان وسایل اداری در داخل آن‌ ها مانند پوشه‌ ها، کاغذ ها و غیره بسیار منظم‌ تر و شیک‌ تر شده و می‌ تواند نمای بسیار مناسب را ایجاد نماید. همچنین اگر دچار محدودیت فضا در محیط کاری خود هستید، می‌ توانید از قفسه‌ هایی که در برخی از میز های اداری تعبیه می‌ شوند و یا قفسه های دیواری استفاده کرده و در بهره ‌وری از فضا صرفه‌ جویی نمایید.

  • دسترسی راحت به لوازم

در هنگام چیدمان قفسه‌ های اداری، باید لوازم و تجهیزات اداری را طوری بر روی آن‌ ها بچینید که به‌ راحتی بتوانید به هر کدام از آن‌ ها دسترسی راحتی داشته و سبب به‌ هم ریختن و شلوغی در فضا نشوید. همچنین بهتر است که قفسه‌ های اداری و یا فایل‌ ها را در جای مناسبی قرار دهید که در محل رفت‌ و آمد قرار نداشته و سبب ایجاد اختلال در فعالیت کاری شما نشود. با ایجاد کمی خلاقیت شما می‌ توانید در فضا های بسیار کوچک اداری نیز تمامی وسایل خود را به‌ طور مرتب در داخل قفسه‌ ها چیده و به سهولت از آن‌ ها استفاده نمایید.

  • به‌ کارگیری از لیبل ها

اگر دقت کرده باشید در داخل قفسه‌ های اداری، بسیاری از پوشه‌ های اداری وجود دارند که هر کدام متعلق به یک فعالیت، یک پرونده و یا یک پروژه خاص مرتبط با نوع کار شرکت هستند. با علامت‌ گذاری هر یک از این پوشه‌ ها و چیدمان درست آن‌ ها در قفسه‌ های اداری، می‌ توانید به‌ راحتی پرونده‌ ها و یا پوشه‌ هایی که نیاز دارید را به‌ راحتی پیدا کرده و نظم مناسبی را در آن‌ ها ایجاد نمایید.

  • استفاده از پوشه‌ های یک‌ رنگ

هر چه محیط داخلی دفاتر کاری شما دارای هماهنگی بیشتر بین اجزای به‌ کار رفته در آن باشد، حس کاری و بهره ‌وری از فعالیت شما نیز افزایش یافته و می‌ توانید با تمرکز بیشتری به فعالیت‌ های روزانه خود بپردازید. بنابراین بهتر است پوشه‌ ها و تمامی وسایلی که در قفسه‌ های اداری قرار می‌ دهید، دارای رنگ‌ های هماهنگ با یکدیگر بوده و با استفاده از برچسب های مشخص، بتوانید آن‌ ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

  • جلوگیری از به‌ هم‌ ریختگی قفسه‌ ها

محیط داخلی ادارات باید به‌ طور مرتب تمیز شده و از به‌ هم‌ ریختگی وسایل و تجهیزات آن جلوگیری نمود. قفسه‌ های اداری نیز از این قضیه مستثنی نبوده و به دلیل قرار گرفتن بسیاری از وسایل در داخل آن‌ ها، از اهمیت بیشتری در تمیز کاری نسبت‌ به سایر تجهیزات اداری برخوردار هستند. بنابراین کارمندان باید از به‌ هم‌ ریختگی در قفسه‌ های اداری جلوگیری کرده و به‌ طور مرتب وسایل داخلی آن را مرتب و چیدمان نمایند.

  • انتخاب نوع قفسه مناسب با نوع محیط اداری

قفسه‌ های اداری نیز مانند سایر المان‌ های اداری مانند مبلمان اداری و پارتیشن‌ ها، در انواع گوناگون موجود بوده و در طرح‌ ها و رنگ‌ های متفاوتی عرضه می‌ شوند. بنابراین بهتر است با توجه به میزان وسایل خود در ادارات، قفسه‌ های اداری را متناسب با آن‌ ها انتخاب کرده و در فضای کاری خود قرار دهید. به‌ عنوان مثال در برخی از ادارات قفسه‌ های کشویی دارای کاربرد بیشتری بوده و در برخی دیگر نیز استفاده از قفسه‌ های دیواری گزینه مناسب‌ تری می‌ باشد.

  • استفاده از انواع دکوری

المان‌ هایی که در شرکت‌ ها و سازمان‌ های اداری به کار برده می‌ شوند، بر اساس نوع فعالیت و اهداف شرکت با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام از مبلمان، پارتیشن‌ ها، دکوری ها و رنگ‌ های گوناگونی در طراحی داخلی دفاتر خود بهره ‌مند می‌ شوند. در چیدمان قفسه‌ های اداری نیز بهتر است از دکوری های بسیار خلوت و مرتبط با نوع فعالیت کاری خود استفاده کرده و سبب ایجاد نمایی منحصر به‌ فرد در آن‌ ها شوید.

  • ایجاد خلاقیت در چیدمان

با کمی خلاقیت و نوآوری در نحوه چیدمان قفسه‌ های اداری، می‌ توانید فضایی بسیار مدرن و شیک را خلق کرده و علاوه‌ بر جلوگیری از شلوغی طبقات قفسه‌ های اداری، طراحی بسیار متفاوت و منظمی را در آن ایجاد نمایید. برای ایجاد تفاوت و خلاقیت در چگونگی چیدمان قفسه‌ های اداری، می‌ توانید از انبوه اشیاء، دکوری ها، گلدان‌ های تزیینی دارای گل‌ های طبیعی، پوشه‌ های یک‌ رنگ و تمام وسایلی که دارای هماهنگی با سایر اجزای داخلی محیط کاری هستند استفاده نمایید.


اینجا بخوانید: راهکار های بهینه سازی فضای ادارات

در پایان

نوژن در راستای تجهیز سازی ساختمان‌ های اداری با بهره گیری از انواع تجهیزات و پارتیشن اداری ، از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده و تا به امروز تمامی خدمات تولید و ارائه انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری را انجام می‌ دهد. این مجموعه دارای تیمی بسیار حرفه ‌ای و متخصص در این زمینه است و با بهره ‌گیری از تکنولوژی و ماشین‌ آلات به روز، محصولات خود را در کیفیت بسیار بالا تولید می‌ کند. شرکت نوژن به‌ عنوان یکی از فعالان اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران شناخته شده و عزیزانی که قصد خرید مبلمان و پارتیشن اداری را دارند، می‌ توانند توسط شماره‌ های درج شده در سایت با این مجموعه تماس حاصل کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *