بلاگ

راهکارهای بهینه سازی فضای ادارات

بهینه سازی فضای ادارات

راهکارهای بهینه سازی فضای ادارات برای مدیران هر مجموعه ای، امری مهم تلقی می شود. از این رو داشتن محیط کاری با فضای مناسب بر روحیه ی کارکنان تاثیر مستقیم می گذارد و سبب می شود تا با انرژی و توان بالا به فعالیت خود ادامه دهند.

فضای اداری باید به گونه ای باشد تا کارمندان احساس راحتی داشته باشند. زیرا کارمندان ساعات زیادی در طول روز را مشغول انجام وظایف خود هستند. در نتیجه باید برای آنان بستری فراهم شود تا عملکرد کارکنان افزایش یابد. اگر مدیران شرکت ها و ادارات به فضای اداری خود اهمیت ندهند، با گذشت زمان فضای کاری برای کارمندان کسل کننده خواهد بود و سبب می شود که خروجی مناسبی نداشته باشند.

اما برای ایجاد فضای مناسب و بهینه برای محیط های اداری باید چه اقداماتی انجام شود؟ این پرسشی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم.

روش های بهینه سازی فضای ادارای

بهینه سازی فضای ادارات و شرکت ها با رعایت دو اصل محقق می گردد. مورد اول استفاده از پارتیشن اداری و مورد دوم، استفاده از مبلمان اداری مناسب می باشد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

  • پارتیشن اداری در بهینه سازی فضای اداری

هر شرکت و اداره ای با توجه به کارکرد خود به چیدمان و دکوراسیون مناسب نیازمند است. استفاده از پارتیشن های اداری تاثیر زیادی در بهینه سازی فضای دفتر کار دارد.

پارتیشن های اداری یکی از ابزارهای کاربردی در تفکیک فضا محسوب می شود. کارفرمایان با استفاده از پارتیشن بندی می توانند فضای بزرگ یک مجموعه را به چند بخش تقسیم کنند.

پارتیشن های اداری در انواع مدل ها و با توجه به کاربرد آن ها به شکل موقت و دائم مورد استفاده قرار می گیرند و مدیران می توانند با توجه به نیاز شرکت خود و با در نظر گرفتن سلیقه و علایق کارمندان، گزینه مناسب را از میان آن ها انتخاب کنند.

مزایای پارتیشن اداری

  • از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است
  • گزینه ای مناسب برای تفکیک فضا است
  • در مقایسه با مصالح ساختمانی، سریع تر انجام می شود
  • به ساختار ساختمان آسیبی وارد نمی کند
  • دارای جنس و رنگ های متنوعی است
  • قابلیت اجرا در ارتفاع های مختلف را دارد
  • عمر طولانی دارند
  • اجرای آن آسان است
  • به شکل دائم و موقت قابل استفاده است
  • عایق صوتی و حرارتی مناسبی است

کاربرد پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری علاوه بر تفکیک فضا سبب حفظ زیبایی و نظم در محیط می شود و تاثیر زیادی در افزایش مراجعه ارباب رجوع دارد. با ایجاد اتاق های مجزا کارمندان می توانند با تمرکز زیاد و به دور از هرگونه سر و صدا و با آرامش کافی به فعالیت خود ادامه دهند و راندمان کاری آن ها افزایش یابد.

انواع پارتیشن اداری در بهینه سازی فضای اداری

پارتیشن های اداری از نظر متریال در دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

پارتیشن های اداری از نظر جداره نیز به دو دسته تک جداره و دو جداره تقسیم بندی می شوند.

  • مبلمان اداری در بهینه سازی فضای ادارات

در صنعت مبلمان اداری، ابزارهای متنوع و کارامدی در بهینه سازی فضا طراحی و تولید می شوند و طراحان داخلی می توانند با استفاده از مبلمان اداری و چیدمانی مناسب، یک فضایی استاندارد و بهینه را پیاده سازی کنند.

در انتخاب مبلمان اداری باید به میزان فضا و کاربرد های آن ها توجه کرد. همچنین انتخاب متریال استفاده شده نیز در مبلمان اداری از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا هرچه متریال استفاده شده در آن از مقاومت بالایی برخوردار باشند، بر روی کارایی مبلمان اداری تاثیر به سزایی دارند.

مبلمان اداری به مجموعه ای از میز و صندلی مدیریت، میز کنفرانس، میز و صندلی کارمندی، میز منشی و … گفته می شود و در طرح ها و سبک های گوناگون از جمله کلاسیک، مدرن و … موجود می باشد. بهتر است پیش از چیدمان مبلمان اداری  با افراد خبره مشورت کنید تا بتوانید بهترین چیدمان را داشته باشید و فضای خود را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی کنید و یا مقاله نوژن در مورد نکات چیدمان مبلمان اداری برای بهینه سازی بهتر از فضای اداری را انجام دهید.

جنس مبلمان اداری

جنس مبلمان اداری در بهینه سازی فضای ادارات تاثیر به سزایی دارد. زمانی که شما وارد یک اداره یا شرکتی می شوید، اولین چیزی که به چشم می آید، کیفیت و جنس مبلمان اداری می باشد. در اکثر موارد، متریال استفاده شده در مبلمان اداری از جنس چوب های جنگل، ملامینه و یا ام دی اف می باشد. در برخی موارد زیر از چرم در مبلمان اداری استفاده می شود.

رنگ مبلمان اداری

رنگ مبلمان اداری بر روحیه و عملکرد کارمندان تاثیر زیادی دارد و تناسب آن با رنگ سایر بخش ها می تواند فضایی آرامش بخش و به دور از تنش و استرس را فراهم کند.

فایلینگ اداری

از دیگر مواردی که در بهینه سازی فضای اداری تاثیرگذار است، استفاده از فایلینگ اداری می باشد که سبب افزایش نظم در محیط اداری می شود.

فایلینگ اداری به مجموعه ای از قفسه هایی گفته می شود که در جمع آوری، نگهداری و بایگانی پرونده ها مورد استفاده قرار می گیرد. از فایلینگ اداری در محیط ادارات و در سازمان های مختلف به جهت برقراری نظم و همچنین بهینه سازی فضای اداری استفاده می شود. با وجود فایلینگ، کارمندان می توانند به سرعت اطلاعات و پرونده های مورد نظر را پیدا کنند و دیگر زمانی را صرف یافتن آن ها نکنند.

یکی از مسائلی که مدیران با آن رو به رو هستند؛ استفاده صحیح و بهینه از فضای موجود در اداره و شرکت ها می باشد. زیرا فضای اداری باید به گونه ای باشد تا کارمندان در آن احساس خستگی نکنند و راندمان کاری آن ها کاهش پیدا نکند.

شرکت نوژن با سال‌ ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت مبلمان اداری و پارتیشن‌ های اداری در انواع مختلف و طرح‌ های به‌روز، حرف‌ های بسیاری در زمینه طراحی و تولید مبلمان و وسایل اداری برای گفتن دارد. از این رو شما عزیزان می توانید جهت مشاوره و انتخاب مبلمان اداری و پارتیشن اداری با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تماس 02158942 در ارتباط باشید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را بر اساس نیاز شرکت و اداره خود انتخاب و تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *