بلاگ

دیزاین و طراحی پارتیشن اداری

طراحی پارتیشن اداری

نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری بسیار متنوع و گسترده است. در صورتی که تمایل دارید در محل کار خود تغییرات و نوسازی را انجام دهید تا فضای زیبا و مطلوبی را در اختیار داشته باشید با کمک پارتیشن اداری می توانید فضا و دکوراسیون را شکیل نمایید و هم محیط را به بخش های مختلفی تقسیم کنید که می توان برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که در این زمینه آگاهی و اطلاعاتی داشته باشید با کمترین چالش و دردسری برای دیزاین اداری خود مواجه خواهید شد.

از آنجا که مبلمان اداری و پارتیشن های اداری عناصر مهمی در یک دفتر هستند، باید طرح های پارتیشن را با دقت انتخاب کنید تا از آنها بیشترین بهره را ببرید. پارتیشن اداری باید از سبک مناسب برخوردار باشد که با محیط اداری مطابقت خوبی داشته باشد. طراحی پارتیشن باید با دقت انتخاب شود و کیفیت بالا با ایده های خوبی دکور شود تا محل کار را جذاب تر جلوه دهد. این فرآیند انتخاب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بر عملکرد کارکنان تاثیر می گذارد و همچنین به افزایش میزان رضایت مندی مشتریان کمک خواهد کرد.

طراحی پارتیشن اداری

نکات طراحی پارتیشن اداری

در صورتی که نیاز به پارتیشن در فضای اداری احساس کردید باید دقت کنید که متناسب با فضای موجود و در دسترس بهترین انتخاب را انجام دهید. با یک برنامه ریزی درست ابتدا اهداف خود را از تقسیم بندی فضا توسط دیوایدرها مشخص کنید. سپس در همان راستا اقدام به خرید پارتیشن اداری نمایید.

  • قابلیت تفکیک  و جدا شدن

قابلیت جدا شدن  و ماژولار بودن قطعات پارتیشن، در فضای اداری یک امتیاز محسوب می شود. در صورتی که این امکان فراهم باشد در صورت لزوم می توانید طراحی محیط را تغییر دهید و امکان ایجاد فضای زیبا تر را فراهم نمایید.

  • متریال پارتیشن

اگر تنها هدف شما از تهیه و نصب پارتیشن اداری جدا کردن بخش ها و فضاهای کاری می باشد. انتخاب جنس چندان اهمیتی ندارد. بلکه تنها مرغوبیت متریال به کار رفته باید مهم باشد و دقت کنید که که قابلیت شستشو داشته باشد.

طراحی پارتیشن اداری

  • تناسب سبک و هارمونی رنگ

تناسب پارتیشن اداری با رنگ و سبکی که برای دیزاین محل کار خود انتخاب کرده اید موضوع بسیار مهمی است که تاثیر بسزایی در زیبایی محیط دارد. در واقع بهتر است در هنگام انتخاب پارتیشن، به همخوانی آنها با سایر لوازم و وسایل و همچنین رنگ دیوارها، توجه داشته باشید. با این توضیح که از نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری است، می توان افزود؛ هرچه پارتیشن دارای طراحی و سبک ساده تری باشد برای دکوراسیون اداری مناسب تر خواهد بود.

  • ابعاد و اندازه پارتیشن

انتخاب پارتیشن در ابعاد و ارتفاع مناسب، یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی های اداری، حائز اهمیت فراوان می باشد. مثلاً اگر پارتیشن به عنوان عایق به کار برده می ‌شود، نصب آن تا سقف الزامی است. پارتیشن آلومینیومی که از فریم آلومینیوم و پنل شیشه ای تشکیل شده است در حال حاضر در تمام دنیا به عنوان عایق صدا شناخته می شود.

طراحی پارتیشن اداریکاربرد پارتیشن اداری

برای داشتن یک انتخاب خوب در قسمت طراحی پارتیشن اداری علاوه بر زیبایی به کاربردی بودن آن باید اهمیت زیادی بدهید. در ابتدای کار باید هدف خود را از تهیه پارتیشن اداری مشخص نمایید. چرا که هدف شما عایق بندی صوتی است و یا اینکه می خواهید بین بخش ها را تفکیک کنید.

بنابراین اگر تصمیمی برای ایجاد عایق صوتی در فضای کاری خود و استفاده از پارتیشن های دو جداره ندارید و تنها هدف شما جداکردن بخش هایی از محیط است، می توانید پارتیشن MDF را انتخاب کنید. به این ترتیب علاوه بر وزن و ابعاد کم و امکان جابه جایی، از نظر هزینه نیز به صرفه تر خواهند بود که از نکات لازم در طراحی پارتیشن اداری محسوب می شود.

مجموعه نوژن با سال ها سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع پارتیشن اداری آماده ارائه محصولات به اقصی نقاط کشور می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *