بلاگ

دکوراسیون اداری کلاسیک

دکوراسیون اداری کلاسیک

دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی ادارات، به‌ معنای ترکیب علم و هنر جهت ایجاد فضای کاری زیبا تر و بهینه‌ تر می‌ باشد. توجه به دکوراسیون داخلی ادارات علاوه‌ بر زیباسازی محیط کاری، می‌ تواند سبب افزایش بهره ‌وری در عملکرد کارکنان شده و فضای دلنشین تری را برای سپری کردن اوقات کاری فراهم آورد. امروزه سبک‌ های به‌ کار رفته در طراحی داخلی ادارات نسبت‌ به گذشته تغییرات چشمگیری یافته و کارفرمایان سعی می‌ کنند بنا بر متراژ فضا، سلیقه شخصی، تعداد کارکنان، ماهیت شرکت و غیره از سبک‌ های گوناگونی برای طراحی داخلی اداره خود استفاده کنند. در حال حاضر نیز سبک‌ های بسیار متفاوتی در طراحی داخلی ادارات به کار برده می‌ شوند که از جمله این سبک‌ ها می‌ توان به سبک مدرن، مینیمال، انتقالی و همچنین سبک کلاسیک اساره نمود. در این مقاله نیز قصد داریم تا با دکوراسیون اداری در سبک کلاسیک آشنا شده و آن‌ را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک، یکی از پرطرفدار ترین طراحی داخلی های به‌ کار رفته در سازمان‌ های اداری بوده و بسیار متفاوت از دکوراسیون اداری مدرن می‌ باشد. در این نوع از دکوراسیون اداری، از بافت‌ ها و عناصری به رنگ خاکی، طلایی و قهوه‌ ای استفاده‌ شده و بیشترین متریال به‌ کار رفته در این سبک، المان‌ های چوبی هستند. در واقع می‌ توان گفت که طراحی داخلی ادارات به سبک کلاسیک، تلفیقی از مبلمان‌ های بسیار شیک و مجلل در کنار المان‌ های بسیار نفیس بوده و علاوه‌ بر ایجاد فضایی بسیار گرم و دلنشین در محیط کاری، جزء طراحی دکوراسیون‌ های بسیار شیک و با شکوه نیز محسوب می‌ شود. در این نوع از طراحی داخلی نیز همانند دکوراسیون مدرن، المان‌ ها و تجهیزات بسیار گوناگونی تأثیرگذار بوده و سبب ایجاد دکوراسیون کلاسیک در فضای اداری می‌ شوند.

نورپردازی در دکوراسیون اداری کلاسیک

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون کلاسیک در ادارات، توجه به نوع نورپردازی در محیط داخلی است. در این سبک از طراحی بر خلاف سبک مدرن، بیشتر از نور های رنگ گرم استفاده‌ شده و به‌ جای استفاده از تجهیزات نورپردازی ساده، سعی می‌ شود از لوستر ها و روشنایی‌ های بسیار مجلل‌ تر به کار برده شود. همچنین وجود پنجره‌ های بزرگ و بهره ‌مندی کارکنان از گرمای آفتاب در طول روز کاری نیز می‌ تواند در نورپردازی اثربخش این سبک تأثیر به سزایی داشته باشد.

رنگ دکوراسیون اداری کلاسیک

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، بیشترین رنگ‌ های به‌ کار رفته در سبک کلاسیک در طراحی داخلی ادارات، به‌ طور معمول رنگ‌ های قهوه ‌ای، طلایی، کرم، خاکی، سفید و غیره هستند که تمامی این رنگ‌ ها جزء رنگ‌ های گرم شمرده می‌ شوند. همچنین کارفرمایان می‌ توانند در پارچه مبلمان اداری خود نیز از رنگ‌ های دیگری هماهنگ با رنگ چوب استفاده نمایند.

مبلمان اداری دکوراسیون کلاسیک

مبلمان اداری به کار رفته در سبک کلاسیک بسیار مجلل‌ تر و باشکوه‌ تر از مبلمان اداری مدرن بوده و دارای نقش‌ و نگار ها و طراحی‌ های بسیار پیچیده تری هستند. مبلمان اداری که در این نوع طراحی به کار می‌ روند، علاوه‌ بر ظاهر بسیار شیک و با شکوه، راحتی بیشتری را برای کارکنان و ارباب رجوع فراهم کرده و از جمله مشخصات بارز آن‌ ها می‌ توان به استفاده از چرم و پارچه‌ های مجلل و با کیفیت، چوب‌ های منبت‌ کاری‌ شده، طراحی آن‌ ها در اندازه‌ های بزرگ و حجیم و غیره اشاره نمود. علاوه‌ بر مبلمان، المان‌ های دیگری همچون میز اداری، صندلی اداری، میز کنفرانس و میز مدیریت، فایلینگ ها، کتابخانه و غیره نیز جزو مبلمان اداری محسوب شده و طراحی آن‌ ها نیز براساس تلفیقی از متریال‌ های چوب و شیشه بوده و مطابق با دکوراسیون کلاسیک اجرا می‌ شوند.

پارتیشن اداری دکوراسیون کلاسیک

یکی دیگر از المان‌ های تأثیرگذار در دکوراسیون اداری کلاسیک، استفاده از انواع پارتیشن اداری است. پارتیشن‌ های اداری علاوه‌ بر تفکیک سازی و جداسازی فضای داخلی ادارات، نقش مهمی در طراحی داخلی ادارات داشته و می‌ توانند تکمیل کننده ای دکوراسیون داخلی ادارات باشند. پارتیشن‌ های اداری از متریال‌ های گوناگونی همچون چوب، ام دی اف، شیشه، فلز و غیره ساخته‌ شده و بر اساس کاربرد در انواع متحرک و ثابت، تمام قد و نیم قد، تک جداره و دوجداره اجرا می‌ شوند. پارتیشن‌ های چوبی، پرکاربرد ترین پارتیشن‌ های اداری در دکوراسیون کلاسیک هستند و به‌ طور معمول در رنگ‌ های گرم سفارش و طراحی می‌ شوند. این پارتیشن‌ ها از مقاومت، دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار بوده و بر اساس متراژ فضا، نیاز محیط و طراحی‌ های داخلی، ساخته و اجرا می‌ شوند.


اینجا بخوانید: راهنمای نحوه خرید پارتیشن اداری

از دیگر المان‌ های تأثیرگذار در دکوراسیون اداری کلاسیک نیز می‌ توان به استفاده از پرده‌ های سلطنتی، ساعت دیواری های چوبی و مجلل، طراحی داخلی توسط گیاهان طبیعی، استفاده از تابلو های کلاسیک و غیره اشاره نمود.

در پایان

شرکت نوژن تولید کننده و ارائه دهنده انواع میز و مبلمان اداری و پارتیشن اداری بوده و توسط طراحان خلاق و زبده خود، قادر به انجام انواع طراحی‌ های داخلی در ادارات می‌ باشد. این مجموعه رضایت کامل مشتریان را هدف اصلی شرکت قرار داده و به‌ همین منظور تمامی محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌ کند. در صورت دریافت اطلاعات در رابطه با خرید و قیمت هر کدام از محصولات این مجموعه، می‌ توانید با شماره تلفن 02158942 تماس گرفته و از کارشناسان ما اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *