بلاگ

اصول و نکات طراحی داخلی و دکوراسیون اداری

اصول طراحی دکوراسیون اداری

همان‌ طور که می‌ دانید دفاتر اداری نسبت‌ به اماکن دیگر دارای فضای رسمی تری هستند و تحت عنوان اولین خط ارتباطی میان شرکت و مشتریان عمل می‌ کنند. همچنین محیط داخلی ادارات، فضا هایی هستند که به‌ طور روزانه کارکنان و کارمندان در آن در حال رفت‌ و آمد هستند و به‌ طور تقریبی یک‌ سوم از وقت روزانه خود را در این محیط سپری می‌ کنند. بنابراین محیط اداری می‌ تواند تأثیر مستقیمی بر بهره‌ وری شرکت و فعالیت کارمندان داشته باشد و در نتیجه بسیار حائز اهمیت است که طراحی داخلی و دکوراسیون اداری خود را با حساسیت و دقت بیشتری برنامه‌ ریزی نمایید. به‌ طور کلی دفاتر اداری بر اساس تعداد کارکنان، متراژ فضا و همچنین هویت کسب‌ و کار دارای طراحی دکوراسیون‌ های بسیار گوناگونی هستند و به‌ طور تقریبی می‌ توان گفت که هیچ دفتری شبیه به یکدیگر نبوده و بنابراین طراحی دکوراسیون‌ های آن‌ ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری، رعایت برخی نکات و اصول بسیار حائز اهمیت است و ما نیز در این مقاله قصد داریم تا با این نکات و اصول آشنا شده و هر کدام را به‌ طور مجزا مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری

از جمله اصول و نکات طراحی داخلی و دکوراسیون اداری، می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

مبلمان ارگونومیک و چند منظوره

یکی از نکات مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری، استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک و ترجیحاً چند منظوره است. در دفاتر اداری، کارکنان و کارمندان، زمان قابل‌ توجهی را در پشت میز های اداری می‌ گذرانند و از این‌ رو استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک، می‌ تواند علاوه‌ بر ایجاد راحتی در کارمندان، فضای داخلی ادارات را نیز بسیار شیک جلوه دهد. این مبلمان ها جهت استفاده طولانی‌ مدت طراحی‌ شده اند و از متریال ها و ابعاد گوناگون در بازار موجود می‌ باشند و نوع چند منظوره آن ها نیز بسیار مناسب برای اداراتی با متراژ کمتر است.

به‌ طور کلی مبلمان اداری از المان‌ های گوناگونی همچون میز اداری، صندلی اداری، فایلینگ، میز کارشناسی و غیره تشکیل‌ شده ‌اند و دارای طیف گسترده‌ای از رنگ و طرح هستند. کارفرمایان می‌ توانند انواع مبلمان اداری را با توجه به نوع دکوراسیون داخلی دفاتر اداری خود انتخاب نموده و علاوه‌ بر ایجاد راحتی در کارکنان خود و افزایش بهره‌ وری آن‌ ها، تغییرات چشمگیری را نیز در طراحی داخلی دفاتر خود به وجود آورند.

جهت اطلاع از قیمت و خرید مبلمان اداری نوژن، می‌ توانید با این مجموعه در ارتباط باشید.

تغییر در فضاسازی

در حال‌ حاضر بسیاری از ادارات و شرکت‌ های خصوصی، جهت تفکیک سازی و جداسازی بخش‌ های مختلف ادارات، از پارتیشن‌ های اداری به‌ جای دیوار های ساختمانی استفاده می‌ کنند. پارتیشن‌ ها دیوار های پیش ‌ساخته هستند که از متریال‌ های گوناگونی همچون چوب، ام دی اف، شیشه و فلز در ابعاد و اندازه های گوناگون ساخته می‌ شوند و در مدل‌ های تک‌ جداره و دوجداره، نیم قد و تمام‌ قد، ثابت و متحرک و غیره قابل‌ اجرا هستند. پارتیشن‌ های اداری نسبت‌ به دیوار های گچی، دارای کیفیت و دوام بسیار بالاتری هستند و با توجه به ویژگی‌ های مقاومتی و زیبایی ظاهر، از قیمت مناسبی نیز برخوردار می‌ باشند. همچنین شما می‌ توانید با استفاده از پارتیشن‌ های اداری دوجداره، در قسمت‌ های مهمی از ادارات همچون اتاق جلسات، اتاق کنفرانس، اتاق استراحت کارکنان، اتاق مدیریت و غیره فضایی کاملاً آکوستیک را ایجاد نمایید.


اینجا بخوانید: ضوابط و استاندارد های فضای اداری

جهت اطلاع از قیمت، خرید و یا مشاهده انواع پارتیشن اداری، می‌ توانید با شرکت نوژن در ارتباط باشید.

مبلمان اداری

افزایش نور طبیعی

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری، ایجاد نور طبیعی در محیط می‌ باشد. وجود نور طبیعی در محیط داخلی ادارات، علاوه‌ بر ایجاد فضایی دلنشین، می‌ تواند سبب ایجاد روحیه مثبت‌ تری در کارکنان شود. از جمله راه‌ حل‌ های ایجاد نور طبیعی در محیط داخلی ادارات نیز می‌ توان به استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای در تفکیک سازی فضا، تغییر در چیدمان تجهیزات اداری و اجازه عبور نور از پنجره‌ ها و غیره اشاره نمود.

هارمونی در رنگ

در طراحی داخلی ادارات، از سبک‌ هایی چون مدرن و کلاسیک استفاده می‌ شود که هر کدام از سبک‌ ها نیز دارای جزئیات و ویژگی‌ های گوناگونی هستند. به‌ طور معمول در طراحی دکوراسیون‌ های مدرن، از رنگ‌ های روشن و ملایم استفاده‌ شده و در سبک کلاسیک نیز از رنگ‌ های گرم به کار برده می‌ شود. بنابراین توجه به هارمونی رنگ در تجهیزات داخلی ادارات و سایر المان‌ ها، می‌ تواند تغییرات چشمگیری را در دکوراسیون اداری به وجود آورد.

استفاده از گیاهان

وجود گل و گیاهان طبیعی در محیط داخلی ادارات، علاوه‌ بر تأثیرات چشمگیر در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری، می‌ تواند سبب کاهش اضطراب و استرس در کارکنان شده و به دلیل رنگ سبز خود، محیط بسیار آرام و دلنشینی را ایجاد نماید.

طراحی داخلی و دکوراسیون اداری نسبت‌ به طراحی داخلی منازل و مکان‌ های شخصی، امری بسیار حساس‌ تر و تخصصی‌ تر بوده و از این‌ رو نیازمند دقت و توجه بالاتری می‌ باشد.

در پایان

شرکت مبلمان اداری و پارتیشن اداری نوژن، در زمینه تولید و ارائه انواع مبلمان و پارتیشن اداری مشغول به فعالیت بوده و محصولات خود را با کیفیت‌ های بسیار بالا تولید و عرضه می‌ نماید. مشتریان عزیز می‌ توانند جهت اطلاع از قیمت و یا خرید انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری، با شماره تلفن 02158942 تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *