بلاگ

راهنمای نشستن صحیح روی صندلی در محل کار

نشستن صحیح روی صندلی اداری

نشستن طولانی‌ مدت و نامناسب بر روی صندلی‌ اداری در طول زمان کار، می‌ تواند آسیب‌ های بسیاری را به بدن و ستون فقرات وارد کند. بر طبق تحقیقات انجام‌ شده، هر فرد کارمند به‌ طور متوسط حدود ۸ ساعت از روز خود را در حالت نشسته و بر پشت میز های اداری می‌ گذراند و از این‌ رو نحوه‌ صحیح نشستن آن‌ ها و ارگونومی بودن صندلی اداری، در حفظ سلامت و جلوگیری از بیماری‌ های جسمانی بسیار حائز اهمیت است. صندلی‌ های اداری از جمله مهم‌ ترین مبلمان اداری موجود در فضای کاری هستند و در انواع و ابعاد گوناگون با متریال‌ های بسیار باکیفیت تولید و ساخته می‌ شوند. این صندلی‌ ها در ۲ نوع ساده و چرخ‌ دار قابل اجرا هستند و نوع استاندارد آن‌ ها دارای خواص ارگونومیک و طبی جهت حفظ سلامت کارمندان می‌ باشد. علاوه‌ بر ویژگی‌ های ارگونومیک، نشستن صحیح روی صندلی در محل کار نیز می‌ تواند از بسیاری از بیماری‌ های موجود در نواحی گردن، سر، کمر، ستون فقرات، زانو و غیره جلوگیری کرده و سبب عدم خستگی کارکنان در طول فعالیت کاری شود.

در این مقاله نیز قصد داریم تا با نکات مهم در رابطه با نشستن صحیح روی صندلی در محل کار آشنا شده و هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای نشستن صحیح روی صندلی اداری

از جمله نکات مهم در نشستن صحیح روی صندلی در محل کار، می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

صندلی اداری مناسب را انتخاب نمایید

یکی از نکات مهم در نشستن صحیح روی صندلی و جلوگیری از درد های جسمانی در طول فعالیت کاری، انتخاب صندلی اداری مناسب، طبی و ارگونومیک است. این نوع صندلی‌ های اداری طوری طراحی شده‌ اند که دارای تنظیمات متفاوتی در قسمت‌ های پشتی گردن، تکیه‌ گاه، دسته، نشیمنگاه و همچنین دارای تنظیمات ارتفاع هستند و می‌ توانند راحتی مناسبی را در فرد ایجاد نمایند.

صاف بنشینید

یکی دیگر از نکات مهم در نشستن صحیح روی صندلی در محل کار، حفظ شکل طبیعی s در ستون فقرات است. زمانی‌ که بر روی صندلی صاف می‌ نشینید، وزن و جاذبه شما به‌ طور مساوی توزیع شده و ماهیچه‌ های بدن جهت حفظ موقعیت خود نیازی به کشیدگی روی یکدیگر ندارند و از این‌ رو از کمردرد و ایجاد دیسک کمر جلوگیری می‌ کنند. همچنین افرادی که دارای دیسک کمر هستند، می‌ توانند بر روی صندلی‌ های اداری ارگونومیک به‌ راحتی نشسته و با ایستادن و راه رفتن از نشستن طولانی‌ مدت خود خودداری نمایند.

صندلی اداری نوژن

کف پا را بر روی زمین قرار دهید

زمانی‌ که بر روی صندلی‌ های اداری می‌ نشینید، پا های شما باید روی زمین صاف بوده و کف پا باید به طور کامل بر روی زمین قرار بگیرد. همچنین در هنگام نشستن، ساق و ران پا باید با یکدیگر دارای زاویه ۹۰ درجه بوده و ران پا باید موازی با قسمت نشیمنگاه صندلی اداری باشد. این عمل سبب گردش خون صحیح در قسمت پا شده و از گرفتگی، خواب‌ رفتگی و بی‌ حسی در پا ها در طول فعالیت کاری جلوگیری می‌ نماید.

لگن خود را به عقب بکشید

زمانی‌ که بر روی صندلی‌ های اداری استاندارد و ارگونومی می‌ نشینید، سعی کنید لگن خود را به سمت عقب کشانده و از فشار وارده بر ستون فقرات و همچنین ران و زانو ها جلوگیری نمایید.

به ارتفاع آرنج توجه کنید

صندلی‌ های اداری استاندارد، دارای ارتفاع مناسبی در دسته های خود هستند و شما می‌ توانید با قرار دادن آرنج و یا ساعد خود بر روی آن‌ ها، از درد هایی در قسمت‌ های شانه و گردن جلوگیری نمایید. اگر در صندلی‌ های اداری ارتفاع تکیه‌ گاه دست بیش‌ از حد بالا باشد، شانه‌ ها را به سمت بالا فشار داده و سبب کشش زیاد در گردن می‌ شود و اگر ارتفاع بیش‌ از حد پایین باشد، با خم شدن به جلو می‌ توانید سبب بار و فشار اضافی بر روی کمر و ستون فقرات خود شوید. از این‌ رو از ارتفاع صحیح تکیه‌ گاه جهت قرار دادن دستان خود در صندلی‌ های اداری اطمینان حاصل نمایید.

از گردن خود محافظت نمایید

یکی دیگر از نکات مهم در نشستن صحیح روی صندلی در محل کار، قرار دادن گردن در راستای ستون فقرات و عدم خم کردن آن به سمت میز اداری و کامپیوتر می‌ باشد. همچنین در صندلی‌ های اداری ارگونومیک جهت رفع خستگی و یا ادامه کار نیز می‌ توانید به بخش تکیه گاه سر آن تکیه داده و سبب جریان مناسب گردش خون در ناحیه سر و گردن شوید.


اینجا بخوانید: صندلی اداری هدرست دار راه حل کاهش گردن درد

در پایان

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده در رابطه با نشستن صحیح روی صندلی در محل کار، با رعایت این نکات می‌ توانید از بسیاری از بیماری‌ های جسمانی در طول فعالیت کاری خود جلوگیری کرده و روحیه خود را جهت ادامه کار حفظ نمایید. همچنین در هنگام نشستن بر روی صندلی اداری، از انداختن  پا بر روی پای دیگر به مدت طولانی جلوگیری کرده و سبب گردش خون مناسب در پا های خود شوید.

شرکت مبلمان اداری و پارتیشن اداری نوژن، تولید کننده و ارائه دهنده انواع مبلمان و پارتیشن اداری بوده و دارای سال‌ ها سابقه فعالیت در این حرفه است. این مجموعه در تمامی تولیدات خود، از بهترین و باکیفیت‌ ترین مواد اولیه استفاده کرده و آن‌ ها را در تنوع بالایی در رنگ و طرح، سبک و غیره به مشتریان عرضه می‌ کند. مشتریان عزیز می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت و چگونگی سفارش هر یک از محصولات این مجموعه، با شماره تلفن 02158942 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *