بلاگ

دسته بندی انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری به مانند مبلمان اداری از مهمترین و اصلی ترین تجهیزاتی هستند که هر شرکت و اداره به آن نیاز دارد و شناخت آنها به شما در انتخاب و خرید بهترین گرینه کمک می کند. در این مقاله تلاش شده است تا لیست کاملی از انواع پارتیشن به تفکیک جنس و متریال و کارایی و مزیت هرکدام به دقت دسته بندی شوند.

پارتیشن ها  اغلب  در مراکز دولتی وشرکت‌های اداری  مورد استفاده قرار می‌گیرند، پارتیشن اداری کاربردهای بسیار زیادی را برای مراکز دولتی و شرکت‌ها دارند. با وجود اینکه  قیمت پارتیشن اداری تا حدودی بالاست، ولی استفاده از آن‌ها بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است.

اگر تا کنون به شرکتهای اداری رفته یا در این شرکتها شاغل باشید، حتماً می‌دانید که یکی از مهم‌ ترین مشکلاتی که در اینگونه شرکت‌ ها وجود دارد همواره مشکل فضا می‌ باشد. اضافه کردن پرسنل جدید یا جابجایی اشخاص در شرکتها  همواره با چالش فضا و جا همراه هستند در این حالت دو راه پیش روست، یا اینکه میز جدیدی را به یک اتاق اضافه کنیم  یا این که با دیواره های  پارتیشن فضای جدید به شرکت اضافه کرد و از آن به ‌عنوان یک اتاق وفضای مستقل استفاده کنیم که این روش از لحاظ  بصیری و حرفه‌ای پسندیده تر می‌باشد.

از لحاظ هزینه ها  قیمت پارتیشن اداری آلومینیومی نیز با قیمت پارتیشن  اداری ام دی اف  متفاوت می‌باشد. پارتیشن اداری آلومینیومی  جزء شیک ترین و زیباترین انواع پارتیشن‌ها می‌باشد که فقط در شرکت‌های خیلی بزرگ و لوکس از این نوع پارتیشن‌ها استفاده می‌شود.

قیمت پارتیشن  اداری آلومینیومی  نیز بالاست، دلایل زیادی در قیمت پارتیشن آلومینیومی تاثیر گذارند که از جمله گران بودن نوع متریال اسکلت اصلی و همچنین سختی تولید این محصول در کنار حساسیت زیاد آلومینیوم در اثر ضربه باعث هرچه بیشتر شده این قیمت این محصول میشود.

  • پارتیشن  اداری متحرک

تقسیم‌ بندی‌هایی که برای پارتیشن های اداری وجود دارد ، پارتیش های اداری را  به دو قسمت کلی  پارتیشن اداری متحرک و پارتیشن اداری ثابت  جدا میکند.قیمت پارتیشن اداری متحرک و ثابت  با یکدیگر تفاوت دارد.پارتیشن اداری متحرک بدلیل عدم نیاز به نیروی متخصص و انتقال راحت به هر مکان مورد علاقه باعث افزایش قیمت بیشتر این  محصول نسبت به پارتیشن ثابت میشود و خرید آن بدلیل قیمت بالاتر سخت میشود.استفاده از کمد های متصل به هم بعنوان پارتیشننیز جزء این گروه دسته بندی میشود که میتواند از یک رو کمد و ازروی دیگر نمای بدنه باشد و یا از هر دوطرف کمد در نظر گرفته شود.

این جداکننده ها با آن که پارتیشن  نیستند ولی بدلیل قرار گرفتن در یک امتداد یا یکپارچگی میتوانندجداکننده محسوب شوند.

  • پارتیشن  اداری ثابت

یکی دیگر از انواع پارتیشن های اداری پارتیشن  اداری ثابت می باشد، این پارتیشن  ها برخلافپارتیشن های اداری متحرک قابلت حرکت دادن ندارند و فقط با هماهنگی نیروی متخصص در امر پارتیشن میتوان آنرا جابجا نمود.ولی یکی از مزیت های آن این است که قیمت پارتیشن اداری ایستا نسبت بهقیمت پارتیشن اداری متحرک بسیارکمتر می باشد و به همین دلیل بسیاری از شرکت هایی که نمیخواهند  بودجه زیادی برای دیوارهای پاتریشنی قراردهند از پارتیشن های اداری ثابت استفاده می کنند.

انواع پارتیشن اداری از نظر جنس

پارتیشن های اداری را از لحاظ جنس ساخت نیز می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • پارتیشن  اداری شیشه ای با فریم آلومینیوم
  • پارتیشن فریم آلومینیومی دوجداره با جدا کننده تمام شیشه ای

پارتیشن (partition) اداری دوجداره با فریم آلومینیوم به صورت آنودایز یا رنگ الکترواستاتیک شده به همراه شیشه های سکوریت شده نشکن که شیشه ها با نوارهای لاستیکی سیلیکونی که دورتادور شیشه ها را حفاظت میکنند محصور گشته اند. استفاده از این نوارها علاوه بر حفاظت شیشه ها از نقطه آسیب پذیر لبه ها باعث درزبندی پارتیشن ها و ایجاداکوستیک صدا و عایق تبادل حرارت نیز میشود.

آنودایز کردن فریم های آلومینیوم یا رنگ کردن آنها با رنگ پودری الکترواستاتیک نیز باعث بوجود آمدن رنگبسیار زیبا با زمینه کروم یا  پلاتین و یا ایجاد رنگهای سلب میشود که از لحاظ خش پذیری نیز، ضریب احتمال بسیار پایین آورده میشودتا فریم پارتیشن بر اثر آسیبهای احتمالی از حفاظت خوبی برخوردار باشند و در طول سالهای متوالیشکل زیبای خود را حفظ کنند. پارتیشن دو جداره با فریم آلومینیوم آنودایز شده به علت زیبایی و رنگ خود تقریبا با تمامیرنگبندی مبلمان اداری موجود در فضا هارمونی و همخوانی پیدا میکند.

مزیت پارتیشن ها

از مزیت های بسیار مهم این پارتیشن  میتوان به سرعت نصب و قابلیت جابجایی آسان آن اشاره کرد, پارتیشن آلومینیومی بعد از نصب مانند یک دیواره
چشم نواز مجلل بوده و به نوعی نظر اکثریت را به خود جلب میکند. قیمت این نوع پارتیشن  در رده قیمتی پارتیشن های اداری تقریبا بالاست و در بالاترین رده قیمتی قرار دارد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی استفاده از پرده کرکره در بین جداره های شیشه برای ماسک کردن  ویا  سند بلاست کردن شیشه ها به صورت سندبلاست مات و یا سندبلاست راه مات میباشد. ضخامت پارتیشن آلومینیوم ی دوجداره نوژن 8 سانتی متر میباشد.

  • پارتیشن  آلومینیومی فریم لس تک جداره

پارتیشن فریملس( بدون فریم ) به صورت اجرای ریل آلومینیومی در بالا و پایین و شیشه ای تکجداره سکوریت نشکن با ضخامت به قطر 10 میلیمتر که درون ریل قرار میگیرند و بدون نیاز به داشتن فریم اجرا میگردد که البته شیشه ها میتوانند بوسیله سند بلاست کاملا مات یا راه مات یا حک لوگوی شرکت را در خود جا دهند.  پارتیشن فریم لس معمولا در شرکتهایی با طرح دید باز یا فلت مورد استفاده قرار میگیرد.

نکته بسیار مهم در این گروه از پارتیش های اداری این است که پارتیشن فریم لس بدلیل باریکی 4 سانتی خود جای کمتری را در هنگام نصب بر روی زمین اشغال میکنند.پارتیشن فریملس به علت نداشتن فریم بر روی شیشه ها سطح دید بیشتری دارند و فضای گسترده تری را در اختیار کارمندان قرار میدهد. قیمت پارتیشن های فریملس بسته به نوع یراق آلات مصرفی در دربها مانند قفل و لولا و جنس ریلها و همچنین طرح های سندبلاست روی شیشه ها متفاوت میباشد.

  • پارتیشن آلومینیومی پنل شیشه دو جداره

پارتیشن اداری دوجداره با فریم آلومینیوم به صورت آنودایز یا رنگ الکترواستاتیک شده به همراه شیشه های سکوریت نشکن و ترکیب با MDF هشت میل که معمولا بصورت فریم پایین از MDF و مابقی از شیشه سکوریت شده میباشد، یکی از زیباترین نوع پارتیشن  میباشد.

مزیتی که این نوع از پارتیشن نسبت به پارتیشن آلومینیومی تماما شیشه دارد ضریب امنیت بالاتر نسبت به شکستن شیشه ها میباشد در صورتیکه ظاهر زیبای پارتیشن آلومینیومی را حفظ میکند. آسیب پذیرترین قسمت پارتیشنتا ارتفاع پاخور با ام دی اف پوشش داده شده و فضای بالاتر را شیشه احاطه میکند.

آنودایز کردن فریم های آلومینیوم یا رنگ کردن آنها با رنگ پودری الکترواستاتیک نیز باعث بوجود آمدن رنگ بسیار زیبا با زمینه کروم یا  پلاتین و یا ایجاد رنگهای سلب میشود که از لحاظ خش پذیری نیز، ضریب احتمال بسیار پایین آورده میشود تا فریم پارتیشن بر اثر آسیبهای احتمالی از حفاظت خوبی برخوردار باشند و در طول سالهای متوالی شکل زیبای  خود را حفظ کنند.

انواع پارتیشن اداری

  • پارتیشن دو جداره با فریم آلومینیوم و جدا کننده شیشه و mdf

 به علت زیبایی و رنگ  ام دی اف خود تقریبا با تمامی رنگبندی مبلمان اداری موجود در فضا هارمونی و همخوانی پیدا میکند,از مزیت های بسیار مهم این پارتیشن میتوان به سرعت نصب و قابلیت جابجایی آسان آن و انطباق با محیط پیرامونی اشاره کرد, پارتیشن  آلومینیومی بعد از نصب مانند یک دیواره چشم نواز مجلل بوده و به نوعی نظر اکثریت را به خود جلب میکند, قیمت این نوع پارتیشن  در رده قیمتی پارتیشن های اداری تقریبا بالاست و در بالاترین رده قیمتی قرار دارد.
عوامل تاثیر گذار در قیمت پارتیشن آلومینیومی استفاده از پرده کرکره در بین جداره های شیشه برای ماسک کردن و یا سند بلاست کردن شیشه ها به صورت سندبلاست مات و یا سندبلاست راه مات میباشد. ضخامت پارتیشن آلومینیوم ی دوجداره نوژن 8 سانتی متر میباشد.

  • پارتیشن  فریم آلومینیومی دو جداره با جدا کننده MDF 

کارایی پارتیشن اداری

پارتیشن اداری دوجداره با فریم آلومینیوم به صورت آنودایز یا رنگ الکترواستاتیک شده به همراه MDF  هشت میل بعنوان مکمل پارتیشن آلومینیومی شیشه ایی برای فضاهای کارمندی یا محیط های به دور از دید ارباب رجوع  یکی از بهترین گزینه ها میباشد. مزیتی که این نوع از پارتیشن نسبت به پارتیشن آلومینیومی تماما شیشه دارد ضریب امنیت بالاتر نسبت به شکستن شیشه ها میباشد در صورتیکه ظاهر زیباییپارتیشنآلومینیومی را حفظ میکند.

پارتیشن اداری شیشه ای با فریم MDF 

  • پارتیشن MDF و شیشه دوجداره
  • پارتیشن  تمام MDF دوجداره
  • پارتیشن  تمام MDF تک جداره

قیمت پارتیشن

قیمت پارتیشن اداری ام دی اف  معمولا بسیار مناسبتر هستند به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد و بیشتر شرکت‌ها و مراکز دولتی به طور خاص در ایران از این پارتیشن‌ها برای تقسیم کردن فضای شرکت و محیط کار استفاده می‌کنند.

قیمت پارتیشن  اداری MDF  نیز تابعی از متریال ساخت میباشد که میتواند بصورت دو یا تکجداره اجرا گردد. استفاده گسترده آن در  اقلب دانشگاه‌ها و مدارس نیز به تعداد زیاد  دلیل بر جنس خوب و استحکام این پارتیشن‌ها می‌باشد.

سفارش و خرید پارتیشن اداری نوژن

برای خرید پارتیشن اداری نوژن به ‌صورت کلی می‌توانید از دو طریق اقدام کنید، روش اول مراجعه حضوری به شرکت و یا نمایندگی های گسترده نوژن در سطح کشور‌ و بازدید از انواع متریال درخواستی و ثبت سفارش است و روش دوم مراجعه آنلاین به وب‌سایت  شرکت و تماس تلفنی و مراجعه همکاران فروش و طراحان شرکت  می‌باشد.

در هنگام خرید پارتیشن اداری به این نکته دقت کنید که قیمت پارتیشن اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد، یکی از این عوامل تاثیر گذار بر قیمت متراژ محیطی است که می‌خواهید پارتیشن  را در آن جا نصب کنید هر چه متراژ بالاتر باشد قیمت پایینتری باید لحاظ گردد. عامل بعدی نوع و جنس پارتیشنی است که قصد نصب آن را در محل مورد نظر دارید و عامل بعدی نیز محل اجرا و  سختی نصب پارتیشن  است که البته این آیتم به عنوان هزینه نصب از شما دریافت می‌شود، در بعضی مکان‌ها نصب پارتیشن سخت‌تر از مکان‌های دیگر است و منطقی است که هزینه نصب پارتیشن نیز بالا رود.

بطور کلی می توان قیمت جداکننده های پارتیشنی را تابعی از کیفیت محصول شرکت و متریال مصرفی و حجم کار و سختی کاردانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *