بلاگ

راهنمای انتخاب صندلی مناسب برای میز کنفرانس

صندلی مناسب برای میز کنفرانس

اتاق‌ ها یا سالن‌ های کنفرانس، یکی از بخش‌ های مهم در ادارات و سازمان‌ ها محسوب شده و ممکن است کارفرمایان و کارمندان در طول هفته، برخی از روزها را در این سالن مشغول به گفت‌وگو و مذاکره باشند. بنابراین طراحی دکوراسیون داخلی اتاق‌ های کنفرانس به‌ ویژه انتخاب تجهیزات و همچنین انتخاب میز و صندلی کنفرانس مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بسیاری از شرکت‌ های بزرگ و کوچک برای برگزاری جلسات کاری، مذاکرات و همچنین ملاقات‌ های غیر کاری خود اتاقی را برای گرد همایی خود انتخاب می‌ کنند. بدون شک وجود این اتاق مذاکرات و یا کنفرانس، نمایانگر حرفه ای بودن یک محیط اداری است. مهمترین بخش دیزاین اتاق‌ های کنفرانس را میز و صندلی کنفرانس تشکیل می ‌دهند. هرچه سالن کنفرانس مجهزتر، شکیل تر و دارای طراحی به روزتری باشد، در افزایش کاربری پرسنل و همچنین بهره ‌وری کاری کارمندان تأثیر بیشتری داشته و سبب افزایش رضایتمندی بیشتر در میهمانان و مراجعه‌ کنندگان می ‌شود.

صندلی و میزهای کنفرانس دارای انواع گوناگون از لحاظ فرم وشکل ظاهری، سبک، طرح و غیره بوده که در ادامه مطالب به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

صندلی کنفرانس چیست؟ 

صندلی کنفرانس همانطور که از نام آن پیداست در اتاق‌ های کنفرانس کاربرد دارد و همراه با میز کنفرانس بخش مهمی از طراحی و دکوراسیون داخلی سالن‌ های کنفرانس را تشکیل می ‌دهند. استفاده و به‌ کار گیری از صندلی‌ های کنفرانس بسیار ساده است. زیرا این صندلی‌ ها دارای دسته‌ های ثابت بوده و همچنین تنظیمات محدودی دارند. بر خلاف دیگر صندلی‌ های اداری، صندلی‌ های کنفرانس جهت کاهش فشار و تنش بر روی بدن کارمندان در ۸ ساعت کاری و یا بیشتر طراحی نشده اند، و برای استفاده‌ های کوتاه‌ مدت مناسب می باشند. اما به‌ طور کلی صندلی‌ های کنفرانس به شکلی بهینه طراحی‌ شده اند تا بتوانند بیشترین راحتی را برای افراد شرکت‌ کننده در کنفرانس فراهم کرده و افراد با نشستن بر روی آن ها حتی در زمانی کوتاه، دچار ناراحتی در ناحیه پشت و یا گردن خود نشوند. صندلی‌ های کنفرانس دارای مدل‌ ها و سبک‌ های گوناگونی بوده و در طراحی آن ها علاوه‌ بر ارگونومیک بودن، به زیبای ظاهری نیز توجه می شود.

انواع صندلی کنفرانس 

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، صندلی‌ های کنفرانس دارای مدل‌ های متفاوتی بوده که شما می‌ توانید براساس بودجه و سلیقه خود هر کدام از آن ‌ها را انتخاب کرده و خریداری نمایید. اما به‌ طور کلی صندلی‌ های کنفرانس به ۲ دسته صندلی‌ های کنفرانسی ثابت و صندلی های کنفرانسی چرخدار و پیشرفته تقسیم‌ بندی می ‌شوند.

  • صندلی‌ های کنفرانسی ثابت

همانطور که از نام این صندلی مشخص است، این محصول چرخدار نبوده و به‌ صورت ثابت بر روی زمین قرار می ‌گیرد و ویژگی‌ هایی مانند تنظیم زاویه‌ی پشتی، تنظیم ارتفاع و غیره را که در سایر صندلی ها موجود هست را ندارد. صندلی‌ های کنفرانسی پایه ثابت نسبت‌ به صندلی‌ های کنفرانسی چرخدار دارای قیمت مناسب ‌تری بوده و اگر قصد دارید خریدی مقرون‌ به‌ صرفه داشته باشید، انتخاب صندلی‌ های کنفرانسی ثابت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

  • صندلی‌ های کنفرانسی چرخدار و پیشرفته

این نوع از صندلی‌ های کنفرانسی دارای یک پایه‌ی چرخدار بوده و افراد می ‌توانند با استفاده از این نوع صندلی‌ ها به‌ راحتی در سالن کنفرانس حرکت کنند. همچنین برخی از این صندلی‌ های کنفرانسی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه‌ پشتی هستند و به‌ عنوان یک صندلی‌ کنفرانس حرفه ای شناخته می ‌شوند.

نکات مهم در انتخاب صندلی مناسب میز کنفرانس

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد یکی از مهمترین المان‌ها در سالن‌ های مذاکرات و کنفرانس، صندلی‌ های کنفرانس هستند. فاکتور ها و عواملی چون وزن، رنگ، طراحی، جنس روکش صندلی و همچنین ارگونومیک و میزان راحتی این صندلی‌ ها در هنگام انتخاب و خرید بسیار مهم و حائز اهمیت است.

  • وزن صندلی کنفرانس

یکی از نکات بسیار مهمی که کارفرمایان باید به‌ هنگام خرید صندلی‌ های کنفرانسی به آن توجه کنند، وزن این صندلی‌ ها است. چرا که در برخی از جلسات نیاز است که قرار گیری این صندلی‌ ها نسبت‌ به یکدیگر تغییر کرده و یا برای برگزاری برخی جلسات تعدادی از صندلی‌ ها به اتاق کنفرانس اضافه کرده و یا از آن‌ کم کرد. در چنین شرایطی، برای جابجایی راحت، صندلی‌ های کنفرانسی نباید دارای وزن سنگینی باشند. به‌ همین دلیل در هنگام خرید این صندلی‌ ها حتماً به وزن آن ها توجه کرده که در اندازه معقولی بوده و خیلی سبک و یا خیلی سنگین نباشند.

  • جنس رویه صندلی‌ های کنفرانس

در رویه و روکش صندلی‌ های کنفرانسی، معمولاً از ۲ جنس چرم و پارچه استفاده می ‌شود. اگر قصد دارید که محیط سالن کنفرانس شما رسمی ‌تر به‌ نظر برسند، باید از صندلی‌ های دارای روکش چرم استفاده کنید. همچنین در هنگام خرید صندلی‌ های کنفرانسی، به کیفیت و مرغوبیت جنس پارچه و چرم آن ها توجه کرده و آن هایی را انتخاب کنید که جنس آن ها از پارچه‌ ها یا چرم‌ های تنفسی باشد تا در طی مدت زمان استفاده افراد، این صندلی‌ ها عرق نکرده و نشیمنگاه آن ها بیش‌ از حد گرم نشده و سبب ناراحتی افراد نشوند.

  • ارتفاع صندلی‌ های کنفرانس

ارتفاع صندلی کنفرانسی که انتخاب می کنید، باید با میز کنفرانس متناسب باشد. زیرا در غیر این صورت علاوه‌ بر سختی استفاده افراد از میز در هنگام نشستن بر روی این صندلی‌ ها، از لحاظ ظاهری نیز تناسب مناسبی ایجاد نمی‌ شود. به‌ همین دلیل در هنگام انتخاب صندلی‌ های کنفرانس حتماً به ارتفاع و ابعاد استاندارد آن ها متناسب با میز کنفرانس دقت و توجه نمایید.

  • ارگونومیک بودن صندلی ‌های کنفرانس

ممکن است برای شما نیز پیش‌ آمده باشد که پس‌ از نشستن بر روی صندلی‌ های غیراستاندارد، دچار کمر درد و یا گردن درد شده باشید. علت این موضوع این است که این صندلی‌ ها به‌ صورت ارگونومیک و راحتی طراحی نشده و دارای استاندارد های لازم نیستند.

امروزه علم ارگونومیک با در نظر گرفتن ساختار کلی بدن انسان و همچنین ستون فقرات، طراحی صندلی‌ ها به‌ خصوص صندلی‌ های کنفرانس را به‌ گونه ‌ای انجام می ‌دهد که قسمت‌ های مهم بدن مانند کمر، گردن و غیره به‌ طور کامل پوشش داده‌ شده و افراد پس‌ از مدت‌ های طولانی نشستن بر روی این صندلی‌ ها، احساس خستگی نکرده و دچار گردن درد و یا کمر درد نشوند.

  • حفظ تناسب میز و صندلی کنفرانس

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با میز و صندلی کنفرانس، حفظ تناسب آن ها با اتاق کنفرانس است. به‌ عنوان مثال در سالن‌ های کنفرانس کوچک نباید از صندلی‌ های بزرگ و بلند استفاده کرده تا تعادل و تناسب محیط از بین نرود. به‌ همین جهت صندلی کنفرانسی را انتخاب نمایید که با ابعاد میز کنفرانس و همچنین متراژ سالن کنفرانس دارای تناسب و هماهنگی باشد.

  • نشیمنگاه صندلی کنفرانس

یکی از مهمترین قسمت‌ های صندلی کنفرانس نشیمنگاه آن است. نشیمنگاه صندلی کنفرانس باید به‌ گونه ‌ای باشد که فرد تعادل خود را در هنگام نشستن بر روی آن حفظ کرده و سطح آن زیاد سفت نبوده و در حدی نرم نباشد که فرد کاملاً در داخل صندلی فرو رود. بخش نشیمنگاه صندلی باید بسیار راحت بوده و افراد باید بتوانند در هنگام نشستن بر روی این صندلی‌ ها بر میز کنفرانس مسلط باشند.

  • دسته‌ های صندلی کنفرانس

صندلی‌ های کنفرانسی که دارای دسته‌ های قابل تنظیم هستند، به افراد کمک می‌کنند تا نسبت‌ به بدن خود دسته‌ ها را تنظیم کرده و احساس راحتی بیشتری در هنگام برگزاری جلسات داشته باشند. از جمله متداول ترین این‌ دسته‌ ها می ‌توان به دسته‌ های حلقه ‌ای اشاره کرد. اکثر دسته‌ های حلقه ‌ای دارای ارتفاع و عرض ثابتی بوده و با پد های دسته روکش دار پوشش داده‌ شده و ظاهری زیبا و البته راحت را ایجاد می ‌کنند. همچنین دسته‌ هایی به سبک حرف T نیز در بازار موجود هستند که به قسمت تکیه‌گاه صندلی متصل شده و قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند.

مزایای استفاده از صندلی کنفرانس نوژن 

از جمله مزایای استفاده از صندلی‌ های با کیفیت و مرغوب  مجموعه نوژن می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به‌ راحتی قابل تنظیم ارتفاع است.
  • دارای نشیمنگاه نرم و راحت است.
  • دارای وزن استاندارد بوده و به‌ راحتی در فضای اتاق کنفرانس جابجا می‌ شود.
  • ارگونومیک بوده و سبب درد هایی چون گردن درد و کمر درد در افراد نمی‌ شود.
  • در استفاده طولانی‌ مدت افراد را خسته نمی ‌کند.
  • از بهترین متریال ها در ساخت آن به‌ کار رفته و دارای قیمت بسیار مناسبی است.

شرکت نوژن تولید کننده انواع پارتیشن و مبلمان اداری بوده و از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال ها در تولید محصولات خود استفاده می‌کند. از جمله محصولات تولیدی در نوژن می‌توان به انواع میز و صندلی‌ های کنفرانس اشاره کرد که طراحی و ساخت آن ها استاندارد و منحصر به‌ فرد بوده و متناسب با سفارش مشتری ارائه می‌ شوند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌ بر تماس با مجموعه نوژن، در شبکه‌ های اجتماعی نیز ما را دنبال کرده و از جدیدترین و بروزترین محصولات نوژن دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *