بلاگ

انواع صندلی مناسب برای کامپیوتر های خانگی

صندلی کامپوتر

برای افرادی که در منزل و با کامپیوتر سروکار دارند، خرید و تهیه میز و صندلی کامیپیوتر برای خانه به همان اندازه اهمیت دارد که در دفتر کار و شرکت به آن نیاز است.

صندلی‌ هایی که برای کار با کامپیوتر ها طراحی شده‌اند جزو مبلمان اداری اند و علاوه‌ بر ادارات، در منازل نیز استفاده‌ شده و در انواع متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله بررسی می کنیم که صندلی کامپیوتر باید دارای چه مشخصات و ویژگی هایی باشد و از کجا بهترین نوع را خریداری کنید.

صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر، در منازل به عنوان صندلی ارگونومیک شناخته‌ شده و جزء اصلی برای تجهیز یک اتاق برای محیط کار و یا بازی محسوب می‌شود. این صندلی علاوه‌ بر داشتن ظاهری بسیار زیبا و شیک، باید استاندارد های لازم، در طراحی و ساخت را داشته تا افراد در هنگام استفاده از آن به مدت طولانی، دچار ناراحتی نشوند.

زیرا بسیاری از افراد به دلایل گوناگونی چون برنامه‌ نویسی، بازی، دور کاری، نویسندگی و همچنین کار های دیگری با کامپیوتر، مدت طولانی را بر روی صندلی نشسته و به‌ همین دلیل این صندلی‌ ها باید از لحاظ ارگونومیک به‌ صورت استاندارد طراحی‌ شده و فرد در نشستن طولانی‌ مدت بر روی آن دچار ناراحتی‌ هایی چون گردن درد، کمر درد و زانو درد نشود.

ویژگی‌ های بهترین صندلی کامپیوتر 

ویژگی‌ های استاندارد یک صندلی کامپیوتر با کیفیت و مرغوب که در هنگام خرید آن، باید به آن توجه کرد عبارتنداز:

  • ارگونومیک بودن صندلی کامپیوتر

یکی از ویژگی‌ های ارگونومیک بودن آن است. صندلی‌ هایی که برای کار با کامپیوتر طراحی شده اند، باید طبی بوده و متناسب با شکل فیزیکی بدن انسان طراحی‌ شده باشد. به‌ عنوان مثال ابعاد صندلی‌ های کامپیوتر طبی یا ارگونومیک، متناسب با قد و وزن افراد ساخته‌ شده و فرد در هنگام استفاده از آن احساس راحتی کرده و دچار خستگی و ناراحتی‌ های فیزیکی نخواهد شد.

  • جنس روکش صندلی کامپیوتر

یکی از نکات مهمی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید صندلی بسیار حائز اهمیت است، جنس روکش این صندلی هاست. روکش‌ صندلی‌ باید از جنس ضد تعریق بوده تا فرد برای نشستن به مدت طولانی بر روی آن دچار تعریق نشود.

  • نشیمنگاه صندلی کامپیوتر

نشیمنگاه صندلی استاندارد طوری طراحی‌ شده است که نسبت‌ به عرض بدن انسان کمی بزرگتر بوده تا فرد در هنگام استفاده بر روی آن احساس راحتی داشته باشد.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی کامپیوتر

تمامی صندلی‌ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و صندلی‌ های کامپیوتری که این قابلیت را ندارند، غیر استاندارد بر شمرده می‌شوند.

  • انحنای مناسب صندلی کامپیوتر

یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم صندلی‌ های کامپیوتر استاندارد، انحنای مناسب و S شکل آنها است. این صندلی‌ ها فرمی به شکل S داشته که فرد در هنگام نشستن و تکیه دادن به پشتی صندلی دچار کمر درد نخواهد شد.

  • طول عمر 

در ساخت این صندلی‌ استاندارد، از متریال بسیار با کیفیت و مرغوب استفاده‌ شده و به‌ همین دلیل این صندلی‌ ها دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی هستند.

  • دسته صندلی کامپیوتر

یکی از اجزای مهم صندلی‌ های مناسب برای سیستم کامپیوتر، دسته صندلی است. صندلی‌ های مناسب برای کامپیوتر های خانگی باید دارای دسته‌ هایی از پد چرم یا فوم بوده و فرد بتواند به‌ راحتی در هنگام استفاده از صندلی آرنج خود را بر روی آن گذاشته و به فعالیت خود بپردازد.

انواع صندلی کامپیوتر 

صندلی های اداری دارای انواع مختلفی هستند که گزینه های متنوعی را در اختیار خریداران قرار می دهند. اما به طور کلی در دو دسته صندلی مناسب برای کار و گیمینگ طراحی می شوند که مقداری با یکدیگر متفاوت اند.

  • صندلی کامپیوتر چرخ دار

یکی از پرکاربردترین انواع صندلی، مدل چرخ‌ دار آن است که اغلب افراد در منازل و در ادارات از این نوع صندلی‌ ها استفاده کرده و بهتر است که در هنگام خرید به کیفیت چرخ‌ های آن توجه نمایید.

  • صندلی کامپیوتر گیمینگ

برخی از افراد مدت زمان بسیار طولانی را صرف بازی با کامپیوتر کرده و به‌ همین دلیل صندلی آنها به دلیل عدم تحرک طولانی باید به‌ طور خاص و منحصر به‌ فردی طراحی‌ شده باشد. این نوع از صندلی‌ ها از لحاظ ارگونومیک نسبت‌ به سایر صندلی‌ ها از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار بوده و راحتی بیشتری را برای فرد فراهم می‌کنند.

  • صندلی کارمندی

همانطور که می‌دانید بر روی میز تمامی کارمندان در ادارات، کامپیوتر و لپتاپ وجود داشته و به‌ همین دلیل به صندلی‌ های کامپیوتر، صندلی‌ های کارمندی نیز گفته می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل دور کاری در فضای مشخصی از خانه مشغول به کار با کامپیوتر بوده و صندلی که برای کارمندان استفاده می‌شود، باید متناسب با فیزیک آنها طراحی‌ شده تا در طول مدت فعالیت بتوانند به‌ راحتی از آن استفاده کرده و دچار خستگی زودرس نشوند. همچنین با توجه به نوع فعالیت کارمندان، صندلی‌ های کامپیوتری دسته‌ دار و بی‌ دسته وجود داشته که این دو از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

  • صندلی مدیریتی

علاوه‌ بر استفاده‌ کارمندان از کامپیوتر، مدیران نیز از رایانه بر روی میز خود استفاده می کنند و صندلی که برای اتاق‌ های مدیران استفاده می‌شود به دلیل شیک‌تر و مجلل تر بودن آن، دارای ابعاد بزرگتری نسبت‌ به دیگر صندلی‌ ها می‌باشد. این نوع صندلی مختص ادارات و دفترکار طراحی شده اند.

  • صندلی با پشتی ثابت

این نوع از صندلی‌ ها دارای پشتی ثابت بوده و متحرک و انعطاف‌پذیر نمی‌باشد و مناسب برای استفاده کوتاه مدت از کامپیوتر هستند.

  • صندلی دارای پشتی متحرک

این نوع صندلی‌ ها بر خلاف صندلی پشت ثابت، دارای پشتی متحرک بوده و برای کسانی مناسب است که مدت زمان بیشتری پشت کامپیوتر نشسته و نیاز به استراحت در حین کار دارند.

  • صندلی اپراتوری

از دیگر انواع صندلی، می‌توان به صندلی‌ های اپراتوری اشاره کرد. به دلیل استفاده طولانی‌ مدت اپراتور ها از آنها، این صندلی‌ باید از لحاظ ارگونومیکی بسیار استاندارد طراحی‌ شده و بتوانند راحتی کامل را برای فرد در طولانی‌ مدت فراهم کنند. صندلی اپراتور نیز مانند صندلی مدیریت، مختص اماکن اداری میباشد‌.

قیمت صندلی کامپیوتر 

عوامل و فاکتور های زیادی بر روی هزینه صندلی کامپیوتر تأثیر داشته که از جمله این فاکتور ها می‌توان به متریال به‌ کار رفته در صندلی، نوع صندلی، نوع ساده و چرخ‌ دار بودن آن، ارگونومیک بودن صندلی و همچنین برند و شرکت تولیدی اشاره نمود که در قیمت نهایی آن تأثیر داشته و نمی‌توان هزینه دقیقی را برای آن مشخص نمود.

شما می‌توانید برای مشاهده  انواع صندلی‌ های مناسب برای کامپیوتر های خانگی و همچنین اطلاع از قیمت آنها به سایت نوژن مراجعه کرده و محصولات را مشاهده نمایید.

شرکت نوژن تولید کننده تخصصی انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری بوده و از باکیفیت ترین متریال ها در ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. همچنین طراحی محصولات نوژن، بر پایه استاندارد های تعبیه شده و ارگونومیک بوده و در انواع متفاوتی متناسب با کاربرد به مشتریان عرضه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02158942 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *