بلاگ

طراحی فضای اداری کوچک

فضای اداری

فضای اداری شما هر چقدر هم که دارای متراژ کمی باشد؛ اگر بر مبنای اصولی و با فوت و فن های دکوراسیون اداری استاندارد طراحی شود ، شاهد دفتر کار شیک، مدرن و قابل توجه ای خواهید بود که اصلا هم کوچک به نظر نمی آید.

چیدمان فضای اداری کوچک

بدون شک برای طراحی فضای اداری کوچک در ابتدای کار، با مشکلاتی مواجه خواهید شد. بنابراین حتما باید از یک کارشناس متخصص در این حرفه مشورت بگیرید تا به شما تکنیک های کاربردی برای طراحی در یک محیط کوچک را ارائه دهد.

ایده های کاربردی در طراحی دکوراسیون فضای اداری کوچک

برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضای اداری کوچک، چندین راه حل وجود دارد که عبارتند از:

  1.  استفاده از رنگ های روشن در رنگ آمیزی دیوارها
  2.  انتخاب رنگ های روشن برای کف پوش ها
  3. خریداری مبلمان اداری با رنگ های تیره
  4.  نور پردازی صحیح
  5.  پارتیشن بندی مناسب
  • رنگ آمیزی دیوارها

یکی از مهم ترین کارهایی که برای دلبازتر به نظر رسیدن محیط، باید انجام شود رنگ آمیزی صحیح دیوارها می باشد.

 استفاده از رنگ های روشن در رنگ آمیزی دیوارها میتواند فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهد. هرچه مساحت شرکت یا اداره شما کم تر بود ، رنگ روشن تری را نیز برای دیوارها برگزینید. این رنگ ها می تواند شامل سفید، کرم، لیمویی، استخوانی و شیری باشند.
هرگز از رنگ های فانتزی که در برخی دکوراسیون های اداری خاص به کار می رود، استفاده نکنید. زیرا فضای اداری شما را خفه و کسالت بار می نماید.

  • رنگ کف پوش اداره

اگر در ساخت واحد اداری مشارکت دارید، پس بهتر است برای انتخاب رنگ کف پوش شامل سرامیک ، سنگ ، پارکت از رنگ های روشن و ملایم نظیر کرم، صورتی روشن، طوسی کم رنگ استفاده نمایید. هرگز رنگ های قهوه ای تیره یا سیاه را به کار نبرید.

در صورتی که یک واحد اداری آماده را خریداری کرده اید که کف پوش آن رنگ مناسبی ندارد، اگر توان مالی بالایی دارید و می توانید هزینه کنید، مجددا کف پوش ها را طبق سلیقه خود و براساس دکوراسیون اداری موردنظر جابه جا کنید. ولی اگر امکان انجام این کار نیست، باید از ترفندهای دیگری برای رفع این عیب استفاده نمایید.

میز کارشناسی پارسا 2

  • رنگ مبلمان اداری

انتخاب و خرید مبلمان اداری شیک و در عین حال کارآمد برای محیط اداری با متراژ کم، کاملا باید براساس قاعده و تکنیک های طراحی فضای کوچک باشد.
در اینجا باید برعکس رنگ دیوارها و کف پوش ها عمل کنید. مبلمان اداری با رنگ های تیره را خریداری نمایید، زیرا رنگ های تیره باعث می شوند تا اجسام کوچک تر به نظر بیایند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز از مبلمان اداری با ابعاد بزرگ استفاده نکنید! تصور نکنید این کار موجب بیشتر جلوه بخشیدن به دفتر کار شما می گردد، بالعکس باعث کوچک تر به نظر آمدن فضای اداری تان می گردد. همچنین می توانید از مبلمان های چند منظوره در محیط کار استفاده کنید و به این ترتیب فضای اشغال شده را کمتر نموده و کارآیی آن را بیشتر کنید.

حال که از مبلمان اداری با رنگ های تیره استفاده کرده اید، می توانید با خریداری وسایل و تجهیزات اداری به رنگ روش تضاد زیبایی را در دیزاین اداری خود ایجاد کنید.

پارتیشن

  • نورپردازی اصولی

در فضای اداری کوچک بهتر است از نورپردازی سه بعدی استفاده نمایید، تا محیط را بزرگ تر نشان دهد. نورهای مخفی و چراغ های هالوژنی که در سقف تعبیه می شوند می توانند بهترین انتخاب باشند. استفاده از ال ای دی ها علاوه بر درخشندگی بالا  مصرف برق را نیز کاهش می دهند.

فضای اداری

  • پارتیشن بندی مناسب

در محیط اداری کوچک نیز می توانید از پارتیشن بندی استفاده کنید تا برحسب نیاز به هر کدام از کارمندانتان یک فضای مجزا اختصاص دهید. در این مورد حتما از یک کارشناس کمک بگیرید تا بیشترین بهره وری از محیط را داشته باشید.

  •  میز و صندلی ظریف

هرچه میز و صندلی های اداری ظریف تر و ساده تر باشند، فضای کمتری را اشغال کرده و شما می توانید استفاده بهینه ای از فضای کوچک اداره خود داشته باشید. بهتر است در اتاق های کوچک، میز اداری در گوشه اتاق قرار گیرد.
توصیه می شود در اتاق های با متراژ کم، هرگز از میزهای کلاسیک خصوصا میز مدیریت کلاسیک استفاده نکنید. زیرا این گونه میزها ذاتاً بزرگ و از جنس چوب هایی می باشند که حجیم هستند و برای اتاق هایی مناسب هستند که مساحت بالایی دارند.

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

  • توجه به ارگونومی مبلمان اداری

تاکید می شود تنها زیبایی ظاهری مبلمان اداری و هارمونی آن با وسایل ، ملاک انتخابتان نباشد و حتما به ارگونومی و تطابق با ساختار بدنی کارمندان نیز توجه فرمایید.
کارمندان شما ساعت ها باید از این لوازم استفاده کنند، بنابراین باید میز و صندلی هایی را خریداری نمایید که افراد را در طولانی مدت دچار دردهای مزمن کمر، پا و گردن نکند و موجب خستگی مضاعف در طول ساعت کاری نشود که نتیجه آن پایین آمدن راندمان کاری تان می باشد.

بیشتر بخوانید : صندلی کارمندی ایده آل

سایر تجهیزات اداری

میز کار را شلوغ نکنید! این وضعیت می تواند فضای اداری شما را به هم ریخته و آشفته نشان دهد و این مورد در محیط های کوچک بیشتر خود را نشان می دهد. تنها وسایل پرکاربرد خود را بر روی میز قرار دهید و برای تزیین از گلدان های کوچک و ظریف استفاده نمایید. می توانید از قفسه هایی که به دیوار متصل می شوند، هم استفاده نمایید. بدین صورت وسایلی که کمتر به آن نیاز دارید را بر روی آن ها قرار دهید تا فضای بیشتری از میز خود را به لوازم ضروری اختصاص دهید.

اگر به جای سیستم های کامپیوتری پر سیم و جاگیر از لپ تاپ استفاده کنید، در بهینه تر کردن فضای میز شما کمک شایانی می نماید. در صورتی که کامپیوترهای رومیزی دارید، کابل­ های برق و کامپیوتر را درون داکت قرار دهید. این کار به زیبایی و مرتب بودن فضای میز کمک کرده و دیگر نگران گره خوردن و قطع شدن کابل­ ها نیز نخواهید شد.

مبلمان اداری نوژن با تولید و عرضه انواع مبلمان و تجهیزات اداری برای فضای اداری کوچک، نیاز مشتریان محترم را در طراحی دکوراسیون اداری چنین محیط هایی برطرف ساخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *