بلاگ

زیرپایی اداری چیست و چه تاثیری بر سلامت کارمندان دارد؟

زیرپایی اداری

با رواج یافتن مشاغل پشت میزی و یکجا نشینی، کارمندان مستعد درد های ماهیچه ‌ای و عوارض حرکتی هستند. شما به عنوان یک کارمند نمی ‌توانید از شغل خود استعفا دهید؛ بلکه باید به فکر راه‌ حلی باشید. یکی از راه ‌ها برای افزایش راندمان کاری و خلاص شدن از عارضه‌ های احتمالی، استفاده از زیرپایی اداری است. این وسیله مهم علاوه بر افزایش کیفیت کار و فعالیت، با قوانین و اصول سلامت هم سو است. در این مطلب از نوژن می‌ خواهیم به زیرپایی اداری چیست و چه تاثیری بر سلامت کارمندان دارد، بپردازیم.

 زیر پایه اداری چیست؟

 معمولاً کارمندان کارشان به گونه ‌ای است که باید ساعات زیادی را پشت میز یارانه رایانه بنشینند و مشغول به کار شوند. نشستن طولانی مدت موجب خستگی، مشکلات ماهیچه ‌ای، واریس و در موراد نادرتر سکته خواهد شد. برای اینکه تا حد زیادی از وقوع این نوع مشکلات و عوارض جلوگیری کنید، بهتر است به فکر خرید زیرپایی اداری باشید.

زیر پایی وسیله‌ ای است که درست در زیر پای افراد نشسته در پشت میز قرار می ‌گیرد؛ به این ترتیب فشار از روی ماهیچه‌ های پا برداشته شده و خون به گردش در می ‌آید. همچنین شما به عنوان یک کارمند دیگر از ساعت ‌ها نشستن پشت میز خسته نخواهید شد و تناسب قرارگیری بدنتان پشت میز حفظ می ‌شود. به طور خلاصه زیرپایی از قرار گیری نامناسب پا ها و ثابت ماندن آن ‌ها تا حد زیادی جلوگیری می‌ کند.

مبلمان اداری نوژن

زیرپایی اداری چه تاثیری بر سلامت کارمندان دارد؟

 حال که تا حدی با این وسیله آشنا شدید، باید از تاثیر آن بر سلامتی و جسم نیز با خبر شوید. همانطور که می‌ دانید پا ها قلب دوم هر انسانی به حساب می ‌آیند، هنگامی که ساعت ‌ها پشت میز بنشینید، ممکن است فشار زیادی به این عضو از بدنتان وارد شود؛ درست مانند زمانی که یک کفش به درد نخور پوشیده باشید! در نتیجه باید به نحوه قرارگیری پا ها و زانو ها خوب دقت کنید. اگر به چنین مسائلی توجه نشود، پا ها درد گرفته و دچار درد های عضلانی خواهید شد. در کل تاثیرات این وسیله بر بدن را می ‌توان به شرح زیر توضیح داد:

جلوگیری از گودی کمر

نادرست نشستن موجب می ‌شود قوس طبیعی بدن شما از بین رفته و پس از مدتی به گودی کمر مبتلا خواهید شد. یک زیر پایی اداری مناسب و با کیفیت با اصلاح حالت بدن شما، از گودی کمر ممانعت خواهد کرد.

جلوگیری از ابتلا به واریس

با استفاده از زیرپایی اداری، خون شما به درستی حرکت کرده و درصد ابتلا به بیماری واریس کاهش می ‌یابد.

جلوگیری از کمر درد

چه بخواهید چه نخواهید، نشستن طولانی مدت پشت میز کمر شما را به درد خواهد آورد! اما استفاده از یک زیرپایی می ‌تواند تا حد زیادی از کمر و بالاتنه شما پشتیبانی کند.


اینجا بخوانید: اهمیت و مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری

 بهبود گردش خون

همانطور که اشاره کردیم، آویزان شدن پا ها برای چندین ساعت موجب می‌ شود که گردش خون به درستی انجام نشود؛ اما زیرپایی اداری از این مشکل جلوگیری کرده و با اصلاح فرم بدن، گردش خون را بهبود می ‌بخشد.

جلوگیری از مشکلات بی‌ تحرکی

همانطور که می ‌دانید عدم تحرک و کم تحرکی موجب بروز مشکلات زیادی خواهد شد. کارمندان که مجبور هستند در ساعات اداری یک جا بنشیند و کار های خود را انجام دهند، بیشتر در معرض این پدیده هستند. برای آن که تا حدودی بتوانید از مشکلات ناشی از نشستن ‌های طولانی مدت بکاهید، بهتر است از یک زیرپایی اداری کمک بگیرید تا از عارضه‌ های احتمالی جلوگیری شود.

در پایان

بدون شک نباید از حفظ سلامتی و تندرستی غافل شد؛ زیرا به دست آوردن دوباره آن سختی ‌های زیادی دارد! برای آنکه بتوانید در جهت سلامتی و جلوگیری از درد های احتمالی گام بردارید، باید به زیرپایی اداری و تاثیرات آن بر سلامت توجه داشته باشید. خرید یکی از انواع این وسایل باکیفیت که با اصول و استاندارد های مورد قبول جامعه پزشکی طراحی شده باشد از شرکت نوژن تولید کننده انواع پارتیشن و مبلمان اداری، می ‌توانید از بروز مشکلات و هزینه‌ های ناشی از از مشکلات حرکتی جلوگیری نمایید. جهت برقراری ارتباط با این مجموعه با شماره تلفن 02158942 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *