بلاگ

آشنایی با انواع پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین پارتیشن اداری است که بیشتر در محیط های اداری مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله انواع پارتیشن شیشه ای را ارائه داده ایم و کاربرد آنها را در دکوراسیون اداری شرح خواهیم  داد.

طراحان داخلی با استفاده از پارتیشن شیشه ای فضای یک اتاق را به چند قسمت تقسیم می کنند. علاوه بر محیط اداری، از پارتیشن اداری در شرکت ها، مراکز تجاری و دکوراسیون داخلی منازل نیز استفاده می کنند. این پارتیشن ها دارای رنگ بندی مختلف و طرح های متفاوتی است.

اگر قصد خرید پارتیشن شیشه ای را دارید، گروه نوژن آماده ساخت پارتیشن شیشه ای در سایزها و طرح های مختلف در زمان کوتاه می باشد.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای، جداکننده موقت است که این امکان را می دهد که از فضا استفاده بیشتر و بهینه داشته باشیم. پارتیشن شیشه ای جز اصلی سازه های ساختمانی نیست و طراحان دکوراسیون بعد از بررسی محیط و ابعاد فضا، شروع به طراحی پارتیشن شیشه ای در سایزبندی مختلف می کنند.

پارتیشن آلومینیومی که از پنل های شیشه و قاب آلومینیومی تشکیل شده است بهترین و مدرن ترین نوع پارتیشن است. پارتیشن های شیشه ای را با انواع شیشه و فریم متفاوت می سازند تا متناسب با اکثر کاربری ها باشد و نیازهای متفاوتی را ارائه می دهند.

انواع پارتیشن شیشه ای برحسب نوع شیشه

پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع شیشه و نوع نصب انواع مختلفی دارند. هردو نوع را می توان با شیشه های تک جداره و دوجداره طراحی و نصب کرد.

تیم طراحی نوژن سعی دارد با بررسی دقیق فضای شما، بهترین نوع پارتیشن شیشه ای انتخاب کند و به بهترین شکل ممکن طراحی و به شما ارائه دهد.

  • پارتیشن شیشه ای سکوریت

این نوع شیشه یکی از بهترین شیشه ها در پارتیشن شیشه ای است.در اصطلاح به شیشه های سکوریت، نشکن نیز می گویند. به گونه ای که در صورت شکستن، شیشه های خرد شده بر زمین نمی ریزند بلکه در خود شیشه باقی می مانند و شیشه فقط ترک میخورد.این نوع شیشه فشار و درجه بسیار بالایی از حرارات را نیز حفظ می کند.

  • پارتیشن شیشه ای هوشمند

در این نوع پارتیشن ها، از شیشه های هوشمند استفاده می شود که ممکن است به صورت شفاف یا مات باشند. شیشه های هوشمند با ریموت قابل کنترل هستند.

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره

از ساده ترین پارتیشن شیشه ای می توان به پارتیشن شیشه ای تک جداره اشاره کرد. این نوع شیشه مقاومت کمتری نسبت به شیشه های دو جداره دارند ولی نسبت به شیشه دو جداره، زیباتر هستند. برای آشنایی بیشتربا انواع پارتیشن تک جداره مقاله مرتبط با آن را مطالعه بفرمایید.

  • پارتیشن شیشه ای  دوجداره

همانطور که همه ما با شیشه های دوجداره آشنایی داریم؛ پارتیشن شیشه ای دوجداره نیز عایق صدا هستند و از حجم صداهای اطراف در حریم شخصی شما کم می کند. برای فریم پارتیشن شیشه دوجداره می توان از آلومینیوم، چوب و… نیز استفاده کرد.

  • پارتیشن شیشه ای فلوت

شیشه فلوت همان شیشه معمولی است که اکثرا با آن آشنا هستیم و در خانه ها و ساختمان ها از آن استفاه می کنند. این نوع شیشه ها قیمت ارزان و عمر کوتاهی دارد زیرا بسیار ظریف و شکننده هستند.

  • پارتیشن شیشه ای لمینت

در شیشه های لمینیت از یک ماده ژله ای در بین شیشه استفاده می کنند که سبب افزایش مقاومت این شیشه ها در برابر ضربه می شود. معمولا از این نوع شیشه ها در مکان هایی استفاده می شود که امکان ضربه زدن و فشار به شیشه زیاد است.

  • پارتیشن شیشه ای سندبلاست

شیشه سند بلاست نوعی شیشه مات است که در این نوع شیشه ماسه های ریز را با فشار قوی به شیشه پرتاب می کنند که این امر سبب ایجاد خراش های ریز و حالت مات به شیشه می شود. در این شیشه ها می توان از طرح های مختلف و یا برند و نماد شرکت شما و هر طراحی  که مد نظر مشتری باشد استفاده کرد.

انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع نصب

پارتیشن های شیشه ای علاوه بر نوع شیشه در ساختار فریم و قاب و نوع نصب نیز در طراحی متنوعی عرضه می شوند که عبارتنداز:

  • پارتیشن شیشه ای فریم لس

این نوع پارتیشن شیشه ای طراحی ساده دارد و از کمترین پروفیل در ساخت آن استفاده می شود به طوری که کمترین فضا را اشغال کرده در نتیجه فضای بیشتری در اختیار شما خواهد بود. این نوع پارتیشن شیشه ای را می توان در طرح های مختلف، مات و رنگی طراحی کرد اما نمونه شفاف آن کاربرد و طرفدار بیشتری دارد.

  • پارتیشن شیشه ای فریم دار

در ساخت این نوع پارتیشن شیشه ای می توان بر اساس سلیقه شما از انواع المان چوبی، ام دی اف، آلومینیوم برای فریم ها استفاده کرد.

  • پارتیشن شیشه ای کشویی

همانطور که از نام این نوع پارتیشن پیداست، پنل ها به صورت کشویی باز می شوند و نسبت به سایر درب های لولایی، فضای کمتری را درگیر می کنند. درب های پارتیشن شیشه ای کشویی از شیشه های سکوریت 10 میلی متری می باشد و یراق آلات استفاده شده در آن ضد زنگ می باشند. این نوع پارتیشن زیبایی خاصی را به فضا هدیه می دهد و به صورت فریم دار و بدون فریم قابل اجرا است.

  • پارتیشن شیشه ای لولایی

این نوع پارتیشن شیشه ای همانند درب های ساده می باشند. از ویژگی این درب ها می توان به سهولت در باز و بسته کردن درب ها اشاره کرد.

  • پارتیشن شیشه ای ثابت

در پارتیشن شیشه ثابت قابلیت باز و بسته شدن وجود ندارد. همچون یک دیوار عمل می کند و می توان از با سندبلاست آن را مات کرد و یا از لوگو و نماد شرکت بر روی شیشه استفاده کرد.

  • پارتیشن شیشه ای متحرک

در بسیاری ازدفاتر اداری به دلیل کمبود فضا از پارتیشن شیشه ای متحرک استفاده می شود. به دلیل متحرک بودن می توان فضای مورد نظر خود را تشکیل داد. به این صورت که با استفاده از این نوع پارتیشن، دو اتاق کوچک جلسه را می توان به یک اتاق بزرگ کنفرانس تبدیل کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

  • پارتیشن شیشه ای این امکان را می دهند که نور طبیعی در تمام فضا قرار گیرد و همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی می شود
  • طراحی و اجرا پارتیشن شیشه ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی، هزینه کمتری دارد
  • اگر از نوع سکوریت و یا دوجداره باشند، سبب کاهش صدا می شوند
  • قابل شستشو هستند و تمیز کردن آن ها کار آسانی است
  • پارتیشن شیشه ای علاوه بر کارایی، باعث زیبا شدن محیط شما نیز می شود
  • نصب و راه اندازی پارتیشن شیشه ای راحت است

معایب استفاده از پارتیشن اداری

  • امکان شکستگی شیشه های معمولی وجود دارد، در حالی که در پارتیشن mdf اینطور نیست
  • اگر پارتیشن شیشه ای شفاف باشد امکان دارد بین محیط های مختلف، دیگر حریم شخصی وجود نداشته باشد
  • اگر به صورت اصولی طراحی و اجرا نشود، ممکن است سبب به هم ریختگی فضا شود

امیدواریم با خواندن این مطلب، اطلاعات مفیدی در خصوص پارتیشن شیشه ای را کسب کرده باشید.

اگر تمایل دارید دکوراسیون محیط خود را تغییر دهید و قصد تهیه پارتیشن شیشه ای را دارید؛ می توانید با تیم مجرب نوژن در ارتباط باشید.

نوژن با بیش از چند دهه سابقه، ارائه دهنده انواع پارتیشن شیشه ای در ابعاد و طرح های مختلف و متخصص در تولید مبلمان اداری است. تیم نوژن متشکل از طراحان داخلی انواع جداکننده های فضا را با طراحی اختصاصی متناسب با محیط ساختمان های اداری را که موجب بیشترین بهره وری از فضا می شود را به مشتریان عرضه می  کند.

برای  کسب اطلاعات تکمیلی با بخش کارشناسان فروش شرکت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *