بلاگ

8 ویژگی میز اداری خوب که لازم است بدانید

ویژگی میز اداری خوب

 یکی از لوازم مهم که در هر اداره، ارگان، شرکت و سازمانی مورد توجه قرار می گیرد، میز اداری است. در هر شرکتی انتخاب میز اداری به سمت و نقش کارکنان و وظایف شغلی آن ها در شرکت بستگی دارد. ویژگی میز اداری خوب که در این مقاله ارائه داده ایم مواردی است که در هنگام خرید باید آنها را مدنظر داشته باشید.

انواع میز اداری

انتخاب میز اداری مناسب برای کارکنان بخش های مختلف یک سازمان اهمیت زیادی دارد و علاوه بر راحتی، سبب افزایش تمرکز کارکنان و علی الخصوص در افزایش بهره وری و بازده کاری آنها نقش بسیار زیادی را ایفا می کند. هر مدیری که به  فکر راه اندازی و تجهیز محیط کاری خود است، نیاز دارد که  انواع موارد نام برده  در زیر را تهیه کند.

  • میز مدیریتی

میز مدیریت مهمترین عضو در مبلمان اداری می باشد و از نظر ابعادی عموما در اندازه ای بزرگ نسبت به سایر مبلمان اداری است. طراحی میز مدیریت به دو صورت مدرن و کلاسیک می باشد که بسته به نوع فعالیت و سایر دکوراسیون، افراد تصمیم می گیرند کدام یک را انتخاب کنند. اغلب به دلیل اهمیت میز مدیریت باید از طراحی و متریال منحصربفرد و مرغوب  تهیه شود و از سایر میزهای اداری متمایز باشد.

  • میز معاونت

میز معاونت نیز مانند میز کنفرانس از اهمیت بالایی برخورد است و می تواند ترکیبی از ویژگی های میز مدیریت و میز کارمندی باشد.

  • میز کنفرانس

میز کنفرانس در اتاق کنفرانس قرار دارد و برای جلسات مهم و قرارهای کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

  • میز کارمندی یا کارشناسی

میز کارمندی و میز کارشناسی متناسب با وظایف هر کارمند در شرکت و یا سازمان، ممکن است ویژگی های مختلفی داشته باشد.

ویژگی میز اداری مناسب

بسیاری از کارمندان بخش زیادی از وقت خود را صرف کار کردن و استفاده از میز و صندلی اداری می کنند. پس لازم است میز اداری را انتخاب کنیم که علاوه بر حفظ و رعایت استاندارهای لازم، مشکلی برای سلامتی کارمندان به وجود نیاورد. یک میز اداری خوب باید دارای ویژگی  های نام برده در زیر باشد تا علاوه بر زیبایی و ظاهر شکیل، از کارایی خوبی برخوردار باشد.

  • قیمت مناسب

در وهله اول باید میزان بودجه ای که می خواهید برای خرید میز اداری اختصاص دهید، را درنظر داشته باشید. الزاما قیمت بالای یک میز اداری دلیل بر کیفیت خوب آن نیست. چه بسا مجموعه هایی در طراحی و تولید میز اداری و پارتیشن های اداری وجود دارند که از مواد با کیفیت استفاده می کنند و با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می کنند.

  • متریال با کیفیت

جنس میز اداری را می توان متناسب با سایر اجزای دفاترمانند پارتیشن اداری انتخاب کرد. مهم ترین عاملی که در انتخاب جنس میز اداری لازم است مدنظر داشته باشیم، این است که جنس انتخابی ما، راحتی و آسایش کامندان را در دراز مدت فراهم سازد.

اغلب جنس میز اداری به صورت: شیشه ای، آلومینیوم، چوبی و یا از جنس ام دی اف می باشد. در ساخت میز اداری، باید از مواد و متریال با کیفیت استفاده شود تا دوام بالایی داشته باشد و  وزن وسایل مربوطه بر روی خود را تحمل کند.

  • ابعاد مناسب

یک میز اداری خوب، باید متناسب با مساحت و فضای داخل اتاق های یک شرکت باشد. شما عزیزان باید در ابتدا فضای اتاق خود را اندازه گیری کنید تا مشخص شود میز اداری با چه ابعادی باید تهیه کنید. لازم است محل عبور و مرور کارکنان و فضای باز و بسته شدن درب ها را نیز در نظر داشته باشید.

  • ارتفاع استاندارد

معمولا میز های اداری قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. اگر در هنگام خرید، این قابلیت را دارا نبود و میز ثابت بود، برای آن که متوجه شوید میز اداری انتخابی شما مناسب است یا خیر، می توانید بر روی صندلی بنشینید و ارتفاع صندلی را به صورتی تنظیم کنید که پاهایتان کاملا روی زمین قرار گرفته باشد. در این صورت مشاهده می کنید که آیا ارتفاع میز مناسب قد شما است یا خیر!

عموما ابعاد میز اداری به این صورت است: عرض بين 60 تا 76 سانتي متر، ارتفاع بين 75 سانتي متر، طول بين 139 تا 180 سانتي متر

و ابعاد ميز مديريت به این شرح است: عرض بين 60 تا 76 سانتي متر، طول بين 160 تا 212 سانتي متر، ارتفاع بين 75 سانتي متر

  • وزن مناسب

یک میز اداری خوب باید در کنار محکم و مقاوم بودن، باید وزن مناسبی داشته باشد تا در جابجایی میز با مشکل مواجه نشوید. در میز اداری استفاده از شیشه توصیه نمی شود زیرا وزن میز افزایش می یابد.

  • فضایی کوچک برای سیم و کابل ها

امروزه با توجه به استفاده از ابزار های مدرن، بهتر است میز اداری مکانی کوچک برای درنظر گرفتن کابل های تلفن، لپتاپ، کابل فکس و پرینتر و … را داشته باشد تا زیبایی ظاهری میز حفظ شود و سبب بی نظمی نشود.

  • جایی برای صفحه کلید

میز اداری مناسب، باید فضای کافی مانند کشو در زیر میز داشته باشد تا شما بتوانید کیبورد، کامپیوتر خود را بر روی آن قرار دهید.

  • دارای کشو

یکی از ویژگی های میز اداری خوب، داشتن کشو به تعداد کافی است. کشو باعث می شود کارمندان اسناد و پرونده های کاری را در آن قرار دهند و از بی نظمی جلوگیری شود.

در این مقاله سعی بر این شد به ویژگی ها و خصوصیات یک میز اداری خوب بپردازیم زیرا که میز اداری خوب بستری مناسب برای تمرکز و بهره وری بیشتر کارمندان ایجاد می کند در نتیجه؛ علاوه بر ارتقا کسب و کار شما، سلامت کارمندان شما نیز حفظ خواهد شد.

شرکت نوژن این امکان را برای شما مشتریان عزیزفراهم کرده است که به صورت حضوری از انواع مبلمان اداری به‌ ویژه ميز اداري در انواع طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلف و در ابعاد متفاوت بازدید کنید و براساس معیارهای راحتی، استحکام، طراحی ارگونومیک و زیبایی، میز اداری خود را انتخاب کنید.

 از این رو به شما پیشنهاد می ‌کنیم هنگام خرید مبلمان اداری به مجموعه نوژن مراجعه و از تمامی محصولات دیدن کنید تا بتوانید با صرف هزینه مقرون ‌به ‌صرفه بهترین و شیک‌ ترین مبلمان اداری از جمله میز اداری را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *