بلاگ

بررسی ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری‎‎

ابعاد استاندارد میز اداری

محیط داخلی ادارات از تجهیزات و المان‌ های گوناگونی تشکیل شده ‌اند که از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین آن‌ ها می‌ توان به پارتیشن‌ های اداری و مبلمان اداری اشاره نمود. مبلمان اداری در واقع مجموعه ‌ای متشکل از اجزای گوناگون بوده که هر کدام دارای کاربرد های متفاوتی نیز می‌ باشند. در واقع می‌ توان گفت که مبلمان اداری شامل مجموعه ‌ای از صندلی اداری، صندلی مدیریت، میز کارمندی، میز مدیریت، فایلینگ ها، کتاب‌ خانه، میز کنفرانس و غیره می‌ باشد.

همانطور که ممکن است بدانید میز اداری یکی از پر استفاده ترین تجهیزات در تمامی ادارات بوده و از متریال‌ های گوناگونی چون شیشه، فلز، چوب و ام دی اف در ساخت آن‌ ها استفاده می‌ شود. همچنین میز های اداری دارای انواع گوناگونی چون میز کارمندی، میز مدیریت، میز کنفرانس و غیره است و در طرح‌ ها و رنگ‌ های گوناگونی طراحی و اجرا می‌ شوند. میز های اداری نیز همانند سایر تجهیزات اداری، دارای استاندارد هایی به‌ ویژه در ارتفاع و ابعاد خود هستند که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری

استاندارد های به‌ کار رفته در ابعاد و ارتفاع میز های اداری، بر اساس ویژگی‌ های فیزیکی کارمندان طراحی شده و باید دارای استاندارد های ارگونومیک باشند. اگر میز اداری که استفاده می‌ نمایید دارای شرایط استانداردی در طراحی نباشد، در هنگام استفاده از آن به‌ مرور زمان دچار مشکلاتی در گردن، کمر و دیگر آسیب‌ های جسمانی خواهید شد. اما بلعکس در زمان استفاده از میز های اداری استاندارد در طول ساعات کاری خود، به‌ هیچ‌ عنوان در نقاط ستون فقرات و ناحیه گردن خود احساس درد نکرده و می‌ توانید به‌ راحتی به فعالیت و کار خود ادامه دهید. بنابراین جهت حفظ سلامت جسمانی کارمندان و افراد مشغول به کار در ادارات، استاندارد هایی در ابعاد و ارتفاع میز های اداری تعبیه شده ‌اند.

به‌ طور کلی میز های اداری باید طوری طراحی و ساخته شوند که در زمان نشستن کارمندان بر پشت آن، فضای کافی را برای حرکت دادن پا های خود داشته و در هنگام نوشتن بر روی آن، گردن آن‌ ها بیش‌ از ۲۰ درجه به جلو خم نشود. همچنین ارتفاع استاندارد به‌ کار رفته در میز های اداری ۷۵ سانتی متر و ابعاد ۱/۸۰ سانتی متر در ۸۰ سانتی متر است.

  • ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری مدیریت

میز مدیریت نیز یکی دیگر از انواع میز های اداری است و به‌ طور کلی جزء مبلمان اداری محسوب شده و شکل ظاهری آن نسبت‌ به سایر میز ها، بسیار متفاوت است. میز های اداری مدیریت دارای طراحی بسیار خاص تر و تجملی تری نسبت‌ به سایر میز های اداری همچون میز های کارمندی داشته و همچنین دارای ابعاد بزرگ‌ تری نیز می‌ باشند. اما با این‌ وجود این میز ها نیز از استاندارد های خاصی در ارتفاع و ابعاد برخوردار هستند تا در زمان استفاده هیچگونه مشکلات جسمانی همچون درد در ناحیه گردن، سر، کمر و غیره برای مدیران ایجاد نشود. ارتفاع میز های اداری مدیریت جهت استفاده راحت مدیران از میز، نباید کم‌ تر از ۷۰ سانتی‌ متر باشد تا در زمان انجام فعالیت‌ های اداری بر روی میز، مدیران به‌ طور کامل خم نشده و دچار آسیب‌ هایی در کمر و ستون فقرات خود نشوند. همچنین ابعاد میز های اداری مدیریت نیز باید با توجه به متراژ اتاق مدیریت انتخاب‌ شده تا هیچگونه ممانعتی در رفت‌ و آمد و چیدمان سایر تجهیزات اداری ایجاد نکند. به‌ طور کلی می‌ توان ابعاد میز های اداری مدیریت را در طول های ۱۶۰ سانتی‌ متر الی ۳ متر و عرض ۸۰ سانتی‌ متر تا ۱/۵ متر در نظر گرفت.

  • ابعاد و ارتفاع استاندارد میز اداری کارمندی

میز های کارمندی نیز یکی دیگر از میز های اداری هستند که طراحی این میز ها بسیار ساده‌ تر از میز های مدیریتی بوده و دارای استاندارد هایی در طراحی و اجرا هستند. ارتفاع استاندارد میز های کارمندی باید طوری باشد که زمانی‌ که کارمندان در پشت آن می‌ نشینند، بتوانند در فضای زیرین آن به‌ راحتی پا و زانو های خود را به حرکت درآورند. همچنین به‌ طور معمول ارتفاع میز های کارمندی به اندازه یک‌ سوم قد کارمندان است که در حدود ۷۵ تا ۸۸ سانتی‌ متر محاسبه می‌ شود.برخی از میز های کارمندی نیز دارای قابلیت‌ هایی در تنظیم ارتفاع هستند و کارمندان می توانند بر اساس قد خود آن‌ ها را تنظیم نمایند. ابعاد استاندارد میز های اداری کارمندی نیز باید طوری طراحی شوند که تمامی تجهیزات کارمندی همچون لپ‌ تاپ، پرینتر، تلفن و غیره به‌ راحتی بر روی آن قرار گرفته و کارمندان بتوانند به‌ راحتی جهت فعالیت‌ های اداری خود از آن استفاده نمایند. ابعاد استاندارد در نظر گرفته‌ شده برای میز های اداری کارمندی دارای عرض ۸۰ سانتی‌ متر و طول ۱۲۰ سانتی‌ متر می‌ باشد.


اینجا بخوانید: بررسی شباهت ها و تفاوت های میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی

نکات مهم در خرید میز های اداری

همان‌ طور که ممکن است بدانید بسیاری از افراد بیشترین زمان خود را در ادارات صرف انجام امور اداری خود کرده و به‌ همین دلیل استفاده از مبلمان اداری با کیفیت و استاندارد در سلامت جسمانی و روانی کارمندان بسیار حائز اهمیت است. میز های اداری نیز از شرایط استاندارد های مبلمان اداری مستثنی نبوده و دارای نکات بسیار مهمی در هنگام خرید هستند که از جمله این نکات می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

  • در هنگام خرید میز های اداری، به‌ طور حتم به استاندارد های تعبیه‌ شده در این میز ها و همچنین ویژگی‌ های ارگونومیک آن توجه نمایید. زیرا میز های اداری که دارای استاندارد های مناسبی در ابعاد و ارتفاع نیستند، می‌ توانند در طول زمان سبب ایجاد مشکلات جسمانی بسیار زیادی در کارمندان و مدیران شوند.
  • در هنگام خرید میز های اداری، به ارتفاع استاندارد آن‌ ها توجه نموده و به‌ طور حتم یک‌ بار بر پشت این میز ها نشسته و راحتی استفاده از آن را تجربه نمایید. برای تشخیص ارتفاع استاندارد میز های اداری، بر پشت آن بنشینید. اگر توانستید به‌ راحتی زانو ها و پا های خود را در سطح زیرین آن تکان داده و دست و بازو های خود را به‌ راحتی بر روی آن قرار دهید و همچنین در زمان استفاده از آن، خود را بیش‌ از حد خم نکنید، می‌ توانید متوجه شوید که میز دارای ارتفاع استانداردی می‌ باشد.
  • همچنین میز های اداری استاندارد کارمندی و مدیریت دارای شیب ملایمی به سمت جایگاه صندلی هستند تا کارمندان بتوانند در طول ساعات اداری خود از آن بهتر استفاده نمایند.
  • ارتفاع استاندارد به‌ کار رفته در میز های اداری، به‌ طور معمول نصف قد کارمندان می‌ باشد. اما به دلیل استفاده از تنها یک میز مدیریت در ادارات، بهتر است که مدیران جهت خرید میز خود شخصاً اقدام به خرید نموده و بر اساس مشخصات فیزیکی خود، میز مدیریتی مناسب را خریداری نمایند.
  • همچنین شما می‌ توانید جهت خرید میز های اداری استاندارد و مبلمان اداری با کیفیت، به شرکت نوژن مراجعه نمایید.

در پایان

شرکت نوژن  تولید کننده و ارائه دهنده انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری بوده و تمامی مبلمان اداری تولید شده در این مجموعه، از استاندارد های لازم و ویژگی‌ های آرگونومیکی برخوردار هستند. شرکت نوژن دارای طراحانی بسیار خلاق و ماهر در تولید محصولات خود از جمله انواع مبلمان و پارتیشن اداری بوده و از بهترین و با کیفیت‌ ترین متریال ها در ساخت پارتیشن و مبلمان اداری استفاده می‌ نماید. عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت و چگونگی خرید میز های اداری را دارند، می‌ توانند با شماره‌ های درج شده در سایت، با شرکت نوژن تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *