بلاگ

بررسی شباهت ها و تفاوت های میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی

مقایسه میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی

برای بررسی شباهت ها و تفاوت های میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی نیازمند شناخت دقیق هرکدام هستیم. از آنجایی که مبلمان اداری از جمله ملزومات در هر شرکت و اداره است که از اهمیت زیادی برخوردار هستند، در هنگام تهیه و خرید آن ها باید به تفاوت میان انواع مبلمان اداری توجه کرد تا خریدی سودمند داشته باشید و فضای اداری خود را با جلوه ای خاص به نمایش گذارید و انتخاب درستی متناسب با هر موقعیت شغلی داشته باشید.

انواع مبلمان اداری دارای شباهت ها و تفاوت هایی می باشند که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم.

مقایسه انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری به مجموعه ای از لوازم و تجهیزات اداری گفته می شود که از جمله مهمترین آن ها میز و صندلی اداری هستند که نقش مهمی در چیدمان و دکور فضای اداری، آرامش کارمندان و بهره وری بیشتر دارند.

مبلمان اداری در طرح ها و سبک های متفاوتی طراحی و تولید می شوند. از انواع لوازم و مبلمان اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع میز نظیر میز مدیریتی، میز کنفرانس، میز کارشناسی، میز کارگروهی، میز کارمندی، میز پذیرش و… است.
  • انواع صندلی اداری نیز که شامل صندلی مدیریت، صندلی اتاق کنفرانس، صندلی سالن انتظار و سالن همایش می باشند.

مبلمان اداری فقط در محیط های اداری کاربرد ندارد. بلکه از این ملزومات در تمامی مکان های تجاری، خدماتی همچون سینما ها، رستوران ها، مطب پزشکان، دفتر وکلا و… به کار برده می شود.

در هنگام خرید مبلمان اداری باید با توجه به نیاز اداره و شرکت، اقدام به تهیه مبلمان اداری کنید. از طرفی باید تفاوت ها و شباهت های انواع مبلمان اداری و خصوصیات آن ها را نیز مدنظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مفید داشته باشید.

تفاوت میز مدیریت با میز کارمندی و میز کارشناسی

در هر شرکت و اداره ای، نقش میز مدیریت بسیار حائز اهمیت است. به نوعی دیگر، میز مدیریت نماد یک شرکت است پس در هنگام خرید، باید به خصوصیات آن توجه کرد. البته در بعضی موارد، دارای ویژگی های مشترک با میز کارشناسی و میز کارمندی هستند که در ادامه به آنان می پردازیم.

  • میز مدیریت دارای ابعاد بزرگتری نسبت به سایر مبلمان اداری نظیر میز کارمندی و میز کارشناسی می باشد. به طور معمول و استاندارد ابعاد یک میز مدیریت باید 90 در 200 سانتی متر باشد اما سفارش در هر ابعادی در مبلمان اداری نوژن امکان پذیر می باشد.
  • از جمله فاکتورهای مهم در طراحی میز مدیریت، ظرافت و دقت در طراحی و ساخت آن است زیرا میز مدیریت به نسبت میز کارشناسی و میز کارمندی، از امکانات بیشتری برخوردار است.
  • از نظر عملکرد میز مدیریت می توان به تعداد کشو های متعددی که در میز مدیریت تعبیه شده اشاره کرد که این تعداد از میز کارشناسی و مدیریت بیشتر می باشد.
  • از دیگر تفاوت های میز مدیریت با میز کارشناسی و کارمندی می توان به باکس الکتریک اشاره کرد که از این طریق، شخص مدیریت دیگر نیازی به اتصال شارژر هر وسیله برقی و الکترونیکی به پریز برق در دیوار ندارد و از طریق باکس الکترویک می تواند تلفن هماره خود و یا لپتاپ را شارژ کند.
  • در طراحی برخی از میز مدیریت برخلاف سایر میزها در مبلمان اداری، مکانی برای گاوصندوق کوچک در کمد میز مدیریتی تعبیه می کنند.
  • همچنین امکان نصب داکت عبور سیم در میز های مدیریت وجود دارد که این امر باعث نظم بخشیدن به فضای اطراف میز مدیریت می شود.

شباهت میز مدیریت با میز کارمندی و میز کارشناسی

در ادامه قصد داریم به وجه اشتراک میز مدیریت و میزکارمندی و میز کارشناسی بپردازیم.

  • در یک شرکت سبک و طراحی دکوراسیون آن باید همسو و هم جهت با یکدیگر باشد. در انتخاب انواع مبلمان اداری نیز وجه تشابه، رنگ و طرح آن ها می باشد.
  • میز مدیریت با میز کارمندی و میز کارشناسی باید هم رنگ، هم طرح و هم سبک باشند. هر سه میز اداری باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

مقایسه میز کارمندی با میز مدیریت و میز کارشناسی

  • میز های کارمندی معمولا برای کارکنان بالای 10 نفر در یک اداره و شرکت تهیه می شود و از نظر ابعادی از میزهای مدیریت و کارشناسی کوچکتر می باشند.
  • میز کارمندی برخلاف میزهای مدیریت و کارشناسی از جزییات کمتری در طراحی برخوردار است.
  • برخی از میزهای کارمندی عملکرد ساده ای دارد و فقط فضایی برای قرار دادن کامپیوتر وجود دارد و دیگر کشو و یا تجهیزات دیگری ندارد.
  • از نظر شباهت نیز میز کارمندی همانند میز مدیریت و میز کارشناسی، باید از متریال با کیفیت ساخته شود زیرا کارکنان بیش از 8 ساعت از زمان خود را صرف فعالیت خود می کنند. از این رو باید در استفاده از آن ها احساس راحتی داشته باشند تا راندمان کاری کارمندان کاهش نیابد.

مقایسه میز کارشناسی با میز مدیریت و میز کارمندی

  • کارشناسان در هر اداره و شرکتی با توجه به مسئولیت خود، میز آن ها در طرح متفاوتی به نسبت سایر میزها می باشد.
  • ارتفاع میز کارشناسی با سایر میزها متفاوت است. عموما ارتفاع استاندارد 75 تا 85 سانتی متر می باشد.
  • طول و عرض میز کارشناسی به نسبت میز کارمندی بیشتر است.
  • میز کارشناسی بر خلاف میز کارمندی، دارای کشو می باشد اما نسبت به میز مدیریت، تعداد کشوهای آن کمتر می باشد.
  • کارمندان معمولاً به دستگاه هایی از جمله پرینتر نیاز دارند. از این رو میز کارمندی به شکل ال طراحی می شود. این درحالی است که میز کارشناسی بدون ال بوده ولی با طول بیشتری ساخته می شوند.

خرید میز مدیریت، میز کارشناسی و میز کارمندی

خرید انواع میز ها در مبلمان اداری اهمیت زیادی دارد و همچنین خرید از یک فروشگاه معتبر می تواند کمک شایانی به ما در انتخاب مبلمان اداری کند.

 طراحان مبلمان اداری نوژن، انواع مبلمان اداری در طرح ها و سبک های مختلف طراحی و تولید می کند تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازید. همچنین لازم به ذکر است تیم نوژن تمامی محصولات خود را همراه با گارانتی 60 ماهه عرضه می دارند تا خیال مشتریان از بابت کیفیت محصولات راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *