بلاگ

طراحی و چیدمان اتاق کنفرانس

چیدمان اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس یکی از مهم ترین بخش های موجود در هر اداره یا شرکت محسوب می شود. برگزاری جلسات متعدد با کادر اجرایی و حضور مهمانان داخلی و خارجی موجب شده تا این اتاق از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. بنابراین طراحی آن باید به گونه ای باشد که در همان لحظه اول در نگاه بیننده، چشم گیر بوده و جذاب به نظر بیاید. چیدمان اتاق کنفرانس و رعایت اصول آن، نقش بسزایی در افزایش این جذابیت دارد.
علاوه بر انتخاب و خرید  مبلمان اداری مناسب، عوامل دیگری هم وجود داشته که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

نقش مبلمان اداری مناسب در چیدمان اتاق کنفرانس

به منظور چیدمان اتاق کنفرانس به طرز صحیح باید از مبلمان، صندلی و میز استاندارد که مطابق با اصول ارگونومیک ساخته شده باشند، استفاده نمود.
استاندارد بودن یک کالا به این معناست که تمامی مباحث سازگاری با بدن انسان در آن رعایت شده باشد ،که از ایجاد خستگی های شدید در نشستن های طولانی مدت جلوگیری نموده و صدمه و ضایعه به کمر، گردن و ستون فقرات افراد وارد ننماید.
کیفیت بالای محصول نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا بر اثر استفاده زیاد آن در سال های متمادی به مرور فرسوده شده و اگر دارای مواد اولیه مرغوب نباشد، به سرعت از بین رفته و هزینه تعویض را بر دوش شما می گذارد.

نکته دیگر که در خرید مبلمان و صندلی اتاق کنفرانس باید مورد ملاحظه قرار گیرد  رنگ بندی آن و هارمونی با محیط است. هماهنگی صندلی ها با رنگ دیوار، میز کنفرانس و سایر تجهیزات اداری حتما باید لحاظ شود.
در نظر گرفتن شکل ظاهری زیبا و جذب کننده آن هم بسیار ضروری می باشد.

میز جلسه

خرید میز کنفرانس اداری

مادامی که وارد اتاق کنفرانس می شوید اولین چیزی که نظرتان را جلب می کند، میز کنفرانس اداری است. پس بهتر است قبل از خرید ، با افراد متخصص مشورت نمایید تا بهترین طرح و رنگ بندی را با توجه به طراحی دکوراسیون اداری شما پیشنهاد دهند. میزهای کنفرانس در ابعاد، اشکال و جنس های مختلفی تولید می شوند. بسته به نیازتان، حق انتخاب های زیادی دارید!

میزهای کنفرانس مستطیل و U شکل از رایج ترین انواع این میزها می باشند. ویژگی مثبت استفاده از میزهای U شکل اینست که ارتباط بین سخنران و سایر مهمانان را تسهیل بخشیده و اشخاص بهتر می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. در انتخاب میز حتما تعداد افراد استفاده کننده و مساحت اتاق را نیز در نظر بگیرید. استفاده از یک میز با ابعاد زیاد در یک اتاق کوچک اصلا جالب توجه نمی باشد و به چیدمان اتاق کنفرانس آسیب می رساند.

میز تریبون نوژن

استفاده از تجهیزات اداری متنوع در چیدمان اتاق کنفرانس

جهت برگزاری جلسات در اتاق کنفرانس ؛ باید تجهیزات مختلفی هم متناسب با نوع جلسه تعبیه گردد. از جمله می توان به سیستم صوتی و تصویری اشاره نمود. امروزه استفاده از این تجهیزات در دکوراسیون های جدید و مبلمان اداری مدرن، جزو ضروریات گشته و نقش بسزایی را در افزایش کارایی آن ایفا می کند.

میز کنفرانس هندسی

نحوه نصب این تجهیزات صوتی، تصویری، باید به گونه ای باشد که تمامی افراد حاضر در جلسه به آن اشراف داشته و به زیبایی هرچه بیشتر سالن کنفرانس بیفزاید.
ممکن است در چیدمان اتاق کنفرانس برخی از ادارات، سیستم صوتی و تصویری بر روی میزها قرار بگیرد تا تک تک افراد به آن دسترسی داشته باشند. در این صورت حتما به فاصله مناسب کارگزاری این سیستم ها با حضار توجه نمایید. سیم کشی و آماده سازی آن باید به نحوی باشد تا ذره ای از خوش منظر بودن آن کاسته نشود.

چیدمان اتاق کنفرانس

نورپردازی ویژه اتاق کنفرانس

سلایق متفاوتی در مقوله نورپردازی به جهت بیشتر جلوه دادن چیدمان اتاق کنفرانس وجود دارد. عده ای از کارشناسان استفاده از نور طبیعی و نور مصنوعی را توامان با هم توصیه می نمایند. تعدادی نیز تنها به استفاده از نور مصنوعی اعتقاد داشته و کارگزاری لامپ های رنگی در سقف را ملاک شکوه بخشیدن به اتاق می دانند. بهترین نور آن است که در ساعات طولانی به چشم افراد آسیب نرسانده و حس آرامش را به ایشان منتقل نماید.
نوردهی از مباحث مهم افزایش جذابیت و کارایی به یک سالن یا اتاق می باشد. از به کارگیری صحیح آن غافل نشوید!

میز کنفرانس اورامان

رنگ بندی اتاق کنفرانس

رنگ آمیزی اصولی و با قاعده کمک شایانی به جلوه گری چیدمان اتاق کنفرانس شما می کند. رنگ بندی این اتاق باید براساس رنگ سایر دکوراسیون اداری انتخاب شود. البته اجباری وجود ندارد! شما می توانید از رنگی مجزا نسبت به سایر قسمت های اداره استفاده کنید، اما توصیه می شود که در انتخاب رنگ مورد نظر دقت داشته باشید تا هماهنگی بین بخش های مختلف از بین نرود. به کارگیری سقف های کاذب، دیوارکوب، کاغذ دیواری هم می تواند به جذابیت اتاق شما بیافزاید.

اتاق کنفرانس

مبلمان اداری نوژن

تیم طراح مبلمان اداری نوژن با بهره گیری از دانش روز و افراد متخصص، مفتخر به ساخت انواع میز کنفرانس باکیفیت و مقرون به صرفه برای شما مشتریان گرامی می باشد.
در صورت تمایل شما عزیزان، تیم طراح ما به محل موردنظر اعزام شده و با بررسی موقعیت و توجه به نوع دکوراسیون بندی فضا، طرح پیشنهادی چگونگی چیدمان اتاق کنفرانس را ارائه می دهد. امید است که در ارائه مطالب فوق توانسته باشیم اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه چیدمان اتاق کنفرانس را در اختیار شما بزرگواران قرار داده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *