بلاگ

نکات مهم در انتخاب و خرید مبلمان اداری

نکات انتخاب مبلمان اداری

اگر شما هم جزء افرادی هستید که بیشترین وقت خود را در محیط کار سپری می کنید بدون شک به دانش و اطلاعات بیشتری در انتخاب و  خرید مبلمان اداری نیاز دارید.

همانطور که ممکن است بدانید، کار بخش جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از افراد است. بیشتر افراد در طول روز 8 ساعت از وقت خود را صرف کار کردن در محیط کار می کنند. به همین دلیل است که کارمندان باید از صندلی و مبلمان مناسب استفاده کنند. اگر کارمندان در هنگام کار کردن دچار کمردرد، پادرد، زانو درد و… شوند علاوه بر کاهش راندمان کاری، سلامتی آنها نیز به خطر خواهد افتاد و باید اقدام به تعویض مبلمان اداری کنند.

در این مقاله تلاش شده است نکات مهم در انتخاب و خرید مبلمان اداری ارائه شود تا راهنمای شما عزیزان در مسیر صحیح انتخاب و خرید یک مبلمان اداری استاندارد باشد.

مبلمان اداری شامل تمامی محصولات اداری و لوازم جانبی در دفاتر کار است. مبلمان اداری از مهم ترین تجهیزات یک اداره است که نه تنها شامل یک میز و یا صندلی نمی شود، بلکه دارای گستردگی بسیار بیشتری است.

انتخاب انواع مبلمان اداری

بطورکلی می توان گفت اجزای مبلمان اداری شامل موارد زیر است.

  • میز اداری

انواع میز اداری شامل میز مدیریت، میز منشی یا میز کانتر، میز کارمندی، میز کنفرانس و میز گروهی

  • کتابخانه اداری

محلی برای جایگذاری کتاب های مرتبط، پرونده ها و اسناد رسمی است که برای هر محیط اداری از واجبات است.

  • فایلینگ اداری

جهت نظم بخشیدن به اسناد، مدارک و همچنین استفاده مفید از فضا در محیط کاری انتخاب می شود.

  • پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از ابزار های کاربردی در تقسیم بندی فضا و بهینه سازی از تمامی فضا در محیط کاری بدون نیاز به مصالح ساختمانی است.

  • صندلی اداری

صندلی اداری اجزای مهمی در مبلمان اداری محسوب می شود بطوریکه ارتباط مستقیمی با عملکرد مثبت کارمندان دارد.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

مبلمان ادری را باید متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی خریداری کنید. علاوه بر این، در ادامه نکات مهم در انتخاب و خرید مبلمان اداری ارائه شده اند که به شما در انتخاب و خرید کمک خواهد کرد که عبارتنداز:

  • بودجه

در ابتدا باید برای خرید مبلمان اداری، هزینه و بودجه ای را برای خرید آن را درنظر داشته باشید. مبلمان اداری با توجه به نوع متریال و مواد ساخته شده، قیمت های متفاونی دارند. هرچه مواد استفاده شده با کیفیت تر باشد به طبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین طول عمر آن نیز افزایش خواهد یافت. با در نظر گرفتن بودجه و هزینه ای که برای خرید مبلمان اداری در نظر دارید می توانید گزینه های خود را محدود به بهترین موردی کنید که با استاندارد های شما همخوانی داشته باشد.

  • ابعاد محیط

باید ابعاد و فضای اتاق کاری را در نظر بگیرید. فضای اتاق باید به اندازه ای باشد تا با قرار دادن مبلمان، محیط اداری شلوغ نشود و عبور و مرور را برای کارکنان سخت نکند. همچنین ابعاد میز اداری باید به گونه ای باشد که تمامی امکانات اعم از کشوهای متعدد برای جایگذاری وسایل شما را فراهم کند.

  • ابعاد استاندارد مبلمان

ارتفاع انواع میزها معمولاً تا حدود 80 سانتیمتر است و ابعاد مبلمان و صندلی ها باید به اندازه ای باشد که برای نشیمنگاه افراد مناسب باشد.

  • رنگ مبلمان

معمولاً رنگ های به کار رفته در مبلمان اداری خنثی هستند این رنگ ها شامل طوسی، سفید، خاکستری و… می باشد که بهتر است این رنگ بندی متناسب با رنگ دیوار، رنگ کفپوش و سایر دکوراسیون اداره انتخاب شود.

  • جنس پارچه مبلمان

جنس پارچه های مبلمان متنوع است. اگر جنس آن چرم است، باید سطحی ناصاف باشد تا از تعریق جلوگیری کند. جنس پارچه نباید خشک و زبر باشد، در این صورت باعث برهم زدن آرامش کارمندان و همچنین ارباب رجوع می شود. بهتر است برای پارچه مبلمان اداری، جنسی را انتخاب کنید که از آشکار ساختن کثیفی های سطح مبلمان جلوگیری کند.

  • تکیه گاه مناسب

عرض استاندارد تکیه گاه مبلمان اداری چیزی در حدود۴۰ الی۵۰ سانتی متر است. این عرض از منحنی ستون فقرات شما و جلوگیری از بروز صدمات طراحی شده است.

  • ارتفاع نشیمنگاه

بهتراست صندلی مورد نظر شما نشیمنگاهی بزرگ داشته باشد تا احساس راحتی داشته باشید و انحنای ستون فقرات شما حفظ شود تا دچار کمردرد نشوید. ارتفاع نشیمنگاه تا زمین حدود ۳۸ تا ۴۰ سانتی متر می باشد.

  • مواد و متریال

مبلمان اداری خوب باید از مواد باکیفیت و مرغوب ساخته شود. متریال عالی، موادی هستند که گردش هوایی خوب داشته و رطوبت و گرما را از بین ببرد. معمولاً میزهای اداری از جنس چوب، سنگ، فلز و شیشه است و جنس صندلی نیز از جنس پارچه های با کیفیت باشد.

  • دسته

دسته های صندلی کمک شایانی به کاهش فشار وارده به کمر می کنند. همچنین اگر قابل تنظیم باشند، می توانند از صدمه زدن به مچ نیز جلوگیری کنند.

  • پایه مناسب

معمولاً پایه های مبلمان اداری کوتاه و از جنس فلز بوده تا در هنگام نشستن ناگهانی، خطر شکستن وجود نداشته باشد.

  • ابزار و یراق

ابزار و یراق به کار رفته در مبلمان باید مستحکم بوده و دوام بالایی داشته باشد.

  • صندلی مناسب

انتخاب صندلی مناسب در مبلمان اداری سبب کارایی بالای کارمندان و در نتیجه پیشرفت آنان در حیطه کاریشان می شود. در انتخاب صندلی اداری استاندارد به این نکات توجه نمایید.

  • جنس رویه نشیمن و تکیه گاه باید ضد تعریق باشد
  • وقتی بر روی صندلی می نشینید، صفحه مانیتور باید در مقابل چشمان خود ببینید
  • چرخ صندلی نباید به کف زمین مخصوصاً پارکت آسیب وارد کند
  • صندلی باید دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد تا پاها به زمین برسد و روی زمین قرار گیرد
  • صندلی باید دارای گارانتی و تضمین کیفیت باشد

مبلمان اداری مناسب می تواند راندمان کاری کارمندان را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد، از این رو توجه به نکات مهم در انتخاب و خرید مبلمان اداری بسیار حائز اهمیت است.

شرکت نوژن یکی از برترین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده انواع مبلمان و تجهیزات اداری است که می توانند در کوتاهترین زمان ممکن با مرغوب ترین و با کیفیت ترین متریال شرکت شما را تجهیز کند. این مجموعه در بسیاری از شهرهای کشور دارای نمایندگی فعال می باشد. جهت خرید مبلمان اداری به مجموعه نوژن مراجعه کنید و از تمامی محصولات در طرح ها و سبک های مختلف دیدن کنید تا با مناسب ترین هزینه، زیبا ترین و با کیفیت ترین مبلمان و تجهیزات داری را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *