بلاگ

چگونه در منزل یک محیط کار اثربخش ایجاد کنیم؟

ایجاد یک محیط کار اثربخش در منزل

پس‌ از شیوع کرونا و همه‌ گیری این بیماری، اکثر سازمان‌ های اداری و شرکت‌ های خصوصی و نیمه‌ خصوصی، تغییراتی در فعالیت کارمندان ایجاد کرده و سبب استقلال بیشتر و انعطاف‌ پذیری برای کارکنان شدند. به‌ همین علت فعالیت و کار از راه دور به یک هنجار تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌ ها به سبک ترکیبی کار حضوری و کار از خانه روی آوردند. در این مدت بسیاری از شرکت‌ ها به‌ ویژه شرکت‌ های خصوصی دریافتند که کار از راه دور و انجام آن در منزل دارای مزایای روز افزونی است و افزایش بهره‌وری فعالیت کارمندان، رضایت شغلی و غیره بسیار تداوم یافته و بسیاری از کارمندان گوشه ‌ای از منازل خود را به‌ عنوان محیط کاری خود تبدیل و از راه دور به‌ صورت روزانه مشغول به فعالیت‌ های خود شدند.

راه‌ ها و روش‌ های گوناگونی جهت ایجاد یک محیط کاری اثر بخش در منازل وجود دارند که با رعایت آن‌ ها می‌ توانید به‌ راحتی به فعالیت‌ های روزانه خود ادامه داده و سبب افزایش بهره‌وری خود از فعالیت کاری شوید.

ایجاد یک محیط کار اثربخش در منزل

برای برخی از افراد کار کردن در منازل به‌ ویژه منازل شلوغ و پرجمعیت کاری بسیار دشوار است و به‌ همین دلیل دور کاری و به‌ دور از فضای اداری برای آن‌ ها کمی سخت می‌ باشد. به‌ همین دلیل ما در این مقاله از وب سایت نوژن قصد داریم تا برخی نکات در رابطه با چگونگی ایجاد یک محیط کار اثربخش در منزل را ارائه دهیم تا با رعایت این نکات بتوانید به‌ راحتی به کار های اداری خود بپردازید و احساس رضایت کامل داشته باشید.

  • ایجاد فضای کاری اختصاصی

ایجاد فضای کاری اختصاصی در منازل به این صورت است که قسمتی از منزل را انتخاب کرده و از آن برای انجام فعالیت‌ های کاری خود بهره ببرید. سعی کنید از کار کردن بر روی تخت و یا صندلی‌ های راحتی خودداری کرده و از یک میز کار جهت کار های روزانه خود استفاده نمایید. همچنین به این نکته نیز توجه نمایید که محلی را که برای کار در منزل انتخاب نموده‌اید، جهت عدم خستگی در شما باید دارای تهویه و نور مناسب باشد. منطقه‌ای که انتخاب می‌ نمایید باید عاری از هرگونه حواس‌ پرتی بوده تا انرژی ذهنی شما را مختل نکرده و بتوانید در تمرکز کامل به فعالیت خود ادامه دهید. به‌ عنوان مثال برخی از افراد میزهای نهارخوری را به‌ عنوان میز اداری خود انتخاب کرده و برخی دیگر نیز دارای یک اتاق کاری در منازل خود هستند و از آن به‌ عنوان محیط کاری اثر بخش استفاده می‌ کنند.

  • تعیین حد و مرز

تمامی کارمندانی که به‌ صورت دورکاری مشغول به فعالیت هستند، باید بتوانند حد و مرز مشخصی را برای زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تعیین کنند. به‌ عنوان مثال زمان شروع کار و زمان پایان خود را بر روی تقویم تنظیم کرده و به خود یادآوری کنید که چه زمانی کار اداری شما شروع و چه زمانی پایان می‌ یابد. تعیین زمان مشخص می‌ کند با این‌ که شما در خانه مشغول به کار هستید، به این معنی نیست که همیشه در دسترس بوده و باید در زمان مشخص تمامی فعالیت‌ های خود را همان‌ گونه که در شرکت سپری می‌ کردید انجام دهید. همچنین اگر به غیر از شما افراد دیگری در منزل زندگی می‌ کنند، از قبل در مورد چگونگی انجام کار خود با آن‌ ها صحبت کرده و از قوانینی که برای شرایط کاری خود ایجاد نموده اید آن‌ ها را با خبر سازید. از جلسات کاری گرفته تا فعالیت‌ های مهم اداری که در منزل انجام می‌ شوند، تأثیر بسیار زیادی در روند کاری شما داشته و بنابراین بهتر است با تعیین این حد و مرز سبب از دست دادن کار خود نشوید.

  • اطمینان از تجهیزات مناسب

یکی از مهم‌ ترین راه‌ حل‌ های مناسب و ضروری برای افرادی که به‌ صورت دور کاری مشغول به کار بوده و برای برگزاری جلسات و انجام روند کاری خود به آن نیاز دارند، تجهیزات مناسب جهت برقراری تماس‌ های تصویری با مدیران و سایر کارمندان است. همچنین وجود تجهیزاتی چون کامپیوتر، لپ‌ تاپ و یا تبلت و دسترسی کامل به آن ها به اینترنت، برای کارمندانی که دور کار هستند بسیار ضروری بوده و بدون وجود آن‌ ها تقریباً انجام فعالیت‌ های کاری غیر ممکن است. بنابراین سعی کنید که در محیط کاری که در منزل خود ایجاد نموده‌اید، از تجهیزات مناسب برخوردار بوده تا بتوانید با سایر کارمندان تعامل داشته و با همکاری آن‌ ها، فعالیت‌ های خود را انجام دهید.

  • انتخاب مبلمان مناسب

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در ایجاد محیط کاری اثر بخش در منازل، استفاده از مبلمان مناسب و میز و صندلی راحت برای ادامه فعالیت روزانه است. میز و صندلی که انتخاب می‌ نمایید باید دارای شباهت‌ هایی با میز و صندلی اداری بود و نه آنقدر راحت باشد که سبب خواب‌ آلودگی و راحتی زیاد در شما شده و نه آن‌ قدر سخت و خشک باشد که سبب گردن درد، کمر درد و یا سبب آسیب به سلامت شما بشود. میز و صندلی باید دارای استاندارد های کافی باشد و از راحتی و کیفیت بالایی برخوردار بوده تا در هنگام کار و استفاده از آن‌ ها دچار هیچ‌ گونه خستگی و درد های بدنی نشده و همچنین دارای ارتفاع مناسبی نسبت به یکدیگر باشند.

در این راستا گروه تولیدی مبلمان اداری نوژن می تواند تجهیزات مناسب و استانداری را با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

  • استفاده از پارتیشن

همانطور که گفته شد برخی از افراد اتاقی را در منزل خود به‌ عنوان محل کاری خود انتخاب کرده و روزانه به فعالیت‌ های کاری خود در آن می‌ پردازند. اما برخی دیگر از کارمندان نیز به دلیل کمبود متراژ مورد نیاز و یا عدم وجود اتاق، مجبور به کار بر روی میز ناهار خوری هستند که ممکن است بر اثر سر و صدا و یا فعالیت‌ های موجود در منزل، دچار حواس‌ پرتی شده و تمرکز لازم برای ادامه کار را نداشته باشند. به‌ همین دلیل این افراد می‌ توانند از انواع پارتیشن‌ جهت ایجاد فضای شخصی و کاملاً آرام برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند.

همانطور که ممکن است بدانید، پارتیشن‌ ها دیوار های کاذبی هستند که از متریال هایی چون چوب، ام دی اف، فلز و شیشه در ساخت آن‌ ها استفاده‌ شده و در انواع تک جداره و دوجداره، ثابت و متحرک، تمام‌ قد و نیم قد و غیره اجرا و نصب می‌ شوند. برخی از انواع پارتیشن‌ ها نیز عایق صدا و حرارت بوده و افرادی که قصد تمرکز بیشتر در کار های اداری خود در منازل را دارند، می‌ توانند با استفاده از این پارتیشن‌ ها فضای مشخصی را در گوشه‌ای از منزل برای خود ایجاد کرده و سبب افزایش بهره‌وری در فعالیت کاری خود شوند.

  • نور مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در ایجاد محیط کاری اثر بخش در منازل، توجه به نور و روشنایی محیط به‌ وجود آمده است. قسمتی از منزل را که برای کار خود انتخاب نموده‌اید، باید از روشنایی و نور لازم برخوردار بوده تا سبب افزایش روحیه کاری شما شود. زیرا نور کم سبب ایجاد خستگی در کارمندان شده و بهره‌وری از فعالیت آن‌ ها را بسیار کاهش خواهد داد. بنابراین اگر دارای پنجره‌ های بزرگ و اتاقی نور گیر هستید، بهتر است که از نور طبیعی استفاده کرده و یا اگر فعالیت کاری شما به‌ صورت شبانه است، بهتر است از لامپ‌ های مناسب که دارای روشنایی استاندارد هستند استفاده نمایید.

با توجه به توضیحات ارائه‌ شده، شما می‌ توانید با رعایت تمامی این نکات، یک محیط کار اثربخش در منزل را برای کار های اداری خود ایجاد کرده و به‌ راحتی به فعالیت‌ های کاری خود بپردازید.

شرکت نوژن، تولید کننده انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری است و دارای طراحانی بسیار مدرن و خلاق در این حرفه است. این مجموعه علاوه‌ بر تولید محصولات خود، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز به مشتریان ارائه داده و تمامی پارتیشن‌ ها و مبلمان های خود را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت عرضه می‌ کند.

در صورت اطلاع از قیمت و سوالاتی در رابطه با چگونگی خرید پارتیشن‌ ها و مبلمان های اداری، می‌ توانید با این مجموعه با شماره تماس پنح رقمی 02158942 تماس حاصل نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *