بلاگ

اهمیت نورپردازی در اتاق مدیریت

نورپردازی در اتاق مدیریت

طبق آمار به دست آمده، فضای داخلی ادارات و همچنین دکوراسیون محیط آن تأثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد کارمندان و همچنین کار فرمایان خواهد داشت. محیط داخلی شرکت‌ ها و سازمان‌ های اداری از بخش‌ های گوناگونی تشکیل شده‌ است که یکی از بخش‌ های مهم آن اتاق مدیریت و یا دفتر کار فرمایان می ‌باشد.

عموماً اینگونه است که اتاق مدیریت شامل دکوراسیون و چیدمان متفاوت از سایر قسمت‌ های اداره بود و با کمی توجه به جزئیات آن، می ‌توان فضایی بسیار جذاب و زیبا را به وجود آورد.

علاوه بر نوع میز و مبلمان اداری مورد استفاده در محیط اداری به ویژه اتاق مدیریت و نحوه چیدمان آن، از مهم ترین عواملی که می ‌تواند سبب زیبایی محیط داخلی اتاق مدیریت شود، نحوه نور پردازی است. نور پردازی به‌ معنای استفاده‌ بیش‌ از حد از وسایل روشنایی و ایجاد نور در فضا نبوده، بلکه نور پردازی مناسب به استفاده بهینه از نور طبیعی و صرفه‌ جویی در مصرف نور مصنوعی گفته می ‌شود.

نورپردازی مناسب در اتاق مدیریت علاوه‌ بر تأثیر مثبت آن در نحوه عملکرد مدیران، سبب ایجاد انرژی مثبت در مهمانان نیز می شود.

طراحی داخلی اتاق مدیریت

همان طور که پیش از این نیز اشاره شد طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق مدیریت نسبت‌ به سایر اتاق‌ ها دارای تفاوت‌ های بسیار زیادی بوده و بسیار شیک‌ تر و مجلل‌ تر از سایر بخش‌ های اداره است. در طراحی داخلی اتاق‌ های مدیریت از المان‌ ها و فاکتور های گوناگونی همچون مبلمان مخصوص اتاق مدیریت و چگونگی چیدمان آن ها، استفاده از کفپوش‌ های متفاوت، کاغذ دیواری‌ ها و همچنین استفاده از انواع پارتیشن‌ های اداری وجود دارد که با دیگر قسمت‌ های اداره دارای تفاوت‌ های بسیار زیادی است. به‌ عنوان مثال میز و صندلی و مبلمانی که در اتاق مدیریت استفاده می‌ شود، بسیار مجلل‌ تر، شیک‌ تر و منحصر به‌ فرد تر از سایر مبلمانی است که در بخش‌ های متفاوت اداره مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می ‌توان نتیجه گرفت که نور پردازی اتاق مدیریت نیز با نور پردازی سایر بخش‌ های اداره متفاوت بوده و از ویژگی‌ های برتری برخوردار است.

نحوه نور پردازی اتاق مدیریت می ‌تواند در چگونگی نمایش جزئیات اتاق بسیار تأثیر گذار بوده و همچنین سبب عدم خستگی در کار فرمایان و ایجاد حس مثبت در آن ها شود.

تاثیر نورپردازی در اتاق مدیریت

در اتاق کار فرمایان به همان اندازه که زبان بدن و لحن صدا در ارتباطات بین کار فرما و کارمندان بسیار مهم است، نحوه نور پردازی نیز در اتاق مدیریت جهت انتقال پیام بسیار حائز اهمیت است. نوع و نحوه‌ نور پردازی مناسب در اتاق مدیریت به‌ قدری حائز اهمیت است که می ‌تواند توجه مخاطب را به سمت شما هدایت کرده و نوع خدمات و محصولات ارائه‌ شده را برجسته‌ تر نشان داده و فضا را زیبا تر و گرم‌ تر جلوه دهد.

در واقع می‌ توان گفت که نور پردازی مناسب در اتاق کار فرمایان و مدیران شرکت‌ ها می ‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روحیه میهمانان گذاشته و همچنین نور پردازی نا مناسب نیز می ‌تواند از جذابیت دکوراسیون داخلی اتاق کاسته و سبب عدم راحتی آن ها شود.

بنابراین بهتر است برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر خود، علاوه‌ بر توجه به مبلمان و همچنین چیدمان آن ها، به نور پردازی مناسب نیز توجه داشته تا بتوانید علاوه‌ بر ایجاد نمایی بسیار مدرن، سبب ایجاد انرژی مثبت هم در خود و هم در سایر کارمندان شوید.

انواع نورپردازی در اتاق مدیریت

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد، نور پردازی متناسب به‌ معنای استفاده تنها از وسایل روشنایی نبوده، بلکه استفاده بهینه از نور طبیعی و صرفه‌ جویی در مصرف نور مصنوعی است.

از جمله انواع نور پردازی در اتاق مدیریت نیز می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از پنجره‌ های بزرگ

یکی از مهم ترین عوامل تأثیر گذار در نحوه نور پردازی اتاق مدیریت، استفاده از نور طبیعی است. با توجه به ساعات کاری کارفرمایان نیز می ‌توان نتیجه گرفت که اتاق‌ هایی که دارای پنجره‌ های بزرگ هستند می ‌توانند نور بیشتری از خورشید را دریافت کرده و حس مثبت‌ تری را در فضای داخلی اتاق به وجود آورند.

  • رنگ‌ بندی دکوراسیون داخلی

نوع رنگ به کار برده شده در طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر، رنگ مبلمان و سایر جزئیات در نحوه نور پردازی بسیار حائز اهمیت است. هر چه رنگ‌ های به‌ کار رفته در اتاق مدیریت روشن‌ تر باشند، نور پردازی در اتاق نیز بهتر دیده شده و فضای داخلی را بزرگ‌ تر جلوه می ‌دهد. اما با لعکس اگر از رنگ‌ های تیره در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت استفاده شود، سبب می ‌شود که نور پردازی محیط تیره‌ تر بوده و ممکن است سبب خستگی زودرس شود.

  • استفاده از نوار های LED

یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار در نور پردازی اتاق‌ های مدیریت، استفاده از انواع نوار های LED به‌ صورت مخفی و توکار می ‌باشد. این نوع از لامپ‌ های LED می ‌توانند بر روی سقف‌ ها و یا در زیر سقف‌ های کاذب به‌ صورت توکار اجرا شده و نور بسیار یکنواخت و مناسبی را در محیط ایجاد نمایند. این سبک از نور پردازی جزء سبک‌ های مدرن به شمار رفته و سبب ایجاد حس مثبت در کار فرمایان و میهمانان خواهد شد.

  • استفاده از پارتیشن‌ های اداری

نوع پارتیشن به‌ کار رفته در اتاق مدیریت نیز می ‌تواند در نحوه نور پردازی تأثیر گذار باشد. به‌ عنوان مثال استفاده از پارتیشن‌ های اداری شیشه ‌ای تک‌ جداره و یا دو جداره به دلیل عبور نور طبیعی از خود، می ‌توانند تأثیر بسیار مثبتی در نور پردازی اتاق مدیریت داشته، از تاریکی فضا جلوگیری کرده و روشنایی را به‌ صورت یکپارچه پراکنده کنند.

  • اهمیت نمای داخلی و چیدمان در نور پردازی اتاق مدیریت

یکی دیگر از اهمیت‌ های نحوه‌ نور پردازی در اتاق مدیریت، تأثیر آن در نمای چیدمان جزئیات داخلی اتاق مدیریت است. در اتاق‌ های مدیریت علاوه‌ بر مبلمان اداری و میز و صندلی، وسایل دیگری چون کتابخانه، فایلینگ، دکوری ها، پارتیشن ها و غیره نیز وجود دارند.

چگونگی چیدمان این جزئیات در اتاق مدیریت می ‌تواند در نحوه‌ نور پردازی در محیط داخلی بسیار تأثیر گذار باشد. به‌ عنوان مثال اگر تجهیزاتی مانند کتابخانه‌ ها، فایلینگ ها و تابلو ها در اتاق طوری قرار گیرند که سبب عدم ورود نور طبیعی به اتاق شده و یا از نور مصنوعی جلوگیری کنند، می ‌توانند باعث اختلال در نور پردازی شوند. بنابراین بهتر است در چیدمان دکوراسیون داخلی دفاتر مدیریت، به نحوه چیدمان و قرار گیری وسایل توجه نموده و در چگونگی نور پردازی اتاق اختلالی ایجاد ننمایید.

مزایای استفاده از نورپردازی مناسب در اتاق مدیریت

مزایای استفاده از نورپردازی مناسب در اتاق مدیریت عبارت است از:

  • استفاده از نور پردازی مناسب می‌ تواند نمای داخلی اتاق مدیریت را بهبود بخشیده و ظاهری بسیار دلنشین به وجود آورد
  • بهره ‌مندی متناسب از نور طبیعی و نور مصنوعی در نور پردازی اتاق مدیریت می ‌تواند تأثیر بسیار مثبتی در راندمان کاری افراد داشته باشد
  • روشنایی مناسب در نور پردازی استاندارد در اتاق مدیریت می ‌تواند سبب افزایش عملکرد کار فرمایان و مدیران شود
  • چگونگی استفاده درست از نور پردازی‌ های مصنوعی، می ‌تواند فضای داخلی ادارات را تغییر داده و ساختمانی مدرن، زیبا و شیک به وجود آورد
  • با استفاده از نور پردازی مناسب در اتاق کار فرمایان، می ‌توانید جزئیاتی که در دکوراسیون داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را بیشتر جلوه داده و باقی جزئیات را در سایه قرار دهید
  • بهره ‌مندی از ترکیب دو نور زرد و سفید نیز در نور پردازی محیط داخلی، سبب ایجاد فضایی بسیار مطلوب و دلنشین خواهد شد

نقش پارتیشن اداری در نورپردازی اتاق مدیریت

پارتیشن‌ های اداری از متریال‌ های متفاوتی چون چوب، ام دی اف، شیشه و آلومینیوم در نوع تک‌ جداره و دو جداره ساخته‌ شده و به شکل تمام قد و نیم قد اجرا می ‌شوند. استفاده از پارتیشن‌ های نیم قد و یا پارتیشن‌ های شیشه ‌ای، در نوع نور پردازی محیط بسیار تأثیر گذار بوده و به دلیل عبور نور طبیعی و مصنوعی از این پارتیشن‌ ها، تأثیر بسزایی در افزایش نور پردازی در محیط خواهند داشت. همچنین علاوه‌ بر نقش بسیار مهم پارتیشن‌ های اداری در نور پردازی اتاق مدیریت، این پارتیشن‌ ها در دکوراسیون داخلی محیط اداری نیز بسیار تأثیر گذار بوده و سبب ایجاد فضایی مدرن و منحصر به‌ فرد خواهند شد.

با توجه به توضیحات فوق و اهمیت پارتیشن های اداری در نور پردازی محیط های اداری، قبل از تهیه پارتیشن اداری مورد نیاز خود مقاله راهنمای نحوه خرید پارتیشن اداری را مطالعه نمایید.

شما عزیزان می ‌توانید جهت اطلاع از چگونگی خرید و سفارش انواع پارتیشن های اداری، با شرکت نوژن تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در پایان

شرکت نوژن، از معتبر ترین طراحان و تولید کنندگان انواع پارتیشن های اداری و مبلمان های اداری است. این مجموعه دارای طراحان و سازندگانی بسیار مدرن و خلاق بوده و در تمامی محصولات خود از با کیفیت‌ ترین و مرغوب‌ ترین متریال ها استفاده می‌ کنند. شما می ‌توانید جهت سفارش انواع پارتیشن اداری متناسب با نوع دکوراسیون داخلی دفاتر و نور پردازی آن، با این شرکت تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *