بلاگ

مزایای استفاده از فریم آلومینیومی در ساخت پارتیشن

مزایای فریم آلومینیومی در پارتیشن

امروزه یکی از مهم ترین المان‌ ها در طراحی داخلی فضای منازل و سازمان‌ های اداری، پارتیشن‌ ها هستند. پارتیشن‌ ها دارای انواع متفاوتی از لحاظ جداره، نوع کاربرد، ابعاد و متریال هستند. از جمله این پارتیشن‌ ها می ‌توان به پارتیشن‌ های شیشه ‌ای فریم لس و فریم دار، پارتیشن‌ های چوبی، پارتیشن ام دی اف و پارتیشن آلومینیومی تک‌ جداره و دو جداره اشاره کرد.

در ساخت پارتیشن‌ های اداری از تجهیزات و فریم‌ های متفاوتی استفاده می ‌شود که یکی از پر کاربرد ترین فریم ها در ساخت این پارتیشن‌ ها، فریم‌ هایی از جنس آلومینیوم هستند.

استفاده از فریم در پارتیشن اداری

فریم به‌ معنای قابی است که دور تا دور پارتیشن اداری را فرا گرفته و سبب مستحکم‌ تر و مقاوم‌ تر شدن آن می‌ شود. به‌ طور کلی در ساخت فریم پارتیشن‌ های اداری از فلز بسیار سبک و مقاومی به نام آلومینیوم استفاده می ‌شود.

آلومینیوم به دلیل سبکی و استحکام زیاد آن، بسیار مورد توجه طراحان پارتیشن قرار گرفته و از آن در ضخامت‌ های گوناگون در ساخت انواع پارتیشن استفاده می‌کنند. در فرآیند تولید فریم های آلومینیومی، این قاب ها آبکاری شده و به‌ همین دلیل دارای رنگ‌ های بسیار متفاوت مطابق با نوع دکوراسیون داخلی ادارات هستند.

استفاده از قاب های آلومینیومی در پارتیشن‌ های اداری، علاوه‌ بر ویژگی‌ های مقاومتی سبب زیبایی منحصر به‌ فرد پارتیشن ‌ها در طراحی داخلی نیز می شود.

نکات مهم در ساخت قاب آلومینیومی پارتیشن‌ ها

یکی از مهم ترین نکاتی که در ساخت قاب های آلومینیومی در دور تا دور پارتیشن‌ های اداری بسیار حائز اهمیت است، عدم دیده شدن اتصالات این قاب است. زیرا از جمله مزایای استفاده از انواع پارتیشن اداری، علاوه بر تفکیک سازی فضا، زیبایی و نمای بسیار خاص و منحصر به‌ فرد آن در دکوراسیون داخلی ادارات است. به‌ همین علت نیز این پارتیشن‌ ها نباید هیچ گونه نقص و مشکلی در طراحی و اجرا داشته باشند. بنابراین نصابان حرفه ‌ای پارتیشن‌ های اداری، فریم آلومینیومی آن را طوری نصب می کنند که اتصالات آن ها به‌ هیچ‌ عنوان از نمای بیرونی قابل ‌مشاهده نبوده و تنها از داخل پارتیشن قابل رؤیت هستند. این اتصالات به‌ نحوی به یکدیگر متصل و چفت می ‌شوند که قابی بسیار یکدست و بی ‌نقص در اطراف پنل پارتیشن به وجود می ‌آید. همچنین تیم اجرایی در هنگام نصب پارتیشن‌ های اداری دارای فریم آلومینیومی، می ‌توانند تجهیزات و کابل‌ های برق را نیز از داخل این قاب‌ ها عبور دهند.

مزایای فریم آلومینیومی در پارتیشن

از جمله مزایای استفاده از فریم آلومینیومی در ساخت پارتیشن می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت

استفاده از قاب آلومینیومی در ساخت انواع پارتیشن‌ های اداری، سبب می ‌شود که این پارتیشن‌ ها از مقاومت و استحکام بسیار بیشتری برخوردار باشند. زیرا فلز آلومینیوم خود به‌ تنهایی بسیار مستحکم در برابر آسیب‌ ها و صدمات بوده و به‌ همین دلیل نیز از پروفیل پارتیشن‌ ها در برابر صدمات بیرونی محافظت می کند.

  • تنوع رنگ

همان طور که گفته شد کلاف‌ های آلومینیومی در رنگ‌ های بسیار متفاوتی وجود داشته و کار فرمایان می ‌توانند متناسب با نوع دکوراسیون داخلی ادارات هر کدام از رنگ‌ های این فریم‌ ها را انتخاب کرده و سفارش دهند. دلیل تنوع رنگی در کلاف‌ های آلومینیوم، آبکاری این فلز در هنگام تولید کلاف ها است و به‌ همین دلیل محدودیتی در انتخاب انواع رنگ‌ های آن وجود ندارد.

  • تنوع در ضخامت

یکی دیگر از مزایای استفاده از قاب‌ های آلومینیومی، سفارش آن ها در ضخامت‌ های متفاوت است. به‌ عنوان مثال پارتیشن‌ های اداری شیشه‌ ای فریم لس دارای قاب آلومینیومی بسیار نازکی بوده و در مقابل پارتیشن‌ های شیشه‌ ای فریم دار، دارای قاب آلومینیومی نسبتاً ضخیم‌ تری هستند. بنابراین کار فرمایان می ‌توانند با توجه به سلیقه خود، پارتیشن‌ های اداری را در فریم هایی با ضخامت‌ های متفاوت سفارش دهند.

  • کیفیت و زیبایی

پارتیشن‌ های اداری که دارای فریم آلومینیومی هستند، علاوه‌ بر استحکام و مقاومت بسیار بالا، دارای نمایی بسیار شیک و ظاهری بسیار منحصر به‌ فرد هستند. از این جهت استفاده از این نوع پارتیشن‌ ها در فضای داخلی ادارات، سبب ایجاد نمایی بسیار شیک شده و همچنین سبب افزایش بهره ‌وری از فعالیت کارمندان نیز خواهد شد.

  • قابل‌ اجرا در انواع پارتیشن‌ های اداری

یکی دیگر از مزایای استفاده از فریم آلومینیومی در ساخت پارتیشن‌ ها، ترکیب و اتصال آن ها به انواع متریال‌ های به‌ کار رفته در پروفیل پارتیشن‌ ها است. به‌ عنوان مثال این قاب‌ ها در انواع پارتیشن‌ های شیشه‌ای، ام دی اف و چوبی به کار رفته و به‌ نام پارتیشن‌ های آلومینیومی شناخته می ‌شوند.

  • سفارش در ابعاد متفاوت

شما می ‌توانید پارتیشن‌ های دارای قاب آلومینیومی را در ابعاد و اندازه های متفاوت با توجه به متراژ و چگونگی تفکیک سازی محیط داخلی اداره خود سفارش داده و اجرا نمایید.

  • نصب و اجرای سریع

یکی دیگر از مزایای استفاده از پارتیشن‌ های دارای فریم آلومینیومی، اجرا و نصب بسیار سریع و آسان آن ها است. به‌ طور کلی پارتیشن‌ های فریم دار توسط نصابان، در مدت زمان بسیار کوتاهی در محیط داخلی ادارات بدون استفاده از هیچ گونه ملات و تجهیزات اضافی، و همچنین بدون آسیب به محیط اطراف خود به‌ راحتی نصب‌ و اجرا می ‌شوند.

  • مطابق با انواع دکوراسیون داخلی

پارتیشن هایی که دارای فریم آلومینیومی هستند، قابلیت تطابق با انواع دکوراسیون داخلی ادارات را خواهند داشت. دکوراسیون داخلی ادارات می ‌تواند در سبک‌ های متفاوتی چون مدرن و کلاسیک باشد. همچنین متراژ ادارات نیز با یکدیگر بسیار متفاوت بوده و تفکیک سازی و جدا سازی آن نیز براساس نوع فعالیت، تعداد کارمندان و نوع دکوراسیون داخلی ادارات تعیین می ‌شود. به‌ همین دلیل پارتیشن‌ های دارای قاب آلومینیومی قابل اجرا و مطابق با انواع طراحی داخلی ادارات بوده و به‌ صورت اختصاصی قابل سفارش هستند.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی

قاب‌ هایی که از جنس آلومینیوم هستند، از هدر رفت انرژی و همچنین گرما در فصول سرد جلوگیری کرده و سبب پایداری انرژی در محیط داخلی به‌ وجود آمده خواهند شد. همچنین اتصالات این قاب‌ ها به پروفیل پارتیشن‌ ها به‌ قدری ظریف، با دقت و محکم انجام‌ شده است که از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می کنند.

  • قیمت مناسب

پارتیشن‌ های دارای فریم آلومینیومی، در ابعاد و متراژ بیشتر نسبت‌ به متراژ کمتر دارای قیمت بسیار زیادی می ‌باشند. اما به طور کلی می توان گفت که این پارتیشن ها از قیمت متناسب تری نسبت به دیگر پارتیشن ها برخوردار هستند‌.

همچنین عوامل و فاکتور های دیگری نیز در تعیین قیمت نهایی پارتیشن‌ های دارای فریم آلومینیمی بسیار تأثیر گذار هستند که از جمله این فاکتور ها می‌ توان به ضخامت قاب‌ های آلومینیومی، کیفیت اتصالات آن به یکدیگر، شرکت سازنده، چگونگی ساخت و اجرای آن، نوع پروفیل به‌ کار رفته در این پارتیشن‌ ها و غیره اشاره نمود.

جهت آشنایی با خدمات شرکت نوژن و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار آن ها مقاله مراحل طراحی و اجرای پارتیشن اداری در نوژن را مطالعه کنید.

در پایان

مجموعه نوژن یکی از شرکت‌ های معتبر و بزرگ در زمینه طراحی و تولید انواع پارتیشن‌ های اداری و مبلمان اداری است. این شرکت دارای تیم طراحی بسیار حرفه ‌ای و خلاق بوده و انواع پارتیشن اداری را مطابق با سفارش کار فرمایان و همچنین با بررسی کامل محیط داخلی ادارات، طراحی می ‌کنند.

همچنین شرکت نوژن توسط تکنسین‌ های با تجربه خود، خدمات نصب و اجرای انواع پارتیشن اداری را در کوتاه ‌ترین زمان نیز به مشتریان خود ارائه می‌ دهد.

لازم به ذکر است که مجموعه نوژن از با کیفیت ‌ترین و مرغوب ‌ترین متریال ها در ساخت پارتیشن‌ های خود استفاده کرده و شما می ‌توانید با خیالی آسوده انواع پارتیشن را مطابق با سلیقه خود سفارش داده و خریداری نمایید. همچنین می ‌توانید برای مشاهده نمونه کار ها در شبکه‌ های اجتماعی نوژن ما را همراهی بفرمایید و یا با شماره 02158942 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *