بلاگ

آشنایی با کمد و قفسه اداری

کمد و قفسه اداری

کمد و قفسه اداری از وسایل مورد نیاز در اداره و اتاق کار می باشد. قبل از خرید کمد اداری باید فضایی که برای قرار گرفتن کمد در نظر دارید را اندازه گیری نمایید. عمدتاً کمد اداری از جنس فلز، چوب و ام دی اف ساخته می شوند. به طوری که از جنس ام دی اف در طرح های مدرن و زیبا با رنگ های متنوعی ساخته می شوند.

اهمیت استفاده از کمد و قفسه اداری

یکی از موارد بسیار مهم و با اهمیت در ادارات نگهداری پرونده ها و اسناد و مدارک می باشد. به همین جهت این پرونده ها باید در جایی مرتب و منظم نگهداری شوند تا در مواقع نیاز دسترسی به آن ها آسان باشد. با این توضیح اهمیت استفاده از کمد و قفسه اداری مشخص شد.
فایل و کمد بایگانی در هر فضای اداری علاوه بر اینکه به نظم و سازمان دهی مدارک کمک می کند تاثیر زیادی بر زیبایی محیط می گذارد، که می توان از انواع مختلف این دسته مانند: بوفه مدیریتی، کتابخانه اداری و کمد، فایل، ساید و کمد بایگانی استفاده نمود. بخش فایل و کمد اداری نوژن انتخابی مناسب برای خرید مبلمان اداری و دکوراسیون اداری می باشد.

کمد و قفسه اداری

جنس و متریال کمد اداری

یکی از متداول ترین روش های بایگانی اسناد و مدارک شرکت ها استفاده از کمد و قفسه اداری است. در زمان گذشته برای بایگانی اسناد از کمد اداری فلزی استفاده می کردند ولی امروزه با ورود کمد اداری ام دی اف که دارای تنوع رنگ و مدل می باشد جایگزین مناسبی برای نوع فلزی هستند. قیمت کمد اداری ام دی اف به مراتب بالا تر از فلزی می باشد. در حال حاضر افراد می توانند بسته به نیاز خود به علاوه فضایی که در اختیار دارند کمد اداری مناسب با سلیقه خود را انتخاب نمایند .

قفسه های نگهداری اسناد و پرونده های اداری که طرح کمد بوده و طبقه طبقه اند را کمد اداری می نامند. این کمد ها به طور معمول از جنس چوب بوده و در طراحی برخی از آنها درب شیشه ای بکار رفته است. اگر که قصد خرید کمد اداری را دارید بهتر است مدل چوبی آن را انتخاب نمایید که ظاهر بهتری هم دارد.  در این صورت می توانید هماهنگی و هارمونی بیشتری با پارتیشن اداری و فضای اداری محل کار خود ایجاد کنید.

کمد و قفسه اداری

ویژگی کمد و قفسه اداری

کمد و قفسه هایی که برای ادارات طراحی و تولید می شوند با سایر کمدها متفاوت است که این ویژگی ها عبارتنداز:

حرکت آسان کشوها

یکی از مهمترین ویژگی کمد و قفسه اداری سهولت در هنگام باز و بسته شدن کشوها می باشد. برای اینکه کشوهای کمد اداری به راحتی باز و بسته شوند تولید کنندگان از ریل های استاندارد استفاده می کنند. استفاده از این ریل ها به کارمندان کمک می کند تا علاوه بر راحتی، سرعت باز و بسته کردن کشوها نیز بالا برود.

طراحی زیبا

کمد اداری علاوه بر اینکه برای نگهداری اسناد و مدارک استفاده می شوند باید دارای طراحی زیبا و خاص هم باشند. معمولاً برای زیبا نمودن کمد اداری از روکش ام دی اف استفاده می کنند. زیرا این روکش دارای سایز، رنگ، متریال و طرح مختلفی است. از این جهت به زیبایی دکوراسیون اداری دفتر کار شما می افزاید.

کمد و قفسه اداریسایز و اندازه

از جمله ویژگی های که باید در ساخت به آن توجه داشت اندازه و سایز می باشد. کمد و قفسه اداری معمولاً فضای کمی را اشغال می کنند در عین حال باید جادار باشند تا بتوان اسناد و مدارک را در آن جای داد. این که کمد دارای چند کشو باشد بستگی به نیاز اداره یا شرکت دارد.

مقاومت و دوام

همانطور که می دانید پرونده های اداری و یا زونکن ها دارای وزن سنگینی هستند. به همین خاطر کمد اداری باید دارای مقاومت بالایی باشد. چناچه از متریال با کیفیت در ساخت کمد استفاده شود میزان مقاومت بالا می رود.

شرکت نوژن تولید کننده انواع مبلمان اداری طراحی های متنوعی از انواع فایل و کمد اداری را به متقاضیان ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *