بلاگ

اهمیت و مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری

پشتی طبی برای صندلی اداری

مبلمان اداری یکی از مهم‌ ترین تجهیزات به‌ کار رفته در تمامی شرکت‌ ها و دفاتر اداری بوده و کیفیت به‌ کار رفته و راحتی مبلمان، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد خرید مبلمان اداری برای دفتر کاری خود را دارید، باید علاوه‌ بر توجه به طرح و کیفیت آن، آرگونومیک بودن مبلمان اداری را نیز در نظر بگیرید. مبلمان اداری خود از تجهیزاتی همچون صندلی اداری و صندلی مدیریت، میز اداری و میز مدیریت و غیره تشکیل شده و تمامی کارمندان بیشترین فعالیت کاری خود را بر روی صندلی‌ های اداری می‌ گذرانند. به‌ همین جهت راحتی و ویژگی آرگونومیک این صندلی‌ ها در جلوگیری از بروز مشکلات جسمانی و روانی در کارمندان نقش بسزایی داشته و همچنین می‌ توانید از سایر تجهیزات نیز مانند پشتی‌ های طبی در آن‌ ها استفاده نمایید.

پشتی طبی چیست؟

پشتی‌ های طبی که در صندلی‌ های اداری استفاده می‌ شوند، در واقع دارای ظاهری شبیه به بالشتک داشته و با قرارگیری در قسمت گودی کمر، سبب کاهش درد در این ناحیه در طول فعالیت کاری می‌ شود. پشتی‌ های طبی امروزی دارای طراحی‌ های بسیار پیشرفته و استانداردی هستند و همچنین در ساخت آن‌ ها از متریال‌ های بسیار باکیفیت استفاده می‌ شود. این پشتی‌ ها علاوه‌ بر استفاده در صندلی‌ های اداری، در بسیاری از خودروها نیز استفاده‌ شده و سبب کاهش خستگی در طول رانندگی می‌ شوند.

نحوه عملکرد پشتی طبی

پشتی طبی صندلی‌ های اداری دارای انواع گوناگونی هستند اما عملکرد تمامی آن‌ ها با یکدیگر یکسان می‌ باشد. این پشتی‌ ها پس‌ از قرارگیری بر روی صندلی اداری و تکیه کردن کارمند به آن، قسمت گودی کمر را به‌ طور کامل پر کرده و سبب حفظ شکل استاندارد ستون فقرات خواهند شد. بسیاری از کارمندان در حین فعالیت خود، با خم شدن بر روی میز های اداری سبب فشار به قسمت کمر و گردن خود می شوند و از این‌ رو دچار ناراحتی‌ های جسمانی خواهند شد. اما با قرار دادن پشتی‌ های طبی بر روی صندلی‌ های اداری، این پشتی‌ ها از خم شدن بیش‌ از حد افراد به جلو جلوگیری کرده و فشار وارد بر رگ‌ های خونی و کمر را در حد قابل چشمگیری کاهش می‌ دهد.

اهمیت و مزایای پشتی طبی برای صندلی اداری

از جمله مزایای استفاده از پشتی طبی در صندلی‌ های اداری می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش خستگی در حین فعالیت

یکی از مهم‌ ترین مزایای استفاده از پشتی‌ های طبی، جلوگیری از خستگی بیش‌ از حد کارمندان در طول فعالیت کاری است. وجود این پشتی‌ ها به خون‌ رسانی بدن و اندام‌ های بالایی بسیار کمک کرده و از این‌ رو عمل اکسیژن رسانی به ماهیچه ها در طول فعالیت دچار مشکل نشده و کارمند دچار خستگی نمی ‌شود.

جلوگیری از کمردرد

استفاده از پشتی‌ های طبی در صندلی‌ های اداری جهت جلوگیری از کمردرد در کارمندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی این پشتی‌ ها بر اساس استاندارد های ارگونومیک انجام‌ شده و با توجه به شکل آناتومی بدن انسان در هنگام نشستن بر روی صندلی ساخته می‌ شوند. همچنین این پشتی‌ ها از خم شدن بیش‌ از حد کارمندان بر روی میزهای اداری جلوگیری کرده و درد های موجود در کمر، گردن و شانه را در طول فعالیت کاهش می‌ دهد. این پشتی‌ ها به‌ طور کامل گودی کمر را نیز پر نموده و در هنگام تکیه دادن به آن‌ ها، ستون فقرات در حالت اصلی خود قرار گرفته و با کمک به خون‌ رسانی به اندام‌ ها، سبب راحتی جسمانی و روانی در کارمندان می‌ شود.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که کارمندانی که به‌ طور مداوم از صندلی‌ های اداره استفاده می‌ کنند، با وجود این پشتی‌ های طبی، خطر احتمال دیسک در ناحیه کمر آن‌ ها بسیار کاهش یافته و از سلامت جسمانی بهتری نسبت‌ به سایرین برخوردار هستند.

کمک به دستگاه گوارش

وجود پشتی های طبی در صندلی‌ های اداری، در عملکرد صحیح دستگاه گوارش نیز تأثیر مستقیم داشته و علاوه‌ بر کاهش نفخ و درد های شکمی، هضم غذا را بسیار راحت‌ تر کرده و فشار وارد بر معده را کاهش و سبب جذب بهتر مواد غذایی به بدن می‌ شود.

از دیگر مزایای پشتی طبی در صندلی‌ های اداری نیز می‌ توان به ایجاد ساختار مناسب در لگن و باسن در هنگام نشستن، کمک به اکسیژن‌ رسانی به مغز، راحتی و آسایش بیشتر، بهبود سیستم ایمنی، ضد تعریق بودن و قابلیت تنظیم آن اشاره نمود.


 

اینجا بخوانید: نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری

در پایان

شرکت نوژن در زمینه تولید و ارائه انواع مبلمان و میز اداری و پارتیشن اداری مشغول به فعالیت بوده و دارای سال‌ ها تجربه پر افتخار در این صنعت است. این مجموعه تمامی محصولات اداری خود را در کیفیت بسیار بالا و همچنین قیمت مناسب به مشتریان عرضه کرده و خدمات اجرایی آن‌ ها را نیز توسط تیم بسیار متخصص و با تجربه خود به‌ طور حرفه‌ای به مشتریان ارائه می‌ دهد. عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت و خر ید پارتیشن اداری شرکت نوژن را دارند، می‌ توانند با شماره تلفن 02158942 با این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را از اپراتور های ما دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *