بلاگ

نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری

نکات انتخاب رنگ مبلمان اداری

مبلمان اداری پس‌ از پارتیشن‌ اداری ، جزء مهم‌ ترین عناصر موجود در فضای داخلی ادارات محسوب می‌ شوند. عوامل بسیار گوناگونی در انتخاب مبلمان اداری تأثیرگذار هستند که از جمله این عوامل می‌ توان به رنگ آن‌ ها اشاره نمود. نوع رنگ مبلمان اداری در محیط داخلی ادارات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به‌ عنوان یک مدیر در محیط کاری خود، ممکن است در ابتدا متوجه این موضوع نشوید. اما باید بدانید که نوع رنگ میز و صندلی اداری در محیط کاری شما، می‌ تواند تأثیر بسیار مستقیمی در روحیه و رفتار کارمندان و مشتریان شما بگذارد. همچنین رنگ مبلمان اداری می‌ تواند تأثیر بسیار عمیقی را در بهره ‌وری از فعالیت کاری داشته و بنابراین بهتر است به برخی نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری توجه نمایید. همانطور که ممکن است بدانید رنگ‌ ها نشان‌ دهنده علایم و احساسات متفاوتی بوده و استفاده از آن‌ ها در محیط اداری، می تواند معنا های گوناگونی را در پی داشته باشد. به‌ عنوان مثال رنگ‌ های تندی همچون رنگ قرمز، نشان‌ دهنده علایم هشدار و یا احساسات هیجانی هستند و رنگ‌ های خنثی و ملایم، انعکاس‌ دهنده آرامش و حفظ تمرکز در محیط‌ های اداری است. در این مقاله نیز ما قصد داریم تا با نکات انتخاب رنگ مبلمان اداری آشنا شده و هر کدام را به‌ طور مجزا مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری

از جمله نکات انتخاب رنگ مبلمان اداری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انتخاب رنگ مبلمان اداری بر اساس نوع کار

یکی از نکات مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری، هماهنگی آن با نوع کسب‌ و کار می‌ باشد. به‌ عنوان مثال برخی از شرکت‌ های تبلیغاتی که در زمینه صنعت تبلیغات مشغول به فعالیت هستند، از رنگ‌ های بسیار جذاب و پر انرژی در مبلمان اداری خود استفاده می‌ کنند که علاوه‌ بر حفظ روحیه کارمندان خود، صنعت و حرفه خود را نیز تبلیغ می‌ نمایند. همچنین شرکت‌ هایی که در حوزه ساختمان‌ سازی مشغول به فعالیت هستند، سعی می‌ کنند از رنگ‌ های نود و ملایم در میز و صندلی اداری خود استفاده نمایند. بنابراین نوع کسب‌ و کار شما در ادارات تأثیر مستقیمی در رنگ میز و صندلی اداری داشته و بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ مبلمان اداری خود، به حرفه خود نیز توجه نمایید.

  • انتخاب رنگ مبلمان اداری بر اساس برند

تمامی شرکت‌ ها و سازمان‌ های اداری، دارای برند و لوگو خاصی جهت معرفی حرفه‌ خود هستند که از نماد ها و رنگ‌ های به خصوصی در برند خود استفاده می‌ نمایند. همچنین شما می‌ توانید رنگ مبلمان اداری خود را بر اساس رنگ به‌ کار رفته در لوگو برند خود انتخاب کرده و علاوه‌ بر طراحی داخلی مدرن، توجه مشتریان را نیز به خود جلب نمایید.

  • استفاده از رنگ‌ های هماهنگ

یکی دیگر از مهم‌ ترین نکات در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری، انتخاب آن‌ ها در یک رنگ و یا رنگ‌ هایی است که دارای هارمونی و هماهنگی با یکدیگر باشند. به‌ طور معمول کارشناسان مشغول به فعالیت در زمینه طراحی داخلی ادارات، توصیه می‌ کنند که از یک رنگ در میز و صندلی اداری خود استفاده نمایید. اما در صورت استفاده از بیش‌ از یک رنگ، بهتر است که از رنگ‌ های هماهنگ با یکدیگر استفاده نمایید.

  • انتخاب رنگ مبلمان در اتاق جلسات

فضای داخلی ادارات از بخش‌ های گوناگونی تشکیل شده که یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های آن پس‌ از اتاق مدیریت، اتاق جلسات و کنفرانس می‌ باشد. این اتاق محل طرح ایده‌ های نوآورانه و همچنین مذاکرات و جلسات خصوصی بین شرکت‌ ها و یا بین کارمندان بوده و بهتر است که در انتخاب میز و صندلی اداری موجود در آن، از رنگ‌ های خلاقانه و امید بخش همانند سبز یا آبی ملایم استفاده نمایید.

  • انتخاب رنگ مبلمان اداری اتاق مدیریت

اتاق مدیریت یکی از مهم‌ ترین اتاق‌ های موجود در تمامی شرکت‌ ها و سازمان‌ های اداری بوده و مبلمان و پارتیشن به‌ کار رفته در آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اتاق مدیریت بسیار تجملی تر از سایر اتاق‌ ها همانند اتاق‌ های کارمندی بوده و بهتر است در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری آن، از رنگ‌ های بسیار شیک‌ تر و به‌ اصطلاح سنگین تری استفاده نمایید.

  • انتخاب رنگ مبلمان اداری بر اساس دکوراسیون داخلی ادارات

آخرین نکته مهم در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری، انتخاب آن‌ ها بر اساس نوع طراحی و دکوراسیون داخلی ادارات می‌ باشد. علاوه‌ بر مبلمان اداری، تجهیزات دیگری همچون پارتیشن اداری، دکوری ها، پرده، رنگ دیوار، رنگ کف و غیره نیز وجود داشته و هماهنگی رنگ مبلمان اداری با این المان‌ ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌ باشد.


اینجا بخوانید: معرفی بهترین روکش پارچه برای صندلی های اداری

در پایان

با توجه به نکات ارائه‌ شده در این مقاله، توجه به نکات انتخاب رنگ مبلمان اداری علاوه‌ بر دقت در کیفیت و آرگونومیک بودن آن‌ ها، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهتر است با توجه به این نکات، رنگ مناسب میز و صندلی اداری خود را انتخاب نمایید. همچنین نوع رنگ مبلمان اداری در اتاق استراحت نیز به دلیل وجود فضایی آرامش‌ بخش بسیار مهم بوده و بهتر است طوری انتخاب شوند که سبب آرامش و بهبود روحیه‌ کارمندان شوند.

شرکت نوژن از سال ۱۳۶۹ فعالیت رسمی خود را در زمینه طراحی و تولید مبلمان اداری آغاز کرده و با بهره‌ مندی از بروز ترین تکنولوژی‌ ها و ماشین‌ آلات و همچنین تیم حرفه ‌ای خود، محصولات خود را در بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌ کند. شما می‌ توانید در صورت مشاهده تنوع محصولات این مجموعه، به شبکه‌ های اجتماعی نوژن مراجعه کرده و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید انواع مبلمان اداری نوژن با شماره تلفن 02158942 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *