بلاگ

پروفیل پارتیشن اداری و انواع آن

پروفیل پارتیشن اداری

در مکان‌ های کاری و سازمان‌ های اداری امروزی، انعطاف‌ پذیری، شفافیت و همچنین سهولت در نصب تجهیزات در طراحی داخلی از جمله عوامل مهم به شمار می ‌روند. یکی از تجهیزات اداری که علاوه‌ بر سادگی در نصب و اجرا، سبب انعطاف‌ پذیری دکوراسیون داخلی و ایجاد نظم در فضا می ‌شود، انواع پارتیشن‌ های اداری هستند.

پارتیشن‌ ها به محیط داخلی ادارات کمک می ‌کنند که فضا هایی بسیار مفید و کاربردی طراحی شود. این پارتیشن ها در مقایسه با ساخت دیوار های ساختمانی، از هزینه بسیار مقرون‌ به‌ صرفه تری برخوردار هستند. یکی از مهم‌ ترین اجزای تشکیل‌ دهنده پارتیشن‌ ها، پروفیل‌ ها هستند که در این مقاله قصد داریم تا با آن آشنا شده و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

پروفیل پارتیشن اداری چیست؟

انواع پارتیشن‌ اداری از قطعات و اجزای گوناگونی تشکیل شده ‌اند که از مهم‌ ترین آن ها می ‌توان به پروفیل پارتیشن اداری اشاره نمود. پروفیل پارتیشن اداری در واقع قطعاتی است که دور تا دور پارتیشن‌ های اداری را فرا گرفته و نقش آن محافظت و استحکام سازی انواع پارتیشن‌ های اداری است. در واقع می ‌توان گفت که پروفیل‌ ها به‌ صورت محور های عمودی و افقی در اطراف پارتیشن‌ های اداری قرار گرفته، پروفیل‌ های افقی دارای وزن سبک‌ تری بوده و پروفیل‌ های عمودی به دلیل وظیفه مستحکم سازی بیشتر، دارای وزن سنگین‌ تری هستند.

همچنین فضای موجود در بین محور های پروفیل‌ ها توسط متریال‌ های گوناگونی چون شیشه، فلز و یا ام دی اف پر شده و این پروفیل‌ ها در اندازه ها، ضخامت ها و همچنین کیفیت‌ های متفاوت عرضه می ‌شوند.

ویژگی پروفیل پارتیشن اداری

همانطور که گفته شد، پروفیل‌ ها از متریال ها و همچنین ابعاد و ضخامت‌ های گوناگونی ساخته می شوند و هر کدام از آن ها دارای خصوصیات و ویژگی‌ های متفاوتی هستند. اما به‌ طور کلی می ‌توان از خصوصیات جامع پروفیل‌ ها به موارد زیر اشاره نمود:

  • در پروفیل پارتیشن‌ های اداری به دلیل افزایش کیفیت پارتیشن‌ ها، از مواد اولیه مرغوب و استاندارد در ساخت آن ها استفاده می ‌شود.
  • وزن پروفیل‌ ها طوری طراحی می ‌شود که قابل‌ حمل بوده و سبب ایجاد سنگینی در هنگام جابجایی پارتیشن‌ ها نشود.
  • تمامی پروفیل‌ ها در ابعاد و ضخامت‌ های متفاوتی ساخته‌ شده و قابل‌ اجرا بر روی انواع پارتیشن‌ های اداری هستند.
  • جنس به‌ کار رفته در پروفیل‌ ها بسیار مستحکم و مقاوم است و به‌ همین دلیل از آن ها جهت افزایش مقاومت پارتیشن‌ ها استفاده می ‌شود.
  • تمامی پروفیل‌ هایی که در پارتیشن‌ های اداری به کار برده می ‌شوند، قابلیت مکانیکی بالایی داشته و در برابر ضربات و فشار های وارده بسیار مستحکم هستند.
  • پروفیل‌ ها علاوه‌ بر نقش محافظتی و مقاوم‌ سازی پارتیشن‌ های اداری، ظاهر مناسبی داشته و سبب زیبا سازی بیشتر پارتیشن‌ ها می ‌شوند.

کاربرد پروفیل‌ در پارتیشن‌ های اداری

پروفیل‌ نقش مقاوم سازی در پارتیشن‌ های اداری را دارد و به‌ عنوان ستون اصلی در آن ها به کار برده می ‌شود. پروفیل‌ ها در انواع تو خالی و تو پر و از متریال‌ های گوناگونی همچون آلومینیوم ساخته شده و بر اساس میزان مقاومت سازی انتخاب می ‌شوند. پروفیل‌ ها علاوه‌ بر ساخت پارتیشن‌ های اداری، در سایر سازه‌ ها نیز به کار برده شده که از جمله کاربرد آن ها می ‌توان به استفاده در صنایع بزرگ و کوچک، ساختمان‌ سازی و غیره اشاره کرد.

انواع پروفیل پارتیشن اداری

پروفیل‌ ها دارای انواع گوناگونی همچون پروفیل های تو خالی و تو پر هستند و بر اساس جداره به پروفیل‌ های تک‌ جداره و دوجداره تقسیم ‌بندی می‌ شوند.

همچنین این پروفیل‌ ها در اشکال مختلف مربع و مستطیل نیز ساخته‌ شده و در ابعاد و ضخامت‌ های گوناگون قابل عرضه هستند.

  • پروفیل تک جداره

این نوع از پروفیل‌ ها در پارتیشن‌ های اداری تک جداره به کار برده شده و جهت حفظ و نگهداری از شیشه و یا ام دی اف پارتیشن استفاده می ‌شوند.

  • پروفیل دوجداره

این نوع از پروفیل‌ ها از مواد اولیه آلومینیومی ساخته می ‌شوند و مخصوص پارتیشن‌ های اداری دوجداره هستند. پروفیل‌ هایی که در این پارتیشن‌ ها به کار برده می‌ شوند، از استحکام و قدرت بسیار بالایی در برابر فشار های وارده برخوردار بوده و دارای دوام و ماندگاری مناسبی هستند.

  • پروفیل پارتیشن‌ های اداری شیشه‌ ای

پروفیل‌ هایی که در پارتیشن‌ های اداری شیشه ‌ای استفاده می‌ شوند، بر اساس نوع پارتیشن شیشه‌ ای (تک جداره و یا دوجداره بودن آن)، از متریال متفاوتی ساخته‌ شده و نقش اصلی آن ها ثابت نگه‌ داشتن شیشه به‌ کار رفته در این پارتیشن‌ ها است.

پروفیل پارتیشن‌ های شیشه ای نیز از ظاهری بسیار ساده و شیک برخوردار بوده و علاوه‌ بر وزن بسیار سبک، دارای قیمت مناسبی نیز هستند. همچنین می‌ توان گفت که پروفیل های تو خالی که در ساخت پارتیشن‌ های اداری شیشه ‌ای استفاده می ‌شوند، بسیار انعطاف‌ پذیر بوده و به همین دلیل حالت پذیری آن ها بسیار راحت تر از آهن است.

  • پروفیل پارتیشن‌ های اداری چوب و ام دی اف

پروفیل‌ های پارتیشن اداری ام دی اف، جزء متداول ترین پروفیل‌ ها در میان سایر پروفیل‌ ها بوده و علاوه‌ بر داشتن وزن سبک و هزینه مناسب، از متریال و مواد اولیه بسیار با کیفیت و استانداردی نیز ساخته می ‌شوند.

  • پروفیل پارتیشن ثابت و متحرک

پروفیل هایی که در پارتیشن‌ های ثابت به کار برده می‌ شوند، قابلیت جابجایی و حرکت در فضای کاری را نداشته و مخصوص پارتیشن‌ های اداری ثابت هستند. همچنین بالعکس، پروفیل‌ هایی که در پارتیشن‌ های اداری متحرک استفاده می ‌شوند، می ‌توانند در محیط داخلی ادارات جا به‌ جا شده و علاوه‌ بر مقاومت و استحکام بسیار بالا در برابر فشار های مکانیکی، دارای طول عمر مناسبی نیز می ‌باشند.

پروفیل‌ هایی که در پارتیشن‌ های اداری ثابت و متحرک استفاده می ‌شوند، در ابعاد و اندازه های گوناگون قابل سفارش بوده و بر اساس نوع پارتیشن و پنل به‌ کار رفته در آن ساخته می‌ شوند.

  • پروفیل پارتیشن اداری فریم لس

همانطور که ممکن است بدانید شیشه‌ های فریم لس از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار بوده و به‌ عنوان شیشه‌ های نشکن استفاده می ‌شوند. بنابراین پروفیلی که در این پارتیشن‌ ها نیز استفاده می ‌شود از دوام، کیفیت و همچنین مقاومت بسیار مناسبی برخوردار بوده و در طیف رنگی بسیار گسترده قابل اجرا هستند.

با توجه به مطالب ارائه‌ شده در رابطه با پروفیل‌ های پارتیشن اداری و انواع آن، می ‌توان دریافت که استفاده از این پروفیل‌ ها برای ساخت پارتیشن‌ های اداری، علاوه‌ بر مستحکم‌ سازی پارتیشن‌ ها در برابر فشار های مکانیکی، دارای ظاهری بسیار زیبا نیز بوده و سبب تغییر چشمگیری در طراحی دکوراسیون داخلی ادارات خواهند شد. همچنین متریال و مواد اولیه به‌ کار رفته در ساخت این پروفیل‌ ها نیز بسیار باکیفیت و مرغوب بوده و جهت افزایش دوام پارتیشن‌ های اداری، دارای تمامی استاندارد های تعیین ‌شده می ‌باشند. شما می ‌توانید جهت خرید انواع پارتیشن‌ های اداری در کیفیت بسیار بالا، به شرکت نوژن مراجعه کرده و انواع پارتیشن‌ های اداری در طرح‌ ها و مدل‌ های بسیار نوین و کاربردی را خریداری نمایید.


اینجا بخوانید: بررسی اهمیت متریال در ساخت انواع پارتیشن

در پایان

شرکت نوژن طراح و تولید کننده انواع پارتیشن اداری و میز و مبلمان اداری بوده و تمامی محصولات خود را با کیفیت و استاندارد های بسیار بالا در مقابل قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می ‌کند. همچنین این شرکت دارای تیم طراحی بسیار حرفه ‌ای و متخصص است و پارتیشن‌ های اداری را مطابق با سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی ادارات طراحی و اجرا می ‌نمایند. مشتریان عزیز می ‌توانند جهت اطلاع از قیمت انواع پارتیشن اداری، با شماره گیری 02158942 با کارشناسان شرکت در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *