دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین روکش پارچه برای صندلی‌ های اداری

پارچه مناسب صندلی اداری

ارگونومی بودن مبلمان اداری، تنها عامل مؤثری در راحتی و افزایش بهره ‌وری از فعالیت شما در محیط‌ های اداری نمی ‌باشد. زیرا از آنجایی‌ که شما بیش‌ از ۴۰ ساعت در طول هفته را بر روی صندلی‌ های اداری وقت می‌ گذرانید، باید تمامی متریال به‌ کار رفته در آن، از جمله یراق آلات به‌ کار رفته، پارچه صندلی‌ های اداری و همچنین چگونگی طراحی آن از استاندارد ها و کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند.

یکی از مهم ترین عواملی که در هنگام انتخاب پارچه صندلی‌ اداری بسیار حائز اهمیت است، تنفس، کیفیت، دوام و همچنین راحتی کارمندان در هنگام نشستن بر روی آن ها است. از نظر برخی از کار فرمایان توجه به انتخاب نوع پارچه صندلی شاید به‌ نظر عجیب برسد، اما انتخاب صحیح پارچه‌ مبلمان اداری نیز از جمله مهم ترین نکات قابل‌ توجه در هنگام انتخاب و خرید مبلمان است.

عوامل و فاکتور های مهم در انتخاب پارچه مناسب صندلی اداری

هزاران پارچه برای استفاده در لوازم و مبلمان اداری وجود دارند که شما می ‌توانید هر کدام از آن ها را بنا بر شرایط و سلیقه خود انتخاب کرده و خریداری نمایید.

همچنین عوامل بسیار مهمی در چگونگی انتخاب پارچه برای صندلی‌ های اداری حائز اهمیت هستند که بهتر است قبل‌ از انتخاب آن ها به این موارد توجه نمایید، از جمله فاکتور های مهم در انتخاب پارچه مبلمان های اداری عبارتند از:

  • مقاومت آن ها در برابر نور

همانطور ممکن است بدانید در محیط داخلی ادارات، تمامی مبلمان های اداری به‌ خصوص صندلی‌ های اداری کارمندان در معرض مستقیم نور خورشید قرار گرفته و اگر جنس پارچه آن ها از کیفیت پایینی برخوردار باشد، می ‌تواند در استفاده طولانی‌ مدت دچار تغییر رنگ شده و سبب آسیب‌ هایی بر روی بافت آن شود. بنابراین در هنگام انتخاب پارچه برای صندلی‌ های اداری، سعی کنید موادی را انتخاب کنید که در برابر قرار گیری در معرض نور خورشید مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ نشود.

  • مقاومت و دوام پارچه

مقاومت پارچه به‌ کار رفته در صندلی‌ های اداری، به دلیل استفاده مکرر از آن ها بسیار حائز اهمیت است. پارچه ‌ای که برای مبلمان اداری انتخاب می ‌نمایید، باید دارای مقاومت و دوام کافی در برابر استفاده مداوم باشد و دچار تغییر شکل، پوسیدگی و همچنین از بین رفتن تار و پود خود در مدت‌ ها استفاده نشود.

  • طرح و رنگ مناسب

تناسب طرح و رنگ صندلی‌ های اداری با دکوراسیون داخلی ادارات و سایر المان‌ های به‌ کار رفته در آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رنگ پارچه ‌ای که انتخاب می ‌کنید باید دارای هارمونی با طراحی داخلی ادارات بوده و سبب ایجاد ظاهری شیک و منحصر به‌ فرد در ادارات شود.

روکش مناسب صندلی اداری

از جمله بهترین روکش های مناسب صندلی اداری می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چرم

از بهترین روکش‌ هایی که برای صندلی‌ های اداری به کار می ‌رود، انواع چرم‌ در رنگ‌ های متفاوت است. روکش‌ های چرمی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از آن ها در صندلی ‌ها و مبلمان اداری بوده و از جمله ویژگی‌ های این روکش‌ها می ‌توان به قابلیت تنفس و عدم ایجاد خستگی در کارمندان اشاره کرد.

متریال چرم یک ماده بسیار مقاوم و محکم در برابر نفوذ آب و رطوبت بوده و نگهداری از آن بسیار آسان است. این روکش‌ ها جزء روکش‌ های ضد لک هستند ولی در مقایسه با سایر پارچه‌ ها، از قیمت بالا تری برخوردار می باشند. کار فرمایان می ‌توانند برای صرفه‌ جویی در هزینه، از چرم‌ های مصنوعی با کیفیت که دارای ویژگی‌ های نزدیک به چرم‌ های طبیعی هستند استفاده کنند.


اینجا بخوانید: نکات تمیز کردن مبلمان اداری چرمی

  • پلی استر

کار فرمایانی که قصد دارند پارچه ‌ای را برای صندلی‌ های اداری خود انتخاب کنند که رنگ آن ها در طی مدت‌ ها استفاده تغییر نکرده و کیفیت خود را به مدت طولانی حفظ کنند، می ‌توانند پارچه‌ های پلی استر را انتخاب کنند. پلی استر ها پارچه‌ های بسیار مقاوم، با دوام و همچنین انعطاف‌ پذیر هستند که می ‌توانند سبب جذابیت در صندلی‌ های اداری شده و کارمندان می ‌توانند به‌ صورت طولانی‌ مدت در محل کار از آن ها استفاده کرده و در هنگام نشستن بر روی آن احساس راحتی داشته باشند.

پلی استر از الیاف مصنوعی و طبیعی تشکیل شده و در برابر لکه شدن بسیار مقاوم است و همچنین سبب چین‌ و چروک بر اثر نشستن نخواهند شد.

  • پارچه‌ های مخملی

استفاده از پارچه‌ های مخملی برای صندلی‌ های اداری، به‌ طور معمول در سبک‌ های کلاسیک کاربرد داشته و این پارچه‌ ها دارای جنسی بسیار نرم و لطیف هستند. همچنین پارچه‌ های مخمل از دوام و استحکام بسیار بالایی در برابر آسیب‌ ها برخوردار بوده و دارای تنوع گسترده ‌ای در طرح و رنگ می ‌باشند. پارچه مخمل، دارای بافتی سفت و بسیار ضخیم است و در برابر مدت‌ ها استفاده دچار تغییر حالت نشده و بسیار مقاوم در برابر آسیب‌ ها هستند و دچار ایجاد پرز نشده و همچنین تمیز کردن آن ها نیز بسیار راحت بوده و نیاز به نگهداری و مراقبت خاصی نخواهند داشت.

  • اکریلیک

پارچه‌ های اکریلیک دارای ظاهری بسیار لوکس بوده و گزینه مناسبی برای استفاده در صندلی‌ های اداری هستند. بافت پارچه‌ های اکریلیک بسیار نرم و ترد است و نشستن بر روی آن ها بسیار راحت است و بسیار مقاوم در برابر گرد و خاک، لکه و همچنین بدون تغییر رنگ در برابر نور مستقیم خورشید هستند. پارچه‌ های اکریلیک ظاهری شبیه به پشم داشته و می ‌توانند حالتی مقاوم را به صندلی‌ های اداری ببخشند. همچنین این صندلی‌ ها از انقباض و همچنین کپک زدن بر روی خود جلوگیری کرده و نگهداری از آن ‌ها بسیار راحت است. پارچه‌ های اکریلیک ، جزء نوین ترین روکش‌ های به‌ کار رفته در صندلی‌ های اداری هستند و کار فرمایان می ‌توانند از این جنس پارچه در رنگ‌ های متفاوت برای مبلمان اداری خود استفاده نمایند.

  • وینیل

پارچه‌ های وینیل، جزء ارزان‌ ترین روکش‌ های به‌ کار رفته در صندلی‌ های اداری هستند اما با این‌ حال نگهداری و تمیز کردن این پارچه ها بسیار راحت است اما در مقایسه با چرم، از راحتی بسیار کمتری برخوردار هستند. از پارچه‌ های وینیل عموماً در صندلی‌ های موجود در کلینیک‌ ها و مطب‌ های پزشکی استفاده‌ شده و در رنگ‌ های متفاوتی در بازار موجود هستند.

  • کتان

یکی دیگر از پارچه‌ های به‌ کار رفته در صندلی‌ های اداری نیز، انواع کتان ها هستند. کتان های با کیفیت از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار بوده و در برابر آسیب‌ هایی چون لک پذیری، عدم تغییر رنگ و همچنین نشستن های طولانی‌ مدت بسیار مقاوم است. همچنین پارچه‌ های کتان به دلیل تراکم بسیار بالا در بافت خود، در برابر نفوذ رطوبت بسیار مقاوم هستند و از ورود گرد و غبار و همچنین مایعات به داخل بافت پارچه جلوگیری می ‌کنند.

با توجه به مطالب ارائه‌ شده، به‌ طور کلی می ‌توان گفت که جنس پارچه‌ های به‌ کار رفته در انواع صندلی‌ های اداری، شامل ۲ دسته پارچه‌ های دارای الیاف طبیعی و پارچه‌ های دارای الیاف مصنوعی هستند. پارچه‌ هایی که دارای الیاف طبیعی هستند، به‌ طور معمول کیفیت و قیمت بسیار بیشتری نسبت‌ به پارچه‌ های الیاف مصنوعی دارند، اما بدین معنی نیست که پارچه‌ های مصنوعی از کیفیت و مقاومت بدی برخوردار هستند.

با توجه به مطالب ارائه‌ شده، شما می ‌توانید هر کدام از انواع پارچه‌ های معرفی‌ شده را برای صندلی‌ های اداری خود انتخاب کرده و خریداری نمایید.

در پایان

شرکت نوژن تولید کننده و ارائه دهنده انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری بوده و دارای طراحان و تیمی بسیار خلاق و متخصص است. شرکت نوژن از بهترین و با کیفیت‌ ترین متریال اولیه در طراحی و تولید محصولات خود استفاده کرده و آن ها را با قیمت بسیار مناسب به مشتریان خود عرضه می ‌کند.

مشتریان عزیز می ‌توانند جهت اطلاع از قیمت انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری و همچنین چگونگی سفارش آن ها، با شماره تلفن 02158942  تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *