بلاگ

بررسی اهمیت متریال در ساخت انواع پارتیشن

متریال ساخت پارتیشن

پارتیشن اداری یکی از ابزار های بسیار پر کاربرد و اقتصادی جهت جداسازی فضای ادارات و شرکت ها بوده و سبب زیباتر شدن این فضاها می‌شود. اهمیت متریال ساخت پارتیشن مستقیماً تعیین کننده کیفیت، قیمت و ماندگاری این سازه می شود که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

پارتیشن بندی به‌ طور کلی به‌ معنای یک سازه جداکننده است و به وسیله آن می‌توان از فضای موجود نهایت استفاده بهینه را داشت.

 پارتیشن‌ها از متریال‌های گوناگونی چون شیشه، چوب، ام دی اف، استیل، پی وی‌ سی، آلومینیوم و سایر پنل ها ساخته‌ شده و دارای انواع متفاوتی از لحاظ ساختار مانند طراحی، متریال، قیمت، جداره و ویژگی های متنوع هستند. پارتیشن‌ بندی یک نوع دیوار کاذب است که به کار بردن آن‌ها برای بخش‌ بندی فضای داخلی ادارات و منازل بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر و سودمندتر از ایجاد دیوار های ساختمانی است.

برخی از این پارتیشن‌ها خاصیت جابجایی داشته و به وسیله آن‌ها می‌توان در هر زمان فضاهای به‌ وجود آمده را بزرگتر و یا کوچکتر نمود. به کار بردن پارتیشن‌ها در ادارات علاوه‌بر تغییر دکوراسیون داخلی، سبب ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان و ایجاد تمرکز کافی جهت فعالیت درست آن‌ها می‌شود.

انواع پارتیشن بر اساس متریال

همان‌طور که گفته شد، پارتیشن‌ها براساس متریال به پارتیشن‌های چوبی، ام دی اف، ام دی اف و چوبی، شیشه و آلومینیوم، ام دی اف با پروفیل آلومینیوم و پارتیشن شیشه ‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتنداز:

  • پارتیشن چوبی

شرکت‌ هایی که قصد دارند فضای داخلی دفاتر و شرکت آن‌ها دارای دکوراسیونی زیبا و همچنین نمایی خاص و منحصر به‌ فرد باشد، می‌توانند برای تفکیک فضا از پارتیشن‌های چوبی استفاده نمایند. پارتیشن‌های چوبی دارای وزن سبکی بوده و در مقابل قیمت مناسبی هم دارند. همچنین از مهم‌ترین مزیت‌ های پارتیشن‌های چوبی می‌توان در تنوع رنگ و طرح‌ های طبیعی آن اشاره کرد که در صورت نیاز به نظافت آن‌ها، به‌ راحتی با یک دستمال مرطوب گرد و خاک و لکه از روی سطح آن‌ها پاک می‌شود.

  • پارتیشن ام دی اف

پارتیشن‌ های ام دی اف جزء ارزان‌ ترین پارتیشن‌ها محسوب‌ شده و دارای رنگ‌ ها و روکش‌ های طرح‌ دار ملامینه، PVC،HPL بسیار متنوع هستند. این نوع از پارتیشن‌ها دارای پنل های ام دی اف بوده و از نظر وزن پس‌ از آماده‌سازی بسیار سبک هستند. در اصل می‌توان گفت که ام دی اف جایگزین بسیار ارزان‌تر و مناسب‌تر به ‌جای چوب در ساخت پارتیشن‌ها هستند.

  • پارتیشن ام دی اف و شیشه

در این نوع از پارتیشن‌ها از ام دی اف و شیشه در کنار یکدیگر بکار برده می شود. از این نوع از پارتیشن‌ها به‌طور معمول در ادارات و فضای بیمارستان‌ها استفاده‌شده و به افراد این امکان را می‌بخشد که علاوه‌بر داشتن حریم شخصی و خصوصی، به فضا و محیط بیرون از اتاق خود نیز اشراف داشته باشند.

  • پارتیشن شیشه و آلومینیوم

از دیگر متریال‌های ساخت پارتیشن‌ها به‌خصوص پارتیشن‌های اداری می‌توان به ترکیب متریال‌های شیشه و آلومینیوم اشاره کرد. در این مدل پارتیشن از فلز آلومینیوم جهت فریم بندی و از شیشه برای پر کردن داخل فریم پارتیشن به کار برده می‌شود. پارتیشن‌ آلومینیومی دارای طراحی‌ های فوق‌العاده و نمای بسیار ساده و شیک هستند و به دلیل عبور نور از خود سبب صرفه‌ جویی در انرژی در فضای ادارات می‌شوند.

در این پارتیشن‌ها از شیشه‌ های تک‌جداره، دوجداره مات، منحنی و شفاف استفاده‌ شده و بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر از استفاده از دیوار های آجری هستند. شما با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در محل کار می‌توانید از شر صداهای مزاحم و اذیت کننده راحت شده و در آرامش به کار خود بپردازید.

  • پارتیشن ام دی اف با پروفیل آلومینیوم

فلز آلومینیوم جزء فلزهای بسیار سبک بوده و در حین سبکی دارای مقاومت بسیار بالایی است. استفاده از آلومینیوم در ساخت پارتیشن‌ها به آن نمایی زیبا بخشیده و از آن به‌عنوان فریم پارتیشن و از ام دی اف به‌عنوان فضای پرکننده فریم استفاده می‌شود. این پارتیشن‌ها که ترکیبی از ام دی اف و فلز آلومینیوم هستند امکان جابجایی را داشته و بیشتر در ادارات و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای انتخابی بسیار مدرن برای تفکیک سازی فضای ادارات بوده و به وسیله آن می‌توان فضای موجود را به بخش‌های بسیار کاربردی تقسیم‌بندی نمود. پارتیشن شیشه‌ای دارای انواع مات و شفاف بوده و به‌ صورت تک‌جداره و دوجداره ساخته می‌شوند. این پارتیشن‌ها معمولاً از کف تا سقف اجرا شده و فضای ادارات را سازماندهی می‌کنند. با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، نور مصنوعی و طبیعی وارد اتاق شده و حس طبیعی محیط کار را افزایش می‌دهد. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای مات، فضای اتاق را شخصی‌تر کرده و حریم ایجادشده را خصوصی‌تر جلوه می‌دهد.

اهمیت متریال در ساخت پارتیشن

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، پارتیشن‌ها از متریال‌های گوناگونی طراحی و ساخته می‌شوند. هر کدام از این پارتیشن‌ها دارای معایب و مزایای خاص خود بوده و بر اساس سلیقه افراد، نوع فضای ادارات و منازل و کاربردشان انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از پارتیشن‌ها مانند پارتیشن ام دی اف دارای وزن سبک بوده و به‌ راحتی جابجا شده و به‌ آسانی نصب می‌شوند و همچنین بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌تر هستند.

استفاده از دیگر پارتیشن‌ها مانند پارتیشن‌های شیشه‌ای، در مصرف برق و انرژی تاثیر داشته و به دلیل عبور نور از خود آن را کاهش می‌دهد. افرادی که می‌خواهند علاوه‌بر حریم شخصی به فضای بیرون از دفتر خود نیز اشراف داشته و از سر و صدای موجود در محل کار به دور باشند، می‌توانند از پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کنند.

متریالی که دارای تنوع رنگ بیشتری است مانند چوب و ام دی اف، کار شما را در انتخاب رنگ مناسب با دکوراسیون داخلی، دیوارها و مبلمان موجود راحت‌تر می‌کند. همچنین متریال پارتیشن‌ها در تک‌ جداره و دوجداره بودن پارتیشن‌ها تاثیر داشته و ممکن است از جنس‌ های شیشه، ام دی اف و یا چوب باشند.

متریال به‌ کار رفته در پارتیشن‌ها در جابه‌جایی آن‌ها نیز تاثیر گذار است. به‌عنوان مثال پارتیشن‌های شیشه‌ای قابلیت حرکت در فضای ادارات را نداشته و بالعکس پارتیشن‌های ام دی اف به دلیل سبکی وزن خود، به‌ راحتی قابل حرکت و جابجایی هستند.

عوامل مؤثر در کیفیت انواع پارتیشن

ازجمله عوامل مؤثر در کیفیت انواع پارتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت درب و قفل و یراق مصرفی
  • کیفیت جنس شیشه، چوب، آلومینیوم، ام دی اف و سایر متریال
  • کیفیت در رنگ و روکش پارتیشن
  • مونتاژ و جابجایی سریع و جدا شوندگی آسان

انتخاب نوع متریال برای ساخت پارتیشن و هماهنگی آن با فضای موجود و نوع دکوراسیون داخلی و مبلمان کاری بسیار تخصصی بوده و نیاز به مشاوره و راهنمایی افراد ماهر و متخصص در این زمینه را خواهد داشت. همچنین انتخاب درست متریال به تعیین بودجه متناسب با متراژ محیط نیز تاثیر بسزایی داشته و شما می‌توانید با انتخاب درست متریال پارتیشن علاوه‌بر صرفه‌ جویی در هزینه، بهترین نوع پارتیشن مطابق با نیاز خود را خریداری کرده و استفاده نمایید.

شرکت نوژن طراح و سازنده انواع پارتیشن اداری بوده و براساس نوع محیط و نیاز افراد، بهترین پارتیشن‌ها را توسط طراحان و سازندگان متخصص و ماهر خود طراحی کرده و اجرا می‌کند. تیم طراحان نوژن با بهره‌گیری از نوین‌ ترین متدها و جدیدترین جداسازی فضاهای داخلی ادارات و منازل، کاربردی‌ترین و زیباترین پارتیشن‌ها را طراحی کرده و پیاده‌سازی می‌کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 02158942 با مشاورین و کارشناسان شرکت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *