بلاگ

مقایسه میز مدیریتی ام دی اف و نئوپان

مقایسه میز مدیریتی ام دی اف و نئوپان

در زمان انتخاب مبلمان و چگونگی طراحی داخلی منازل و ساختمان‌ های اداری، متریال‌ های بسیار متفاوتی در بازار وجود دارند که می‌ توان هر کدام از آن‌ ها را بنا بر سلیقه و نوع دکوراسیون، انتخاب کرده و خریداری نمود. یکی از مهم‌ ترین متریال ها که از زمان‌ های گذشته تا به امروز در دکوراسیون منازل و همچنین شرکت‌ ها و ادارات مورد استفاده واقع می‌ شود، متریال چوب است. استفاده از چوب در طراحی داخلی و ساخت المان‌ های آن، دارای مزایای بسیار زیادی بوده اما بزرگ‌ ترین عیب آن، گران بودن این ماده است. به‌ همین دلیل نیز امروزه تولید کنندگان مبلمان، به‌ دنبال راه‌ های جدیدی برای تولید محصولات خود بوده و سعی می‌ کنند از متریال‌ های جایگزین چوب جهت کاهش هزینه‌ ها استفاده کنند. از جمله ۲ ماده جایگزین که امروزه به‌ جای چوب در دکوراسیون داخلی و ساخت مبلمان های اداری و منازل استفاده می‌ شوند، می‌ توان به متریال ام دی اف و نئوپان اشاره کرد. هر کدام از این مواد، از عناصر و ترکیبات متفاوتی ساخته‌ شده و استفاده از هر کدام دارای ویژگی‌ ها، مزایا و معایب متفاوتی است. همچنین از این ۲ مواد در ساخت انواع مبلمان اداری به‌ ویژه میز های مدیریتی نیز استفاده می‌ شود.

در این مقاله نیز ما قصد داریم تا با تفاوت‌ های میان میز مدیریتی ساخته‌ شده از ام دی اف با میز مدیریتی ساخته‌ شده از نئوپان آشنا شده و آن را بررسی نماییم. بنابراین بهتر است ابتدا هر یک از این مواد را به‌ طور مجزا بررسی کرده و سپس به تفاوت میان میز های اداری ساخته‌ شده از آن‌ ها بپردازیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف به‌ معنای تخته فیبر با چگالی متوسط بوده و نوعی چوب مهندسی شده‌ است که توسط الیاف چوب ساخته می‌ شود. این الیاف با استفاده از چسب و رزین به یکدیگر چسبانده شده و سپس با قرار گرفتن در دستگاهی با حرارت بسیار بالا، الیاف بهم فشرده و یک تخته ام دی اف را تشکیل می‌ دهند. تخته های ام دی اف، یک ماده عالی برای استفاده در دکوراسیون داخلی منازل و همچنین ساختمان‌ های اداری هستند و نسبت‌ به چوب بسیار ارزان‌ تر می‌ باشند. تخته های ام دی اف دارای سطحی بسیار صاف و یکپارچه بوده و با کمترین دردسر، انواع طرح‌ ها بر روی آن‌ ها برش خورده و به‌راحتی رنگ ‌آمیزی می‌ شوند. تخته های ام دی اف با کیفیت، دارای بافتی بسیار متراکم و همچنین سطحی بسیار مستحکم و مقاوم هستند و گزینه عالی برای استفاده در مبلمان اداری نیز می‌ باشند. به دلیل استفاده از الیاف چوبی بسیار ظریف در ساخت ام دی اف ها، این تخته ها بر روی سطوح خود هیچ گونه گره، حلقه و یا دانه‌ ای مانند چوب نداشته و به دلیل ساخته شدن آن‌ ها در حرارت بسیار بالا و استفاده از چسب های قوی، در برابر آسیب‌ ها و صدمات بسیار مقاوم هستند.

از جمله کاربرد های ام دی اف نیز می‌ توان به استفاده از آن‌ در مبلمان منازل، کمد دیواری، انواع دکوری ها، سرویس تخت‌ خواب، میز ناهار خوری و میز تلویزیون، مبلمان اداری به‌ ویژه میز های مدیریتی و غیره اشاره کرد.

مزایا

از جمله مزایای استفاده از ام دی اف در ساخت میز های مدیریتی نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از ام دی اف جهت ساخت میز های مدیریتی به‌ جای ماده چوب، بسیار مقرون‌ به‌ صرفه و کم‌ هزینه است.
  • ام دی اف ها دارای تراکم بسیار بالایی در بافت خود بوده و به‌ همین دلیل بسیار مقاوم و مستحکم هستند.
  • تخته های ام دی اف دارای قابلیت ابزار خوری بالایی بوده و برش آن‌ ها آسان است و به‌ همین دلیل می‌ توان شکل‌ های متفاوتی را برای ساخت میز های مدیریتی ایجاد نمود.
  • تخته های ام دی اف قابلیت پذیرش انواع روکش‌ ها را داشته و به‌ راحتی جهت ساخت میز های مدیریتی رنگ‌ آمیزی می‌ شوند.
  • این تخته‌ها دارای سطوحی بسیار صاف، یکدست و یکپارچه بوده و بر خلاف چوب هیچگونه گره و حلقه بر روی خود ندارند.

معایب

از جمله معایب استفاده از ام دی اف در ساخت میز های مدیریتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • همانطور که گفته شد بافت داخلی تخته های ام دی اف دارای تراکم بسیار بالایی بوده و این امر ممکن است سبب سنگین شدن تخته‌ های آن شود.
  • برخی از روکش‌ های استفاده‌ شده بر روی ام دی اف ها، بسیار لک پذیر بوده و نگهداری از آن ها بسیار حساس است.
  • امکان خش پذیری و آسیب بر روی برخی از روکش های ام دی اف در میز های مدیریتی وجود خواهد داشت.

نئوپان چیست؟

نئوپان و یا تخته خرده چوب نیز یکی دیگر از محصولات ارزان‌ قیمت است و مانند ام دی اف ها، جزء تخته‌ های فیبری محسوب می‌ شوند. تخته‌ های نئوپان از ضایعات چوب ساخته می‌ شوند و از ترکیب خاک‌ اره و رزین در حرارت بسیار بالا به وجود می‌ آیند. از نئوپان ها نیز به‌ طور گسترده ‌ای برای ساخت مبلمان های قیمت مناسب در انواع دکوراسیون منازل و اداری استفاده‌ شده و از روکش های متفاوتی همچون لمینیت بر روی آن‌ ها به کار برده می‌ شود. نئوپان دارای بافتی بسیار حساس است و به‌ همین دلیل شکل دادن و قالب‌ گیری آن‌ ها نسبت‌ به تخته های ام دی اف بسیار سخت‌ تر است. تخته‌ های نئوپان در اندازه‌ ها و ابعاد مختلف قابل سفارش هستند و از جمله کاربرد های آن می‌ توان به استفاده از آن‌ ها در ساخت کمد، درب، کفپوش ها، مبلمان اداری، میز های مدیریتی، دکوری ها و غیره اشاره نمود.

مزایا

از جمله مزایای استفاده از نئوپان در ساخت میز های مدیریتی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تخته‌ های نئوپان مانند ام دی اف، دارای سطوحی بسیار یکپارچه و یکنواخت هستند.
  • استفاده از تخته‌ های نئوپان برای ساخت میز های مدیریتی بسیار ارزان‌ تر از چوب می‌ باشد.
  • برش و شکل‌ دهی تخته‌ های نئوپان نسبت‌ به چوب‌ های طبیعی بسیار آسان‌ تر است.
  • امکان استفاده از رنگ‌ های متفاوت و همچنین رنگ‌ آمیزی سطوح نئوپان ها نسبت‌ به چوب بسیار آسان‌ تر است.
  • وزن تخته‌ های نئوپان بسیار کم بوده و به‌ همین دلیل حمل‌ آن‌ ها بسیار راحت است.
  • این تخته‌ ها به دلیل استفاده از خرده چوب در ساخت آن‌ ها، بسیار سازگار با محیط‌ زیست می‌ باشند.

معایب

از جمله معایب استفاده از تخته‌ های نئوپان در ساخت میز های مدیریتی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اگر در ساخت تخته‌ های نئوپان از متریال بی کیفیت استفاده شود، این تخته ها ممکن است در برابر نفوذ نم و رطوبت دارای مقاومت مناسب نبوده و متورم شوند.
  • تخته‌ های نئوپان در هنگام استفاده در ساخت میز های مدیریتی، نگهدارنده‌ های ضعیفی بر روی پیچ‌ ها هستند و ممکن است پس‌ از مدتی از بین بروند.
  • یکی دیگر از معایب استفاده از تخته‌ های نئوپان در مبلمان اداری، دوام پایین این تخته‌ ها دربرابر آسیب‌ ها بوده و به‌ همین دلیل پس‌ از مدتی استفاده نیاز به تعویض خواهند داشت.

مقایسه میز مدیریتی ام دی اف و نئوپان

از جمله تفاوت های میز مدیریتی ام دی اف و نئوپان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یکنواختی سطح

تخته های ام دی اف استفاده‌ شده در میز های مدیریتی، به دلیل وجود ذرات چوبی هم‌ اندازه در آن‌ ها، دارای سطحی بسیار یکنواخت و یکپارچه بوده و هیچ گونه درز، برآمدگی و فرو رفتگی بر روی آن ها وجود ندارد. اما بر خلاف ام دی اف، در ساخت نئوپان ها از تراشه‌ های چوب استفاده‌ شده و نسبت‌ به سطح روی ام دی اف ها، دارای سطوح صافی نمی ‌باشند.

  • تراکم

میز های مدیریتی که از ام دی اف ساخته شده‌اند، دارای تراکم بسیار بالایی در بافت خود بوده اما میز های مدیریتی نئوپان، از تراکم بسیار پایینی نسبت‌ به ام دی اف برخوردار هستند.

  • چگالی

چگالی میز های مدیریتی نئوپان از میز های مدیریتی ام دی اف بسیار کم‌ تر است و به‌ همین دلیل میز هایی که از ام دی اف ساخته می شوند، مستحکم‌ تر و مقاوم‌ تر هستند.

  • دوام و ماندگاری

به دلیل تراکم و چگالی بالای تخته های ام دی اف، این میز ها از دوام و ماندگاری بالایی نسبت‌ به میز های مدیریتی نئوپان برخوردار هستند.

  • هزینه

میز هایی که در ساخت آن‌ ها از تخته های ام دی اف استفاده می شود، بسیار گران‌ تر از میز های مدیریتی هستند که در آن‌ ها از نئوپان استفاده می‌ شود.

  • وزن

همانطور که گفته شد وزن تخته‌ های نئوپان نسبت‌ به ام دی اف ها بسیار کم‌ تر است و بنابراین میز های مدیریتی نئوپان نسبت‌ به میز های مدیریتی ام دی اف سبک‌ تر بوده و حمل آن‌ ها بسیار آسان‌ تر است.

  • کیفیت

به‌ طور کلی کیفیت به‌ کار رفته در ساخت تخته های ام دی اف بسیار بالاتر از تخته‌ های نئوپان بوده و به‌ همین دلیل از آن ها در ساخت مبلمان‌ های اداری و میز های مدیریتی بیشتر استفاده می شود.

  • مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت تخته های ام دی اف در برابر نفوذ نم و رطوبت، به‌ ویژه در زمانی‌ که از روکش‌ های بسیار با کیفیت بر روی آن‌ ها استفاده می‌ شود بسیار بالا تر از تخته‌ های نئوپان می‌ باشد.

تمامی توضیحات و تفاوت‌ های ارائه‌ شده، تمام چیزی بود که می‌ بایست در مورد میز های مدیریتی ام دی اف و میز های مدیریتی نئوپان در ساخت مبلمان اداری بدانید. بنابراین با توجه به این توضیحات، شما می‌ توانید هر کدام از این مواد را جهت استفاده در میز های مدیریتی خود انتخاب کرده و قبل‌ از انتخاب هر یک از آن‌ ها، از کیفیت و ماندگاری بالای آن‌ ها اطمینان حاصل نمایید.


اینجا بخوانید: بررسی شباهت ها و تفاوت های میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی

در پایان

شرکت نوژن تولید کننده و طراح انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری است و دارای طراحانی بسیار مدرن و حرفه ‌ای می‌ باشد. این مجموعه از با کیفیت ترین متریال ها در ساخت محصولات به‌ ویژه میز های اداری خود استفاده کرده و آن‌ ها را با مناسب‌ ترین قیمت به مشتریان خود عرضه می‌ کند. عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت مبلمان اداری و چگونگی سفارش آن‌ ها را دارند، می‌ توانند با شماره تلفن 02158942 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *