بلاگ

مقایسه انواع صندلی اداری (کارمندی، کارشناسی و مدیریتی)

برای تاسیس یک دفتر کار اداری و همچنین دکوراسیون آن به مبلمان اداری نیاز داریم. مبلمان اداری شامل انواع میز اداری، انواع صندلی اداری، کمد و سایر تجهیزات می باشد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه انواع صندلی اداری بپردازیم و تفاوت بین آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

صندلی اداری

یکی از مهم ترین تجهیزات در هر محیط کار اداری، صندلی آن است. به طور معمول، صندلی اداری برای استفاده افراد در پشت میزهای اداری است از این رو طراحی آن ها باید به گونه ای باشد تا کارمندان در استفاده طولانی مدت از آن، دچار خستگی و یا مشکلات جسمی نشوند.

پیش از هر چیزی لازم است بدانیم چه صندلی هایی در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر افراد با شنیدن نام صندلی اداری، تنها یک نوع از آن ها را متصور می شوند. آن هم صندلی چرخ دار با پشتی بلند است؛ در حالی که صندلی اداری با توجه به کاربرد آن ها دارای تنوع زیادی می باشد.

به طور کلی انواع صندلی که در اداره ها و شرکت ها استفاده می شوند عبارتند از : صندلی مدیریت، صندلی کارمندی، صندلی انتظار و صندلی کنفرانس. در ادامه هرکدام را جداگانه بررسی می کنیم و به ویژگی های هرکدام می پردازیم و تفاوت انواع صندلی اداری با یکدیگر را بررسی خواهیم کرد.

معرفی صندلی های اداری

صندلی اداری در هر شرکت و اداره ای با توجه به موقعیت و جایگاه افراد مشخص می شود. صندلی اداری شامل موارد زیر می باشد:

  • صندلی مدیریت

از مهم ترین صندلی های اداری، می توان به صندلی مدیریت اشاره کرد. به دلیل نقش پررنگی که مدیریت در هر شرکت و اداره ای دارند، می توان گفت که میز مدیریت و صندلی مدیریت نشانگر اقتدار و قدرت آن شرکت و اداره است. از این رو باید در انتخاب آن هوشمندانه عمل کرد. از ویژگی های منحصر به فرد صندلی مدیریت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارگونومی بودن صندلی: صندلی مدیریت استاندارد دارای اصول ارگونومی می باشد و مدیران در استفاده با آن، احساس راحتی می کنند.

دارای جک جهت تنظیم ارتفاع و زاویه: صندلی مدیریت دارای دو عدد جک می باشد تا به کمک آن بتوان ارتفاع و زاویه آن را تنظیم نمود و افراد متناسب با قد خود، ارتفاع صندلی را تنظیم کنند و همچنین زاویه صندلی را به گونه ای تنظیم کنند تا  در اثر نشستن طولانی مدت، احساس خستگی نکنند و آسیب کمتری ببینند.

  • صندلی کارمندی

یکی دیگر از انواع صندلی اداری، صندلی کارمندی می باشد که در مقایسه با صندلی مدیریت، از ویژگی کمتری برخوردار بوده و قیمت به نسبت پایین تری نیز دارد.

برای کارمندان شرکت ها و اداره ها، از صندلی کارمندی استفاده می شود. در هنگام ساخت صندلی اداری، از اصولی پیروی می کنند تا افراد در طول روز کمتر احساس خستگی کنند اما این اصول به نسبت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی کمتر رعایت شده است. در ادامه بیشتر به تفاوت صندلی کارمندی با دیگر صندلی ها خواهیم پرداخت.

  • صندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس در اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آن ها در اداره و هر شرکتی جز واجبات می باشد. صندلی کنفرانس برای برگزاری جلسات میان کارمندان و جلسات مذاکره با دیگر شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی صندلی های کنفرانس معمولا ساده  هستند و مکانیزم تغییر ارتفاع و زاویه نشستن را ندارند.

  • صندلی اپراتور

شخص اپراتور اصولا پشت کانتر با ارتفاع بیشتر از میز استاندارد می نشیند. به همین دلیل صندلی های اپراتوری با جک بلندتر از صندلی های معمولی ساخته می شود.

  • صندلی انتظار

وقتی شما وارد یک ادره و شرکتی می شوید، تعدادی صندلی را مشاهده می کنید که به منظور نشستن ارباب رجوع هستند تا برای انجام اموراتشان، منتظر بمانند. این نوع صندلی ها، ظاهر بسیار ساده ای دارند.

تفاوت انواع صندلی اداری

هر کدام از صندلی های اداری دارای کاربردهای خاصی هستند و استفاده آن ها به جای یکدیگر چندان کار معقول و درستی نیست زیرا دارای تفاوت های فراوانی هستند. این تفاوت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی

یکی از اصلی ترین تفاوت ها میان صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی، اندازه این دو صندلی است. صندلی مدیریت بسیار بزرگتر و سنگین تر از صندلی کارشناسی است. علاوه بر بزرگ بودن، به نسبت صندلی کارشناسی، بسیار راحت تر و ارگونومی تر نیز می باشد.

از دیگر تفاوت ها، قیمت بین آن ها می باشد. قیمت صندلی مدیریت با توجه به ارگونومی بودن و بزرگ بودن آن، بیشتر از صندلی کارشناسی می باشد.

  • تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی

صندلی کارشناسی ممکن است از نظر ظاهری، فرق زیادی با صندلی کارمندی نداشته باشد اما به طور کلی، صندلی کارشناسی راحت تر از صندلی کارمندی می باشد. از تفاوت های بارز در آن ها می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع  و تنظیم زاویه اشاره کرد. این در حالی است که صندلی های کارمندی، فقط دارای قابلیت تنظیم ارتفاع  هستند.

  • تفاوت صندلی کنفرانس با دیگر صندلی های اداری

در یک اداره، عموما از صندلی مدیریت و صندلی کارمندی بیشترین کاربرد را دارد. زیرا که کارمندان بطور میانگین 6 الی 7 ساعت از شبانه روز را صرف نشستن بر روی آن می کنند. پس طبیعتا راحتی آن ها به نسبت صندلی های کنفرانس، بیشتر است. صندلی کنفرانس برخلاف صندلی مدیریت و صندلی کارمندی، بدون چرخ می باشد. همچنین صندلی های کنفرانس، فاقد ویژگی تنظیم ارتفاع و زاویه می باشد.

  • تفاوت صندلی انتظار با دیگر صندلی های اداری

صندلی انتظار به نسبت سایر صندلی های اداری، استفاده کمتری دارند. زیرا که کم پیش می آید تا مراجعه کنندگان ساعت های طولانی را بر روی این صندلی ها منتظر بشوند تا کارشان انجام شود. از این رو صندلی انتظار برخلاف سایر صندلی ها، دارای ویژگی های کمتری می باشد.

صندلی اداری را از کجا تهیه کنیم؟

در هنگام خرید صندلی اداری، باید دقت لازم را به کار ببریم و فاکتور های زیادی را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم خریدی مفید داشته باشیم. همچنین باید از فروشگاه های معتبر خرید کرد.

مبلمان اداری نوژن طراح و تولید کننده انواع مبلمان اداری می باشد. این مجموعه محصولات خود را با بهترین متریال روز و با کیفیت بالا عرضه می دارد. تمامی محصولات این مجموعه دارای گارانتی 60 ماهه  هستند. از این رو شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده از محصولات این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *