بلاگ

5 مورد مهم برای طراحی اتاق انتظار

طراحی اتاق انتظار

مبلمان اداری بخش های مختلفی از یک شرکت، موسسه، مطب و … را در بر می گیرد که یکی از بخش های مهم در هر مجموعه اتاق انتظار است و در اینجا قصد داریم تا در مورد طراحی اتاق انتظار شما را راهنمایی کنیم.

موارد مهم در طراحی اتاق انتظار

یکی از مهم ترین بخش های کاری ، اتاق انتظار است که هر مراجعه کننده ای در بدو ورود در آن حضور پیدا می کند و در نگاه اول اتاق انتظار را می بیند و انرژی مثبت یا منفی را از محیط دریافت می کند.

بنابراین باید دکوراسیون اتاق انتظار به نحوی باشد که مراجعه کننده را جذب کند و او را سرشار از حس و انرژی مثبت کند. موارد بسیاری در دکوراسیون اتاق انتظار وجود دارد که باید به آن توجه کرد. برخی بر این باورند که در فضاهای کوچک امکان طراحی دکوراسیون وجود ندارد و چیدمان وسایل را خیلی ساده انجام می دهند در صورتی که در فضای کم و کوچک ، طرح بهتری را می شود اجرایی کرد.

در این مقاله 5 مورد مهم در دکوراسیون اتاق انتظار را بیان می کنیم تا بتوانید از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل و ابزار خود برای زیباتر کردن محیط استفاده کنید.

1. انتخاب طرح و رنگ مناسب اتاق انتظار

انتخاب رنگ از مهم ترین مواردی است که باید دقت کنید. بعد از اندازه گیری محیط به انتخاب رنگ می رسیم. باید دقت داشته باشید که هارمونی رنگ را رعایت کنید به عبارتی رنگ دیوار های و کف پوش تناسب رنگ درستی با مبلمان اداری خریداری شده داشته باشد.

برای مثال اگر فضای کمی را برای اتاق انتظار دارید ، رنگ روشن به کار ببرید تا محیط را بزرگ تر جلوه بدهد. فراموش نکنید که در هر زمینه ای که فعالیت می کنید ، اتاق انتظار مکانی است که مراجعه کننده در آن زمانی را سپری می کند که ممکن است کوتاه و یا طولانی مدت باشد پس بنابراین باید با طراحی آن احساس آرامش و امنیت را به فرد القا کند. رنگ های آرام و سبک مانند صورتی، سبز، آبی کم رنگ و … بسیار مناسب است و در مقابل رنگ های جیغ مثل: قرمز، زرد و … می توانند تکمیل کننده باشند. طبق تحقیقات انجام شده رنگ های جیغ از نظر روانی بار مثبت دارند.

طراحی اتاق انتظار

2. صندلی های انتظار

صندلی انتظار یکی دیگر از مواردی است که باید در خرید آن توجه بالایی داشت. صندلی اداری استاندارد سبب می شود تا اگر زمان انتظار طولانی شد خستگی و کلافگی را برای ارباب رجوع به همراه نداشته باشد و در کنار آن ظاهر زیبا و شیکی را به محیط بدهد. امروزه از ترکیب چند طرح و رنگ برای اتاق انتظار استفاده می شود که مورد استقبال قرار گرفته است. صندلی اداری مناسب برای طراحی اتاق انتظار ، طرح های متفاوتی دارد که شما متناسب با نوع فعالیت و حرفه ای که دارید آن را خریداری می کنید.

3. روشنایی مناسب در اتاق انتظار

نور و روشنایی اتاق انتظار یکی دیگر از موارد مهمی است که باید رعایت شود ، میزان نور موجود در اتاق و رنگ نور تاثیر بسیاری دارد. برخی بر این باورند که نور زیاد در اتاق، کار درستی است که خلاف این جمله ثابت شده است. روشنایی زیاد باعث می شود تا احساس آرامش از فرد منتظر سلب شود. باید به نحوی روشنایی محیط را کنترل کرد تا علاوه بر زیبایی، دلنشین باشد و انتظار شما را خسته نکند. آباژور یک از گزینه هایی است که به شما کمک می کند تا علاوه بر زیبای، روشنایی کنترل شده را در محیط داشته باشید.

4. آثار هنری قابل استفاده در محیط

آثار هنری به نوعی جزئی از تجهیزات اداری محسوب می شود که حضور آن را نمی شود منکر شد. قصد نداریم که گالری بر پا کنید اما یک اثر هنری از طیعت و یا مجسمه ای زیبا که الهام بخش باشد و آرامش را برای ارباب رجوع به ارمغان بیاورد. استفاده از تابلو و یا مجسمه زیبایی محیط را نیز دو چندان می کند.

5. مجله هایی برای خواندن یا موسیقی ملایم در فضا

شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که در مطب دکتر و یا لابی شرکت در انتظار نشسته اید و مجله هایی برای خواندن بر روی میز قرار دارد، همین روش باعث سرگمی مراجعه کننده می باشد و یا پخش موسیقی که افکار منفی را از ذهن دور کند البته در انتخاب موسیقی از موزیک بی کلام استفاده شود و هم چنین ملایم و آرام بودن موسیقی به آرامش فرد منتظر کمک می کند.

برای موفقیت و بازخورد مثبت از مراجعین خود باید برای طراحی اتاق انتظار اهمیت قائل شد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “5 مورد مهم برای طراحی اتاق انتظار

  1. ناصر رهبر گفت:

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

    1. Nujan-Seo Admin گفت:

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از لطف و نظر شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *