بلاگ

طراحی دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون اداری

اولین و مهم ترین کاری که باید در ابتدای شروع فعالیت شرکت های اداری انجام شود طراحی دکوراسیون اداری توسط تیم متخصص، تا به درستی کار انجام شود. دکوراسیون منازل و ادارات با هم تفاوت بسیاری دارد ، شاید در طراحی منزل بتوانید از هر رنگ و دکوری که دلخواه شما باشد استفاده شود و یا هر مدل مبلمانی که بخواهید اما در طراحی دکور شرکت ها و ادارات به این گونه نیست حتی دولتی و خصوصی بودن ادارات هم سهم مهمی در طراحی آن ها دارد.

طراحی دکوراسیون برای محیط های اداری اهمیت و دقت بالایی را می خواهد در مرحله اول رنگ سازمانی مد نظر مدیریت و نوع کاری که انجام می دهند می تواند به طراح ایده های مناسب دهد و در مرحله دوم انتخاب مبلمان مناسب با محیط و چیدمان درس آن هاست.

تاثیر طراحی دکوراسیون اداری برای محیط کاری

محیط کاری منزل دوم کارمندان است و از آنجایی که بیشترین زمان خود را در طول روز در محیط کاری سپری می کنند پس دکوراسیون محیط، تاثیر بسزایی در روحیه و روند کاری آن ها خواهد داشت.

ارباب رجوع هنگام ورود به شرکت هیچ دیدگاهی نسبت به شخصیت مدیریت و کارمندان ندارد اما با دیدن دکوراسیون، مبلمان اداری و همخوانی تمام بخش ها به  قسمتی از شخصیت طرف مقابل خود واقف می شود و دیدگاه مثبتی در ذهن او نقش می بندد و همین امر می تواند تاثیر مفیدی در روند جلسه های کاری شرکت داشته باشد.

بروزترین اصول در طراحی دکوراسیون اداری

در حال‌ حاضر طراحی داخلی دفاتر اداری و سازمان‌ های خصوصی و دولتی، نسبت‌ به گذشته مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در آن از اصول و ضوابط بسیار مدرن و به‌ روز جهت افزایش بهره‌مندی از فعالیت‌ های کارکنان و استفاده حداکثر از فضای در دسترس به‌ کار برده می‌ شود. از جمله بروزترین اصول‌ ها در طراحی دکوراسیون اداری نیز می‌ توان به چند مورد زیر اشاره نمود:

اصول عملکرد محیطی

طراحی داخلی و دکوراسیون اداری باید به‌ گونه‌ ای باشد که عملکرد را برای پشتیبانی از نیاز های کاری و کسب‌ و کار اولویت‌ بندی کند. در هنگام طراحی دکوراسیون اداری، نیاز های محیطی و نوع چیدمان تجهیزات و مبلمان اداری باید با توجه به متراژ و تعداد کارکنان در نظر گرفته شده و تمامی آن‌ ها باید دارای عملکرد مناسبی برای فضای کارآمد بوده و همکاری و ارتباطات میان کارکنان را نیز تسهیل کند.

اصول ارگونومی

رعایت اصول ارگونومی در دکوراسیون اداری برای حفظ سلامت و رفاه کارکنان بسیار حائز اهمیت است. مبلمان و تجهیزات اداری باید دارای استاندارد های لازم بوده تا وضعیت بدنی کارمندان را به‌ خوبی تقویت کرده و تا حد امکان فشار بر روی جسم کارکنان را کاهش داده و در مقابل راحتی آن‌ ها را در انجام فعالیت‌ های اداری افزایش دهد. ملاحظات ارگونومی در مبلمان اداری نیز شامل قابلیت‌ های تنظیم ارتفاع و پشتی و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها براساس ارگونومی بدن انسان است.

اصول برنامه‌ ریزی محیط

وجود برنامه‌ ریزی فضای کارآمد برای بهینه‌ سازی و استفاده حداکثری از فضای موجود بسیار ضروری است. طراحان مدرن برای اطمینان از طراحی منطقی و کارآمد، باید محل قرارگیری تجهیزات اداری، اتاق‌ های کارمندی و جلسات، مناطق مشترک و مسیر های رفت‌وآمد را به‌ دقت برنامه‌ ریزی کنند.

اصول طراحی برند و هویت شرکت

طراحی یک دفتر اداری باید نشان‌ دهنده هویت برند و ارزش‌ های یک شرکت باشد. این طراحی نیز شامل ترکیب رنگ‌ های برند، آرم ها و عناصر بصری جهت ایجاد یک تصویر منسجم در برند است.

اصول رعایت نور طبیعی در محیط

به حداکثر رساندن نور طبیعی و دسترسی به مناظر بیرونی با استفاده از پنجره‌ های بزرگ و نوع چیدمان تجهیزات و مبلمان اداری، می‌ تواند تأثیرات بسیار مثبتی را بر رفاه کارکنان و کاهش خستگی در آن‌ ها داشته باشد. طراحان مدرن می‌ توانند با استفاده از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای به‌ جای دیوار های گچی و همچنین چیدمان فضا های کاری برای افزایش نور طبیعی، نمای مناسبی را در محیط داخلی ایجاد کنند.

جهت دریافت راهنمایی های لازم برای سفارش انواع پارتیشن شیشه‌ ای نیز می‌ توانید با کارشناسان شرکت نوژن در ارتباط باشید.

اصول هارمونی و رنگ

انتخاب رنگ در دکوراسیون اداری باید با توجه به تأثیرات روانی رنگ‌ ها بر خلق‌ و خو و بهره‌وری کارکنان باشد. رنگ‌ های آرام‌ بخش و ملایم، به‌ طور معمول برای قسمت‌ هایی از دفاتر اداری که نیاز به تمرکز بسیار زیاد است مناسب بوده و رنگ‌ های زنده و تند نیز می‌ تواند در فضا های مشترک و اشتراکی برای پرورش خلاقیت استفاده شود. همچنین رعایت هارمونی در رنگ سازمانی و تجهیزات اداری نیز در اصول طراحی دکوراسیون اداری بسیار حائز اهمیت است.

اصول طراحی آکوستیک

وجود طراحی آکوستیک مؤثر برای به حداقل رساندن نویز و ایجاد یک محیط کاری آرام برای کارمندان بسیار حائز اهمیت است. طراحان مدرن می‌ توانند از انواع مواد جاذب صدا و قرار دادن پانل‌ های آکوستیک در طراحی دکوراسیون اداری استفاده کرده و همچنین می‌ توانند با بهره‌مندی از پارتیشن‌ های آکوستیک، فضای آرام‌ بخشی را برای فعالیت کارکنان ایجاد کنند.

اصول طراحی بیوفیلیک

این نوع طراحی شامل ترکیب عناصر طبیعی در فضای کاری جهت برقراری ارتباط بیشتر کارکنان با طبیعت است. در این اصول می‌ توان از انواع گیاهان، گل های طبیعی طبیعی و غیره برای طراحی داخلی ادارات و همچنین فضای باز استفاده نمود.

اصول هنر و دکور

عناصر دکوراتیو و هنری برای طراحی دکوراسیون اداری، باید با دقت انتخاب‌ شده تا به افزایش زیبایی‌ شناسی دفاتر اداری کمک کنند. این عناصر می‌ توانند مرتبط با فرهنگ شرکت، نوع فعالیت اداری و غیره مرتبط بوده و سبب افزایش خلاقیت و جذابیت بصری در فضای اداری شوند.

اصول رعایت حریم خصوصی

ایجاد تعادل در فضا های مشارکتی باز و قسمت‌ هایی که حریم خصوصی را ارائه می‌ دهند، در طراحی دکوراسیون اداری بسیار ضروری است. تجهیزاتی همچون انواع پارتیشن‌ های اداری، المان‌ های بسیار مناسبی برای ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان هستند و با توجه به تنوع در متریال و نوع طراحی و اجرا، می‌ توانند نیاز های فعالیت کاری را در ادارات برآورده کنند.

مبلمان اداری نوژن

شرکت نوژن با طراحی و ساخت مبلمان اداری مدرن، میز و صندلی مدیریت و… به شما در امر طراحی دکوراسیون کمک کرده تا راحت تر به دکور و دیزاین مورد نظر خود برسید و دیگر نیازی نیست تا تمام فروشگاه ها را بررسی کنید تا محصول مورد نظر خود را بیابید فقط کافیست مبلمان اداری نوژن را انتخاب کنید تا تمام نیاز های شما برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *