بلاگ

صندلی اداری استاندارد

صندلی اداری استاندارد

اهمیت استفاده از مبلمان اداری استاندارد در فضاهای کاری چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته است. چرا که استفاده از وسایل غیر استاندارد در بلند مدت سلامتی پرسنل را تحت تاثیر قرار می دهد. لازم است تا مدیران و صاحبان شرکت ها در زمان مبلمان اداری با انواع میز و صندلی اداری ارگونومیک و استاندارد آشنایی داشته باشند تا با توجه به نیازهای شرکت انتخاب درستی انجام دهند. صندلی اداری استاندارد می تواند تاثیر بسزایی بر روی کسب کار و درآمد شما داشته باشد.

صندلی اداری استاندارد

ویژگی های صندلی اداری استاندارد

شناخت صندلی اداری استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. به کمک برخی ا اطلاعات می توان اطمینان حاصل کرد که صندلی خریداری شده کاملا متناسب با وضعیت فیزیکی بدن طراحی شده است و آسیبی وارد نمی کند.

  • پشتی مناسب

ارتفاع پشتی صندلی باید به طوری باشد که از گردن تا لگن را تحت پوشش قرار دهد. وجود انحنای S مانند در پشتی با ارتفاع 14 تا 21 سانتی متر با پر کردن گودی کمر از وارد شدن آسیب به ستون فقرات جلوگیری می کند.

  • تنظیم زاویه پشتی صندلی

پشتی صندلی اداری استاندارد باید ویژگی عقب رفتن و امکان قفل شدن و ثابت ماندن وضعیت را داشته باشد. معمولاً زاویه 110 درجه را بهترین درجه برای تنظیم پشتی صندلی در نظر می گیرند چرا که کمر در این شرایط متحمل کمترین میزان فشار می باشد.

صندلی اداری استاندارد

  • نشیمنگاه مناسب

مساحت نشیمنگاه به اندازه و ابعادی باشد که اکثر افراد بتوانند از آن استفاده کنند. در حالت استاندارد باید عرض 43 تا 50 سانتی متر و فاصله جلو تا عقب بین 37 تا 43 سانتی متر باشد که از جهتی کمر کاربر به پشتی برسد و از سوی دیگر بین زانو و جلوی نشیمنگاه فاصله 5 تا 9 سانتی متری وجود داشته باشد.

  • پایه های چرخ دار

داشتن چرخ برای صندلی اداری استاندارد الزامی است، چرا که کاربر به راحتی بتواند در اطراف میز کار خود حرکت کند. صندلی های اداری به طور معمول دارای 5 پایه می باشد. ضمن اینکه چرخ ها باید بی صدا و روان باشند. البته دقت داشته باشید که صندلی های اتاق کنفرانس چرخ دار نیستند.

  • ارتفاع دسته صندلی

صندلی اداری استاندارد باید دارای دسته باشد. البته که اگر ارتفاع این دسته قابل تنظیم باشد امتیاز محسوب می شود؛ چرا که از وارد شدن آسیب به مچ و ساعد و افتادگی شانه جلوگیری می کند. دقت کنید که مچ دست در زمان استفاده از کامپیوتر نباید بیش از 5 درجه به سمت داخل یا خارج انحراف پیدا کند.

صندلی اداری استاندارد

اهمیت صندلی استاندارد در دفاتر

زمانی که صحبت از ارگونومیک بودن مبلمان اداری می شود هیچ تجهیزاتی مهم تر از یک صندلی کار راحت و دارای پشتیبانی نیست. با انتخاب صندلی اداری استاندارد و اصولی تمام عضلات و ماهیچه های خود به شیوه درست استفاده خواهید کرد که هم بر راحتی آسایش و سلامت کارمندان تاثیرگذار است و همچنین می تواند بازدهی و راندمان کار پرسنل را افزایش دهد.

ترفندهای مفید در استفاده از صندلی اداری

حتماً از یک زیر پایی استفاده کنید و پاها را روی آن قرار دهید. چرا که این ابزار به راحت بودن وضعیت پاهای شما کمک زیادی می کند.

میز اداری را به شکلی قرار دهید که روشنایی لامپ ها به طور مستقیم با چشم شما برخورد نداشته باشد و از نور محیط بیشتر استفاده کنید.

برای به حداقل رساندن فشار بر روی گردن و کمر در زمان تایپ یا نوشتن استفاده از نگهدارنده های کاغذ برای قرار دادن کاغذ روی آن پیشنهاد خوبی است.

صندلی اداری استاندارد

گروه مبلمان اداری نوژن تلاش نموده که کیفیت و قیمت مناسب و نیز رضایت مشتری را جلب نماید و صندلی اداری از این موارد مستثنی نیست که با کمک خداوند و سعی و کوشش همکاران این موضوع تا به امروز محقق شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *