بلاگ

چه زمانی باید به فکر تغییر دکوراسیون فضای اداری باشیم؟

زمان مناسب تغییر دکوراسیون فضای اداری

از آنجایی که همه ما انسان ها دوستدار تنوع و زیبایی هستیم هر از چند گاهی لازم است تا دکوراسیون فضای داخلی منزل و یا اداره خود را تغییر دهیم. این قانون در مورد اتاق‌ های منازلی که به‌ عنوان دفاتر کار نیز به کار می‌ روند صدق کرده، اما سؤال مهم این است که:

  • هر چند وقت یک‌ بار باید این کار را انجام دهیم؟
  • همچنین آیا می‌ دانید که زمان مناسب تغییر دکوراسیون فضای اداری چه زمانی است؟

در پاسخ به این سوال که زمان مناسب تغییر دکوراسیون فضای اداری چه زمانی است می ‌توان گفت که هیچ قانون پایسته‌ ای برای تغییر دکوراسیون وجود نداشته و شما می ‌توانید با یک نگاه مختصر به محیط کاری خود، تصمیم بگیرید که آیا دکوراسیون آن به‌ نظر قدیمی می ‌رسد یا خیر. همچنین با توجه به مبلمان اداری کهنه، شکایت کارمندان از نوع دکوراسیون داخلی، نوع تقسیم‌ بندی فضای داخلی، کسل‌ کننده بودن رنگ دیوار ها و کف و همچنین سایر المان‌ ها می ‌توانید متوجه شوید که نیاز به تغییر دکوراسیون در فضای اداری خود خواهید داشت.

راه‌ های بسیار زیادی وجود دارند که شما می ‌توانید در هنگام نیاز به تغییر طراحی دفاتر کاری خود، آن‌ ها را بررسی کرده و با بهره‌ مندی از آن‌ ها دکوراسیون داخلی را تغییر دهید.

در این مقاله قصد داریم تا علت‌ های تغییر دکوراسیون فضای اداری، نکات کلیدی در رابطه با آن و همچنین مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل مهم برای تغییر دکوراسیون فضای اداری

از جمله علت‌ ها و دلایل بسیار مهم در تغییر دکوراسیون داخلی فضای ادارات می ‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زمانی‌ که دفتر کاری شما قدیمی به‌ نظر رسیده و شیک و مدرن نمی‌ باشد.
  • زمانی‌ که رنگ موجود بر روی دیوار و یا کاغذ دیواری شروع به تکه‌ تکه شدن و یا تغییر رنگ کرده و کدر شده اند.
  • زمانی‌ که کارمندان شما از نوع طراحی داخلی راضی نبوده و این دکوراسیون سبب کسلی و افت انرژی در فعالیت آن‌ ها می ‌شود.
  • عدم رضایت مشتریان و ارباب رجوع در هنگام ورود به فضای دفتر کاری.
  • زمانی‌ که کارمندان بیشتری را جذب کرده و فضای کافی برای فعالیت آن‌ ها را ندارید.
  • زمانی‌ که مبلمان اداری، تجهیزات و المان های دکوراسیون داخلی کهنه شده و دیگر دارای نمای زیبایی نیستند.
  • زمانی‌ که حیطه کاری، نوع برند و فعالیت شرکت را تغییر داده ‌اید.
  • زمانی‌ که طراحی داخلی قدیمی شده و علاقه‌ مند به جدید ترین طراحی‌ های اداری به‌ روز و مدرن هستید.

با توجه به دلایل ارائه شده، شما مجبور نیستید که با توجه به روند طراحی دفاتر امروزی، پیش بروید. اما باید مطمئن شوید که دفتر و محیط داخلی اداره شما مناسب به‌ نظر رسیده و می ‌تواند سبب ایجاد روحیه کاری در کارمندان شده و باعث راحتی و انگیزه در فعالیت آن‌ ها شود.

اهمیت تغییر دکوراسیون فضای اداری

باید توجه داشته باشید که نوع دکوراسیون داخلی ادارات و طراحی المان ها و تجهیزات به‌ کار رفته در فضای اداری، می‌ تواند تأثیر مستقیم در روند کاری شرکت و همچنین جذب مشتری و ارباب رجوع داشته باشد. همچنین به‌ طور قطع می‌ توان گفت که سبک دکوراسیون و نوع چیدمان تأثیر بسیار مستقیمی در تجارت داشته و افرادی که وارد دفتر شما می ‌شوند، با توجه به طراحی داخلی در نگاه اول متوجه می شوند که آیا فضا به‌ نظر فرسوده یا بی انگیزه به‌ نظر می ‌رسد و یا محیطی بسیار پر جنب‌ و جوش و دارای انرژی مثبت است.

بنابراین تغییر در دکوراسیون فضای ادارات و استفاده از تجهیزات هماهنگ با یکدیگر، می ‌تواند ترکیبی بسیار شیک و منحصر به‌ فرد را به وجود آورد. به این نکته نیز توجه نمایید که تغییر دکوراسیون دفاتر اداری بر مبنای استفاده از مبلمان، پارتیشن‌ ها و تجهیزات گران‌ قیمت نبوده بلکه می‌ توان با مناسب‌ ترین قیمت نیز بسته به نوع فعالیت شرکت و همچنین متراژ آن، دکوراسیونی بسیار زیبا و دل‌ نشین را به وجود آورد.

چگونگی تغییر دکوراسیون فضای اداری

از جمله روش هایی که می توان با استفاده از آن ها دکوراسیون فضای اداری را تغییر داد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از انواع پارتیشن‌ ها

یکی از تغییرات بسیار مهم در طراحی داخلی ادارات، استفاده از پارتیشن‌ ها به‌ جای دیوار های ساختمانی است. امروزه وجود دیوار های ساختمانی در برخی ادارات بسیار قدیمی به‌ نظر رسیده و می‌ توان به‌ جای آن‌ ها از انواع دیوار های کاذب جهت تفکیک سازی فضای داخلی دفاتر استفاده نمود. در واقع می ‌توان گفت که پارتیشن‌ ها دیوار های کاذبی هستند که وظیفه اصلی آن‌ ها جدا سازی فضای داخلی بوده و سبب ایجاد حریم شخصی برای کارمندان در ادارات خواهند شد. همچنین پارتیشن‌ ها از متریال‌ های گوناگونی در انواع و سبک‌ های متفاوت ساخته‌ شده و به دلیل تنوع در طرح و رنگ، بسیار انعطاف‌ پذیر هستند و مطابق با انواع سلایق و همچنین دکوراسیون داخلی، قابل سفارش می ‌باشند. استفاده از پارتیشن‌ ها به‌ جای دیوار های ساختمانی دارای مزایای بسیار زیادی است که از جمله این مزایا می‌ توان به تغییر بسیار چشمگیر در نوع دکوراسیون داخلی، ایجاد نمایی بسیار زیبا و شیک نسبت‌ به دیوار های ساختمانی، عدم ایجاد بار مرده در وزن ساختمان، راحتی در نصب و اجرا و امکان جا به جایی پارتیشن‌ ها به مکانی دیگر، عایق مناسب در برابر صدا و حرارت، ایجاد نظم در محیط داخلی و مقاوم در برابر آسیب‌ ها و صدمات بیرونی اشاره کرد.

استفاده از مبلمان اداری

یکی از مهم‌ ترین و تأثیر گذار ترین تجهیزات به‌ کار رفته در دکوراسیون داخلی ادارات، انواع مبلمان اداری هستند. مبلمان اداری محدود به صندلی و مبل های به‌ کار رفته در دفاتر نبوده بلکه شامل طیف گسترده‌ ای از محصولات همانند میز، فایلینگ ها، کتابخانه، صندلی‌ های کنفرانس، صندلی مدیریت و غیره هستند. مبلمان اداری از متریال‌ های بسیار متنوعی ساخته‌ شده و در کیفیت‌ های متفاوت با قیمت‌ های گوناگون در بازار عرضه می‌ شوند. بنابراین کار فرمایان می ‌توانند به‌ راحتی هر یک از مبلمان های اداری را با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون داخلی اداره خود، انتخاب کرده و سفارش دهند.


اینجا بخوانید: بررسی استاندارد های مبلمان اداری مناسب

استفاده از گل‌ های طبیعی

استفاده از گلدان‌ ها و گیاه های طبیعی در دفاتر امروزی، جزء دکوراسیون‌ های مدرن به شمار رفته و علاوه‌ بر ایجاد زیبایی در طراحی داخلی، سبب ایجاد روحیه ای بسیار مناسب در کارمندان خواهد شد. وجود گیاهان متفاوت در دکوراسیون داخلی ادارات می‌ توانند حس بسیار خوبی را به شما بخشیده و حال‌ و هوای نشاط‌ بخشی را ایجاد نمایند.

استفاده از المان‌ هایی مرتبط با برند شرکت

کار فرمایان می ‌توانند جهت تغییر دکوراسیون دفاتر خود، از المان‌ هایی مانند تابلو ها و دکور های گوناگون متناسب با نوع برند شرکت و فعالیت خود استفاده نمایند. به‌ عنوان مثال شرکت‌ هایی که در زمینه طراحی پارتیشن‌ های اداری مشغول به فعالیت هستند، می‌ توانند از بهترین پروژه‌ های خود به‌ صورت تابلو در محیط داخلی دفاتر خود استفاده کرده و علاوه‌ بر ایجاد نمایی بسیار شیک و زیبا مرتبط با فعالیت خود، سبب نمایش نمونه کار های خود به مشتریان نیز شوند.

استفاده از تجهیزات زیبا

کوچک‌ ترین تجهیزاتی که در دفاتر به کار می ‌روند، می ‌توانند تأثیر بسیار بزرگی را در نوع طراحی داخلی دفاتر بگذارند. به‌ عنوان مثال اگر تمامی نکات لازم در طراحی دکوراسیون داخلی را رعایت کرده اما از سطل آشغال‌ هایی زشت و قدیمی استفاده کنید، می ‌توانید سبب ایجاد تضاد در نمای بصری شده و فضای داخلی را دفرمه جلوه دهید. بنابراین می ‌توانید از سطل‌ های زباله استیل که ضد زنگ بوده و دچار تغییر رنگ در مدت‌ ها استفاده نخواهند شد، به کار برده و سبب زیبایی اداره خود شوید.

استفاده از رنگ‌ های مناسب

رنگ دیوار ها، سقف، کفپوش و همچنین رنگ مبلمان اداری و سایر المان‌ ها، یکی از تأثیر گذار ترین نکات در زیبایی دکوراسیون داخلی هستند. با توجه به مطالعات انجام‌ شده، استفاده از رنگ‌ های ملایم و دارای هارمونی با یکدیگر، می ‌تواند سبب ایجاد آرامش در روحیه کارمندان شده و حس فعالیت کاری را در آن‌ ها افزایش دهد.

نتیجه

با توجه به مطالب ارائه‌ شده، هر زمان که متوجه ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی دفاتر خود شدید، می‌ توانید با کوچک‌ ترین تغییر و با قیمتی بسیار مناسب، دکوراسیون داخلی را بسیار شیک نموده و سبب افزایش بهره ‌وری از فعالیت کارمندان خود شوید.

در پایان

شرکت نوژن تولید کننده انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری بوده و علاوه‌ بر ساخت این محصولات، خدمات نصب و اجرای آن‌ ها را نیز به مشتریان خود ارائه می ‌دهد. این مجموعه دارای طراحانی بسیار خلاق و مدرن بوده و پارتیشن‌ ها و مبلمان اداری خود را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می ‌کند. شما می ‌توانید جهت اطلاع از قیمت انواع پارتیشن اداری، با این مجموعه و شماره تلفن 02158942 تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *