بلاگ

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

دکوراسیون اتاق مدیریت

اگر از یک طراح متخصص برای طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت کمک بگیرید ، آن شخص قبل از مطرح نمودن ایده خود؛ اهداف کاربری، میزان هزینه ای که بابت دکوربندی صرف خواهید کرد و سبک موردعلاقه تان را خواهد پرسید. بهتر است قبل از پاسخ دادن به این سوالات حتما مطالعه ای در این زمینه داشته و با سبک های به روز آشنا شوید.

الزامات دکوراسیون اتاق مدیریت

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت باید از کلیه دکوراسیون های قسمت های دیگر جذاب تر و شکیل تر باشد.
اتاق مدیریت باید بزرگترین و پُر نورترین اتاق یک اداره باشد و در بهترین نقطه ساختمان قرار داشته باشد تا دسترسی به این اتاق برای مراجعین و کارمندان آسان باشد و مدیر نیز بر کلیه قسمت ها تسلط و اشراف کافی را داشته باشد. اگر همه این آیتم ها ، در مورد اتاق مدیریت شما صدق نمی کند ، ایرادی ندارد! به کمک پارامترهای دیگر می توان این نقایص را برطرف ساخت.

  • سبک دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت

اغلب مدیرانی که در دوران میان سالی به سر می برند، سبک کلاسیک را بر سایر سبک ها ترجیح می دهند، در حالی که تقاضای بازار اغلب به سوی سبک های مدرن و لاکچری رفته است و اغلب خواهان چنین سبک هایی برای دفتر کار خود می باشند. می توانید سبک مدرن و کلاسیک را با هم تلفیق کنید تا هر دو جنبه سنتی و به روز بودن در طراحی اتاق مدیریت در نظر گرفته شود. بنابراین حتما در در انتخاب سبک دکوراسیون اداری این نکته که اتاق ریاست باید بیشتر به چشم بیاید را مدنظر گرفته و با حساسیت بیشتری نسبت به سایر قسمت های اداره، دیزاین آن را طراحی نمایید. مساحت اتاق، نورپردازی، رنگ دیوارها و مبلمان و تجهیزات اداری از جمله عوامل تاثیرگذار در این مقوله می باشند.

  • مساحت اتاق مدیریت

همواره تناسب ابعاد مبلمان اداری با متراژ اتاق، باید مدنظر قرار گیرد. اگر اتاق کوچک است. انتخاب مبلمان اداری کلاسیک نه تنها بر زیبایی اتاق نمی افزاید بلکه تمسخر دیگران را نیز به همراه دارد. همواره به این نکته توجه داشته باشید که کمیت مهم نیست، کیفیت مهم است! راه های دیگری وجود دارد تا اتاق کوچک شما بزرگتر و شکیل تر به نظر برسد که در این رابطه حتما با یک کارشناس خبره مشورت نمایید.

  • رنگ دیوار اتاق ریاست

بهتر است در دیزاین اداری اتاق ریاست، هرگز از رنگ های فانتزی مثل آبی، قرمز و بنفش استفاده نکنید. این کار رسمی بودن فضای کاری شما را گرفته و از ابهت کاری تان می کاهد. رنگ دیوارهای اتاق مدیریت باید از طیف رنگ های روشن مثل سفید، کرم، طوسی، استخوانی یا قهوه ای روشن باشد. البته توصیه می شود که رنگ دیوارها با ست مبلمان اداری باید هارمونی داشته باشد.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

  • میزان نورپردازی

نورپردازی یکی از مهم ترین مباحثی است که یک طراح در دکواسیون اتاق مدیریت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. نور مصنوعی هرگز نمی تواند جایگزین نور طبیعی باشد. بهتر است از هر دو نور به صورت درهم آمیخته استفاده نمایید. برای بهتر به نظر رسیدن نورهای مصنوعی، از لامپ های سفید و زرد توامان با هم استفاده نمایید.

نورپردازی اتاق ریاست باید این قابلیت را داشته باشد که در هنگام استفاده از ویدئو پروژکتور بتوان سریعا از میزان نور کاست تا تصاویر روی پرده یا صفحه هوشمند بهتر دیده شوند. هم چنین نباید صفحه هوشمند روبروی پنجره قرار گیرد، زیرا شدت نور وارد شده از وضوح تصویر می کاهد. اگر مجبور به نصب آن در مقابل پنجره هستید، از پرده های کرکره ای یا پارچه ای سازگار با محیط استفاده نمایید که مانع از ورود نور خورشید به داخل شوند. به علاوه در هنگام کشیده شدن کرکره یا پرده ها، از زیبایی ظاهری اتاق کم نشود.

مبلمان اداری در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

هر فردی که با علم طراحی اداری آشناییت دارد ، نمی تواند این نکته را کتمان کند که مبلمان اداری اتاق ریاست، از مهم ترین تجهیزاتی است که در خرید و نوع چیدمان آن باید دقت بسیار به عمل آورد. ابعاد، تم و رنگ آن علاوه بر رسمی بودن باید شیک، جذاب و مدرن باشند و به زیبایی اتاق ریاست بیفزایند. مبلمان اداری اتاق مدیریت شامل میز و صندلی مدیریت، مبل و نیم ست اداری، میز کنفرانس  و کتابخانه اداری می باشد که در ادامه به بررسی هریک در ایجاد دکوراسیون اتاق مدیریت ایده آل خواهیم پرداخت.

  • میز و صندلی مدیریت

انتخاب صحیح میز و صندلی مدیریت از اهمیت بالایی، در دکوراسیون اداری اتاق مدیریت برخوردار است که نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت فردی است که پشت آن می نشیند. در هنگام خرید، حتما به ابعاد و رنگ آن توجه فرمایید. میزهای مدیریت معمولا در اندازه های بزرگ، تولید می شوند. دلیل آن واضح است که میز مدیریت نباید خیلی شلوغ و درهم برهم باشد. هریک از وسایل باید سرجای خود قرار گیرند. بنابراین میزی را تهیه نمایید که کشوهای زیادی داشته باشد تا لازم نباشد وسایلتان را بر روی میز قرار دهید.

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

  • مبل و نیم ست

مبل و نیم ست از جمه وسایل پرکاربرد در اتاق مدیریت است که برای پذیرایی از مهمانان و مشتریان پ، قابل استفاده است. رنگ بندی، کیفیت مبلمان و نحوه چیدمان آن رابطه مستقیم بر افکار مشتری درباره صلابت اتاق مدیریت تان را دارد. گاهی مشتری برای عقد قرارداد با شرکت شما ساعت ها مشغول مذاکره می باشد. در این وضعیت کیفیت مبلمان بسیار با اهمیت می شود. به گونه ای که مهمان بر روی آن احساس خستگی و کمر درد نکند و آرامش خود را از دست ندهد. رنگ آن نیز بر روحیه او تاثیر مثبت گذاشته و موجب رفع خستگی گردد. جلو مبلی نیز در فاصله مناسب از مبل قرار گیرد تا پذیرایی از مراجعه کننده به خوبی صورت پذیرد و اگر مهمان خواست که پوشه و وسایل اضافی خود را بر روی آن قرار دهد ، فضای کافی وجود داشته باشد.

توجه : نیم ست را با فاصله زیاد از میز مدیریت خود قرار ندهید. برقراری ارتباط چشمی و فواصل کمتر در گفتگوها، درصد موفقیت را بالا می برد.

  • کمد و فایلینگ

اگر فضای کافی در اختیار دارید بهتر است از یک کتابخانه اداری با طراحی جدید و مدرن استفاده کنید. کتاب های کتابخانه باید حتما مرتبط با حوزه کاری شما باشند. سعی کنید اسنا، زونکن ها یا پرونده های مشتریان را در کتابخانه قرار ندهید و آن را در یک فایل جداگانه که قابل رویت نباشد بگذارید. این کار کتابخانه و دکوراسیون اداری اتاق مدیریت شما را جذاب تر می کند، زیرا مشاهده کتاب ها در کتابخانه فضای فرهنگی آکنده از آرامش را برای مخاطب به ارمغان می آورد.

  • میز کنفرانس

برای جلسات داخلی و خارجی از میز کنفرانس در اتاق مدیریت استفاده می شود. ابعاد و اندازه میز کنفرانس بسته به میزان متراژ اتاق و میانگین تعداد افرادیست که قرار است در جلسه شرکت کنند. در مقاله چیدمان اتاق کنفرانس به تفضیل به این موضوع پرداخته ایم. برای خواندن این مطلب کافی است بر روی لینک آن کلیک نمایید.

  • پارتیشن اداری

معمولا اتاق مدیریت فضایی مجزا می باشد و احتیاج به پارتیشن بندی در آن نمی باشد. اما ممکن است در یک شرکت مدیران زیرمجموعه های مختلف بخواهند در یک اتاق بزرگ ساکن شوند. در این صورت بهتر است از پارتیشن های متناسب با آن فضا در جداسازی و تقسیم بندی اتاق به منظور ایجاد حریم شخصی برای مدیر هر بخش  استفاده نمایید.

اکسسوری و جزئیات برای اتاق مدیریت

علاوه بر مبلمان اصلی  توجه به تزئینات و اکسسوری که در اتاق مدیریت قرار می  گیرد نیزمهم است.

  • تزیین با گیاهان

ممکن است عده ای از افراد ترجیح دهند از گلدان های گل مصنوعی بر روی میز مدیریت خود استفاده نمایند. این انتخاب کاملا شخصی می باشد و بسته به سلیقه فرد دارد اما توصیه ما این است که از گیاهان طبیعی آپارتمانی در اتاق خود بهره ببرید زیرا موجود زنده بر حس لطافت و شادابی اتاق ریاست خواهد افزود. گیاهان آپارتمانی با محیط ساختمان شما سازگار هستند ، برای رشد و ماندگاری نیاز به نور زیاد ندارند و با دمای محیط خود را وفق می دهند.

  • تزیین با تابلو های ساده

هرچه تابلوها ساده تر باشند، فضای اداری شما را آرامش بخش تر خواهند کرد. از تابلوهای نقاشی شلوغ یا پُر از رنگ استفاده نکنید. حدالامکان سعی کنید تابلوها معرف حوزه فعالیت شما باشند و از لوگو و برند شرکت خود نیز در این جهت استفاده نمایید.

اتاق مدیریت؛ قلب یک اداره

بر همگان واضح است که قلب یک ارگان ، اتاق مدیریت آن اداره است. در طراحی دکوراسیون اداری اتاق مدیریت ، وسواس بیشتری به خرج دهید. اگر اتاق مدیریت فضایی آکنده از آرامش و زیبایی باشد ، بر روی کارمندان سایر قسمت ها نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. بازدهی و راندمان آن اداره بالاتر خواهد رفت و رضایت مشتریان را نیز به همراه خواهد داشت. در نتیجه بر اعتبار شرکتتان افزوده خواهد شد.
همواره به دنبال یک طراحی متفاوت باشید. کپی برداری نمی تواند اتاق ریاست شما را خاص نماید. ایده های نو و جذاب هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد.

از شما سپاسگزاریم که زمان ارزشمند خود را صرف خواندن این مطلب از وب سایت مبلمان اداری نوژن کرده اید. بهترین ها حق شماست. کارشناسان متخصص ما در بهترین دیده شدن چیدمان اتاق مدیریت تان ، شما را راهنمایی خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *