بلاگ

آشنایی با انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری

صندلی اداری یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز در هر شرکت و اداره ای می باشد. به دلیل اینکه کارمندان و مدیران ساعات طولانی را در پشت میز و بر روی صندلی می گذرانند خیلی اهمیت داردکه از بین انواع صندلی اداری که دارای ایمنی و استانداردهای لازم  هستند کدامیک را انتخاب می کنند. به طوری که اگر صندلی شما مناسب نباشد خیلی زود دچار خستگی می شوید  و بازدهی کاریتان پایین می آید و نمی توانید وظایف خود را به درستی انجام دهید. در این زمان اهمیت استفاده از مبلمان اداری باکیفیت مشخص می شود.

انواع صندلی اداری

درحالی که اغلب افراد گمان می کنند صندلی های محیط اداری همه از یک نوع هستند اما باید گفت برای هر بخش، صندلی مخصوص به خود طراحی و تولید می شود تا متناسب با هر سمت باشد.

  • صندلی مدیریتی

پرطرفدارترین نوع صندلی برای شرکت و محل کار بی تردید صندلی مدیریتی است. که این صندلی دارای ابعاد و اندازه بزرگی می باشد و فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد. و از لحاظ قیمتی بالاتر از سایر صندلی های اداری است.

  • صندلی کارمندی

اگر کار شما به گونه ای است که مجبورید مدت زمان طولانی را پشت میز و روی صندلی کار کنید این نوع صندلی گزینه مناسبی است. صندلی کارمندی دارای سازگاری کامل با میز کامپیوتر است در مدل های مختلفی می توان آن را تنظیم کرد به همین خاطر دارای تعدادی اهرم برای تنظیم می باشد. برای اینکه کاربر بتواند به راحتی در فضای که در اختیار دارد حرکت کند دارای پنج پایه چرخ دار است.

  • انواع صندلی اداری کارمندیصندلی کنفرانس

صندلی کنفرانس برای جلسات و میز کنفرانس بسیار مناسب است و دارای تنظیمات کمتری نسبت به صندلی های دیگر می باشد. چرا که زمان استفاده از این نوع صندلی کمتر از سایر صندلی های دیگر است.

  • صندلی آمفی تئاتر

همانطور که از نامگذاری صندلی آمفی تئاتر مشخص است این نوع صندلی در سینما ها و سالن های تئاتر و… به کار می روند. که هیچگونه تنظیماتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

  • انواع صندلی اداریصندلی انتظار

معمولاً از صندلی انتظار در مراکز عمومی مانند : فرودگاه ها و بیمارستان ها و… استفاده می شوند.

نکته : از دیگر انواع صندلی اداری می توان به صندلی اپراتوری، صندلی دانش آموزی و آموزشی، صندلی پزشکی، صندلی کانتر، صندلی رستورانی اشاره کرد.

ویژگی های صندلی اداری

ویژگی صندلی های اداری در همه نوع تقریبا یکسان است و به صورت استاندارد باید به این صورت باشد.

  • جک تنظیم ارتفاع : به کمک این جک شخص قادر است با توجه به قد خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند.
  • نوع چرخ: صندلی اداری مناسب باید دارای چند چرخ روان باشد تا به راحتی بتوانید در فضای موجود جا به جا شوید.
  • پشتی قابل تنظیم : به این صورت که پشتی قابل تنظیم به شما کمک می کند تا بتوانید زاویه کمر خود را به حالت دلخواه تنظیم نمایید.
  • جنس صندلی : از لحاظ جنس، صندلی اداری مناسب است که هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد و مانع عرق کردن کمر و پشت شما شود.
  • دسته مناسب : صندلی های اداری استاندارد دارای دسته مناسبی هستند تا هنگام خستگی دست خودرا روی آن قرار دهید به معنی بهتر دسته صندلی از خستگی دست جلوگیری می کند .

انواع صندلی اداریانتخاب مناسب از بین انواع صندلی اداری

در زمان خرید مبلمان اداری به خصوص صندلی اداری مناسب حتماً دقت داشته باشید که موارد زیر را دارا باشد.

  1. پشتی صندلی و چگونگی قرار گرفتن مهره ها بر روی آن از عوامل بسیار مهم است.
  2. گردش خون به سمت اعضای پایین تر بدن نباید قطع شود.
  3. پشتی صندلی شما باید از  انواع فنری باشد.
  4. حفظ و تغییر وضعیت به آسانی صورت گیرد.
  5. تکیه گاه خوبی برای ستون فقرات باشد.

مجموعه مبلمان اداری نوژن با سال ها سابقه درخشان در زمینه دکوراسیون اداری و پارتیشن اداری سعی دارد تا علاوه بر کیفیت بالا طراحی و زیبایی را برای مشتریان عزیز به ارمغان بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *