بلاگ

معرفی انواع شیشه مورد استفاده در پارتیشن اداری

انواع شیشه در پارتیشن اداری

پارتیشن های اداری، انواع مختلفی دارند که از محبوب ترین و پر طرفدارترین آن ها، پارتیشن شیشه ای است که استفاده از انواع شیشه در پارتیشن اداری سبب تنوع و جلوه بصری به محیط کار می شود. اگر به دنبال تفکیک فضای اداری خود هستید، قطعاً با پارتیشن اداری آشناییت دارید. پارتیشن اداری سبب تفکیک و تقسیم بندی فضای اداری می شود و محیطی مناسب و امن را برای کارمندان یک شرکت یا سازمان فراهم می کند.

امروزه از پارتیشن های شیشه ای در مراکز خرید و تفریحی، ادارات، اتاق های کنفرانس، آلاچیق ها، بالکن منازل مسکونی و غیره استفاده زیادی می شود. می توانید از پارتیشن های شیشه ای برای ایجاد اتاق هایی مانند فضای کاری جداگانه در خانه یا بخش بندی بالکن خود به شکل گلخانه نیز استفاده کنید و حس لذت بخشی را برای خود فراهم کنید.

پارتیشن شیشه ای اداری

اخیرا شرکت ها و سازمان ها از پارتیشن اداری از جمله پارتیشن شیشه ای استفاده می کنند؛ زیرا پارتیشن شیشه ای، فضای اداری را متنوع تر می کند و یک فضای شخصی برای کارمندان فراهم می کند. ساختار پارتیشن شیشه ای از پروفیل آلومینیوم و پنل های شیشه ای ساخته شده است که به نام پارتیشن آلومینیومی نیز شناخته می شود.

پارتیشن شیشه ای ساختار متفاوتی دارد. به این صورت که شما می توانید بر حسب نیاز شرکت و سلیقه خود، از پارتیشن تمام شیشه ای با نام پارتیشن فریم لس استفاده کنید و یا ترکیبی از شیشه به همراه چوب، ام دی اف و سایر متریال استفاده کنید. می توان از پارتیشن MDF به صورت ترکیب با انواع شیشه استفاده کرد و بر حسب نیاز آنها را برای محیط ساختمان خود سفارشی سازی کرد.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای در دفاتر اداری

  • سر و صدا را کاهش می دهد
  • مقرون به صرفه می باشد
  • نور طبیعی را به خوبی از خود عبور می دهد
  • دارای طراحی زیبا و مدرنیته می باشد
  • سبب افزایش روحیه کارکنان و افزایش بهره وری در کار می شود
  • سبب ایجاد حریم شخصی می شود
  • نصبی آسان و راحت دارد

انواع شیشه های پارتیشن اداری

یکی از مزیت هایی که پارتیشن شیشه ای دارد، این است که شما می توانید از انواع شیشه های مختلف در طراحی و ساخت آن ها استفاده کنید. از ین رو با شناخت انواع شیشه ها در پارتیشن اداری، شما می توانید انتخابی درست و بهتری داشته باشید. انواع شیشه در پارتیشن اداری عبارتنداز:

  • شیشه معمولی

شیشه‌ های معمولی یا تک جداره از پرکاربردترین و رایج ترین شیشه‌ های مورد استفاده در تولید پارتیشن اداری می‌ باشد. ضخامت شیشه‌ های مورد استفاده در این پارتیشن‌ ها معمولاً 8 ، 10 یا 12 میلی متر می‌ باشند.

  • شیشه دو جداره

شیشه‌ های دوجداره دارای خاصیت عایق صدا و حرارت می‌ باشند. به همین دلیل استفاده از آن در پارتیشن‌ ها باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه‌ جویی می‌ شود. همچنین به دلیل عایق صوت بودن، فضایی آرام و ساکتی را برای کارکنان فراهم می‌ کند تا کارکنان در فضایی به دور از سر و صدا، به فعالیت خود مشغول باشند.

فقط دقت داشته باشید که شیشه‌ های دوجداره دارای انواع مختلفی می‌ باشند و با توجه به گاز استفاده شده در بین شیشه‌ ها، دارای ضخامت های متفاوت نیز می‌ باشد. برای نصب پارتیشن‌ های اداری شیشه‌ ای دوجداره با توجه به ضخامت، از یراق‌ آلات مختلفی استفاده می‌ شود.

  • شیشه هوشمند

این نوع شیشه در بازارهای ایران کمتر شناخته شده است اما یکی از گزینه های مورد علاقه برای طراحان دکوراسیون و معماری در محیط های مدرن می باشد. شیشه هوشمند قابلیت تنظیم نور و رنگ محیط را دارند.

  • شیشه سکوریت( حرارت دیده )

شیشه سکوریت یکی از پرکاربرد ترین انواع شیشه در پارتیشن اداری می باشد. فرآیند ساخت شیشه سکوریت به این صورت است که  در آن شیشه ابتدا تا دمای بسیار بالا (670 درجه سانتی‌گراد) گرم می ‌شود. سپس آن را به ‌صورت یکنواخت با هوا خنک می ‌کنند. از ویژگی های این نوع شیشه ها می توان به ضخامت بالا، استحکام بالا و عایق بودن آن ها اشاره کرد. شیشه سکوریت هفت برابر از شیشه های معمولی یا خام مقاوم تر هستند و در صورت شکستگی به تکه های کوچک بی ضرر و ایمن تبدیل می شود. از مزیت های این نوع شیشه می توان به عدم تغییر رنگ در طول دوره استفاده اشاره کرد. همچنین در برابر گرما مقاوم است و در ظاهر آن ها برخلاف شیشه های معمولی، هیچ گونه پستی و بلندی و موجی مشاهده نمی شود.

  • شیشه تریپلکس

اگر به دنبال پارتیشن ‌هایی هستید که از پارتیشن سکوریت اداری مستحکم ‌تر باشند، می ‌توانید به سراغ پارتیشن شیشه ‌ای تریپلکس بروید. این نوع شیشه از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است که این لایه ها توسط یک یا دو لایه که عموما پلاستیکی هستند، به یکدیگر متصل می باشند. وجود این لایه ها سبب می شود تا در هنگام تخریب و یا شکستگی، شیشه ها کنار یکدیگر بمانند و پخش نشوند.

  • شیشه مات

این گونه شیشه ها دارای سطح مات می باشند و اولین دلیل ساخت آن، کاهش دید است. اگر با هدف ایجاد حریم شخصی برای کارمندان، از پارتیشن شیشه ای استفاده می کنید، استفاده از شیشه مات، گزینه ی مناسبی می باشد. همچنین سبک دکوراسیون محیط را حفظ می کند.

شیشه های مات می توانند هم از نوع سکوریت باشند هم از نوع تریپلکس. این نوع شیشه های با قیمت مناسب و کیفیت عالی در بازار عرضه می شود. شیشه های سندبلاست را نیز می توان بخشی از شیشه های مات در نظر گرفت که از فرایند پاشش ماسه های ریز بر روی شیشه حاصل می شود و درجه مات بودن آن نیز به سلیقه مشتری می باشد.

  • شیشه رنگی

این نوع شیشه ها با افزودن رنگ در ساختار آن ها، ساخته می شوند. انتقال نور و بازتابندگی نور را کاهش می دهد. همچنین فضای داخلی را بسیار زیبا می کنند و به خوبی با انواع دکوراسیون ترکیب می شوند و فضایی شاد و متفاوت ایجاد می کنند.

سخن پایانی

در پارتیشن اداری از انواع شیشه ها با ضخامت های مختلف و ویژگی های متفاوت استفاده می شود. بنابراین قبل از انتخاب آن ها بهتر است شناخت کاملی از آن ها را به دست آورید تا بتوانید گزینه ی مناسبی را برای دفتر کار یا منزل خود انتخاب کنید. بهترین راه برای انتخاب پارتیشن اداری مناسب، مشاوره با افراد متخصص در این زمینه است. از این رو شما عزیزان می توانید با کارشناسان مجموعه نوژن با شماره تماس پنج رقمی 02158942 تماس حاصل فرمایید و از محصولات با کیفیت این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *