بلاگ

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار

صندلی کارمندی مناسب کار

مبلمان اداری از تجهیزات و اجزای گوناگونی تشکیل شده‌ اند که از جمله مهم‌ ترین اجزای آن می‌ توان به صندلی‌ های کارمندی اشاره نمود. همان‌ طور که می‌ دانید، کارمندان در طول زمان کاری خود، بیشترین وقت خود را بر روی صندلی‌ های کارمندی می‌ گذرانند و از این‌ رو کیفیت و مناسب بودن این صندلی‌ ها علاوه‌ بر تأثیر در سلامت کارمندان، در افزایش بهره‌ وری از فعالیت آن‌ ها نیز بسیار مؤثر است. بنابراین توصیه می‌ شود در هنگام انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار، نوع استاندارد و طبی آن‌ ها را انتخاب کرده و از مراکز معتبر و شناخته‌ شده خرید نمایید. در این مقاله نیز قصد داریم تا با نکات مهم در انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار و اهمیت آشنا شده و هر کدام را به‌ طور مجزا مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید. 

اهمیت انتخاب صندلی کارمندی مناسب

از جمله نکات بسیار مهم در انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود: 

ارتفاع استاندارد صندلی 

یکی از مهم‌ ترین نکات در انتخاب صندلی کارمندی، توجه به ارتفاع استاندارد آن می‌ باشد. ارتفاع مناسب برای صندلی کارمندی نیز بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌ متر است و زمانی‌ که کارمندان بر روی آن‌ ها می‌ نشینند، زانوان آن‌ ها باید دارای زاویه ۹۰ درجه باشد. 

عمق مناسب صندلی 

صندلی‌ های کارمندی با کیفیت و استاندارد، دارای تنظیمات مختلفی به‌ ویژه در قسمت نشیمنگاه هستند و عمق آن‌ ها بر اساس راحتی کارمندان قابل تنظیم می‌ باشد. بنابراین در هنگام انتخاب صندلی کارمندی مناسب، به‌ طور حتم به تنظیمات آن توجه نمایید. 

دسته مناسب صندلی 

دسته‌ های موجود در صندلی کارمندی مناسب و استاندارد، باید دارای قابل قابلیت تنظیم باشند و طراحی آن‌ ها باید به‌ گونه‌ ای باشد که هیچ‌ گونه آسیبی به دست و یا آرنج کارمندان وارد نکرده و بتوانند به‌ راحتی ساعد خود را بر روی آن قرار داده و استراحت نمایند. ارتفاع مناسب برای دسته صندلی کارمندی نیز بین ۱۷ تا ۴۸ سانتی‌ متر بالاتر از نشیمن صندلی است. 

عرض مناسب صندلی 

صندلی‌ های کارمندی استاندارد و مناسب، باید دارای فضای کافی برای نشستن کارمندان بوده و نباید از حد استاندارد بزرگ‌ تر و یا کوچک‌ تر باشند. عرض مناسب برای صندلی‌ های کارمندی نیز بین ۴۳ تا ۵۱ سانتی‌ متر است. 

صندلی اداری

هدرست مناسب صندلی 

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار، توجه به وجود هدرست در این نوع صندلی‌ ها است. زیرا کارمندان در ساعات کاری خود مشغول به فعالیت با رایانه و تایپ می‌ باشند و از این‌ رو جهت رفع خستگی گردن و ماهیچه‌ های گردنی، نیازمند تکیه‌ گاهی استاندارد برای سر هستند. وجود هدرست در صندلی‌ های کارمندی بسیار متداول نبوده اما می‌ تواند علاوه‌ بر تأثیر در افزایش بهره‌ وری فعالیت کارمندان، راحتی مناسبی را نیز برای آن‌ ها به وجود آورد.


 اینجا بخوانید: صندلی اداری هدرست دار راه‌ حل کاهش گردن درد

تکیه‌گاه مناسب صندلی 

صندلی‌ های کارمندی مناسب، دارای تکیه‌ گاه و پشتی بسیار راحتی هستند و بر اساس نوع نشستن فرد قابل تنظیم می‌ باشند. 

پایه چرخان صندلی 

در هنگام انتخاب صندلی کارمندی مناسب، به‌ طور حتم به پایه‌ های چرخان آن‌ ها توجه نمود و تا حد امکان از خرید صندلی‌ های پایه ثابت جلوگیری نمایید. زیرا صندلی‌ هایی که دارای پایه چرخان هستند، به‌ راحتی در فضای داخلی ادارات حرکت می‌ کنند و جهت رفع خستگی و تکیه به پشتی آن نیز بسیار مناسب می‌ باشند. 

متریال و کیفیت صندلی 

یک صندلی کارمندی مناسب برای کار، از متریال‌ های مناسب و کیفیت بسیار بالایی طراحی و اجرا شده و دارای دوام و طول عمر مناسبی نیز می‌ باشند. روکش به‌ کار رفته در این نوع از صندلی‌ ها، سبب عدم تعریق در کارمندان شده و در بخش‌ های فلزی آن نیز از فلزات بسیار مرغوب و ضد زنگ استفاده‌ شده است.

ارگونومیک و طبی بودن صندلی 

صندلی‌ های کارمندی ارگونومیک و طبی، دارای طراحی و ساخت بسیار استاندارد و مناسبی هستند و در ساخت آن‌ ها نیز از متریال‌ های بسیار با کیفیتی به کار برده می‌ شود. استفاده از این نوع از صندلی‌ های کارمندی در یک فضای کاری، از ناراحتی جسمانی در نواحی چون گردن، کمر، زانو، آرنج، ستون فقرات و غیره جلوگیری نموده و سبب عدم خستگی در کارمندان خواهد شد. صندلی‌ های کارمندی ارگونومیک دارای تنظیمات مختلفی در بخش‌ های گوناگونی همچون دسته، ارتفاع، پایه، نشیمن، تکیه‌ گاه، هدرست و غیره هستند و بر اساس آناتومی افراد طراحی و عرضه می‌ شوند. 

ظاهر زیبای صندلی 

علاوه‌ بر نکات ارائه‌ شده در انتخاب صندلی کارمندی مناسب برای کار، توجه به‌ ظاهر صندلی‌ های کارمندی نیز بسیار حائز اهمیت می‌ باشد. این صندلی‌ ها باید به‌ گونه‌ ای انتخاب شوند که طراحی و رنگ آن‌ ها متناسب با سایر المان‌ ها و مبلمان اداری موجود در دفاتر کاری باشد و بر اساس نوع سبک ادارات (مدرن یا کلاسیک) انتخاب شوند.

در پایان

شرکت نوژن در زمینه تولید و ارائه انواع مبلمان اداری و پارتیشن اداری مشغول به سال‌ ها فعالیت بوده و در حال‌ حاضر نیز محصولات خود را در با کیفیت‌ های بسیار بالا به مشتریان خود عرضه می‌ کند. مشتریان عزیز می‌ توانند جهت اطلاع از قیمت و خرید صندلی کارمندی مناسب برای کار، با این شماره تلفن 02158942 تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از کارشناسان دریافت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *