بلاگ

چه صندلی اداری برای ما مناسب است

شاید یکی از دغدغه های شما ، مانند بسیاری از مردم پیدا کردن صندلی اداری مناسب باشد که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی و درد در قسمت کمر و گردن نشود و راحتی که به دنبال آن هستید را برای شما داشته باشد. دانستن این‌ که در هنگام انتخاب و خرید یک صندلی اداری مناسب، به‌ دنبال چه چیزی باشید، برای دست یافتن به حداکثر راحتی، سلامت کمر و همچنین تمرکز در حین کار بسیار حائز اهمیت است. در حال‌ حاضر نیز صندلی‌ های اداری در انواع و مدل‌ های گوناگونی به بازار عرضه می‌ شوند و هر کدام با توجه به نوع طراحی و ویژگی‌ های خود، دارای راحتی و استاندارد های گوناگونی هستند.

اما در واقع می‌ توان گفت که بهترین صندلی اداری که برای ما مناسب است، در واقع صندلی است که دارای طراحی استاندارد بوده و از خواص ارگونومیک نیز برخوردار باشد.

چند ساعت از صندلی اداری استفاده می‌ کنید؟

یکی از مهم‌ ترین سؤالات مطرح‌ شده در هنگام انتخاب صندلی اداری مناسب، تعداد ساعت استفاده‌ شده از صندلی است. اگر فعالیت کاری شما به‌ گونه‌ ای است که اغلب در حال حرکت هستید و فقط برای مدت بسیار کوتاهی از صندلی اداری استفاده می‌ کنید، بنابراین یک صندلی اداری نسبتاً ساده می‌ تواند برای شما بسیار مناسب بوده و از طرفی از قیمت مقرون‌ به‌ صرفه ای نیز برخوردار است.

اما اگر فعالیت کاری شما وابسته به رایانه و یا برگزاری جلسات متعدد است و مجبور به استفاده از صندلی اداری از ۴ ساعت تا ۸ ساعت هستید، بنابراین در هنگام خرید، باید صندلی اداری را انتخاب نمایید که علاوه‌ بر ویژگی‌ های ارگونومیک، دارای طراحی و ابعاد استاندارد باشد.

ویژگی صندلی اداری استاندارد و ارگونومیک

مهم‌ ترین ویژگی‌ های یک صندلی اداری استاندارد و ارگونومیک که می‌ تواند برای فعالیت کاری ما بسیار مناسب باشد عبارتند از:

قابلیت تنظیم ارتفاع

ارتفاع صندلی اداری باید دارای قابلیت تنظیم باشد تا پا های ما صاف بر روی زمین قرار گرفته و ران ها نیز موازی با سطح زمین باشند. زمانی‌ که ارتفاع صندلی اداری بیش‌ از حد استاندارد بلند باشد، به پشت زانو و پای ما فشار وارد کرده و می‌ تواند سبب کاهش گردش خون در قسمت پایینی بدن شود. صندلی‌ های اداری ارتفاع پایین نیز می‌ توانند سبب قرارگیری زانو ها پایین‌ تر از قسمت نشیمنگاه شده و بنابراین فشار بیشتری را با استخوان‌ های لگن و کمر وارد کنند.

تکیه‌ گاه ارگونومیک

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام انتخاب صندلی اداری مناسب در نظر بگیرید، تکیه‌ گاه و پشتی استاندارد و ارگونومیک است. تکیه گاه صندلی اداری باید به‌ گونه‌ ای باشد که به شما امکان دهد هم زاویه و هم ارتفاع را به‌ طور مناسب تنظیم کرده تا از انحنای ستون فقرات خود حمایت کنید. این صندلی‌ ها به‌ راحتی قابل تنظیم هستند و در مواقع انجام فعالیت کاری، در حالت ایستاده قرار گرفته و برای استراحت نیز به عقب خم شده و می‌ توانند فشار بر روی استخوان‌ های لگن و ستون فقرات را کاهش دهد.

عمق صندلی ارگونومیک

نشیمنگاه و یا عمق صندلی اداری، باید دارای طراحی استانداردی باشد تا زمانی‌ که شما بر روی صندلی نشسته و پشت خود را به تکه گاه می چسبانید، بتوانید پا های خود را آزادانه به سطح زمین رها کرده تا هیچ‌ گونه فشاری به پشت زانو ها و پا وارد نشود.

دسته‌ های بازو استاندارد

صندلی‌ های اداری مناسب و استاندارد، دارای دسته های بازوی با کیفیت هستند و ارتفاع آن‌ ها نیز دارای قابلیت تنظیم بوده و در برخی مدل‌ ها دارای قابلیت چرخش است. صندلی‌ اداری استاندارد، این امکان را می‌ دهد که به‌ راحتی بازو های خود را بر روی دسته‌ های آن قرار داده و بدون قوز کردن و هیچ‌ گونه تحمل فشاری بر روی شانه و آرنج، فعالیت کاری خود را ادامه دهید.

طراحی و قابلیت تنظیم صندلی اداری

صندلی های فراوانی با طرح های متفاوتی در بازار وجود دارد اما نمی توان گفت که تمام آنها استاندارد است. صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی استاندارد ، دارای انحنای ستون فقرات است و کمر را پر می کند بنابر این در هنگام استفاده راحتی بیشتری برای شما
خواهد داشت و در استفاده طولانی مدت احساس خستگی نخواهید کرد.

یکی از قابلیت های مهم صندلی های اداری تنظیم پشتی صندلی است که در حین انجام کار آن را ایستاده نگه می دارد و در زمان استراحت می توانید
قفل پشتی آن را آزاد کرده تا به حالت نیمه خوابیده تبدیل شود و خستگی خود را برطرف کنید.

صندلی اداری

تفاوت صندلی مدیریتی و صندلی کارمندی

صندلی مدیریتی و صندلی کارمندی در تولید هر دو قوانین استاندار رعایت شده است که تفاوت آن ها در پشتی صندلی است .
صندلی مدیریتی پشتی بلندتری دارد و در قسمت بالایی پشتی برجستگی برای نگه داشتن و تکیه دادن گردن تعبیه شده و صندلی کارمندی پشتی کوتاه تری دارد و پشتی گردنی را ندارد.

خرید مبلمان اداری مناسب

تجهیز ادارات و شرکت ها از خرید مبلمان اداری شروع می شود که امری مهم است برای خرید مبلمان اداری مناسب باید به چند نکته توجه داشته باشید ، کیفیت از
موارد مهمی است که هرچه محصول خریداری شده کیفیت بالایی داشته باشد یعنی مواد اولیه ای که در تولید مبلمان اداری استفاده می شود کیفیت مناسب را داشته باشد عمر محصولات نیز بیشتر خواهد بود.

در تولید میز و صندلی های اداری باید استاندارد سازی رعایت شود تا کارمندان هنگام استفاده از آن ها احساس راحتی داشته باشند.

در پایان

شرکت تولیدی نوژن، عرضه‌ کننده انواع مبلمان اداری در کیفیت‌ های بسیار بالا و قیمتی مناسب بوده و تمامی محصولات خود را به‌ صورت تخصصی تولید و در فروشگاه‌ های خود به مشتریان ارائه می‌ کند. شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت و دریافت راهنمایی‌ های لازم برای خرید هر یک از محصولات، با شرکت نوژن تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

شرکت تولیدی نوژن عرضه کننده انواع مبلمان اداری که به صورت تخصصی تولید و در فروشگاه های خود ارائه می کند.

در صورت نیاز به مشاوه با ما تماس بگیرید.

021-88242535

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *