بلاگ

درباره پارتیشن شیشه ای بیشتر بدانید

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن لغتی لاتین است و در زبان فارسی با همان تلفظ لاتین خود خوانده می شود. کاربرد اصلی پارتیشن ها جداسازی و تقسیم بندی بخش های مختلف یک محیط است که به منظور بهینه سازی فضا استفاده می گردد و جایگزین مناسبی برای دیوارهای ثابت یا آجری می باشند.
پارتیشن شیشه ای یکی از مدل های پارتیشن اداری می باشد که طرفداران زیادی دارد و با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه گردیده است.

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای

استفاده از پارتیشن های شیشه ای مدرن دارای مزیت هایی به شرح زیر است.

  • نصب آسان و سریع
  • مجزا نمودن هر بخش از دیگر بخش ها و بالا بردن تمرکز و دقت کارمندان
  • تنوع بسیار زیاد و زیباسازی محیط
  • نگهداری و شستشوی آسان
  • کاهش آلودگی صوتی
  • عایق مناسب در برابر اتلاف انرژی
  • مقرون به صرفه
  • قابل اجرا در ارتفاع های مختلف
  • استفاده از شیشه های مات به جای شیشه های معمولی و بالعکس برحسب نوع نیاز فضای اداری
  • به حداکثر رساندن استفاده از نور طبیعی و به کارگیری هرچه کمتر از نور مصنوعی در محیط اداری(نور طبیعی به طور یکدست در محیط می تابد)
  • افزایش دید بصری و کنترل های مدیریتی بر روی مراجعه کنندگان در هر بخش

پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه ای

گلس پارتیشن ها در دسته پارتیشن های آلومینیومی قرار دارند که در انواع مدل متحرک و ثابت و چند جهته به صورت تتک جداره، دو جداره و فریم لس طراحی و تولید می شوند.انواع آن عبارتنداز:

  •  پارتیشن شیشه ای متحرک

از پارتیشن مدل شیشه ای متحرک می توان برای ساخت فضاهای موقتی که دارای پویایی و جذابیت فضایی می باشد، استفاده نمود.
پارتیشن متحرک را می توان به آسانی و به وسیله تنظیماتی که روی آن انجام می پذیرد ، به مکان های دیگر حرکت داد.
پارتیشن شیشه ای متحرک تشکیل شده از پنل های شیشه ای می باشد که توسط بست هایی به کف پنل چفت می شوند و آخرین پنل می تواند آزادانه روی پاشنه در بچرخد.

این نوع پارتیشن اداری متحرک علاوه بر امکان حرکت و جابه جایی که دارد در جداسازی فضا کاربرد فراوان دارد. هم چنین می توان از شیشه های طرح دار سندبلاست شده و یا شیشه های رنگی دکوراتیو برای افزایش زیبایی پارتیشن ها نیز بهره گرفت.

  •  پارتیشن شیشه ای ثابت

نوع دیگری از پارتیشن ها به صورت ثابت می باشند. نوع پارتیشنی که روی زمین قرار می گیرد مانند پانل ها معمولا ثابت نصب می شوند اما نوع متحرک آن ها مناسب تر است زیرا می توانید محل قرارگیری آن را با تغییر چیدمان جابه جا کنید.

  • پارتیشن تک جداره

در نوع تک جداره این نوع پارتیشن ها از شیشه سکوریت با ضخامت ده تا هشت میل استفاده می گردد. در مدل های مختلفی طراحی شده اند که می توان به مدل فریم دار یا فریم لس اشاره نمود.
این مدل پارتیشن را می توان با شیشه سکوریت طرح دار سند بلاست شده یا طرح چاپ شده اجرا کرد که باعث جلوه گر شدن فضا می گردد.
در صورت تمایل می توان در یک طرف شیشه، پرده کرکره ای نصب نمود.
مدل شیشه ای پارتیشن تک جداره عایق صوتی خوبی به شمار نمی رود ولی در فضاهایی کوچک به دلیل پهنای کمتر شیشه ها نسبت به پارتیشن دو جداره مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پارتیشن دو جداره

نوع دوجداره این پارتیشن ها به دلیل خاصیت آکوستیک و عایق بودن، طرفداران بسیاری برای اجرای پارتیشن در ادارات دارد. بسیار مقاوم و مستحکم است و در ضخامت 12 تا 26 میلیمتر قابل اجرا می باشد. قیمت پارتیشن شیشه ای دو جداره بر اساس شیشه مورد استفاده و ضخامت آن و همچنین ابعاد و اندازه شیشه های دو جداره در نصب، تعیین می شود.

مقایسه پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره

هر دو پارتیشن مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. پارتیشن شیشه ای تک جداره به دلیل ظرافتی که دارد، حساس تر است و برای محیط های پر رفت و آمد با سر و صدای زیاد اصلاً توصیه نمی شود. با توجه به اینکه قیمت پارتیشن شیشه ای تک جداره از دو جداره کمتر است گروهی که به دنبال کاهش هزینه های محیط اداری خود می باشند، آن را خریداری می نمایند.
پارتیشن دو جداره در برابر ضربات مقاوم تر و عایق قابل قبولی به شمار می رود. می توان نتیجه گرفت که انتخاب هر کدام از مدل ها به سلیقه و کارایی که از آن انتظار دارید، بستگی دارد.

کارایی پارتیشن از نوع شیشه ای

این محصولات از هر دو نوع تک جداره و دو جداره(آکوستیک) به علت انعطاف پذیری بالایی که دارند نه تنها در محیط های اداری بلکه در بسیاری از سالن های زیبایی، کلینیک های درمانی، رستوران ها، هتل ها و… کاربرد فراوانی دارد. به علت تنوع رنگ، طرح و قیمت مناسب بیشترین استفاده را در بین سایر پارتیشن ها دارد.

مبلمان اداری نوژن

نوژن با بهره گیری از مجرب ترین طراحان، مدرن ترین پارتیشن های اداری را طراحی نموده و با دانش فنی و تجهیزات به روز دنیا و با استفاده از متریال با کیفیت تولید می گردد تا آنچه که حق شما مشتریان خوبمان است را عرضه نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *