بلاگ

نکات تمیز کردن مبلمان اداری چرمی

تمیز کردن مبلمان اداری چرم

در دنیای امروزی از چرم در تولید محصولات بسیار زیادی استفاده می‌شود که یکی از این صنایع تولید مبلمان اداری و تجهیزات اداری است، ازاین‌رو در ادامه مقاله به بررسی نکات مهم در نگهداری از این نوع مبلمان و نحوه تمیز کردن مبلمان اداری چرمی را ارائه داده ایم.

مبلمان های اداری دارای روکش‌ های طبیعی و مصنوعی چرم، مورد توجه بسیاری از کارفرمایان و صاحبان شرکت‌ها بوده که از این مبلمان برای چیدمان و جلوه‌ای زیبا بخشیدن به دکوراسیون داخلی اداری خود استفاده می‌کنند.

مبلمان چرمی همانطور که از نامش پیداست دارای روکش چرمی بوده و به‌ طور معمول قیمت این نوع مبلمان‌های اداری نسبت‌ به سایر مبلمان کمی بیشتر است. بدونه شک چرم اصالت و زیبایی خاصی داشته و نمای دکوراسیون داخلی ادارات را بسیار مدرن و شیک نمایان می‌کند.

ازجمله مزایای استفاده از مبلمان اداری چرمی می‌توان به تمیز کاری راحت آن‌ها، طول عمر بسیار بالا، عدم جذب مو و عدم جذب بو و همچنین شیک بودن آن اشاره کرد.

عوامل آسیب به مبلمان چرمی

ازجمله عواملی که سبب آسیب‌رساندن به مبلمان اداری چرمی می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به‌کارگیری از خدمات خشک‌شویی برای مبلمان چرمی
  • عدم گردگیری و نظافت دوره ‌ای
  • خراش و بریدگی مبلمان در اثر تماس با اشیاء تیز و برنده
  • ریختن مواد مختلف بر روی مبلمان اداری چرمی مانند ادکلن، آب‌میوه، آب و غیره
  • قرار دادن وسایل سنگین بر روی تشک مبلمان چرمی و امکان پارگی و ترک بر روی آن

نکات تمیز کردن مبلمان اداری چرمی

از آنجایی که نحوه تمیزکردن مبلمان اداری از جنس چرم در طول عمر و زیبایی ظاهر آن اثرگذار است توصیه می شود از راهکارهایی که در زیر معرفی شده اند برای نظافت نیم ست ها و صندلی اداری از جنس چرم استفاده کنید

  •  مواد شوینده مناسب چرم

پاک و تمیز نگه‌داشتن مبلمان اداری چرمی علاوه‌ بر حفظ زیبایی آن بر طول عمر آن نیز تاثیر داشته و سبب افزایش عمر آن می‌شود. برای تمیز کردن مبلمان چرمی بهتر است به‌ جای مواد شیمیایی از مواد طبیعی استفاده کرده و شروع به تمیزکاری مبلمان نمایید. ازجمله مواد شستشوی تمیزکاری مبلمان چرمی می‌توان سرکه سفید، آب، الکل، جاروبرقی، روغن زیتون، گوش‌ پاک‌کن، صابون مایع و پارچه مایکروفایبر را نام برد.

  • استفاده از جاروبرقی

برای تمیزکاری مبلمان اداری چرمی در اولین مرحله قبل‌ از شناسایی و بررسی لکه‌های مبلمان، ابتدا باید تمامی سطوح مبلمان را از شر گرد و غبار، مو، دوده، آشغال‌ های ریز و مواد حساسیت‌زا پاک نمایید. برای این کار با استفاده از یک جاروبرقی تمامی درزها و شکاف‌های مبلمان و سطح آن را به‌طور کامل جارو کشیده و برای قسمت‌های باریک مبلمان می‌توانید از سویه باریک جاروبرقی استفاده نمایید.

سپس با استفاده از گوش‌ پاک‌کن آشغال‌ های ریز را از لابه‌لای مبلمان بیرون کشیده و تمیز نمایید. پیشنهاد ما به دارندگان مبلمان اداری چرمی این است که این کارها را حداقل دو بار در هفته انجام دهند. زیرا وجود آشغال بر روی مبلمان چرمی سبب ایجاد خراش و خط و خش بر روی پوسته آن‌ها می‌شود.

  • شستشوی مبلمان چرمی

در این مرحله برای شست‌ و شوی مبلمان چرمی باید از آب ولرم و صابون استفاده کرده و سطح مبلمان را شست‌وشو دهید. قبل از انجام شستشو با آب و صابون، ابتدا قسمتی از مبلمان را که دور از دید است را انتخاب کرده و محلول را برای از بین بردن لکه بر روی آن امتحان کنید. اگر محلول اثربخش بود می‌توانید کل مبلمان را به وسیله آن شسته و تمامی لکه‌های سخت و دوده و چربی‌ها را از روی آن‌ها پاک نمایید. علاوه‌بر محلول آب و صابون از مایع ظرفشویی نیز برای خلاصی از لکه‌ها می‌توانید استفاده کنید.

  • الکل برای از بین بردن لکه

لکه‌های کهنه و سرسخت مانند جوهر، کپک‌ها و قارچ‌ها را که توسط محلول صابون از بین نرفته‌اند، می‌توانید به واسطه الکل از بین ببرید. برای این کار ابتدا یک پارچه را به الکل آغشته کرده و آن را به‌آرامی بر روی سطح لکه بکشید. برای پاک کردن لکه‌هایی مانند جوهر ابتدا یک دستمال‌ کاغذی را بر روی آن قرار داده تا رنگ را به خود جذب کند. سپس با استفاده از دستمال الکلی لکه را پاک نمایید. برای استفاده از الکل نیز مانند محلول صابون و آب آن‌ها را بر قسمتی از مبلمان که در دید نمی‌باشند امتحان کرده و پس‌ از مشاهده آسیب نرسیدن به مبلمان بقیه سطوح آن را نیز لکه‌ زدایی نمایید.

  • استفاده از روغن زیتون و سرکه سفید

استفاده از مواد طبیعی مانند روغن زیتون و سرکه سفید برای تمیزکاری مبلمان اداری چرمی، نتایج درخشانی را در پی داشته و به‌ هیچ‌ عنوان به مبلمان چرمی آسیب وارد نمی‌کند. برای این کار در مرحله اول از سرکه سفید استفاده کرده و آن را مستقیماً بر روی لکه و سطوح غبار گرفته پخش کرده و اجازه دهید تا به‌طور کامل خشک شود.

سپس یک دستمال آغشته به روغن زیتون را برداشته و بر روی سطح مبلمان چرمی بکشید. استفاده از روغن زیتون سبب درخشش بیشتر مبلمان اداری چرمی و براق‌ تر شدن آن می‌شود. پس‌ از اتمام کار توسط یک دستمال تمیز و خشک، سرکه و روغن زیتون باقیمانده بر سطح مبلمان را پاک نمایید.

  • استفاده از نشاسته ذرت و آبلیمو

شما می‌توانید با استفاده از یک واحد آبلیمو و دو واحد نشاسته ذرت خمیری را درست کرده و آن را برای پاک کردن لکه‌های روغن و غذا از روی مبلمان چرمی امتحان کنید. جهت این کار خمیر را بر روی سطح روغنی و کثیف مالیده و با یک مسواک نرم و کهنه آن را به‌آرامی پخش کنید. در این روش هیچگونه فشاری به مبلمان نیاورده و از آسیب رسیدن و پارگی آن جلوگیری نمایید.

  • شست‌ و شوی مبلمان اداری چرمی با بخارشوی

استفاده از بخار داغ می‌تواند تمامی موجودات ریز و میکروارگانیسم‌ های آلرژی‌ زا را در داخل و درزهای مبلمان اداری چرمی از بین ببرد. دستگاه‌های بخارشوی جزو وسیله‌های بسیار کار راه‌ انداز بوده ولی قدرت از بین بردن لکه‌های سرسخت و تمیزکاری عمقی را نخواهند داشت.

برای شستشوی سطحی مبلمان اداری چرمی می‌توانید از شامپوهای مخصوص این مبلمان استفاده کرده و مقداری از آن را بر روی سطح مبل ریخته و سپس توسط بخارشوی تمیزکاری را شروع نمایید. دستگاه بخار شوی گرد و غبار و آلودگی را از روی مبلمان چرمی پاک کرده و آن را ضدعفونی می‌کند.

نحوه شستشو مبلمان اداری چرمی مصنوعی

شستشوی مبلمان اداری دارای چرم مصنوعی توسط مواد شوینده متفرقه مانند سفید کننده‌ها و محلول‌های براق‌ کننده بسیار برای مبلمان مضر است. برای این کار می‌توانید از محلول‌های مخصوص چرم مصنوعی استفاده کرده و لکه‌ها و گرد و غبار را از سطح مبلمان پاک کنید.

در این مرحله به‌ هیچ‌ عنوان محلول مخصوص را به‌طور مستقیم بر روی سطح مبلمان چرمی اسپری نکرده بلکه آن را به دستمال تمیز آغشته و سپس به‌آرامی بر روی سطح مبلمان کشیده و آن را تمیز کنید. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که از ساییدن مبلمان توسط دستمال خودداری کنید و تمام مواد اضافی و آشغال‌ های ریز را توسط پارچه خشک جمع‌آوری کرده و تمیز نمایید.

خرید مبلمان اداری چرمی با کیفیت

شما می‌توانید بهترین مبلمان اداری چرمی را از شرکت نوژن واقع در استان تهران انتخاب و خریداری نمایید. شرکت نوژن تولید کننده انواع مبلمان اداری و تجهیزات اداری بوده و دارای سال‌ها سابقه فعالیت در این زمینه است. تمامی محصولات نوژن از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. مشتریان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مبلمان اداری نوژن، با شماره 02158942 تماس گرفته و با کارشناسان فوش در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *