بلاگ

نکات انتخاب میز منشی مناسب

میز منشی مناسب

میز منشی باید در دسترس ترین قسمت محیط اداری قرار بگیرد. علت آن است که ارباب رجوع در بدو ورود خود به اداره همواره به دنبال میز منشی می گردد تا بتواند علت مراجعه خود را مطرح نماید. بنابراین میز منشی را می توان یکی از مهم ترین اجزای مبلمان اداری دانست. در این مقاله به بررسی نکات دارای اهمیت در انتخاب میز منشی مناسب پرداخته و چگونگی نحوه قرارگیری میز به منظور شکیل تر شدن دکوراسیون اداری شما را مطرح می نماییم.

معیارهای انتخاب میز منشی

به هنگام خرید میز منشی مناسب، باید نکاتی را در نظر بگیرید و سپس به سراغ انتخاب مدل ها و طرح های مختلف بروید. متناسب بودن ابعاد میز با مساحت شرکت یا اداره، میزان کارایی آن یعنی داشتن فایل و کشوهای زیاد یا کم، جنس و میزان بودجه ای که بابت آن می خواهید صرف کنید، همگی می توانند معیارهایی برای انتخاب بهتر و صحیح تر میز منشی شما باشند.

میز منشی مناسب

  • متناسب بودن ابعاد میز منشی با فضای اداری

ممکن است محیط اداری شما دارای متراژ کمی باشد، در این صورت باید از میز منشی مناسبی که علاوه بر دارا بودن جذابیت و زیبایی، با ابعاد محیط اداری تان هم تناسب داشته باشد بهره گرفته شود.
میز منشی باید در مکانی به طور شاخص قرار گیرد که دسترسی به آن برای عموم آسان باشد. هرگز در  طراحی فضای اداری کوچک میز منشی را در ناحیه ای ما بین بخش های تقسیم بندی شده که محل استقرار سایر کارمندان است، قرار ندهید. زیرا این کار علاوه بر از بین بردن آسایش کارمندان و ارباب رجوع را نیز برای رساندن خود به میز منشی دچار دردسر می نماید. توصیه می شود میز منشی را در نزدیک ترین مکان به درب ورودی قرار دهید.

  • نحوه قرارگیری میز منشی

منشی یک شرکت نیز همچون سایر کارمندان نیاز به آرامش روحی دارد تا بتواند بر روی کار خود تمرکز نماید و بالاترین راندمان کاری را نیز ارائه دهد. برای رسیدن به این منظو، بهتر است میز او در فضایی قرار گیرد که به دور از پنجره، وسایل گرمایشی و سرمایشی باشد تا عملکرد او را دچار اختلال نکند.
همان طور که قبلا ذکر ش، میز منشی در مکانی در دسترس افراد مراجعه کننده قرار گیرد تا او بتواند پاسخ گوی سریع آن ها باشد. بهتر است محل قرار گیری میز به گونه ای باشد که به تمام فضای کاری اشراف داشته باشد تا منشی راحت تر با کارمندان تعامل کاری برقرار نماید.

  • جنس میز

در حال حاضر میزهای زیادی با جنس های متفاوتی در بازار وجود دارند که براساس میزان بودجه و کیفیتی که از آن ها انتظار دارید، می توانید یک میز منشی مناسب را برگزینید. اگر قرار است لوازمی مانند کامپیوتر و پرینتر با وزن زیاد بر روی آن قرار دهید  از میزهایی با چوب ضخیم تر استفاده نمایید.

  • ارتفاع میز

به هنگام خرید، ارتفاع میز را هم در نظر بگیرید. میزهای با ارتفاع زیاد، کارمند را دچار مشکل می کنند. هر اندازه که شخص ارتفاع صندلی را زیاد کند ولی باز هم به هنگام استفاده از کامپیوتر دست ها بیشتر از حد استاندارد از دسته صندلی فاصله می گیرند و گردن هم در ساعات طولانی کار دچار دردهای مزمن خواهد شد.
ارتفاع میز منشی باید مطابق با ارتفاع آرنج تنظیم شود به گونه ای که هنگام نشستن، ران ها روی صندلی کاملا موازی با هم و کف پاها کاملا صاف روی سطح زمین قرار گیرد.
حتما به هنگام خرید میز منشی مباحث ارگونومی را رعایت نموده تا کارمند خود را از هر گونه آسیب و صدمه ای محافظت نمایید.

  • ضد آب بودن میز

دقت کنید که میز حتما دارای لایه روکش ضد آب باشد. در هنگام تمیز نمودن آن با پارچه خیس، میز دچار برآمدگی نخواهد شد و اگر لیوان چای یا آب تصادفأ روی آن ریخته شود، مایعات به داخل آن نفوذ نخواهند کرد.

  • کشوها

تعداد کشوهای میز، براساس میزان نیاز شما می تواند متغیر باشد. میزی که دارای کشوهای بیشتری باشد کارایی آن نیز افزایش می باشد. امروزه میزهای منشی L مانند، بیشتر خواهان دارند زیرا فضای زیادتری را در اختیار کارمند قرار داده و هم چنین فایل و قفسه های اسناد اداری مهم نیز در پشت میز قرار می گیرد و توسط آن احاطه می گردد، بدین صورت اسناد از دسترس عموم خارج شده و به خوبی محافظت می شوند.

از انتخاب میزی که کشوهای آن در داخل یا رو به روی پاها تعبیه شده اند، خودداری نمایید. زیرا به هنگام باز کردن کشو فرد را دچار مشکل ساخته و او دائما باید صندلی خود را به عقب و جلو هدایت نماید.

  • لبه های میز

اگر استفاده از کامپیوتر برای منشی شما امری ضروری می باشد، به هنگام خرید دقت نمایید تا میزی را انتخاب کنید که دارای لبه های صاف و گرد باشد و از انتخاب میزهایی با لبه هایی تیز خودداری نمایید. لبه های صاف و گرد از فشار به مچ دست و ساعد هنگام تایپ کردن جلوگیری می کنند.

انتخاب رنگ مناسب براساس دکوراسیون اداری طراحی شده

دکوراسیون اداری شما بر طبق هر سبکی که طراحی شده بهتر است که رنگ میز منشی با آن هماهنگی و هارمونی داشته باشد. اگر از رنگ های روشن برای طراحی سایر قسمت های شرکت بهره گرفته اید ، نباید میز منشی تان به رنگ تیره انتخاب شود.
یکی از طراحی های به روز و جالبی که مورد استقبال قرار گرفته است ، حک کردن نام برند یا لوگوی آن اداره یا شرکت بر روی میز منشی می باشد. البته برای این کار هزینه بیشتری را باید صرف کنید ولی در عوض محیط اداری خود را لوکس و جذاب تر می نمایید.

مبلمان اداری نوژن

مبلمان اداری نوژن با سال ها سابقه درخشان در تولید و عرضه انواع مبلمان اداری، میز مدیریت، میز منشی، میز کنفرانس، میز معاونتی با رضایت شما مشتریان گرامی یکی از بهترین ها در این عرصه می باشد. در صورت تمایل به مشاهده هر یک از محصولات و آشنایی با ویژگی های آنان کافی است بر روی لینک آن کلیک نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *