بلاگ

ویژگی محیط کاری بدون استرس

محیط کاری بدون استرس

بیشترین زمانی که افراد سپری می کنند در محیط کار است و خیلی مهم است که محیط کاری بدون استرس و شادی را داشته باشید و داشتن محیط اداری شاد به عوامل بسیاری وابسته است.

دو عامل مهم که در محیط اداری باعث کاهش و یا افزایش استرس در کارمندان می شود ، یکی عوامل روحی-روانی است و دیگری ساختار و دکوراسیون فضای اداری است.

تاثیر نور و روشنایی در محیط کاری بدون استرس

یکی از عوامل مهم در ساختار و دکوراسیون محیط اداری روشنایی است اما منظور نور زیاد نیست بلکه نور متعادل و ترکیب نور زرد و سفید است.

اگر محیط اداری شما پنجره های زیادی دارد و نور به صورت مستقیم می تابد، می توانید با استفاده از پرده نور خورشیدی که به محیط می تابد را به تعادل برسانید. اگر محیط کاری پنجره ندارد و یا نور کافی از پنجره ها نمی تابد باید به وسیله لامپ نور محیط را متعادل کنید. توجه داشته باشد که اگر فضای تاریک و کم نوری داشته باشید سبب بروز افسردگی در پرسنل می شود بنابراین اهمیت روشنایی مناسب را در محل کار فراموش نکنید.

مبلمان اداری محیط کار

مبلمان اداری که برای شرکت تهیه می کنید اهمیت بالایی دارد باید در نظر بگیرید برای داشتن محیط کاری بدون استرس و بالا بردن سطح سلامتی
کارمندان و مدیران از تجهیزات اداری ارگونومیک و استاندارد استفاده کنید. بنابراین در انتخاب صندلی اداری استاندارد دقت نمایید تا روند کاری بهتری از پرسنل را شاهد باشید.

صندلی کارمندی باید در قسمت تکیه گاه دارای قوس کمر باشد و قابلیت تنظیم ارتفاع را برای قدهای مختلف داشته باشد تا هر شخصی متناسب با قد خود آن را تنظیم کند تا دچار آسیب های جدی در مفاصل و مستون فقرات نشوند. چنانچه مبلمان اداری خریداری شده استاندارد نباشد علاوه بر جسم، تاثیر منفی بر روح و روان پرسنل نیز خواهد گذاشت.

محیط کاری بدون استرس

استفاده از کمد و قفسه برای کاهش استرس

قصد داریم تا تاثیر خرید فایل و کمد اداری در کاهش استرس را بیان کنیم.

وقتی وارد محیط شلوغ و نامنظم می شوید اولین احساسی که به شما دست می دهد عصبانیت است و اگر به دنبال مدارک و قرارداد مهمی باشید تا از بین شلوغی بیابید، مطمئناً دچار استرس می شوید. نظم و مرتب بودن محیط اطراف برای  شما آرامش به همراه خواهد داشت که می توانید به وسیله کمد و کتابخانه از شلوغی پرهیز کنید.

استفاده از رنگ مناسب در محیط

یکی از عوامل تاثیرگذار در محیط کاری بدون استرس و روحیه افراد رنگ محیط است که متناسب با فضای در اختیار و نوع فعالیت انتخاب می شود. اگر نور محیط کم است با استفاده از رنگ روشن و اگر روشنایی محیط زیاد است از رنگ تیره برای تعادل در محیط بکار ببرید.

مجموعه نوژن تولید کننده انواع مبلمان اداری با بیش از سی سال سابهدر تولید انواع تجهیزات اداری در تهران اماده ارائه محصولات خود بدون واسطه با گارانتی و ضمانت محصول نموده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *