بلاگ

چند راه کار برای طراحی محیط پذیرش مناسب

طراحی محیط پذیرش مناسب

چند راه کار برای طراحی محیط پذیرش مناسب، تا به حال به این فکر کرده اید که یک محیط پذیرش همراه با مبلمان اداری لوکس چه قدر در میزان موفقیت شما موثر است؟ همان طور که مشخص است شما یک بار فرصت برای ایجاد اولین تصویر موفق در ذهن مشتری را دارید.

از آن جایی که یک وبسایت خوب یا یک برخورد مناسب تلفنی می تواند این تصویر مناسب را بسازد اولین مشاهده حضوری یک فرد از محیط اداری شما هم می تواند این کار را انجام دهد. ساخت یک محیط زیبا، مدرن، راحت و محیط پذیرشی پیشرفته می تواند یک فرد را با تصویری مناسب از شما همراه سازد. پس با ما همراه باشید تا در رسیدن به این هدف به شما کمک کنیم.

  • محیط پذیرش راحت اما برازنده

همه ی ما متوجه هستیم که یک محیط راحت به چه شکلی است و متوجه این هستیم که چرا یک شرکت باید فضای مناسبی برای انتظار فراهم کند.

یک محیط پذیرش باید راحت و دعوت کننده باشد اما در این حین باید برازنده و خاص جلوه کند.کلید حل در پیدا کردن مبلمان ادری و دکور مناسبی است که هر دو شرط ما را عملی کند.شما نمی خواهید که بازدید کننده شما بر روی یک صندلی بلند که بیشتر شبیه به یک اثر هنری مدرن است تا وسیله ای برای نشستن منتظر بمانند.

از طرفی خواستار قرار دهی یک مبل راحتی یا تخت هم در محیط پذیرش نیستید.برای محقق شدن این مهم شما باید به سراغ مبلمان اداری ارائه شده توسط شرکت هایی بروید که این امر رو در طراحی خود لحاظ می کنند. همچنین شما خوستار قراردهی موارد کوچکی در این طراحی هستید که تاثیرات مهمی را بر روی یک محیط پذیرش مناسب قرار می دهند.

به بازدید کننده یک چوب رختی مناسب بدهید که بتواند چتر خود یا کت خود را آویزان کند و این مکان را با طراحی مدرن ولی کاربردی زیبا سازید. می توانید از یک فرش پادری کوچک استفاده کنید تا کف محیط شما کثیف نشود. مجله ها و برشورها هم میتواند یک راه مناسب برای گذراندن زمان پذیرش باشند به شرط این که یادتان باشد تا آن ها را به روز نگه دارید. وای – فای هم میتواند راه کار خوبی باشد تا به بازدید کننده این شانس را بدهد تا زمان بهتری را سپری کند.

  • بدون نقطه ای از سردرگمی

اگر تا به حال در هنگام پذیرش شدن دچار سردرگمی شده باشید یا این که در حین ورود متوجه نشده باشید باید از کدام سمت بروید یا پیش چه کسی بروید حتما متوجه شده اید که این اتفاق چه حس بدی در شما ایجاد کرده است.مطمئن شوید که بازدید کننده هنگام ورود بداند که چه طور حضور خود را
اعلام کند و مبلمان اداری افراد پذیرش را در شرایط مناسبی قرار دهید تا به محیط ورودی دید باز داشته باشند و بتوانند با برقرای ارتباط چشمی مناسب بازدیدکننده را پذیرش کنند.

یک بر خورد ماسب اولیه شما را در مسیر درستی قرار میدهد.در نهایت مطمئن شوید که میز پذیرش با انواع موارد تلنبار شده پر نشده باشد. در مورد بسته های تحویلی یا پستی مکان مناسبی طراحی کنید و راه مناسبی برای انتقال بسته ها به کارمندان پیدا کنید.

در محیط های پذیرش بزرگ این خیلی مهم است که با نشانه ها و علائم مناسب بتوانیم یک راه حل مناسب برای بازدید کننده ها به منظور پذیرش شدن ایجاد کنیم.مطمئن شوید که مواردی مانند آسانسور و سرویس بهداشتی به درستی علامت گذاری شده باشند.به صورت ایده آل شما خواستار این هستید که هر فرد در هنگام بازدید یک فرد خاص مسیر خود را بداند پس در این موارد می توانید از راهنماهای بصری مانند نقشه سازمان یا اداره خود استفاده کنید فقط در هنگام قرار دادن این موارد مطمئن شوید که در مکان مناسب قرار دارند.

  • اهمیت برند 

در مورد پیامی که قرار است محیط پذیرش شما به بازدید کننده بدهد تصمیم مشخصی بگیرید.از جایی که اغلب موارد محیط پذیرش اولین برخورد واقعی با برند شما است، این امر نقش مهمی در ساخت تصویر کلی مناسبی از برندتان ایفا میکند.در کنار راحتی و برازندگی محیط پذیرش شما باید بتواند پیام برند شما و ارزش های اصلی آن را الهام کند.در نظر داشته باشید که محیط شرکت شما با رنگ مخصوص برندتان رنگ آمیزی شده باشد. لوگوی خود را بر روی دیوار طراحی کنید یا تلویزیونی قرار دهید تا تبلیغات شرکت شمارا پخش کند و سپس آن را دردید مناسب پذیرش شونده قرار دهید.

یک نگاهی به تصاویری از محیط های پذیرش شاخص داشته باشید تا متوجه شوید که چگونه  لوگوی یک شرکت در طراحی و مبلمان اداری این محیط ها  برجسته شده است. شما می توانید به جای یک محیط آرامش بخش و زیبا مثل اکثر شرکت ها از شانس خود استفاده کنید تا یک محیطی طراحی کنید که بتواند علاوه بر دو مرود ذکر شده یک تصویر مناسب از برند شما بسازد. شرکت شما یک استارتاپ مدرن باایده های جدید است یا یک شرکت با سابقه در هر مورد تلاش کنید تا طراحی شما این مورد را به خوبی نشان دهد.

  • مسیر یابی ساده و خلوت

همان طور که خود محیط پذیرش مهم است یکی از موارد مهم دیگر نحوه راهنمایی افراد و مسیر رفت و آمد آنها میباشد و این خیلی مهم است که با تقسیم بندی یا پارتیشن بندی مناسب این امر را هم محقق سازیم.یک محیط پذیرش میتواند یک مکان شلوغ و پر ترافیک باشد پس بازدید کننده ها را در محیطی جمع نکنید یا آن ها را گمراه نسازید به جای آن با مسیر یابی مناسب به آن ها این فرصت را بدهید در حداقل زمان ممکن بعد از پذیرش شدن به مقصد خود برسند.

همچنین در طراحی محیط پذیرش خود سعی کنید از ایجاد فضاهای خالی جلو گیری کنید در حین طراحی همیشه این موضوع را در ذهن خود داشته باشید که این مکان قرار است جایی شلوغ باشد. یک محیط پذیرش زیبا تا زمانی که فقط برای اوغات خلوت ساخته شده باشد بیهوده خواهد بود. برای بهتر متوجه شدن مبحث نیاز و تقاضا برای فضا در محیط ها مانند محیط پذیرش. به میزان افرادی که در یک بازه زمانی مشخص به شما مراجعه میکنندتوجه کنید تا مشخص شود که به چه تعداد صندلی نیاز دارید یا زمانی که هر شخص در این محیط منتظر است را تخمین بزنید تا از ایجاد ترافیک بیهوده جلوگیری کنید.

به امنیت مورد نیاز برای محیط پذیرش خود دقت کنید و همه ی این مسائل را کنار هم قرار دهید تا میزان فضای مناسب، مبلمان اداری مناسب و غیره برای شما مشخص شود. برای این که این کار بهتر صورت بگیرد میتوانید با کارشناسان شرکت نوژن تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *